Joi, 26.07.2018
- Comenteaza
- Trimite pe:
Știați că norvegienii sunt cei mai mari consumatori de cafea din lume? De asemenea, toată lumea îi știe ca urmași ai vikingilor și stăpâni ai fiordurilor, îndrăgostiți de carnea de ren sau de balenă.
De vreo câțiva ani încoace, norvegienii sunt recunoscuți în toată lumea pentru dragostea lor față de mașinile electrice. Toată țara a fost împânzită cu puncte de încărcare, vehiculele electrice au primit locuri gratuite de parcare sau benzi speciale prin orașele aglomerate. Nu e de mirare că, în 2017, Norvegia a devenit prima țară din lume în care vânzările mașinilor electrice și hibride le-au depășit pe cele ale mașinilor convenționale.
În acest context, Hyundai nu putea alege un alt loc de desfășurare pentru testul internațional al noului Kona electric.
Încă o electrică de la Hyundai? Da. În ciuda unor constructori europeni extrem de vocali când vine vorba de vehicule cu zero emisii, Hyundai tace și face. Iar acum are un model electric de serie cu una dintre cele mai mari autonomii din lume.
Și, ca să fie sigur că va avea succes, acest model este poziționat într-un segment în care, la ora actuală, orice ai pune pe piață se vinde ca pâinea caldă: segmentul SUV-rilor mici. Hyundai Kona este o mașină electrică reală, cu autonomie maximă de 482 de kilometri, gata să debuteze pe străzile din Europa.
Ba pot să confirm că în Norvegia comenzile au fost deja deschise, pentru că am fost oprit de un domn pe bicicletă care mi-a mărturisit că e prima dată când vede o Kona „în carne și oase”, deși a comandat-o deja și o așteaptă în a doua jumătate a acestui an.
Motor / Transmisie
Probabil mulți dintre cei care nu au văzut vreodată un automobil electric pe viu se întreabă ce se află sub capotă. Se află tot un motor, doar că el este electric și are dimensiuni mult mai mici decât unul convențional. Este și cazul lui Kona electric, care folosește un motor cu zero emisii similar celui de pe Ioniq EV, disponibil însă în două versiuni de putere.
Cea de bază, care va fi, probabil, și mult mai accesibilă, livrează 136 de cai putere. Versiunea mai puternică, oferită la testul din Norvegia, are 204 cai putere. Din fericire, indiferent ce versiune alegeți, cuplul motor este același. Și este foarte generos, dacă ne gândim că simți instant 395 de Nm sub pedala de accelerație.
În cazul versiunii de 204 cai putere, senzațiile sunt uimitoare. Nu am mai simțit o mașină electrică de asemenea dimensiuni, cu o accelerație atât de rapidă, de când am condus BMW i3. Cuplul motor te pironește în scaun și îți derulează totul cu o viteză fantastică. Accelerările la viteze urbane te vor lăsa cu gura căscată. Aplombul scade pe la 130 de km/h, dar nu atât de mult încât să facă din Kona electric o mașină lentă. Până în acel punct, ai senzația că mașina ta are resurse inepuizabile.
Totul este gestionat cu ajutorul unei transmisii automate cu o singură treaptă, care dispune de o tehnologie Shift By Wire. Asta înseamnă că nu există o conexiune mecanică între ea și motorul electric.
Kona electric oferă mai multe moduri de rulare, selectabile cu ajutorul unui buton amplasat pe consola centrală. Există un mod Eco, unul Comfort și unul Sport. La nevoie, atunci când autonomia este într-un punct critic, există și un mod Eco+, care oprește funcționarea aerului condiționat și te lasă fără o mare parte din resursele ascunse sub capotă.
Am condus mai mult în modul Comfort, dar chiar și acesta are un răspuns extrem de sensibil al accelerației. Nu mai vorbesc de modul Sport, în care este aproape imposibil să conduci în oraș. Răspunsul atât de prompt al accelerației este inconfortabil.
Consum
Am ajuns și la cel mai important capitol al acestui test. Când vorbim despre mașini electrice, consumul de energie, respectiv autonomia, sunt cele mai importante aspecte. Vă spuneam că Hyundai Kona electric este disponibil în două versiuni de motorizare. Cea mai cuminte dintre ele vine și cu o baterie mai mică, de numai 39.2 kWh, care îi asigură o autonomie de 312 kilometri. În cazul versiunii testate în Norvegia, cea de 204 cai putere, bateria are o capacitate de 64 kWh, o valoare care așează Hyundai pe picior de egalitate cu Tesla, Volkswagen și Opel.
Această capacitate îi asigură crossover-ului o autonomie uriașă, de 482 de kilometri. Este cu atât mai impresionantă cu cât valoarea este calculată după normele noi WLTP, nu după cele vechi NEDC. Potrivit acestora din urmă, autonomia este și mai mare, adică 546 de kilometri. Deci, pe hârtie, totul e cât se poate de roz, iar autonomia este aproape cât cea a versiunii pe benzină de 177 de cai putere.
Dacă ne uităm la celelalte modele electrice disponibile pe piața din România, Hyundai Kona electric este de departe campionul în ceea ce privește autonomia. Asta pentru că cei 482 de kilometri sunt mai mulți decât ce promit Renault Zoe sau Nissan Leaf.
În realitate, valoarea autonomiei unui Kona electric e ceva mai mică, dar la fel de optimistă. Când am urcat la volan, computerul de bord indica o valoare de 386 de kilometri. Am parcurs aproximativ 110 de kilometri și afișajul digital promitea încă 300 de kilometri.
Asta și pentru că noul Kona electric beneficiază de un sistem eficient de regenerare a forței risipite la frânare. În spatele volanului se ascund două padele. Ele îți oferă acces la cele patru trepte de regenerare. La nivelul patru, ridicarea piciorului de pe pedala de accelerație aduce o frână accentuată și o reducere semnificativă a vitezei. Unde mai pui că cel de la volan poate ține apăsat pe padela din stânga pentru a opri complet mașina. Fără a atinge frâna. Funcționează și de la 100 de km/h. Am testat asta în cadrul sesiunii din Norvegia.
Așadar, partea cu autonomia a fost rezolvată. Ce facem însă cu încărcarea? Pentru că, știm cu toții, un plin de benzină se face în cinci minute. Hyundai a făcut progrese mari și la acest capitol. Noul Kona electric poate fi încărcat de la stații cu putere între 7.2 kWh și 100 de kWh. Bineînțeles, există și posibilitatea încărcării de la o priză normală, de uz casnic, dar acolo simți cum îți crește barba până vezi bateria plină: 31 de ore.
Revenind la soluția unui wallbox standard, de 7.2 kWh, Hyundai promite că versiunea de 64 kWh se va umple în 9 ore și 35 de minute. Adică este suficient să faceți o încărcare pe timpul nopții. Dacă vorbim despre versiunea de bază, cu bateria de 39.2 kWh, încărcarea este și mai scurtă, adică doar 6 ore și 10 minute.
Pentru cei care se gândesc la drumuri ceva mai lungi și la stații de încărcare rapide, trebuie să vă spun că un Kona electric de 204 CP își încarcă 80% din baterie în doar 50 de minute atunci când îl conectați la o stație de 100 kWh. Deci, într-o țară civilizată, unde astfel de stații de încărcare rapidă sunt foarte dese, crossover-ul electric este o alegere cât se poate de logică.
Performanţe
Vă spuneam că noul Kona electric este surprinzător când vine vorba de accelerare. Iar afirmația mea este susținută și de cifre. Dacă versiunea de 136 de cai putere ajunge de la 0 la 100 de km/h în 9.7 secunde, versiunea testată de mine, cea de 204 cai putere, este capabilă să facă „suta” în doar 7.6 secunde.
Ca referință, un BMW i3 este ușor mai rapid cu cele 7.2 secunde ale sale. Nici Nissan Leaf nu este departe de această performanță, chiar dacă are 150 de cai putere: 7.9 secunde până la 100 de km/h. Nu l-am uitat nici pe Volkswagen e-Golf, care este aproape pe picior de egalitate cu versiunea mai modestă a lui Kona electric: 9.6 secunde până la 100 de km/h.
Când vine vorba de viteză maximă, nu trebuie să uităm că vorbim despre o mașină electrică. Prin urmare, performanțele sunt destul de limitate la acest capitol, tocmai pentru a proteja bateria. Versiunea testată a lui Kona electric ajunge la o viteză maximă de 167 km/h. Nu este impresionant, dar este suficient pentru a respecta limitările de viteză din țările europene. Probabil, singura țară în care nu va fi „suficientă” este Germania.
De notat și faptul că în cazul versiunii de 136 cai putere, viteza maximă este de numai 155 de km/h.
Interior
Hyundai a înțeles că nu își poate convinge clienții să plătească mult mai mult pentru un Kona care le oferă doar un alt tip de propulsie. Brandul asiatic a știut că trebuie să le mai dea ceva clienților săi, ceva cu care să-i ademenească în această zonă de preț și să-i facă să se acomodeze mai ușor cu diferența de bani față de un Kona benzină sau diesel.
Prin urmare, Hyundai Kona electric vine cu un interior nou, menit să schimbe destul de mult atmosfera din habitaclu. O atmosferă care poate fi colorată în negru sau într-o nuanță de gri. Mulțumită instalării transmisiei automate cu tehnologie Shift By Wire, Hyundai a eliberat mai mult spațiu pe consola centrală. O consolă centrală care a devenit acum suspendată și oferă dedesubt un amplu spațiu de depozitare.
Deasupra, clienții vor găsi butoanele transmisiei automate, comenzile climatizării, dar și o serie de spații de depozitare extrem de utile: unul pentru telefonul mobil, unul pentru pahare și o cotieră adâncă. Consola centrală este îmbrăcată într-un plastic argintiu, care sporește sentimentul de mașină cu tendințe premium. Dacă te uiți însă prin restul habitaclului, plasticul nu e tocmai premium. Păstrează o duritate destul de mare chiar și pe planșa de bord. Nu mai vorbesc despre zonele inferioare.
Ergonomia este în continuare foarte bună. Mai mult, prin colorarea butoanelor sistemului multimedia în argintiu a fost îmbunătățită și acomodarea cu acesta. Scaunele sunt confortabile, au o susținere laterală decentă și pot fi îmbrăcate în piele. Pe locurile din spate, adulții vor găsi un spațiu la limita decenței pentru picioare. Din fericire, tunelul central nu este ridicat, ceea ce contribuie la senzația de confort.
Instalarea pachetului de baterii a afectat minimal spațiul din portbagaj, care are o capacitate de 322 de litri pe Kona electric. Este ușor mai mic decât cel disponibil pe un Kona cu tracțiune integrală. Dacă mă întrebați pe mine, parcă mi-aș fi dorit măcar 50 de litri în plus, mai ales că autonomia permite acum și drumuri ceva mai lungi, deci excursii cu mai multe bagaje.
Am lăsat la final antifonarea habitaclului. Așa cum vă așteptați, la viteze mici și în staționare, Hyundai Kona dă volumul la minim. Poți vorbi în șoaptă și te poți auzi cu pasagerul de pe locul din spate. Nu se mai întâmplă asta la peste 120 de km/h, când ai destul zgomot la rulare și zgomot de vânt.
Preţ de achiziţie
La acest capitol am o veste bună și una proastă. Vestea bună este că Hyundai Kona electric se va vinde și pe piața din România. Vestea proastă este că nu avem un orizont de timp pentru asta. Nu știm când va debuta versiunea cu zero emisii pe piața de la noi din țară, însă cel mai optimist scenariu vorbește despre prima parte a anului viitor.
În aceste condiții, orice supoziții legate de preț sunt inutile momentan. Cu toate astea, o să risc un pronostic. Dacă un Kona benzină de 177 de cai putere, cu 4x4 și automată, ajunge la 29.000 de euro, cred că este pertinent să mă gândesc că un Kona electric în versiunea de 204 cai putere nu va fi mai ieftin de 40.000 de euro. La această valoare, Kona electric ar fi mai scump decât un Nissan Leaf. Echiparea generoasă l-ar face însă mai tentant decât un BMW i3 sau un Volkswagen e-Golf.
Bineînțeles, acest model va fi atractiv pentru publicul din România dacă va statul român va păstra și anul viitor bonusul pentru mașini electrice la valoarea de 10.000 de euro. La 30.000 de euro, un SUV electric cu autonomie reală de peste 400 de kilometri pare interesant.
Siguranţă
Având în vedere popularitatea SUV-urilor de clasă mică, EuroNCAP s-a grăbit să testeze nivelul de siguranță oferit de Kona. Bineînțeles, fiind vorba de aceeași platformă, putem presupune că cele cinci stele obținute de varianta cu propulsie convențională i se aplică și versiunii electrice. Mai ales că aceasta vine echipată cu foarte multe sisteme de siguranță.
O să amintesc de sistemul de frânare automată de urgență cu funcție de detectare a pietonilor la peste 8 km/h, de asistentul pentru păstrarea benzii de mers, de monitorizarea unghiului mort și a stării de oboseală a șoferului, de asistentul pentru fază lungă, de asistentul pentru ieșirea cu spatele dintr-o parcare și de un sistem de recunoaștere a semnelor de circulație.
De menționat că asistentul pentru păstrarea benzii de mers este programat că ajusteze direcția pentru ca mașina să rămână mereu la o distanță egală de cele două marcaje.
Ţinută de drum
Trebuie spus că Hyundai Kona electric este construit pe o platformă care a fost gândită de la bun început să găzduiască modele electrice. Cu toate acestea, adăugarea unui pachet de baterii afectează dinamica oricărei mașini. Mai ales când o compari cu o versiune convențională.
Amplasarea bateriilor litiu-polimer sub habitaclu asigură un centru de greutate ceva mai scăzut și o distribuție mai bună a maselor. Cu toate acestea, nu pot spune că noul Kona electric este o mașină creată pentru plăcerea de a conduce, chiar dacă sprinturile sale pot fi impresionante. Crossover-ul devine ușor supraponderal pentru segmentul SUV-urilor mici la cele 1685 de kilograme înscrise în talon. E mai greu decât un e-Golf sau un Leaf.
Iar asta se simte mai ales atunci când cauți să forțezi puțin limitele. Există un ruliu simțitor și o inerție pe frânările bruște. În plus, spre deosebire de versiunile convenționale, Kona electric nu dispune de tracțiune integrală. Ceea ce înseamnă că resursele merg doar către puntea față.
Așa, și? Care e problema, se vor întreba unii dintre voi. În mod normal, atunci când ai de gestionat resursele unui motor convențional, n-ar trebui să fie o problemă. Dar atunci când ai 395 de Nm livrați instant te trezești cu un torque-steer de toată frumusețea, mai ales când asfaltul este umed. Am pățit-o în Norvegia, unde am prins câteva ore de ploaie zdravănă.
Pentru a mai compensa lipsa unei tracțiuni integrale și pentru a le garanta clienților ceva mai multă stabilitate în viraje, precum și o suspensie care se comportă bine pe drumurile cu denivelări, Hyundai a instalat pe versiunea electrică a lui Kona o suspensie spate independentă.
N-am uitat nici de direcție, care are un feeling artificial. E ca un arc greoi care tinde să revină mereu la starea inițială. Nu e tocmai precisă, chiar dacă atunci când selectezi modul Sport ea se îmbunătățește puțin în această privință.
În traficul urban, cel în care Kona electric se va regăsi de cele mai multe ori, suspensia promite să nu facă din crossover o experiență neplăcută. Absoarbe decent neregularitățile și nu transmite zgomot la interior.
Vizibilitate
Kona electric nu vine cu forme noi, deci nu se schimbă nimic la capitolul vizibilitate. Cel de la volan are aceleași condiții ca pe un Kona convențional. Asta înseamnă oglinzi laterale bine proporționate și extrem de utile, la pachet cu o lunetă destul de lată, dar, din păcate, puțin cam îngustă. Primul rând de montanți încurcă și el destul de mult în virajele strânse. Există o cameră de marșarier, care nu oferă însă o vizibilitate foarte bună.
Tehnologie
Vă spuneam mai sus, la capitolul Interior, că versiunea electrică a lui Kona trebuie să justifice prețul mult mai ridicat și printr-un interior revizuit, dar și printr-o echipare tehnologică ceva mai generoasă.
Prin urmare, Hyundai a decis să înlocuiască instrumentarul de bord clasic cu unul digital, de 7 inch, care oferă informații complexe despre rulare. Mă refer aici la nivelul de recuperare al energiei electrice, la consum, la autonomie și la activitatea sistemelor de siguranță.
În partea centrală a planșei de bord se păstrează un ecran central de 8 inch, care vine cu un meniu ușor de folosit și cu aceeași navigație pe care am lăudat-o și în testul versiunii pe benzină. Are o grafică bună, plăcută, iar informațiile sunt oferite în timp real.
TEST DRIVE: Hyundai Kona benzină
În plus, într-o țară atât de avansată ca Norvegia, navigația include și localizarea sistemelor de alimentare cu energie electrică. Senzorul tactil al ecranului are și el un răspuns bun. Pentru cei care țin mult la telefoanele lor mobile, există conexiune Apple Car Play și Android Auto.
Pe lista tehnologiilor se mai găsesc un sistem audio premium Krell și un Head-Up display proiectat pe o bucată de sticlă, color și cu o mulțime de informații utile. Dacă mai punem la socoteală și sistemele de siguranță amintite mai sus, precum și farurile full LED, atunci Kona electric este o mașină pregătită pentru cerințele tehnologice ale segmentului din care face parte.
Dacă ne gândim însă că poate să le ofere clienților săi și scaune încălzite sau ventilate, volan încălzit și încărcare prin inducție pentru telefonul mobil, atunci Kona electric este chiar peste media segmentului.
Design
Versiunea electrică a lui Hyundai Kona nu diferă cu mult față de versiunile cu propulsie convențională. Sud-coreenii au operat doar câteva modificări, însă ele au fost atât de bine țintite încât reușesc să te facă să înțelegi că ai în față o mașină specială.
Vorbim în primul rând de un spoiler frontal redesenat și de o grilă nouă, plină, fără fante de aerisire. În interiorul acesteia, în spatele unei clapete, se află și priza de încărcare. Privit din profil, cei mai atenți dintre voi ar putea observa o diferență de înălțime de 2 centimetri în favoarea versiunii electrice. Nu lipsesc barele de pe acoperiș, care pot susține până la 80 de kilograme, și liniile dinamice sculptate la nivelul portierelor.
Jantele sunt speciale: au 17 inch, iar designul lor diferit asigură o aerodinamică îmbunătățită. Posteriorul nu trădează informații despre mașina pe care o ai în față. Aceleași stopuri cu LED, aceeași semnătură luminoasă, aceeași față inspirată parcă de personajele jocului Angry Birds.
Pentru cei care își doresc ceva mai multă personalizare, Hyundai oferă șapte culori de caroserie, unele dintre ele extrem de vii, cum este și acest Ceramic Blue de pe exemplarul de test. Cele șapte culori de caroserie pot fi combinate cu alte trei culori pentru acoperiș, rezultând astfel 21 de configurații posibile.
Ca o concluzie personală, aș putea spune că Hyundai Kona electric a preluat designul curajos al versiunii convenționale, pe care l-a cumințit cu o grilă și cu jante noi. Sau poate deja m-am obișnuit eu cu Hyundai Kona pe străzile de la noi.
Ne-a placut
- Autonomie uriașă
- Sistem de recuperare a energiei
- Echipare tehnologică generoasă
Nu ne-a placut
- Masa ridicată
- Direcția artificială
- Torque-steer
Ştiri despre Hyundai
-
Șeful de design al diviziei Hyundai din SUA susține că, pe viitor, vom vedea tot mai multe butoane fizice în interiorul mașinilor mărcii asiatice. Asta după ce a descoperit că americanii nu agrează trecerea la suprafețe tactile și multe ecrane în habitaclu. (Duminica, 10 Noiembrie)
-
Hyundai a atins o bornă istorică: 100 de milioane de mașini asamblate la nivel global. Sud coreenii au avut neoie de 57 de ani pentru această performanță. (Luni, 30 Septembrie)
-
Hyundai anunță o versiune specială 20th Anniversary Edition pentru SUV-ul Tucson. Producția demarează în luna august și va fi disponibilă pe toate piețele din vestul Europei. (Luni, 12 August)
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini teaser cu viitorul său model, pur electric, de segment A. Acesta va fi denumit Inster și va avea o autonomie de până la 355 de kilometri. (Marti, 11 Iunie)
-
Constructorul asiatic de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tucson facelift. Interiorul a fost revizuit complet, iar gama de motorizări este una diversificată. (Miercuri, 27 Martie)
II lipsesc doar doua elemente pentru a fi un EV ideal:
1. un portbagaj ceva mai generos;
2. o varianta 4x4, aidoma JAGUAR I-Pace si TESLA Model X.......
.......pe care insa le bate la PRET - evident.
Test drive-ul de nota 10 !!! As fi curios daca GARDA LA SOL a variantei EV este de 17 cm (aidoma variantei HYUNDAI Kona clasica, cu motoare termice) .....
Daca nu este conexiune mecanica intre motor si transmisie, atunci cum se invart rotile? :)
Se fac greseli si pe partea de putere la statiile de incarcare. kWh este unitate de masura pentru capacitatea energiei stocate, kW este puterea. Statiile de incarcare au puterea masurata in kW, exact ca si puterea motorului electric.
In aceste conditii pe mine m-ar interesa mai putin autonomia si viteza maxima sau portbagajul. M-ar interesa insa sprintul (sa fie in jur de 8-9 sec) si incarcarea la priza normala 220V/16A.
Bravo coreenilor , in sfarsit parca vad un model care dovedeste ca totul este real si unde tehnologia evolueaza realistic spre electrificare dintr-un model normal si nu tot felul de uratenii sau ciudatenii rupte parca din niste filme SF proaste. Aceasta autonomie de peste 400 km reali chiar incepe sa sune interesant. Nu prea inteleg nici partea cu optimismul raportat la prezenta in tara noastra, adica unde sa-ti incarci o astfel de masina pe la noi ? Nu cred ca o sa apuce generatia asta de Kona sa vanda prea multe modele pe la noi, dar ramane un model extrem de interesant zic eu pt. alte tari.
Deranjanta si povestea cu tractiunea fata. Sincer nu as numi SUV autovehiculul care nu are tractiune integrala. Garda la sol are ceva ? Cam cat ? Despre durata de viata a bateriei are rost sa vorbim aici ? Sau e in subiect tabu ? Putem macar afla cat costa o baterie noua ? ca piesa de schimb cu montaj si reciclare pt cea veche incluse ...
revin cu o rugaminte mai veche apropos de autonomie: intra pe autostrada cu bateria incarcata, da-i maxim permis (in RO 130 km/h), in Norvegia poate 110 km/h (cu platforma tocmita in spate) si tine-o asa pana se opreste, eventual cu aerul conditionat pornit si cu masina incarcata la sarcina maxima. Vezi cati km ai parcurs. Aia numesc eu autonomie.
...Unde un start lansat al *erei E* ar putea avea loc doar odată cu lansarea vreunei E-Dacii la 17-18 mii euro, plătită deci jumate de stat și-n final cam la același preț cu versiunile IC.
E-coreanca-i excelentă, dar la 35.000 spre 50.000 euro (preț listă Germania în funcție de baterie/echipare) n-ar... electriza prea mulți clienți în România.
Deși Hyundai se remarcă prin randamentul f. bun al utilizării energiei (și e-Ioniq are-n teste cel mai bun consum kWH/km), iar fiabilitatea n-are cum să fie mai rea decît a benzinarelor, ci dimpotrivă.
E-problema apărută însă recent la orizont nu afectează doar pe Hyundai - vb. de ritmul lent de fabricație al bateriilor (Li-Ion deocamdată mai toate), care conduce la termene de livrare prea lungi, cererea depășind cu mult oferta. Pe piețele bănoase și eco-trendy, clar, deci și la norvegieni.
Bonusurile se dau acum ca sa incurajeze industria si nici decum mediul.
Masina asta se speculeaza ca va fi 35-37k euro in versiunea long rage, iar daca cel mai nou bonus de 2k euro va fi adoptat de primaria capitalei, bonusul total pentru o electrica va ajunge la 13.5k euro, deci o Kona la 22-25k euro va fi foarte posibil.
Puteti gasi pe youtube review-ul de 2 ore facut de Bjorn Nyland si o sa vedeti cat de incantat este de masina si cum se compara cu alte modele electrice.
Mai exact, Long Range-ul Premium e disponibil începînd cu 45.600 euro-n Germania, Trend-ul cu bateria mică fiind cu 11K mai ieftin, dar deloc accesibil la modul absolut nici el:
https://www.motor-talk.de/news/elektro-kona-ab-34-600-euro-t6374982.html
@coco: Subscriu - hibridele-s veriga intermediară valabilă.
@PMC: De acord apropo de limitările producției bateriilor și-a dificultății extinderii punctelor de încărcare, plus a producției efective de curent în ipoteza generalizării EV-urilor.
...Dar nu și apropo de consumul specific REAL kWh/100 km (care-i la un E-Ioniq de ex. jumate din ce scrii - cca. 12 kWh/100 km adică.)
Strict ontopic, E-Kona e f. reușit și confirmă progresele coreenilor la capitolul *electrice* (nu degeaba s-a asociat Audi cu ei ;-)). Concurența lui va fi mai ales internă (Niro-EV, Ioniq), dar nici Nissan Leaf nu-i de neglijat - deși are probleme cu managementul răcirii bateriilor la încărcări rapide.
Sora... romboidală Zoe a lui Nissan la fel, plus că rămîne cred prea scumpă pt segmentul mic de care aparține.
Tesla Model 3 ar fi și ea pe listă, da-i cam *vaporware* deocamdată pt. europeni, iar versiunea de bază relativ ieftină - și pt americani.
BMW i3 rămîne prea lifestyle-scump, E-Golful ar avea nevoie d-un plus la autonomie... și cu asta e cam gata E-defilarea.
Totuși, un Kona 4x4 1.6 T-GDI de 177 CP ar fi preferatul meu versus electricul de 204 CP (cu echipare și dinamică aprox. egală, dar fără tracțiune integrală.)
...De ce? Simplu - plusul de preț al EV-ului (încă apreciabil și după eco-bonusul românesc baban) s-ar amortiza după f. mulți km, iar după 7-8 ani ar trebui să-i schimb doar bateria aia de 12 volți...
Până în prezent, în afara Coreei de Sud, prețul s-a anunţat doar în:
- Norvegia (prețul de bază pentru versiunea de 64 kWh este de 325.900 NOK (39.813 USD) şi
- Marea Britanie (prețul de bază pentru versiunea de 39 kWh este 29.495 de lire sterline (39.090 USD) kWh iar pentru versiunea de 64 kWh este de 36.295 de lire sterline (48.100 USD).
https://insideevs.com/hyundai-canada-accepting-kona-electric-pre-orders-california-is-not/
Domnule Mirica, imi pare rau sa va contrazic, dar scenariu optimist nu exista in Romania. Personal, ma obosesc inutil de aproape 2 ani sa achizitionez un Ioniq electric, iar cel apropiat termen, raspuns primit de la Hyundai Ro: " masina va veni cand va dori importatorul sa o aduca" - adica cel mai devreme in primavara anului 2019, cu mult optimism.
Despre Kona electric, dupa mine, cel mai optimist scenariu ar fi ca masina sa ajunga in RO dupa anul 2020 sau cand "va dori importatorul"....
De la anul vor incepe productia de acumulatori li-ion + supercapacitori. Deci pana ajunge la noi, cu astfel de preturi astronomice deja este depasite moral. Grupul vag scoate pe banda rulanta impreuna cu skoda si seat peste 5 modele de masini numai in 2019 cu astfel de tehnologii care vor marii autonomia, timpul de incarcare scazut si greutatea masinii mult diminuate.
Preturile nu se cunosc dar daca ei continua cu modele consacrate plus super capacitorii pentru demaraj o sa fie cred, mult mai ieftine ca cele pe acumulatorii clasici.
Avantajele vor fii mult mai mari deoarece supercondenastorii rezista bine si 10 ani de full rulaj fara sa-si diminuieze din potential. Un lucru interesant, nu v-a scadea mult pretul de revanzare deoarece supercondensatorii nu sunt asa usor de omorat in ciclurile de incarcare.
Atentia marita pe modelele koreene nu se justifica din moment ce opel vine si el cu noi modele tot super performante de la anul. Tot de la anul cei de la volvo,renault si mercedez vor venii cu noi tehnologii cu autonomii de peste 600-800km parcursi la un singur ciclu de incarcare.
Nu va grabiti cu tehnologia aceasta de tranzit. Au baietii in sertare altele mult mai destepte, urmeaza si acelea.
Nenea cu Tesla deja se gandeste sa rupa parteneriatul cu Thosiba si sa implementeze fuioare de supercondensatori hibrizi cu lithium ion care deja le testeaza in Florida. Toate acestea sunt cu un singur scop gandite, sa diminuieze costul de fabricatie.
Noi in schimb ne vom bucura la ce vand Koreeni masini depasite moral care dupa 5 ani trebuie sa scapi de ele altfel vei platii inca o masina ca sa schimbi grupul de acumulatori.
Modelul constructiv 39,2 kWh 60 kWh
Varianta TREND 34.600 EURO 39.000 EURO
Varianta STYLE 38.100 EURO 42.500 EURO
Varianta PREMIUM - 45.600 EURO
https://konfigurator.meinauto.de/hyundai/neuwagen/kona/angebote/kona-elektro/konfigurator/#!/ausstattungslinie/style/72636/20,25/private/63573-279-165183/3033/5b7bddab54238