Joi, 21.05.2015
- Comenteaza
-
Trimite pe:
A patra generație a modelului SUV Honda CR-V a fost lansată în 2012. Noul model lăsa în urmă formele controversate şi rotunjite ale generației anterioară și aborda un stil modern, cu forme agresive desenate în actualul limbaj de design Honda. Trei ani mai târziu, Honda operează deja un facelift, discret, dar suficient pentru a pune SUV-ul familiei într-o nouă lumină.
Ca și până acum, atuul principal îl constituie motorizarea diesel de doar 1.6 litri. Pare un motor prea mic pentru un SUV atât de mare, dar, așa cum Bogdan ne-a arătat în testul cu versiunea pre-facelift, nu este un pariu pierdut. Ba dimpotrivă.
Venit de curând în România, Honda CR-V facelift s-a prezentat la test în varianta de echipare Lifestyle având sub capotă motorul 1.6 i-DTEC de 160 CP.
Honda CR-V facelift (2015-2018)
1.6 Diesel BiTurbo (i-DTEC) 160CP 4x4 Man6 Lifestyle
- Pret de pornire 26.027 €
- Pret model testat 37.064 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Fără îndoială, motorul de 1.6 litri pare mic pentru un SUV de dimensiunile lui CR-V. Dar Honda nu încearcă să inoveze, ci pur și simplu se supune curentului downsizing. Un motor mai mic este mau ușor, mai eficient, iar tehnologia Honda a permis obținerea unor cifre impresionante dintr-un motor atât de mic. Propulsorul de 1.597 cmc este oferit în două versiuni de putere: 120 și 160 CP. Dacă versiunea de 120 CP a fost testată de noi pe CR-V-ul dinainte de facelift, acum a venit rândul motorului de 160 CP. Cei 160 CP sunt dezvoltați la 4.000 rpm, iar cuplul maxim este de 350 Nm la 2.000 rpm.
Unitatea dovedește a fi silențios și vivace, în ciuda cilindreei mici. Singura problemă este că la turații joase, la pornirile ușoare de pe loc, ne-am fi dorit să fie un pic mai alert. După 1.500 rpm, motorașul se trezește însă la viață și o face cu o forță impresionantă. Dacă nu știi ce ai sub capotă, poți jura că motorul are cel puțin 2.0 litri.
Reprizele sunt extrem de convingătoare, iar motorul este secondat cu brio de o cutie de viteze manuală cu șase trepte al cărei levier de mici dimensiuni este amplsat direct pe consola centrală. Cursa este relativ scurtă și precisă, iar treptele sunt bine etajate.
Consum
Un alt mare avantaj al motorul 1.6 i-DTEC este consumul de motorină. Dacă în varianta de 120 CP s-a dovedit a fi extrem de economic, așa cum am văzut și în testul special de consum pe care l-am efectuat cu acest model, nici versiunea CR-V cu motor de 160 CP nu se lasă mai prejos. Astfel, performanțele excelente sunt dublate de un consum mediu oficial de 4.9 litri/100 km. Este cel mai bun consum din clasa sa, fiind egalat doar de cel al modelului Nissan Qashqai 1.6 dCi de 130 CP.
În rest, toate modelele concurente pe același palier de putere au cifre de consum oficiale ce depășesc binișor 5 litri sau chiar 6 litri/100 km. În lumea reală, Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 CP a consumat 7.8 litri în traficul urban bucureștean. Cu un stil de condus lejer și cu butonul Eco activat, consumul ar fi scăzut chiar și mai mult de atât. Având în vedere că Honda CR-V are un rezervor de carburant de 58 litri, o autonomie de 1.000 km este un lucru perfect realizabil.
Performanţe
Pentru un SUV de dimensiuni suficient de mari, Honda CR-V se mișcă foarte dezinvolt. Cei 160 CP pun umărul la atingerea un set de performanțe mai mult decât decente în acest segment. Pentru a accelera de la 0 la 100 km/oră, Honda CR-V 1.6 i-DTEC are nevoie de 9.8 secunde, iar viteza maximă care poate fi atinsă este de 202 km/oră.
Performanțele sunt bune pentru un SUV de 1.7 tone, dar există modele concurente ceva mai sportive de atât. Mazda CX-5 2.2, de exemplu, deși are 150 CP, accelerează în 9.4 secunde până la 100 km/oră. Apoi modelele mai puternice, ca Hyundai ix35 2.0 184 CP sau VW Tiguan 2.0 TDI 170 CP au și ele timp de accelerare ceva mai eficienți. Restul concurenţilor au nevoie de peste 10 secunde pentru a ajunge la 100 km/oră.
Interior
Când te urci la volanul unei Honda CR-V simți că te afli într-un spațiu prietenos. Ca atunci când te întorci acasă. Totul este acolo unde te aştepţi să fie, iar calitatea lucrului bine făcut adaugă un plus la această stare.
Honda oferă calitate și acest lucru se simte prin materialele alese pentru habitaclu, prin butoanele eficient plasate și ușor de acționat și prin organizarea interioară a spațiului. CR-V a crescut la capitolul dimensiuni față de generația anterioară, și asta îi permite să aibă un interior aerisit și bine structurat. Spațiul este mai mult decât suficient atât pentru pasagerii din față, cât și pentru cei de pe banchetă. Hayonul este amplu și ne oferă acces la un spațiu generos pentru bagaje, 589 litri, unul dintre cele mai mari portbagaje din această clasă. Nu este acționat electric pe modelul de test. Pentru hayon cu acționare electrică trebuie să alegem nivelul de echipare superior numit Executive.
Bordul este dominat acum de un display central tactil care este folosit de noul sistem Honda Connect. Acesta gestionează navigația, sistemul audio și o serie de aplicații prin intermediul unuei interfețe interactive construite cu ajutorul sistemului de operare Android.
Preţ de achiziţie
Pentru că orice lucru de calitate are prețul său, nici Honda CR-V nu face excepție. Pentru a achiziționa SUV-ul Honda, trebuie să ne asigurăm un buget de minim 26.000 euro, acesta fiind prețul de pornire pentru varianta cu motor pe benzină și tracțiune 4x2. Modelul diesel cu motor de 1.6 litri pornește de la 27.500 euro, iar un exmplar precum cel testat de noi în varianta de echipare Lifestyle costă un pic peste 37.000 euro, preț la care dealerii Honda oferă un discount de 1.000 de euro. Toate cifrele menționate au TVA-ul inclus.
În raport cu concurența directă, prețurile Honda sunt mai mari, fiind depășite doar de cele ale noului Jeep Cherokee. Concurența din Japonia, Mazda, Toyota și Nissan au prețuri de pornire cu o idee mai mici, dar pentru motorizări similare și echipări echivalente etichetele depășesc sensibil pragul de 32.000 euro. Pentru prețuri mai accesibile trebuie să ne orientăm către constructorii coreeni, unde găsim modele ca Ssangyong Korando 2.0 e-XDi 150 CP sau Kia Sportage 2.0 CRDi la prețuri sub 30.000 euro.
Siguranţă
Honda a investit mereu în siguranța pasagerilor săi, iar modelul CR-V este un bun exemplu al eforturilor făcute de către constructorul japonez în acest domeniu. Actuala generație CR-V a fost testată de către EuroNCAP în 2013 și a obținut scorul general maxim de cinci stele. Mai remarcabil este faptul că gradul de protecție pentru pasagerii adulți este de 93%, iar gradul de protecție pentru pietoni este de 68%, cifre rar întâlnite în testele organizației europene.
Honda oferă două airbaguri frontale, airbag lateral, airbag tip cortină, centuri reglabile cu senzor de presiune, ABS, sistem de distribuție al forței de frânare, control al tracțiunii și stabilității, sistem pentru monitorizarea presiunii în roți și sistem activ pentru frânare automată în caz de urgență.
Ţinută de drum
Generația anterioară a modelului CR-V era un automobil cu un comportament dinamic interesant în clasa SUV-urilor compacte. Actuala generație a crescut în dimensiuni și are acum o prezență impozantă. Acest lucru face bine confortului și spațiului interior, dar la capitolul dinamică Honda CR-V parcă a pierdut ceva.
Masa de 1.7 tone se simte pe drumurile virajate, chiar dacă suspensia încearcă şi reușește să atenueze tendința de înclinare în viraje. Noul CR-V este, însă, o mașină pentru familie care pune accent pe confort. Tocmai de asta, suspensia filtreză excelent denivelările și are grijă ca pasagerii să călătorească liniștiți. Direcția este precisă și are o asistare un pic excesivă, dar acest lucru este specific modelelor Honda.
Vizibilitate
În ciuda dimensiunilor exterioare, CR-V are o formă relativ simplă, cu care te obișnuiești repede la nivel de gabarit. Vizibilitatea este excelentă datorită poziției la volan ceva mai înălțată, dar și datorită parbrizului amplu. Ne-am fi dorit, poate, o lunetă ceva mai mare, dar nu găsim nimic exagerat de deranjant la acest capitol. În plus, Honda a avut grijă să își doteze modelul cu senzori de proximitate atât în față cât și spate. Iar pentru parcările cu spatele avem și o cameră video al cărei unghi de filmare poate fi ajustat în trei poziții.
Tehnologie
Dacă pe modelul inițial lipsea un display central, acum avem unul de dimensiuni apreciabile. Este poarta de intrare către noul sistem infotainment Honda Connect, care folosește ca platformă sistemul de operare Android. Dacă la nivel de utilizare, nu avem ce să îi reproșăm (grafica este modernă, reacțiile sunt rapide, iar sistemul de navigație este simplu de folosit), avem o problemă cu tabloul general. Privită în ansamblu, partea centrală a consolei are acum nu mai puțin de trei ecrane: unui în partea de sus, dominat de culori albastre și cu o grafică aproximativă pe care sunt afișate informații dela computerul de bord sau sistemul audio, cel central, tactil, color și rabatabil pentru a putea accesa cd-player-ul și încă un ecran monocrom care ne ajută să gestionăm sistemul automat de climatizare.
Honda și-a dotat modelul CR-V cu suficiente prize de 12V, iar în cotieră găsim două mufe USB și chiar și una HDMI - din nou o raritate în lumea auto - prin care poate fi transmis semnal video către display-ul central. Mai avem clasicul buton verde Econ, care anesteziază răspunsul accelerației pentru a obține un consum mai bun, dar și pilot automat cu comenzi excelent plasate pe volan. Honda folosește și un sistem Start-Stop discret și eficient, dar care uneori e dat peste cap, motiv pentru care ești nevoit să pornești motorul din cheie. Scaunele față sunt încălzite pentru acest nivel de echipare, iar butoanele sunt încă clasicele întrerupătoare cu două poziții. Foarte bune pe timp de iarnă, pentru că pornesc încălzirea automat din momentul în care ai introdus cheia în contact.
Design
După faceliftul operat la începutul acestui an, Honda CR-V a primit un spoiler față cu un nou desen. Forma proiectoarelor de ceață nu mai este rotundă, ci s-a optat acum pentru blocuri optice alungite încadrate de linii cromate. Farurile au același design agresiv, dar au acum o iluminare LED de zi. În rest, schimbările sunt minore, iar linia generală a fost păstrată. În ciuda dimensiunilor impozante, Honda CR-V are un look dinamic, iar ca design reușește să atragă priviri, lucru pe care generația anterioară nu reușea să îl facă.
Ne-a placut
- Calitatea materialelor şi finisărilor
- Spațiu interior și portbagaj spațios
- Motor diesel puternic şi silenţios
Nu ne-a placut
- Preț mare în segment
- Lipsa hayon-ului electric pe versiunea testată
- Trei display-uri care complică bordul
Date tehnice - Honda CR-V facelift (2015-2018) 1.6 Diesel BiTurbo (i-DTEC) 160CP 4x4 Man6 Lifestyle | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Samurai modern -
Simbioză -
BMW Seria 7
Lux la superlativ -
Puterea ursului
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August 2024)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie 2024)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai 2024)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie 2024)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie 2024)
Personal nu am avut inca ocazia să conduc Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D de 175 CP, am mers doar cu variantă cu motor pe benzină atunci când modelul a fost lansat. Consider că modelele sunt destul de apropiate, Mazda având un caracter dinamic mai pronunţat, în timp ce Honda mizeaza pe confort şi oferă ceva mai mult spaţiu. Apoi, din puncte de vedere al taxării şi al asigurării, Honda are un avantaj major datorită motorului de cilindree mai mică. Dacă vrei sa alegi, este important să încerci ambele modele pentru a vedea care ţi se potriveşte mai bine.
chair sunt curios cati de pe aici chiar isi permit o astfel de masina, pentru ca sincer, majoritatea nu ar fi eligibila decat pt un logan/duster.
Altfel, masina este interesanta, m-am gandit destul de mult la ea pentru achizitie, dar am fost descurajat de pret. Variant de top (cea care are hayon electric si cutie automata), se duce la 42 mii euro,ceea ce este foarte mult pentru ce ofera.
Am sperat sa pastreze preturile modelului anterior, care erau cu 10% mai mici. Parerea mea este ca nu merita atatia bani.
@mog:greseala pe care o faci este ca iti inchipui ca toti cei care castiga bani ii si arunca pe fereasta.
Oamenii care muncesc cinstit si din greu pentru un salariu care sa le permita o astfel de masina, stiu cat de greu se castiga si nu sunt dispusi sa-i piarda doar pentru ca "isi permit". sa nu intelegi gresit, a fi cumpatat nu inseamna a fi zgarcit. Desi imi permit sa dau chiar si 45 mii pe o masina, asta nu inseamna ca trebuie sa o fac. Nu am nimic de dovedit. celor care spun (nu esti singurul) :ia uite si la asta, da 40mii pe o masina si se uita la impozit.
Da,eu ma uit si la taxare, si la asigurare si la consum si la ce poti avea de aceeasi bani.
Diferenta de impozit este de cca 150 euro pe an, iar la casco & RCA estimez ca ai cel putin 4-500 euro diferenta pe an. daca ai sa mai adaugi si cel putin 1l/100km pentru consum (sa zicem ca mergi 25 mii km/an, mai castig 300 euro)i , ai sa vezi ca fata de variant de 2,2 D poti economisi apx 1000 euro/an. Daca tii masina 7-8 ani, este o suma importanta, ii poti lua un Logan copilului tau (sau nevestei su prietenei, fiecare cu ce are:) )
consumurile sunt la fel, deci aici nu vei da mai mult.
in nici un caz nu`ti iei logan din diferenta asta in 5-6 ani cat tii o masina.
Momentan am o Toyota Yaris care are 5 ani , am luat o de noua si si a facut treaba dar cu un motor de 69 CP nu ai ce spera la depasiri in deal sau spatiu.
Vreau si o masina care sa o tin 10 ani si vreau sa fie noua chiar daca dau 1000 euro pentru intretinere
Din ce am vazut si m am mai interesant (4x4 si diesel) ar fi ca optiuni :
Mazda CX-5
Honda CR-V
Subaru Outback
Nissan X-trail
Toyota RAV 4
Honda si Nissan ul mi se par sub motorizate cu motoare de 1.6 L
dar am vazut ca un 38k pot sa iei si un Land Rover Discovery sport.
Multumesc pentru raspunsuri @Dragos si @mog.
Dacie nu vreau sa iau din cauza ca am avut decese in familie in Dacii si eu nu le vad ca masini sigure.
Etalonul marca VW nu detine ......
daca e mai importanta siguranta ... ia cr-v
daca nu ... rav-4
uita de subaru ca marca ... au motoare boxer cu probleme ... multe si scump de reparat ... pacat ca la teste de coliziune au iesit binisor ...
daca nu ma crezi ... citeste site-urile americanilor si vei vedea ...
sau mai vezi postari mai vechi de-ale lui @Lache sau @mip ... ori chiar poti pune intrebarea aci pe site pt @Lache ... el munceste la subaru de citiva ani ...
nissan ... doar cu cutie manuala; cvt-urile lor cam au probleme ... personal nu am incredere
ai specificat ca vrei sa ti masina 10 ani ... de-o vrei in leasing atunci poti lua orice ai zis ca dupa terminarea contractului o returnezi ...
asta e parerea mea ... nu trebuie sa fi de acord cu mine ... nici tu, nici altcineva.
pe aceleeasi forumuri americane pe care le amintesti, sunt mii de turbo`uri de acum 15 ani care merg ca`n prima zi. poti sa zice alte nasoale despre subaru, dar de motoare, mai greu.
Cele mai echilibrate ca pret/dotari/performante/costuri de intretinere/consum mi se par Nissan-urile. Ca posesor de 3 ani de Qashqai 1.6 dCi nu as schimba masina decat tot cu un Nissan. Poate X-Trail. La 31000 (cu discount) iei un X-Trail full (si are si portbagaj electric) si cu garda la sol 21 cm.
Bine ai spus TI SE PAR submotorizate Nissan-urile.
Nu e deloc asa. Pe Qashqaiul meu (modelul vechi) senzatia pe care ti-o da 1.6 dCi (inclusiv consumul) e a celei unui motor de 2 litri echivalent ca putere. Si Qashqaiul meu are vreo 1645 kg. Noul X- Trail are in jur de 1600 kg.
Land Rover Discovery Sport pare destul de ok cu noile motoare care echipeaza si Jaguarul http://newsroom.jaguarlandrover.com/en-in/jlr-corp/news/2014/07/jlr_ingenium_engine_release_090714/
mi-ar place sa iti pot scrie in afara site-ului pe o adresa de-a ta pt ca vad ca esti om cu bun simt ... acolo iti voi "spune" mai multe ... iata aci nu e legat de articol ...
e drept ... ma refeream la produsele din america de nord ... nu vreau polemica cu tine ...doar mi-am zis parerea.
omul isi va cumpara pina la urma ce va dori, indiferent de opinia mea ...
am urmarit de mai bine de 10 ani evolutia subaru ...
periodic in reviste/site-uri se specifica ceva de gen : se pare ca noile motoare (de 2.5 turbo si aspirate) au scapat de problemele avute ... si cind priveam pe graficele lor vedeam clar ca nu erau probleme cu ele in primii 4-5 ani ci dupa, adica dupa parcurgerea unui nr. de ~ 80.000-100.000 km !!!
pt. ca pe urma sa le depuncteze vreun an si apoi iar sa apara fraza de mai sus ... si sa le puna cu 5* in clasament !!!
apoi m-am uitat si pe forumuri ... stiai ca "ultima" generatie de motoare (modele 2014-2015) de 2.5 si 2.0 "cineaza" cu ulei ?
acum 2 ani au adus pe piata motoare de 2.0 boxer si se pare ca si alea au belele ...
pe hirtie motorul asta al cr-v-ului e bun ... ramine de vazut in timp / in practica, daca va confirma ... Honda e cel mai mare producator de motoare pe benzina ... experienta lor la Diesel e ... abia de citiva anisori ... adica ... aproape de zero.
nu putem acum "decreta" ca e fiabila sau nu !!! e prea devreme !!!
sa treaca macar 5 ani si apoi o sa inceapa sa "curga" cu impresii bune sau rele ...
avind in vedere antecedentele Honda putem spera la un motor reusit.
din ce spuneti aici, cam asta inteleg.....eu stiu exact un hilux diesel care in 8 ani(de noua) numai fiabila n-a fost
DAR VAZAND CE OFERA ACESTE 5 MASINI SI PRETURILE LOR LA DOTARI CAT MAI APROPIATE NISSAN X-TRAIL SE DETASEAZA CLAR IAR ACUMA CHIAR ARATA BINE LA EXTERIOR SI AM VAZUT DIN POZE UN INTERIOR PLACUT
IN PRIVINTA FIABILITATII CRED CA MITURILE S-AU SPULBERAT DE MULT
Intr-adevar, dupa vreo 4-5 ani de cand studiez piata SUV-urilor, raman tot la parerea (astazi, la fel ca si acum 5 ani) ca cel mai bun raport pret/calitate/dotari/performante/consum/costuri de intretinere/taxe este tot la Nissan. Pacat ca nu ofera o cutie automata pe masura (inclusiv pe 4x4). In rest e OK, mai ales motorul, garda la sol...Un minus la generatiile noi de Nissan-uri ar fi unghiurile de atac si degajare (si garda la sol la Qashqai care a scazut).
Am avut prilejul de a fi implicat intr-un test de drum de aproximativ 6 ore, test in care au fost urmatoarele masini: crv 1.6 facelift diesel, Rav 4 diesel, tiguan diesel, xtrail diesel, cx5 diesel, kuga diesel. Testul a avut loc intre Brasov si Poiana Brasov, dus-intors de f multe ori, iar masinile au fost exploatate foarte agresiv, as putea spune periculos de agresiv. Dupa acest test, datele legate de consum au fost: CRV cu 7,2%, Kuga 8,3%, Rav 4 cu 9,7%, Xtrail peste 10%, Tiguan peste 10% CX 5 bine de tot peste 10%. Per total, Xtrail a fost desemnata cea mai slaba masina din punct de vedere calitativ....de departe, e un Renault in toata regula, de unde si pretul! CRV are cel mai inalt pachet de dotari oferite ca standard, prea multe sa le insir aici, plus optionale indisponibile la concurenta! CX-5 este foarte rigid si foarte foarte zgomotos, iar scaunele sunt foarte incomode, daca ai peste 70-80 kg deja nu mai ai loc in ele, Kuga, la interior, a fost proiectat de un copil de 6-7 ani, niste culori la ceasurile de bord si o pozitionare de tot rasul. RAV 4 este in zona de pret a CX-5 si a CRV insa lasa de dorit foarte mult in materie de insonorizare, consum, finisaje interioare (noaptea nu gasesti butoanele pentru ca nu sunt iluminate si tehnologia si display-urile din bord sunt din anii 90). Tiguan-ul este un Golf inaltat, are o mare problema cand vine vorba de spatiu interior si porbagaj si are un consum cam ridicat, comparativ cu CRV-ul.
Overall, CRV-ul este cea mai logica, rationala si echilibrata alegere!
Pacat de garda la sol a lui CRV, aproape de cea a unui Logan.
recitind articolul,am descoperit comentariul tău.Permite-mi o mică corecţie:primul motor Diesel a echipat CR-V ul de generaţia II-a cu ocazia restilării din aug. 2004.Sunt cam 11 ani,nu?Mult diferit de ˝experienţă O˝.
Sfat:dacă nu ştii,nu vorbeşti (sau ˝dacă tăceai,filozof rămâneai˝).Aşa ...!
experienţa motoristului Honda în Dieseluri datează din 2004 toamna,când a echipat CR-V -ul de generaţia 2 restilat cu motorul iDTEC 2,2 l 140 cp.,deci cam 11 anişori !!
asta ca să nu mai discutăm de motoarele navale (până la 12.000 cp),care nu sunt benzinare,nu-i aşa ?