Drivetest Ford Tourneo Courier

1.0 EcoBoost 125CP Active Auto
4.2
Ford Tourneo Courier zoom
de Alexandru Monenciu
Miercuri, 14.02.2024
Autohton

Anul trecut, Ford Tourneo Courier a primit o nouă generație. Vorbim despre un model reproiectat de la zero, bazat pe arhitectura lui Puma, cu un design inspirat de SUV-uri și un interior mai încăpător, util și mai tehnologizat.

Ceea ce ne interesează pe noi, ca țară, este că noua generație Tourneo Courier este produsă în România, la uzina Ford Otosan din Craiova. Până acum, circa 130 de clienți au comandat noul model al americanilor, iar comenzile vor crește, cu siguranță, în perioada următoare.

Acestea fiind spuse, Ford Tourneo Courier nu este doar un motiv de mândrie oltenească, ci și unul de mândrie națională.

Automarket a fost invitat la Barcelona pentru a conduce noua generație Tourneo Courier. Pe lângă impresiile de la volan, ți-am pregătit, ca de obicei, și un video cuprinzător cu noua mașină Made in Craiova.

PREZENTAREA VIDEO A NOULUI FORD TOURNEO COURIER

Ford Tourneo Courier
1.0 EcoBoost 125CP Active Auto

  • Pret de pornire 27.300 €
  • Pret model testat 31.100 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Singura motorizare disponibilă, momentan, pentru noua generație Ford Tourneo Courier este una pe benzină, 1.0 litri EcoBoost, cu 125 de cai putere și 170 Nm cuplu. Un propulsor cunoscut și apreciat de fanii mărcii, având în vedere că poate fi comandat alături de mai multe modele din gamă. Inclusiv alături de Puma, unde vine în compania unui sistem mild hybrid la 48V.

În cazul lui Tourneo Courier, motorul de un litru, cu 125 de cai putere, se simte uneori subdimensionat, mai ales atunci când ai nevoie rapid de resursele sale. Într-o depășire, spre exemplu.

Propulsoarele cu 3 cilindri nu sunt cele mai silențioase și nici cele mai echilibrate, tocmai de aceea, mai ales la ralanti, apar destul de multe vibrații. Desigur, în sarcină acestea dispar.

Cuplul de 170 Nm este disponibil de la 1.400 de rotații pe minut, astfel că, în oraș, motorul acesta de un litru, pe caroseria lui Tourneo Courier, este decent. Ai la dispoziție și o funcție de overboost, care crește valoarea cuplului la 200 Nm între 1.750 și 2.500 Nm, pentru câteva secunde.

Clienții pot bifa atât o transmisie manuală, cu șase trepte, cât și una automată cu șapte rapoarte și dublu ambreiaj. Din spusele reprezentanților Ford, majoritatea celor care cumpără un Tourneo Courier (circa 80%) optează pentru cutia de viteze manuală.

Mai puține bătăi de cap, după cum spune credința populară.

Eu am condus ambele variante și îți pot spune că, deși îmi era dor de o transmisie manuală, nu am putut să nu remarc cursa destul de lungă a schimbătorului și, mai ales, zgomotul motorului, având în vedere că ai tendința să îl ții mult mai turat.

Cu transmisia automată este simplu. Cele 7 trepte se succed rapid, mai ales în oraș (mai eficientă la viteze mici), astfel că zumzăitul unității cu 3 cilindri nu este foarte accentuat.

În viitorul nu foarte îndepărtat, Ford va deschide comenzile și pentru versiunea electrică a lui Tourneo Courier.

Consum

Dacă ar fi să ne luăm după fișa cu specificații tehnice, Ford Tourneo Courier ar trebui să consume 6.6-7.3 litri/100 de kilometri.

Traseul nostru de test a însumat, în total, 67 de kilometri pe care i-am parcurs cu o viteză medie de 25 km/h. Am avut porțiuni de autostradă, de drum național, dar și câteva orașe cu specific catalan. Cu multe străzi înguste, adică.

Indiferent de varianta testată, cu transmisie manuală sau automată, consumul s-a plimbat între 8.2 și 8.4 litri/100 de kilometri. Am fost două persoane în mașină, cu bagaje minime. Așadar, nu ne-am apropiat de cifrele declarate de Ford.

Volkswagen Caddy, 1.5 TSI cu 114 CP, are un consum declarat de 5.7 litri/100 de km. Avem apoi Renault Kangoo, în versiunea 1.3 TCe, cu 130 de cai putere și un consum de 6.3 litri/100 de km.

Așadar, este loc de mai bine în ceea ce privește consumul.

Performanţe

Pentru că vorbim despre un model utilitar, de transport persoane în acest caz, repriza 0-100 km/h și viteza maximă nu cântăresc foarte mult la achiziție pentru clienții acestui tip de mașină. Tocmai de aceea, această informație nu este dezvăluită de producător.

La fel ca în cazul lui Tourneo Custom, pe care l-am testat în urmă cu ceva timp și despre care poți citi aici, ne vom conforma.

Ceea ce îl interesează pe clientul unui Tourneo Courier este că mașina poate tracta până la 1.100 de kilograme, masa proprie este de 1.545 de kilograme, iar masa maximă autorizată ajunge până la 2.025 de kilograme în cazul versiunii cu transmisie automată.

Nici Renault nu oferă informații despre sprintul până la 100 de km/h, în cazul lui Kangoo, dar menționează că viteza maximă este de 183 de km/h. Între timp, Volkswagen Caddy ajunge la 100 de km/h în 10.9 secunde și atinge o viteză maximă de 182 km/h.

Interior

Feedback-ul clienților este foarte important pentru Ford Pro (divizia de comerciale), tocmai de aceea americanii au luat asta în considerare atunci când au desenat interiorul noii generații Tourneo Courier. Este mai spațios, util și mai tehnologizat ca oricând. Dar să le luăm pe rând.

Habitaclul poate găzdui până la 5 pasageri, iar cei din spate au mai mult spațiu la umeri și la cap. Concret, spațiul la cap pe al doilea rând de scaune măsoară 1.136 milimetri, cel pentru picioare 928 de milimetri, iar cel pentru umeri 1.463 milimetri.

Chiar și așa, mi s-a părut cam limitat, mai ales la picioare. Bine, probabil și pentru că am o înălțime de 1.92 metri.

Spațiile de depozitare sunt arhisuficiente și generoase ca dimensiuni. De fapt, acesta este unul dintre avantajele noului Ford Tourneo Courier.

Pe lângă spațiile clasice, adică torpedou și cotiera centrală, Tourneo Courier îți pune la dispoziție o zonă de depozitare în spatele instrumentarului de bord digital, în fața pasagerului din dreapta și deasupra parasolarelor. Mai mult, spațiile de depozitare din uși sunt suficient de încăpătoare pentru a stoca orice, de la pungi de snacks-uri, la sticle cu apă.

Dacă tot suntem la acest capitol, spațiul din portbagaj a crescut cu 44%, comparativ cu vechiul model. Asta înseamnă că ai un volum de încărcare cuprins între 1.188 și 2.162 de litri, în funcție de poziția celui de-al doilea rând de scaune.

Și în portbagaj ai multe spații de depozitare, în panourile laterale, dar și un "sertar" încăpător, în partea dreaptă, unde poți depozita încălțămintea murdară, după o sesiune de plimbare prin natură, spre exemplu.

În cazul lui Renault Kangoo vorbim despre un volum de încărcare cuprins între 775 și 3.500 de litri, iar Volkswagen Caddy are un volum maxim de 2.556 de litri.

Ford Tourneo Courier îți face viața mai ușoară prin câteva soluții ingenioase, așa cum ți-ai dat deja seama. O altă soluție este un loc special unde îți poți fixa telefonul mobil, astfel că nu mai trebuie să utilizezi suporturi cu ventuze sau suporturi care se fixează pe lamelele aeratoarelor.

Totodată, scaunele vin îmbrăcate într-o tapițerie care poate fi curățată ușor, este impermeabilă și nu se simte rece atunci când afară este frig.

O ultimă mențiune, în ceea ce privește materialele: am remarcat foarte mult plastic (cam tare) la interior. Indiferent că mă refer la zona bordului sau a portierelor. Dar e ceva normal, având în vedere segmentul la care ne referim.

La capitolul ergonomie, regăsești foarte puține butoane fizice la interior, majoritatea funcțiilor fiind preluate de ecranul central al sistemului multimedia. Inclusiv funcțiile sistemului de climatizare.

Preţ de achiziţie

Noul Ford Tourneo Courier este disponibil cu 3 niveluri de echipare: Trend, Platinum și Active. Prețurile, pe piața din România, pornesc de la 23.384 de euro cu TVA inclus, pentru versiunea de bază Tourneo Courier Trend.

Dacă te gândești la un Tourneo Courier Active, pregătește-te să scoți din buzunare cel puțin 27.311 euro. Sau 31.100, dacă intenționezi să bifezi toate opționalele. 

Volkswagen Caddy pornește de la 29.933 de euro, iar Renault Kangoo costă de la 22.900 de euro în sus. Deci, Ford Tourneo Courier este undeva la mijloc, dar în partea accesibilă a ecuației.

Siguranţă

Noul Ford Tourneo Courier nu a fost testat de Euro NCAP, dar Ford Puma a fost recompensat, în 2022, cu 4 stele la testele de siguranță. Acest rezultat se traduce în felul următor: 75% protecție adulți, 84% protecție copii, 70% protecție pietoni și bicicliști și 69% sisteme de siguranță. Având în vedere că este dezvoltat pe aceeași platformă, putem să ne gândim că punctajul i se poate aplica șii lui Tourneo Courier.

Între timp, tehnologia a mai avansat, iar Tourneo Courier poate fi echipat cu sisteme precum Pre-Collision Assist 2.2 cu Intersection Assist și Pedestrian & Cyclist Detection, Lane Change Warning cu Centring Assist, Blind Spot Information cu Cross-Traffic Alert și Trailer Coverage, Intelligent Adaptive Cruise Control cu Stop&Go.

Ţinută de drum

Noul Ford Tourneo Courier este plăcut la condus, atâta timp cât te urci la volan și ești conștient de gabaritul mașinii și de motorul cu 3 cilindri care dezvoltă 125 de cai putere. Cu alte cuvinte, să nu ai așteptări exagerate.

Este o mașină confortabilă, din punct de vedere al suspensiei, care s-a descurcat bine pe drumurile din Spania. E drept, nici n-am avut prea multe provocări. Pe autostradă, sau la viteze mari, mașina se simte stabilă. Când vine vorba de direcție, să nu uităm despre ce mașină vorbim, prin urmare, misiunea acesteia este să fie cât mai ușoară și să te ajute la manevre. De precizie nu poate fi vorba. 

Ruliul este prezent atunci când intri prea încrezător în viraje, caz în care vei simți și un comportament subvirator. În oraș, dimensiunile compacte nu îți dau emoții pe străzi înguste sau în trafic.

Chiar dacă nu are tracțiune integrală, noul Tourneo Courier poate fi utilizat și pentru una-două aventuri pe teren accidentat, având în vedere că garda la sol măsoară 170 de milimetri.

Vizibilitate

Vizibilitatea nu este o problemă, având în vedere suprafețele vitrate mari, oglinzile exterioare bine proporționate și luneta care îți permite să vezi tot ce te interesează în spate.

Pentru un plus de siguranță, ai senzori de parcare față/spate și o cameră video.

Tehnologie

Așa cum spuneam, Ford Tourneo Courier este mai tehnologizat ca oricând.

În locul ceasurilor de bord analog, regăsim un instrumentar de bord digital, cu informațiile din lateral, configurabile. Grafica nu este cea mai modernă, dar informațiile necesare pentru condus (viteză, informații preluate de la sistemul de navigație și așa mai departe) sunt citite cu ușurință.

Ecranul central are o diagonală de 8 inch, iar pe el rulează sistemul de navigație SYNC 4. Ne-am mai întâlnit cu el și la alte modele Ford de ultimă generație, așa că nicio surpriză aici.

Sistemul SYNC 4 are o oarecare întârziere, dar nu foarte deranjantă. Partea bună este că vine cu o conexiune Apple CarPlay și Android Auto wireless.

Nu lipsește zona de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Ai la dispoziție și port-uri USB, în caz că vrei să încarci mai multe dispozitive deodată.

Design

Mulțumită noului design adoptat de Ford, Tourneo Courier înclină acum mai mult ca oricând spre un SUV. Avem o capotă mai ridicată, o parte frontală verticală și impunătoare și o grilă activă, pentru un plus de eficiență aerodinamică.

Caracterul de SUV este mai accentuat dacă optezi pentru nivelul de echipare Active. Acesta plusează cu jante speciale, cu diametrul de 17 inch, embleme Active, dar și cu o serie de protecții suplimentare, la nivelul spoilerului frontal și al aripilor.

Mai departe, Ford a instalat noua siglă, iar pe hayon stă scris numele modelului. Luminile de zi sunt cu LED, dar farurile sunt cele clasice, cu halogen. Cel puțin cu o asemenea configurație a fost echipată mașina testată de noi.

Paleta de culori de caroserie a fost îmbogățită cu câteva nuanțe, inclusiv cu acest Verde Bursting pe care îl poți admira în imaginile alăturate. Dacă vrei să ieși și mai mult în evidență, poți opta pentru un plafon contrastant. Și da, poți alege și o combinație de culori albastru-alb (fanii fotbalului craiovean vor înțelege unde bat).

Nu ne-a placut

  • Spațiul pe locurile din spate
  • Mult plastic tare la interior
  • Motor gălăgios în sarcină
  • Vibrațiile motorului

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (18)

  • Ce motor fain
    7 4
  • Banditos
    Totul frumos pana la motor. Si nu pentru ca n-ar fi bun (oricine se pricepe la fotbal si femei) ci pt ca e prea putin. Cam nepotrivit pentru o masina semiutilitara cu un Cx de caramida.
    13 1
  • Interesant model, pacat ca se incapataneaza cu motoare in 3 cilindri - moda luata si de Peugeot, Toyota, Renault si Dacia (noul Duster in varianta 4x4).
    Vedeti ca sprintul 0-100 se poate testa de voi asa cum face Matt de la carwow pe YT.
    9 3
  • Pfoai... unde am ajuns... O masina de 1.5 T la gol, cica pentru marfa, cu motor de 1L cu 2 cilindri. Si pret de 30.000 de Eur. Deci o mizerie. Ganditi-va cum se misca cu 5 persoane si portbagaj plin, deci la o masa de 2,2 Tone. Sa zicem ca e si putin urcus. Nu sunt adeptul vitezei, nu-s innebunit dupa acceleratii bruste, dar totusi, s-a ajuns acolo ca practic o masina de-asta nu stiu cum mai merge... E incredibil...
    Mai sunt si multi care spuneau ca motoarele astea nu-s fiabile deloc.
    16 4
  • *3 cilindri
    4 1
  • "...una-două aventuri pe teren accidentat, având în vedere că garda la sol măsoară 170 de milimetri."

    Dacă prin teren accidentat se înțelege și macadam, atunci, da. Altfel mai ușurel cu terenul accidentat, că are garda la sol a unui Logan. Mă rog, mai înalt cu 9 mm și nici unghiurile de atac/ degajare nu-l prea ajută.
    În rest mi se pare ok pentru ceea ce este destinat să facă.
    6 2
  • Funny este ca in loc sa poluezi mai putin, cu un 3 cilindrii de genul asta mai rau faci, funny ca europenii se incapataneaza sa faca prostii d-astea in loc sa o ia pe calea hybridului care consuma de 2x mai putin in oras
    8 5
  • Problema motorului nu e neaparat ca e mic sau slab, ca doar nu te duci la curse, ci cum zice @PMC fiabilitatea lui e hiba, si-au distrus singuri reputatia.
    9 4
  • singurul ford care imi place ca aspect, mai decent si fara artificii inutile. mai apreciez si faptul ca are o garda la sol ceva mai rezonabila fara sa fie suv, adica nu stai cu emotii ca freci asfaltul cu burta la denivelari. mai apreciez ca are spatiu mare de incarcare, potrivit pt un europalet la dimensiuni exterioare totusi destul de adunate. un alt plus e ca se ofera si cu cutie automata (se pare ca s-ar fi rezolvat problemele de la fostele powershift), fiindca manuala aia imprecisa si agatatoare, desi poate mai ieftina la intretinere, nu merita nervii si toata oboseala din utilizarea zilnica.

    mi-as lua? eu nu, si nu din cauza capacitatii sau puterii motorului, de care vad ca se plange lumea mai sus. puterea e suficienta pt orice om normal, dar recunosc ca as sta permanent cu morcovul in fund la motor stiindu-i faima. nu ma intereseaza nici ca are plastice tari sau ca n-are directie precisa, nu conteaza.

    marele deal breaker pt mine este sa aud ca ai spatiu insuficient pe bancheta, de neconceput la o masina de familie, la fel e si la jogger, prea putin spatiu la cat de mare e masina. aaa si dezamagitor e ca are sync, mai bine lasau o gaura acolo in bord si era mult mai ok, isi punea fiecare aftermarket ce dorea, fara bataia de cap si problemele de la sync.
    4 0
  • Banditos
    @eu

    Nu stiu cum e cutia actuala, dar cea in 6 de pe motorul de1.0/125 e manevrabila cu 2 degete.

    Motorul asta e ok pt max 1400kg. Cum ii pui un pasager la +80kg se simte. Motorasul este perfect pt Fiesta sau Focus sau Puma dar cand esti mai mult singur. Altfel tb sa il conduci cu rabdare.

    Strict in acest caz, spatiul de incarcare disponibil te duce cu gandul la masa. Ceea ce nu e prea e ok/destul pt un cuplu de 170Nm si traficul actual. Chiar daca masina in sine nu te imbie la shumahareala sau, pe la noi, smechereala si figuri de toparlan roman.
    4 2
  • Am avut ocazia sa conduc de cateva ori 1.0 MPI de 80 cp pe Polo si 1.0 tsi de 95 cp pe Ibiza. Sub 2000 rpm, sunt catastrofa amandoua, ai impresia ca vor sa se opreasca, ca e ceva in neregula, vibratiile se simt mai ales ca au si turatia relanty foarte jos lasata. Dupa 2000 rpm e atceva. Lasand la o parte faptul ca motorul turbo e mai vanjos, astia 3 cilindri nu sunt deloc ok. Eu am un Suzuki Swift in 4 cilindri (1.3 l) am condus Logan de 1.2 si 1.4 in 4 cilindri si efectiv poti rula la turatii mici fara probleme. Am avut Tico in 3 cilindri care iar nu avea probleme la turatii joase dar astia 3 cilindri moderni, au ceva lipsa....adica un cilindru.
    Din pacate dictatura UE ne forteaza sa conducem mizeriile astea dar avem sperante: urmeaza "electricele".
    2 6
  • masina ideala pentru a transporta vata sau pufuleti
    10 0
  • Banditos
    @f

    ce turatie la relanty zici ca aveai pe VW?
    0 0
  • ce sa spun... dar suvurile germane de 3 tone si puteri obscene? la fel de ideale la transportul lenii si basinilor cocalarului si pitipoancei lui prin oras, la mall si terase
    2 2
  • Ovidiu
    La "Coolness efect" ... n-as spune ca e chiar "Neobservată", ba dimpotrivă, arată bine, e interesantă
    2 1
  • In SUA o masinuta de genul asta are un motor pe benzina de 2.4 aspirat si detunat pentru durabilitate.
    1 0
  • @17.03

    Cre' că ce-ai condus tu o fi având vreun jigler înfundat : ))))
    Conduc zilnic un motor de 1.0 turbo în trtei cilindri. Nu are nici cea mai mică problemă la turții sub 1000 sau peste.
    5 0
  • Chera Robinson
    Toata lumea arunca cu hate in motoarele in 3 pistoane dar nici macar odata nu a condus lumea unul..
    Am condus 1.0 de la VAG, de la Ford, si cel de la Ford nu se simte ca un motor in 3 cilindri, are puture, nu te lasa la greu, iar performantele sunt f ok(asta pe focus), deci despre ce vorbim? Aici da, trebuia un 1.0 155 cai, dar na, taiere de costuri..
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru