Joi, 02.11.2023
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cu toții îndrăgim excursiile alături de gașca de prieteni, fie că sunt la mare sau la munte. Drumul până la destinație, nopțile petrecute, de preferat, în fața unui foc de tabără, glumele, sesiunile de degustare și, nu în ultimul rând, libertatea pe care ți-o oferă o asemenea experiență.
Pentru ca excursia să fie și mai reușită, ai nevoie de o mașină bună la toate, sau multilateral dezvoltată, dacă vrei: să fie îndeajuns de încăpătoare pentru toți prietenii tăi și bagajele lor, să îți ofere tot confortul de care ai nevoie până la destinație și, desigur, să fie utilă.
Ford Tourneo Custom este una dintre cele mai populare utilitare de persoane de pe piață. Modelul american a primit, la începutul lunii octombrie, o nouă generație care vine cu foarte multe îmbunătățiri.
Noi am călătorit la Munchen pentru a face cunoștință cu noul Tourneo Custom și, mai ales, pentru a-l conduce.
Ne-am întors cu o serie de impresii, dar și cu un video cuprinzător, așa cum te-am obișnuit.
Și ne-am mai întors cu ceva: cu dorința de a pleca urgent într-o excursie!
PREZENTAREA VIDEO A NOULUI FORD TOURNEO CUSTOM
Ford Tourneo Custom
2.0L Panther 170PS 320L Titanium Auto
- Pret de pornire 51.586 €
- Pret model testat 55.633 €
Motor / Transmisie
Înainte să vorbim despre motorizarea pe care a avut-o mașina condusă de noi, trebuie să menționăm, poate, cea mai importantă îmbunătățire primită de Ford Tourneo Custom.
Este vorba despre o platformă nouă, cu 100 de kilograme mai ușoară decât cea veche și cu 30% mai rigidă.
Acestea fiind spuse, noua generație Tourneo Custom poate fi comandată cu o gamă largă de motorizări. Ai la dispoziție unități diesel EcoBlue, de 2.0 litri, în versiuni de 136, 150 și 170 de cai putere, o versiune plug-in hybrid (care preia sistemul de propulsie de la Kuga PHEV), dar și o versiune pur electrică.
Noi am avut la dispoziție propulsorul de 2.0 litri, diesel, cu 170 de cai putere și 390 Nm cuplu.
Nu am condus celelalte versiuni diesel, dar după ce am parcurs câțiva kilometri cu acest Tourneo Custom de 170 CP, pot spune că celelalte motorizări diesel ar fi, cu siguranță, subdimensionate. Tocmai de aceea, îmi spunea reprezentantul Ford, versiunea cu 170 CP este cea mai căutată.
Propulsorul începe să tragă de la 2.000 de rotații pe minut și o face destul de bine. La turații joase, zgomotul motorului diesel nu este foarte pronunțat, dar atunci când calci mai hotărât pedala de accelerație, acesta tinde să devină accentuat.
Totodată, când vrei să atingi viteze de autostradă, unitatea se turează destul de mult, dar cifrele de pe vitezometru nu cresc atât de repede. Până la urmă este de înțeles: vorbim de o mașină care cântărește în jur de 2.3 tone.
Dacă vrei să grăbești puțin procesul, poți selecta modul de rulare Sport. La fel ca în cazul celorlalte mașini, acesta ține turația mai ridicată și asigură un răspuns mai rapid al accelerației.
Mai ai la dispoziție modurile Normal, Eco, Slippery și Tow/Haul. Așa cum îi spune numele, acesta din urmă este gândit special pentru cazurile în care vrei să tractezi o remorcă, spre exemplu.
În cazul nostru, unitatea de 2.0 litri a venit alături de o transmisie automată cu 8 rapoarte, nou dezvoltată. Dacă nu o grăbești, cutia de viteze gestionează decent resursele unității. În caz contrar, timpul de reacție este puțin cam mare. O transmisie ușor "laggy", cum i-ar spune americanul.
O premieră este posibilitatea de a bifa o tracțiune integrală alături de această versiune cu 170 CP. Din păcate, mașina condusă de noi a livrat toată puterea doar roților din față.
Consum
Pentru această versiune a lui Tourneo Custom, Ford declară un consum de 8.2 litri la fiecare 100 de kilometri parcurși.
Traseul nostru a însumat în total circa 80 de kilometri și a inclus, atât porțiuni de autostradă, cât și drumuri naționale, care au trecut inclusiv prin satele pitorești din jurul Munchen-ului. Așadar, am avut și plecări de la semafor, dar și trafic.
Consumul a variat între 8.2 litri și 8.8 litri/100 de kilometri, ceea ce nu este deloc rău. Nici nu pot spune că m-am străduit să obțin un consum cât mai redus.
Rivalii din segment stau mai bine din acest punct de vedere. Spre exemplu, Mercedes-Benz Clasa V, în versiune 220d cu 163 CP, se laudă cu un consum de 6.2 litri/100 de km.
Volkswagen Multivan, cu al său motor diesel de 2.0 litri și 150 CP, are un consum de 6.5 litri/100 de km. Ce-i drept, și 20 CP în minus.
Performanţe
Reprezentanții Ford ne-au transmis că divizia Ford Pro nu publică performanțelele modelelor din portofoliu, cum ar fi repriza 0-100 km/h și viteza maximă, pentru că nu sunt relevante pentru clienții lor. Cred că e doar o găselniță de marketing, fără nicio logică reală. Dar ne vom conforma.
Și, de dragul discuției, vom arunca o privire peste ce pot rivalii lui Tourneo Custom: Mercedes-Benz Clasa V, cu 163 CP, atinge 100 de km/h în 11 secunde, iar Volkswagen Multivan, cu 150 CP, în 11.6 secunde.
Interior
Noi am condus varianta Tourneo Custom L2, ceea ce înseamnă că ampatamentul este mai lung cu 400 de milimetri față de varianta standard. Acest lucru se traduce, în primul rând, printr-un spațiu foarte generos la interior.
Cele 3 locuri din față nu sunt cele mai încăpătoare (ai o podea plată pentru a trece mai ușor dintr-o parte în alta), dar în spate pot sta lejer 6 persoane. Locurile din spate sunt montate acum pe șine (înainte erau fixe), așadar ele pot fi configurate după bunul plac, mai ales că 4 dintre ele sunt individuale. Le poți roti, le poți plia și, la nevoie, chiar le poți scoate definitiv. Dacă ai de cărat obiecte mai voluminoase, de pildă.
Pentru un acces mai facil, Ford a instalat o treaptă laterală integrată. În plus, datorită noii arhitecturi, înălțimea podelei este mai mică.
Scaunele sunt confortabile, dar suportul lateral ar putea fi puțin îmbunătățit. De asemenea, habitaclul este bine antifonat, dar tot intră puțin zgomot de fond la viteze mari. Însă, nimic deranjant pentru un model din acest segment.
Am apreciat multitudinea de spații de depozitare, inclusiv cele 3 suporturi pentru pahare din față și buzunarele portierelor, care pot găzdui chiar și sticle mari.
Că tot veni vorba de spații de depozitare, Ford a mutat airbag-ul pasagerului din dreapta în plafon, așa că în locul său a răsărit un al doilea torpedou, cu un volum de 13 litri. Numai bun pentru diverse acte.
În spatele primului rând de scaune ai un volum maxim de încărcare de 1.354 litri, 3.202 litri în spatele celui de-al doilea rând de scaune și 5.472 de litri în spatele celui de-al treilea.
Volanul este nou și trebuie să spun că mi-a plăcut forma lui pătrățoasă, care m-a dus cu gândul la volanul lui Ford GT. Selectorul transmisiei automate este montat pe coloana de direcție, astfel că toate funcțiile au fost mutate pe maneta din stânga. Îți ia puțin să te obișnuiești cu acest aspect.
Fără îndoială, cea mai interesantă găselniță este volanul rabatabil. Mașina testată de noi nu avea această dotare, dar l-am văzut cum funcționează pe un Transit E-Custom, care era expus în cadrul evenimentului.
Cu ajutorul unui buton, montat în partea inferioară, și a unei tăvi din plastic, volanul se transformă într-o suprafață plată pe care poți completa diverse acte sau chiar poți servi prânzul.
Calitatea materialelor din habitaclu este în general bună, dar, chiar și așa, am remarcat destul de multe zone acoperite cu plastic tare.
Preţ de achiziţie
Noua generație Ford Tourneo Custom pornește, în România, de la 51.586 de euro cu TVA inclus. Mașina din imagini este în nivelul de echipare Titanium, ceea ce înseamnă că prețul de listă este de 55.633 de euro.
Dacă vrei și tracțiunea integrală, pe lângă transmisia automată, pregătește-te să scoți din buzunare cel puțin 59.203 euro.
Echiparea standard include, printre altele, scaunele spate cu șine, scaune față încălzite, geamuri spate cu tentă fumurie, oglinzi laterale încălzite și ajustabile electric și faruri LED.
În plus, mașina din imagini a mai fost echipată cu plafon panoramic din sticlă, volan încălzit, sistem de climatizare pe 3 zone și ambele uși laterale culisante.
Mercedes-Benz Clasa V 220d, cu ampatament lung, pornește de la 53.280 de euro. Volkswagen Multivan este cea mai accesibilă dintre cele 3, având un preț de pornire de 47.975 de euro (motorizare diesel).
Siguranţă
Fiind proaspăt lansată, noua generație Ford Tourneo Custom nu a ajuns încă pe mână specialiștilor EuroNCAP. Dar, având în vedere noua platforma și toate sistemele de siguranță de la bord, nu mă aștept la alt scor decât 5 stele, la testele de siguranță EuroNCAP.
Ca să le trecem în revistă, Tourneo Custom vine în standard cu Pre-Collision Assist, Speed Sign Recognition, Lane Keeping Aid și cameră pentru mersul cu spatele. Opțional poate fi echipat cu pachetul Driver Assistance, care include Intelligent Adaptive Cruise Control cu funcție de Lane Centering și Stop&Go, Blind Spot Information System cu funcție Cross Traffic Alert și Reverse Brake Assist.
Ţinută de drum
De îndată ce urci la volanul noului Ford Tourneo Custom remarci poziția de condus înaltă. Direcția este precisă și destul de ușoară la viteze mici, astfel încât să poți manevra mașina cu ușurință.
Cele 2.5 tone se simt (în ceea ce privește inerția), dar nu atât de tare, și am apreciat manevrabilitatea pe viraje. Suspensia nu este foarte gălăgioasă, iar în spate, noua generație Tourneo Custom vine, în premieră, cu o suspensie independentă (mai joasă cu 15 cm față de vechiul model).
Rezultă un confort sporit pentru ocupanții locurilor din spate. Dar, tot mulțumită acestei modificări, înălțimea mașinii este mai mică de 2 metri, ceea ce îi permite să intre, fără probleme, în parcările subterane.
La drumuri lungi, noul Ford Tourneo Custom este o mașină rafinată din punct de vedere al ținutei de drum. Era să uit, și stabilă la viteze mari.
Vizibilitate
Oglinzile laterale au dimensiunile potrivite, iar geamurile sunt îndeajuns de mari încât să vezi tot ce te interesează prin ele.
Am depunctat mașina din cauza vizibilității prin oglinda retrovizoare. Ea are dimensiuni corecte, dar din cauza tetierelor celor 6 scaune nu prea vezi ce se petrece cu mașinile din spatele tău.
Chiar și așa, nu vei avea probleme la garare, având în vedere că ai la dispoziție o cameră video cu o rezoluție și claritate bună. Să nu mai zic de senzorii de parcare față/spate.
Tehnologie
Noul Ford Tourneo Custom și Transit Custom împart aceeași platformă. Tocmai de aceea, bordul a fost preluat de la cel din urmă, inclusiv instrumentarul digital de 12 inch și display-ul central, de 13 inch, al sistemului multimedia SYNC 4.
Ceasurile de bord au o grafică bună și poți citi ușor toate informațiile care te interesează. De asemenea, ecranul central are o rezoluție bună, un meniu simplu și este destul de intuitiv. Am observat, însă, o mică întârziere la încărcarea hărților.
Comenzile sistemului de climatizare sunt integrate în display-ul central. Ai mai puține butoane fizice și trebuie să îți iei ochii de la drum pentru a seta temperatura. Majoritatea producătorilor au recurs la această metodă, așa că nu este nimic nou din acest punct de vedere.
Sistemul multimedia SYNC 4 are conexiune Apple CarPlay și Android Auto fără fir. Și suportă actualizări over-the-air.
Pasagerii din spate nu sunt privați de accesul la tehnologie. Ei au la dispoziție 3 port-uri USB-C pentru a-și conecta dispozitivele inteligente.
Modemul 5G oferă conectivitate la ecosistemul Ford Pro. Acest lucru este important mai ales dacă ai o flotă de Tourneo Custom. Poți urmări mașinile în timp real, poți vedea viteza cu care se deplasează, dacă au încălcat limita de viteză și pentru cât timp, dar și alte detalii pentru eficientizarea afacerii tale.
Design
Din punct de vedere al designului, echipa de creație de la Ford Pro nu a adus modificări majore. Avem o pereche de faruri LED revizuite, unite de o bandă cromată, noul logo Ford în 2D și câteva retușuri la nivelul spoiler-ului frontal.
Așa cum am tot spus pe parcursul acestui articol, noua generație Ford Tourneo Custom ascunde sub caroserie o platformă nouă, cu 100 de kilograme mai ușoară decât vechea generație, dar și cu 30% mai rigidă.
Ford Tourneo Custom este disponibil în nivelurile de echipare Trend, Titanium, Sport, Titanium X și Active.
Mașina testată de noi a fost în nivelul de echipare Titanium și a fost echipată cu jante de 19 inch, iar vopseaua exterioară a fost denumită Albastru Chrome.
Ne-a placut
- Direcția precisă
- Ținuta de drum confortabilă
Nu ne-a placut
- Motor gălăgios în ture
- Vizibilitatea în spate
- Mult plastic tare la interior
Ştiri despre Ford
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (Vineri, 20 Decembrie)
-
În cadrul unui eveniment care a avut loc la Craiova, departe de ochii curioșilor, Automarket a avut ocazia să vadă noul Ford Puma Gen-E sau, cu alte cuvinte, pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. Nu lipsește clipul de prezentare. (Marti, 03 Decembrie)
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (Vineri, 29 Noiembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
Comentarii (0)
Adauga un comentariu