Drivetest Dacia Sandero Stepway facelift
1.5 Diesel Turbo (dCi) 90CP Aut6Marti, 05.02.2019
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dacia Sandero este unul dintre cele mai populare automobile din Europa. O demonstrează statistici care apar aproape în fiecare lună, ca de exemplu știrea că Sandero este numărul unul la vânzări în Franța pentru persoane fizice.
Știm deja că Sandero este populară, o vedem constant pe străzile din Italia, Franța, Germania și chiar Elveția. Iar versiunea Stepway este cea mai apreciată dintre toate datorită look-ului robust de mini-SUV. La noi în țară, Sandero este în spatele lui Logan, dar este aproape la fel de practic și câștigă din ce în ce mai mulți adepți.
Facelift-ul pe care Sandero Stepway l-a primit la Salonul Auto de la Paris din 2016 a adus un plus de atractivitate, blocuri optice noi precum și posibilitatea de a opta pentru o cutie de viteze robotizată cu șase trepte numită Easy-R.
Dacia Sandero Stepway facelift
1.5 Diesel Turbo (dCi) 90CP Aut6
- Pret de pornire 11.200 €
- Pret model testat 13.300 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Exemplarul de test este un Sandero Stepway echipat cu motorul diesel 1.5 dCi de 90 CP asociat cu cutia de viteze robotizată Easy-R cu șase trepte. Este una dintre combinațiile mai puțin populare, în ultima vreme clienții favorizând motorizările pe benzină asociate cu cutia robotizată Dacia.
Motorul 1.5 dCi nu mai are nevoie de nici o prezentare. Este unul dintre cele mai cunoscute unități din banca de organe Renault. E un motor care se regăsește pe numeroase alte modele Dacia, Renault și Nissan, iar varianta de 90 cai putere dezvoltați la 4.000 rpm este una dintre cele mai economice. Deși nu este foarte zgomotos, motorul își face simțită prezența mai ales când turometrul urcă peste 3.000 rpm.
În ceea ce privește transmisia Easy-R, aceasta este singura variantă de cutie (să-i spunem) automată oferită de Dacia pentru modelele Logan și Sandero. Este de fapt o cutie robotizată, adică o manuală fără levier și ale cărei trepte sunt schimbate de un robot computerizat. Pedala de ambreiaj lipsește, iar levierul are doar pozițiile R, N și D plus o poartă manuală. Treapta de viteză este indicată permanent pe display-ul din bord, iar motorul nu poate fi pornit decât atunci când levierul este mutat în poziția N.
Schimbările de treaptă se fac lent, iar cutia necesită un pic de obișnuință. În nici un caz nu este recomandată celor care vor să abordeze un stil mai sportiv de condus, ci doar celor care au nevoie de o mașină comodă cu care să înfrunte traficul cotidian fără a mai avea și grija schimbării treptelor de viteză. Din acest punct de vedere, sistemul Easy-R este suficient de prietenos, lucrează bine împreună cu sistemul Start-Stop și îl scapă pe cel de la volan de "amestecatul" constant în cutia de viteze.
Consum
Fără îndoială că în lumea modelelor de clasă mică cu look robust, Sandero Stepway 1.5 dCi este cel mai economic model. Chiar și când este echipat cu cutia de viteze robotizată Easy-R. Cifra oficială pentru consum mediu este de 3.8 litri/100 km. În realitate, consumul este ceva mai mare, mai ales pe timp de iarnă. În timpul testului nostru am înregistrat un consum urban de 6.0 litri/100 km, iar la drum lung computerul de bord a afișat un consum de 5.4 litri/100 km.
Modelul Sandero Stepway nu are o concurență foarte mare în acest segement. Modele similare sunt oferite de Opel și Hyundai, dar doar în variante cu motoare pe benzină, în timp ce Fiesta Active de la Ford are și variantă diesel, dar fără opțiune pentru cutie de viteze automată.
Performanţe
Este aproape inutil să vorbim de performanțe atunci când Sandero Stepway este echipat cu cutia de viteze Easy-R. Modul lent în care schimbă treptele de viteză omoară din fașă orice urmă de sportivitate, astfel că singura variantă la care putem apela este trecerea cutiei în modul manual. Sandero Stepway 1.5 dCi 90CP Easy-R poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 12 secunde, fiind întrecut doar de Citroen C3 Aircross 1.6 BlueHDI 99 CP, model echipat cu cutie manuală. Ceea ce face ușor nedrept acest duel.
Interior
Dacia a făcut pași serioși în creșterea calității interioarelor automobilelor sale, păstrând însă simplitatea și eficiența cu care ne-a obișnuit. Ca fost posesor de Sandero de primă generație, pot să confirm un lucru deja cunoscut în contextul în care mașina nu se află la prima tinerețe: saltul calității materialelor la interior este mai mult decât semnificativ. Plasticele sunt mai bune, mai ales cel lucrios de pe consola centrală specifică versiunii Stepway, iar inserțiile de plastic portocaliu înveselesc atmosfera la interior.
Volanul cu patru spițe este plăcut la atingere, fiind îmbrăcat în piele, iar Dacia a mutat odată cu faceliftul modelelor Logan/Sandero și claxonul pe volan. Evident însă că există și urme ale stilului ”de buget” Dacia, așa cum sunt robinetul pentru reglajul farurilor, faptul că nu există poziția implus pentru maneta ștergătoarelor de parbriz sau posibilitatea reglării vitezei de baleiaj intermitent. De asemenea, butonul pentru anularea sistemului Start/Stop este ascuns pe consola dintre cele două scaune din față, fiind greu de localizat pentru un prim utilizator al modelului Dacia.
Trecând peste aceste detalii, zona în care Sandero Stepway excelează este cea practică. Portbagajul este mare (320 litri) și ușor de accesat, există suficient loc în spate, mașina fiind potrivită chiar și pentru o familie, deși este oficial un model de clasă mică.
Preţ de achiziţie
Dacia câștigă și la capitolul preț de achiziție. Sandero Stepway are unul dintre cele mai accesibile prețuri în segmentul său de piață.
Prețurile pentru Dacia Sandero Stepway pornesc de la 11.200 euro, iar pentru versiunea echipată cu motorul diesel 1.5 de 90 CP și cutie de viteze Easy-R prețurile pornesc de la 13.300 euro. Dacă mai adăugăm și câteva opționale, ca în cazul exemplarului testat de noi, prețul ajunge la 13.800 euro.
Un model similar oferit de concurența de la Citroen sau Ford are un preț ce pornește de la 17.000 euro.
Siguranţă
Dacia oferă mașini gândite smart, după cum spune constructorul. Iar acest lucru înseamnă câteva compromisiuri și la capitolul siguranță pasivă. Dacia nu oferă și probabil nu va oferi prea curând sisteme de frânare automată în caz de impact iminent, sau monitorizarea benzii de rulare, ori avertizare pentru unghi mort. Lipsa acestor sisteme vor penaliza orice test de siguranță.
La cea mai recentă testare EuroNCAP în 2013, generația actuală a modelului Sandero a obținut un scor general de patru stele, cu un grad de protecție pentru pasagerii adulți de 80% și 79% pentru pasagerii infanți.
Ţinută de drum
Sandero Stepway are avantajul că este gândit pentru drumurile din țara noastră. Mașina este robustă, iar suspensia ceva mai înaltă îi permite să treacă fără să clipească pentru linii de tren, tramvai și alte capcane denivelate din orașele noastre. Cum nu reușim să aliniem capacele de canal cu asfaltul, o suspensie ca cea a modelului Sandero Stepway este binevenită.
Reversul medaliei este lipsa sportivității: mașina are un ruliu evident atunci când exagerăm cu accelerația, iar comportamentul devine subvirator. În ceea ce privește direcția, feedbackul către cel de la volan este doar aproximativ, iar asistarea este grea, în stilul specific Dacia, ceea ce face manevrele de parcare mai dificile decât ar trebui.
Vizibilitate
La capitolul vizibilitate nu sunt probleme. Poziția la volan este mai ridicată față de modelele clasice din segmentul B, iar suprafețele vitrate sunt generoase. Exemplarul testat de noi dispunea de o cameră video pentru mersul cu spatele precum, dar și de senzori de parcare, ceea ce face manvrele la garare mai simple. De asemena, cutia de viteze Easy-R nu permite pornirea motorului dacă levierul este în poziția R sau D.
Tehnologie
Deși îi lipsesc sisteme de siguranță precum frânarea automată sau avertizarea celui de la volan în cazul unui impact iminent, Dacia își dotează suficient de bine modelele oferite la vânzare.
Sistemul de infotaiment Media Nav este oferit opțional și are acum o grafică mai bună. Sistemul înglobează funcțiile audio, navigație, bluetooth, cameră video pentru mersul cu spate și altele, toate fiind controlate prin intermediul ecranului tactil. Există și o mufă USB, dar puterea mică oferită abia reușește să păstreze nivelul bateriei un smartphone ce utilizează aplicația Waze.
Mai avem un computer de bord ce oferă informații afișate pe ecranul monocrom din bord, tempomat cu comenzi pe volan, geamuri electrice și, bineînțeles, cutia robotizată Easy-R despre care am vorbit mai sus.
Design
Faceliftul pe care Sandero Stepway l-a primit în 2016 a adus un look ceva mai chic datorat blocurilor optice cu lumini de zi LED și stopurilor ce imită lumina LED. Dacia a păstrat pentru Stepway soluția inteligentă a jantelor din tablă cu capace decupate care pentru un ochi neinițiat arată exact la fel ca jantele din aliaj.
Adăugăm aici gama de culori interesante din care face parte și nuanța Brun Vision a mașinii testate, iar Sandero Stepway atrage clienți noi în toată Europa tocmai pentru că nu vrea să fie mai mult decât ceea ce este.
Ne-a placut
- Preț atractiv
- Look robust de mini SUV
- Spațiu plus Portbagaj încăpător
- Suspensie permisivă
Nu ne-a placut
- Cutie de viteze Easy-R lentă
- Lipsa oricăror caracteristici sportive
- Anumite suprafețe din plastic de slabă calitate
Date tehnice - Dacia Sandero Stepway facelift 1.5 Diesel Turbo (dCi) 90CP Aut6 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Dacia
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul de la Mioveni, deținut de gigantul Renault, continuă să parieze pe Logan și, în prezent, se lucrează la o nouă generație. Anunțul a fost făcut chiar de vicepreședintele Dacia, Patrice Levy-Bencheton. (Joi, 17 Octombrie)
-
Automarket a călătorit, în mare secret, la Berlin pentru a face cunoștință cu noua Dacia Bigster. Pe scurt, vorbim despre cel mai mare model al mărcii de la Mioveni și prima Dacia echipată cu plafon panoramic. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale, dar și un video. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Constructorul român de automobile, deținut de Renault, va prezenta noul Bigster în data de 14 octombrie, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. (Joi, 05 Septembrie)
-
Dacia Sandero a fost cel mai vândut model, din Europa, în luna iulie. Marea surpriză este, însă, SUV-ul Duster, care a urcat pe locul 4 în topul preferințelor. (Vineri, 23 August)
Aș opta și pentru benzină, însă tot aud neplăceri cu ambreiajul ăla la robotizată.
bara stabilizatoare este prezenta functie de versiune si motorizare.
on-topic...consumul e identic cu al unui motor de 1L benzina (cel putin ceea obtin eu). In afara de cutie, care in principiu ar fi mai confortabila nu vad performante deosebite la acest diesel. Asta apropos de plangaciosii fani diesel ce se dau cu funduletul de pamant si invoca drepturi.
ce zici, mai bagi o fisa?
Sandero in banii aia are clima, cruise control, toate geamurile electrice, cutie "automata", diesel, navigatie.
Megane are gemuri electrice doar pe fata, cruise control, este benzina si cam atat.
Deci ce sa alegi in banii astia?
renault are geamuri fata spate electrice, cuplu maxim 220 N/M ca si sandero in schimb putere 116CP fata de 95 sandero diesel, daca este benzina este ECO (SIC), are AC manual dar are airbaguri laterale fata si spate (asta iti spune ceva?) care sunt mai importante dacat navigatia lui sandero la care orice actualizare a hartilor te usuca la bani! Bineinteles cutia "automata" de care zici tu nu e automata si daca citesti articolul o preferi pe aia manuala! De ce crezi ca nu o mai gasesti la alte marci?
Cuplul pe 1.5 dci 95 CP este tot 220 la fel ca la 1.3 TCe 116 CP dar consumul nu se compara.
Megane da are pairbaguri frontale si laterale tip cortina când Sandero are frontale si laterale fata.
Stiu ca nu e automata de asta era ghilimelele, dar acea atomata isi face treaba excelent in oras unde stau 90% din timp si da nu o sa mai fi racer in afara.
Ca viteza maxima o diferenta uluitoare de la 180 la 190 de km.
La revizii o sa simti o diferenta considerabila.
Ca sa nu mai adaug ca urmatoarea versiune va avea Android Auto si Car Play unde nu mai ai nevoie de update la harti. Vor veni motorizarile de 1.0 de 100 si 115 CP de Clio si Micra (posibil cu un -5 CP la ele).
Vor fi pe platforma de Clio si vor primi si ele laterale tip cortina ca Duster.
Apropo mai exista si la alte marci cutie pilotata. Un exemplu este Peugeot 508 SW fabricat 11.2012, 1,6 eHDI 112 CP cutie 6 trepte pilotata.
In București este perfecta.
Pe autostrada așa si așa se descurca.
Pe drumurile naționale încep emoțiile, nu te poți baga in depășiri scurte, nici măcar daca dai pe „manuala”. Emoții sunt si când este polei pe jos, frâna de motor nu este perceptibila când ai viteze mai mari, peste 70km/h. Sub 60km/h o simți trecând pe „manual”, sub 40km/h se simte bine luând piciorul de pe pedala de accelerație.
Consum mediu București 50%/Autostrada 50% cat se poate de tare 6,3l/100km
Consum mediu București -Botoșani 5,2l/100km
Viteze maxima atinsa de mine indicata pe bord 175 km/h
Sincer la început mă enerva, după ce m-am obișnuit o găsesc extrem de comoda.