Dacia Sandero, cea mai vândută mașină pentru persoane fizice în Franța în 2018: modelul ocupă locul 5 în clasamentul general

de Daniel Popescu
Luni, 07.01.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină în Franța în rândul persoanelor fizice în cursul anului 2018 și ocupă locul 5 în clasamentul general cu peste 70.000 de unități.

Asociația Constructorilor de Automobile din Franța (CCFA) a publicat datele oficiale de vânzări pentru anul 2018, iar Dacia a avut și de această dată o evoluție pozitivă.

Cea mai importantă veste este că Dacia Sandero a fost pentru al doilea an consecutiv cea mai vândută mașină în rândul persoanelor fizice, însă brandul de la Mioveni a înregistrat rezultate excelente și pe plan general.

Astfel, Dacia a comercializat în total 140.326 de unități în Franța în 2018, în creștere cu 19% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Dintre acestea, 70 077 de unități, adică jumătate, au fost Sandero, care ocupă locul 5 în clasamentul general, după o creștere a vânzărilor de 3.2%.

Modelul produs la Mioveni și în Maroc a fost surclasat doar de modele franțuzești: Renault Clio este lider cu peste 123.000 de unități și este urmat de Peugeot 208, Peugeot 3008 și Citroen C3. Diferență majoră dintre Clio și Sandero este generată de faptul că firmele și companiile de închirieri mizează în special pe subcompacta franceză în alcătuirea flotelor.

Între timp, Dacia Duster a înregistrat 46.931 de clienți noi, în creștere cu 2.2%, și a ocupat poziția a noua în clasamentul general. De altfel, Sandero și Duster sunt singurele modele din top 10 care nu aparțin unor constructori francezi.

Via Caradisiac, CCFA (PDF)

Comentarii (14)

  • i-ati mai ridicat o minge la fileu lui Costel

    ...cainelui Costel, ce credeati?
    5 2
  • Costel
    ii faine doar de carat siemtex pentru daesh
    2 11
  • S(i)emtex

    ii faine scolile la cluj
    oameni culti care ii vorbitori de engleza
    8 1
  • Costel
    ticazania in scrisul altora nu-i faina
    siemtex ii zicem pe feleac
    ii scris corect
    0 9
  • pai da
    Vorba aia, Dacia=tigaie doar la Romani, ca cei din vest sunt prosti se pare.... Noi Romanii tot cu coada sus....
    4 1
  • De altfel, Sandero și Duster sunt singurele modele din top 10 care nu aparțin unor constructori francezi =>GRESIT Dacia este brand RENAULT deci francez prin urmare
    2 0
  • @pai da, dar tu vezi ca in top apar numai masini micute gen clio, peugeot 208, citroen C3 izolata este doar 3008 deci aceasta este masina de servici, pe care vesticul o schimba dupa ce a iesit din garantie. Romanul e prea sarac sa tina doua masini din care pe aia mica sa o schimbe la 3-4 ani asa ca e normal sa prefere altceva!
    1 1
  • pai da
    @Lulu, vezi ca este o adevarata dezbatere pe tema preferintelor romanilor la masini. Din pacate romanul daca dispune de 12.000 de euro tot nu este dispus sa ii dea pe un produs Dacia (masina noua). Mereu zic ca Dacia este o tigaie pe roti, ca nu-i sigura, ca o mananca rugina.. etc. Suntem o natie de atot-cunoscatori in lumea auto. Daca era asa de proasta, de ce o cumpara vesticii?
    2 0
  • Clique
    La noi problema este alta, ura asta pentru Dacia provine de la părinții noștrii sau din auzite de la așa zișii prieteni cunoscători auto sau rude.
    Provine din ultima perioadă, înainte de revoluție, când Daciile chiar erau nefiabile, tablă proastă, probleme de fiabilitate.

    (Da este adevărat că străinii fac net superior calitativ, însă, trebuie să te gândești dacă îți permiți întreținerea.)

    Însă nu le-au spus ăstora tineri, ca modelul 1300, a fost cel mai fiabil și bine făcut din toată gama Dacia din perioada comunistă, iar apoi au intrat la "economisire" în materiale. De aici și calitatea proastă.

    iar ăștia tineri au recepționat că mașina este varză și trebuie evitat.
    Că doar străinii fac mașini fiabile, că doar străinii au calitate.. etc

    Că nu este o mașină ce se ridică la standardele unei mașini străine este altă treabă, dar există și ceva bun în treaba asta, o fi ea mai proastă calittativ, însă nu trebuie să stai cu punga de pastile lângă tine la fiecare sughit, cum o faci la mașinile străine și te rogi în mintea ta să nu fie ceva grav.

    Deci mai proastă calitativ, dar mai ușor de întreținut.
    Eu de exemplu aș vrea o Dacie nouă, chiar am pe listă un stepway, însă nu găsesc un răspuns concret în legătura cu robotizata.
    Merită sau nu..
    Și nu, nu mai doresc manuală, vreau să trec pe automată.
    3 0
  • @pai da-eu am spus cu totul altceva in comentariul meu. Daca am 12 000 euro te asigur ca gasesc masina noua mult mai buna ca dacia chiar daca renunt la anumite dotari inutile. Nu vreau Dacie pentru ca la ora actuala are pretul umflat, mai mult de 8000 euro nu ar trebui sa coste! De acord, problema e cu cei care dau 12000 euro pe o masina cu 250000 km si care a costat initial 30-40000 euro dar fiecare cu socoteala lui.
    @Clique daca te referi la cutia robotizata gasesti pe net destule pe net, este ca cea manuala ma refer la constructie) doar ca e actionata robotizat - nu mai ai pedala ambreiaj si schimbator. cunosc posesori cu 2 dacii cu aceasta cutie si intr-un an (atata au masinile) pot spune ca pana acum nu au fost probleme , singura chestie remarcata e ca apar timpi morti intre schimbarea vitezelor, dar unde le utilizam noi nu are importanta.
    1 1
  • Edikkk
    Toate au preţurile umflate... Dacia poate cel mai puţin...
    2 2
  • @Edik

    ti-a cazut caciula pe ochi...

    Dacia are unul dintre cele mai mari marje de profit din industrie. De aia i se spune, in termeni de specialitate, si "vaca de muls".
    1 1
  • Edikkk
    De obicei aşa se înâmplă, marja de profit vine din adausul la preţ vânzare faţă de producţie.
    1 0
  • @Edikk - coect spus dar daca verifici o sa vezi ca la pretul de productie dacia are cele mai mici salarii fata de ceilalti producatori, daca mai pui ca si celelalte componente fabricate in romania au acelasi salariu mediu sau chiar mai mic, fara sa te uiti la calitate, o sa vezi ca doar de aici apare o diferenta la pretul de productie de 30% (desi statisticile spun ca la noi in tara ponderea salariului in costurile de productie este de peste 50%)fata de alti producatori ori o dacie dotata este cu doar 10% sub pretul altei masini similare concurente deci si cu 8000 euro am fost destul de ingaduitor!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru