Drivetest Dacia Duster

1.5 Diesel Turbo (dCi) 110CP 4x4 Man6 Prestige
Dacia Duster zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 23.02.2018
Test cu Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: Legături de sânge

De Dacia Duster mă leagă multe amintiri. Primele datează încă din 2010, atunci când călcam pentru prima oară pe pământ marocan cu misiunea de a fi printre primii români care testează primul SUV al brandului de la Mioveni. I-am spus atunci „Prințul deșertului”, crezând că o să fie un titlul original. Am crezut asta și eu, dar și alți zeci de jurnaliști prezenți la eveniment și impresionați de calitățile off-road ale Duster-ului în zonele aride de lângă Marrakech.

Anii au trecut și m-am reîntâlnit cu Duster în aproape toate formulele posibile: cu 4x4, cu 4x2, cu transmisie automată, cu facelift, fără facelift, cu chef de aventură, cu unele probleme sâcâitoare, dar întotdeauna cu capacitatea de a mă face mândru că mașina asta e una românească.

A doua generație Duster a evoluat mult. Cam la fel de mult ca un coleg de generală cu care te vezi după 20 de ani, așa cum bine compara și Mircea în testul lui cu versiunea 4x2 automată, testată în Grecia. Revederea mea cu Duster a fost însă una ceva mai aprofundată. Ca și cum aș fi făcut un întreg concediu cu colegul revăzut după 20 de ani.

Am parcurs 2100 de kilometri cu noul Dacia Duster în cadrul unui proiect special, pe care l-ați putut urmări vreme de aproape două săptămâni pe Automarket. #CuDusterÎnCreieriiMunților mi-a dezvăluit multe dinte punctele forte și puntele slabe ale SUV-ului de la Mioveni.

Dacia Duster
1.5 Diesel Turbo (dCi) 110CP 4x4 Man6 Prestige

  • Pret de pornire 14.550 €
  • Pret model testat 18.750 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru că un crossover are nevoie de cuplul unui diesel în teren accidentat, Duster-ul nostru a venit alături de cel mai generos dCi din gamă. Este bătrânul motor de 1.5 litri, pe care Alianța Renault-Nissan se încăpățânează să îl păstreze în gamă. Însă, câtă vreme el este folosit într-o versiune modificată chiar și de noua generație Mercedes Clasa A, atunci are toate șansele să devină legendar până când va fi pensionat.

Bineînțeles, marele său minus rămâne antifonarea, care, deși s-a îmbunătățit destul de mult față de generația anterioară, continuă să fie deficitară. La peste 2500 de rotații, dieselul este destul de gutural și se simte în habitaclu.

Vine la pachet cu un cuplu de 260 de Nm, resimțit devreme, încă de pe la 1750 de rotații. Din păcate el se și pierde destul de repede, întrucât pe la 3000 de rotații Duster dă semne de oboseală.

Pe hârtie, momentul motor pare mic, însă, în viața reală, la cele doar 1300 de kilograme ale Duster-ului, cuplul se dovedește în 90% din cazuri suficient. Bineînțeles, au fost câteva situații în vârf de munte când am visat la cei peste 300 de Nm ai motorului 1.6 dCi, tot din cadrul Alianței. Se întâmpla atunci când Duster-ul părea să se afunde în zăpada de la Borsec.

Altfel, la drum întins, cuplul motor și cei 110 cai sunt suficienți. Cu condiția să nu apăsați butonul Eco. El ține cu buzunarul vostru, dar puteți să vă luați adio de la depășiri. Astfel de manevre devin riscante fără tot potențialul de sub capotă. Trebuie să mărturisesc însă că, alături de butonul Eco de pe Mitsubishi Eclipse Cross, cel de pe Duster este printre cele mai eficiente testate. Rezultatul este o anesteziere zdravănă a pedalei de accelerație.

După 10 zile cu Duster, pot spune că etajarea cutiei a rămas la fel de ciudată. Celor care preferă ieșirile în teren accidentat, cutia le va fi pe plac. Prima treaptă este scurtă și favorizează rularea în off-road, fiind utilă atunci când terenul este alunecos. Și celelalte trepte sunt destul de scurte, adică a doua, a treia și a patra. La polul opus, treapta a șasea este ceva mai lungă, scopul său fiind acela de a mai reduce consumul de carburant la viteze mari. Chiar și așa, la 100 de km/h, în treapta a șasea, turometrul indică 2000 rpm.

Consum

Înainte de a vă spune cât a consumat mașina în trafic real, vreau să vă trasez niște coordonate. Duster a rulat foarte mult în mediul extraurban. Au fost 2100 de kilometri, dintre care 95% doar în afara orașelor. Motorul trecuse de pragul de 5000 de kilometri, deci nu mai era în perioada de rodaj.

Chiar dacă nu am avut rulare urbană, au fost multe situații în care am cuplat 4x4 și am înfruntat un traseu dificil, la temperaturi destul de scăzute. La finalul expediției, computerul de bord a indicat un consum de 6.5 litri/100 de kilometri.

În fișa tehnică, Dacia ne promite un consum extraurban de 4.7 litri/100 de kilometri, prin urmare, având în vedere condițiile în care am rulat, putem spune că Duster nu este departe de promisiunile de pe hârtie.

Este destul de greu să găsești un rival pe măsura lui Duster. Asta pentru că mașina se situează undeva între segmente, încercând să fure clienți și din segmentul SUV-urilor compacte, de dimensiuni mai mari, dar și din segmentul SUV-urilor mici, pe care le bate în general la preț. Așa că voi încerca imposibilul: să mă raportez la modele din ambele clase.

Cu un consum mediu oficial de 4.7 litri/100 de kilometri, Duster se dovedește destul de gurmand. Fiat 500X și Ford Ecosport consumă mai puțin, dar sunt ceva mai mici și nu pot fi comandate cu 4x4 la același nivel de putere. Kia Stonic promite 4.2 litri, dar nici vorbă de tracțiune integrală, Mazda CX-3 afișează un consum identic cu al Duster-ului, iar Opel Grandland X are o medie de 4.6 litri (de asemenea fără 4x4). Fratele acestuia din urmă, Peugeot 3008, este și el mai economic, dar nu poate bifa tracțiunea integrală.

Culmea, fratele de concern Renault Kadjar nu poate primi nici el 4x4 în versiunea 1.5 dCi, ceea ce face ca valoarea consumului să fie una aproape record: 3.8 litri/100 de km. Un Skoda Karoq 1.6 TDi fără 4x4 este destul de aproape de Duster cu cei 4.5 litri anunțați oficial. Aceeași poveste și în cazul lui Seat Ateca.

Adevăratul rival al lui Duster pare să fie însă Suzuki Vitara, care are un diesel de 120 de cai putere, cu 4x4, capabil să consume în medie doar 4.2 litri/100 km. La fel și în cazul fratelui mai mare, Suzuki SX4, care promite 4.4 litri/100 km.

Performanţe

Nu ne-am făcut prea multe speranțe în ceea ce privește performanțele pe asfalt ale lui Duster. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 12.4 secunde, adică după ce ai avut timp să observi decorul și după ce ai schimbat cu mânie treptele scurte despre care vă vorbeam mai devreme.

Bineînțeles, nu vă așteptați ca timpul ăsta să aibă vreo legătura cu realitatea, mai ales dacă apăsați butonul Eco.

Seat Ateca, Skoda Karoq, Renault Kadjar, Peugeot 3008, Opel Grandland X, Mazda CX3, Kia Stonic și Fiat 500X sunt mai rapizi decât Duster, însă majoritatea vin fără greutatea adițională a unei tracțiuni integrale și cu ceva resurse în plus.

Un Suzuki Vitara comparabil are fix același timp de accelerare, în vreme ce fratele SX-4 S-Cross este chiar mai lent, reușind să atingă 100 de km/h în 13 secunde. Deci nu putem spune că Duster își găsește prea mulți rivali pe măsură, chiar dacă încearcă să lupte în ambele segmente.

Interior

După 10 zile petrecute în interiorul lui Duster, pot spune, cu mâna pe inimă, că mașina a evoluat fantastic. Simți asta mai ales atunci când ai în față distanțe lungi. Insonorizarea este net superioară, habitaclul fiind mult mai bine izolat de zgomotul la rulare. Nu perfect, dar diferențele sunt imense față de prima generație.

Scaunele au devenit mult mai confortabile. E din nou un pas uriaș, având în vedere că din precedentul Duster aveai șanse să cobori cu dureri de spate. Materialele au fost și ele îmbunătățite considerabil și, chiar dacă au rămas destul de tari în tot habitaclul, textura lor este una plăcută și sunt mult mai digerabile tactil.

Au apărut multe zone în care și butoanele au făcut un salt uriaș. Să luăm drept exemplu manetele folosite pentru acționarea semnalizării și a ștergătoarelor. Ar mai fi și butoanele climatizării automate, care au un finisaj "nemțesc", clar și se simt foarte plăcut. Tot comenzile climatizării automate vorbesc și despre îmbunătățirile aduse ergonomiei, ele fiind ușor de folosit pe timp de noapte, de exemplu.

Amplasarea sistemului Media Nav Evolution ceva mai sus pe planșa de bord este, de asemenea, o modificare importantă, pentru că nu trebuie să îți dezlipești privirea de la drum pentru mult timp. Deasupra sistemului Media Nav există un fel de adâncitură care ar trebui să servească drept suport pentru telefonul mobil, dar nu v-aș sfătui să-l lăsați acolo, pentru că o să zboare la primul viraj abordat cu aplomb.

Și la capitolul spații de depozitare s-au făcut progrese. Buzunarele portierelor față și spate au devenit acum mult mai încăpătoare. În portierele față pot încăpea chiar și patru sticle de 0.5 litri. Avem apoi un spațiu cu suprafață aderentă pe bord, în fața pasagerului, util pentru aparate electronice sau telefoane mobile. 

Spațiul de pe consola centrală nu este însă tocmai revoluționar. Avem un loc pentru telefonul mobil, generos dar fără suprafață aderentă, avem un suport prea mic pentru pahare și o cotieră lipsă. Există doar un mâner montat pe scaunul șoferului. Util și confortabil pentru cel de la volan, dar fără spații de depozitare.

Pe locurile din spate, locul garantat picioarelor nu excelează. Este decent, dar cu siguranță există modele în segment care stau mai bine la acest capitol. Cât privește portbagajul, acesta vine cu o capacitate de 467 de litri pe versiunea cu 4x2, ceea ce înseamnă că în cazul versiunii noastre cu 4x4 scade la doar 411 litri. Este mai mare decât în cazul SUV-urilor mici, dar la limita celor compacte. 

Preţ de achiziţie

Vechea generație Duster a rămas în mentalul european drept cel mai accesibil SUV de pe piață. Este unul dintre atributele care l-a făcut atât de iubit. Acum, noua generație vine cu tehnologii noi, cu un design îmbunătățit, cu materiale ceva mai îngrijite, cu o antifonare mai bună și, implicit, cu o ușoară creștere a prețului.

Duster pornește de la 14.450 de euro. Nu săriți să spuneți că e mult mai scump decât modelul anterior. Asta pentru că intrarea în gamă se face în acest moment cu un diesel 1.5 dCi. În viitor, prețul de bază ar urma să scadă odată cu introducerea motorului aspirat benzină de 115 cai putere.

Dacă vă doriți însă o versiune 4x4 diesel, eventual și cu nivelul de echipare Prestige, de care am beneficiat noi, socotelile încep de la 18.700 de euro. Mai adăugați câteva opționale și o să ajungeți la prima Dacie care depășește pragul de 20.000 de euro. Chiar și așa, socotelile rivalilor pentru o motorizare diesel sar lejer de 20.000 de euro. Fără tracțiune integrală și versiune de top.

Singurele semne de întrebare le ridică Kia Stonic și rivalii Suzuki. Un Vitara diesel 4x4 pleacă de la 21.300 de euro, iar fratele SX-4 este, culmea, mai ieftin cu 1000 de euro. Sud-coreeanul Kia Stonic are un preț de 17.500 de euro pentru versiunea diesel de top, dar fără 4x4.

Siguranţă

Pentru că Duster a devenit o mașină extrem de populară în Europa, organizația EuroNCAP s-a grăbit să testeze noua generație a SUV-ului de la Mioveni. Nu cred că se aștepta nimeni la cinci stele din partea unui model de buget. Dacia a promis minim trei stele și s-a ținut de promisiune.

Duster a obținut punctaj maxim pentru protecția pasagerilor adulți în cazul unui impact lateral. În cazul impactului frontal, protecția oferită la nivelul genunchilor este bună, însă anumite componente ale planșei de bord de pe partea șoferului ar putea prezenta riscuri pentru accidentări.

Protecția oferită copiilor în cazul unui impact frontal sau lateral a fost bună, cu excepția rezultatelor obținute la nivelul pieptului unui copil de 6 ani în cazul unui impact frontal.

Pietonii beneficiază în general de o protecție bună la nivelul capului în cazul unui impact, însă Euro NCAP menționează rezultate slabe la baza parbrizului și de-a lungul montanților parbrizului. Bara de protecție a oferit o protecție bună pentru picioare în toate testele realizate.

Pe baza acestor rezultate, Dacia Duster a primit un nivel de protecție de 71% pentru pasagerii adulți și de 66% pentru pasagerii copii. De asemenea, organizația a acordat un calificativ de 56% pentru protecția pietonilor și de numai 37% pentru sistemele de siguranță disponibile.

Chiar dacă pare un punctaj mediocru, să nu uităm că, în cadrul aceleiași sesiuni, EuroNCAP a retestat o serie de modele mai vechi, unele notate cu cinci stele în urmă cu mai mulți ani. Este cazul actualului Alfa Romeo Giulietta, care a fost retrogradat de la cinci la trei stele. Și Fiat Punto a fost retestat și a primit zero stele.

Actualul Kia Stonic, unul din rivalii lui Duster a primit, de asemenea, trei stele. Însă echipat cu toate sistemele de siguranță, mai multe decât în cazul lui Duster, Stonic a urcat la cinci stele.

Concluzia este că nu poți lua 5 stele EuroNCAP fără să ai în dotare sisteme precum frânarea automată de urgență, asistentul de menținere a mașinii în bandă sau cititorul de semne de circulație. Duster are (opțional) doar asistent de unghi mort, care e un pas bun înspre "armata" de sisteme de acest tip care-și fac loc ușor-ușor pe modele din toate segmentele. Însă mai este cale lungă până când le vom vedea și pe restul instalate pe Duster. Și probabil că atunci aceste sisteme nu vor mai fi îndeajuns de "valoroase" ca azi în notarea EuroNCAP.

Ţinută de drum

Să-l lipsești pe noul Duster de capacitățile off-road ale vechii generații e ca și cum i-ai interzice lui Usain Bolt să alerge. SUV-ul de la Mioveni și-a conturat rapid o personalitate puternică în rândul celor care își doresc ieșiri în teren accidentat. Capacitatea sa de a accesa terenuri dificile l-a făcut să fie iubit rapid. A doua generație nu s-a atins de această latură a personalității. Ba chiar a căutat să o îmbunătățească. Și mă refer aici la instalarea unui sistem de Hill Descent Control, pe care l-am testat de vreo câteva ori pe parcursul expediției noastre #CuDusterÎnCreieriiMunților.

De cele mai multe ori, frâna de motor asigurată de prima treaptă de viteză a fost suficientă. Însă, au fost și porțiuni de gheață pe care le-am coborât mult mai în siguranță cu Hill Descent Control.

Dacă trebuie să mă refer strict la cifrele cu care Duster atacă terenul accidentat, atunci toată lumea este fericită: 21 de centimetri gardă la sol (mai mare chiar și decât a unor SUV-uri cu renume), unghi de intrare de 30 de grade și de degajare de 33 de grade. Acesta din urmă a scăzut de la 36 de grade. Capacitatea de traversare a vadului a rămas în media segmentului, adică 50 de centimetri. Cu dimensiunile astea, Duster nu a rămas suspendat pe nicăieri. Chiar dacă uneori am rulat prin zăpadă adâncă.

Au fost suficiente anvelopele de iarnă, dar bineînțeles că le-aș recomanda pasionaților niște pneuri speciale All-Terrain pentru a scoate tot ce are mai bun Duster. Noi am exploatat, cu anvelopele de iarnă, probabil undeva la 50% din potențialul mașinii. Am fost ajutați în acest sens și de sistemul de tracțiune integrală. Au fost situații în care am cuplat modul 4WD Lock, care distribuie cuplul între punți în mod egal (50:50), iar asta s-a simțit. Am avut nevoie disperată de el în cazul urcării pe unul din vârfurile muntoase care fac legătura între Borsec și Vatra Dornei.

După cum ziceam și la capitolul motor, unele provocări off-road îi vor face pe specialiști să-și dorească ceva mai multă putere sub capotă. Însă, chiar și așa, Duster rămâne cea mai accesibilă unealtă pentru un off-road corect și destul de dificil datorită masei sale reduse.

Am vești bune și pentru cei care nu se gândesc la Duster ca la o mașină 4x4, gata să ajungă în vârf de munte. Adică cei pentru care cea mai mare provocare ar fi zăpada afânată de pe aleile unui oraș mare. Duster se mișcă decent și pe asfalt. Înclinarea caroseriei a fost redusă, însă nici pe departe estompată. Există în continuare un ruliu pronunțat, care uneori poate insufla o ușoară senzație de nesiguranță. Așa că nu vă faceți planuri de condus sportiv cu modelul de la Mioveni.

Versiunea 4x4 nu se dă înapoi de la viraje abordate cu aplomb și clar păstrează o aderență mai bună atunci când asfaltul este ud sau acoperit cu zăpadă. În momentul în care este cuplată doar tracțiunea față și încercați acte de curaj, o ușoară pierdere a aderenței s-ar putea să fie descurajantă.

Suspensia rămâne una setată pentru confort, însă capacitatea mașinii de a trece peste gropi cu un „miserupism” total poate fi afectată de instalarea jantelor de 17 inch. Acestea mai rigidizează puțin situația. Cu atât mai mult în off-road. Așadar, eu aș recomanda instalarea unor jante de 16 inch și a unor anvelope cu talon ceva mai generos pentru ceva mai puține griji pe teren accidentat și pe asfalt cariat.

Am lăsat la urmă componenta care s-a schimbat cel mai mult față de generația trecută: direcția. Duster beneficiază acum de o direcție mult mai asistată, orice manevră fiind o joacă de copil. Volanul se mișcă cu o lejeritate fantastică și pare la două generații distanță de cel vechi. Bineînțeles, precizia rămâne una clar perfectibilă.

Vizibilitate

Dacia nu a uitat că Duster este o mașină cu forme, care ar putea pune unele probleme de vizibilitate. Așa că a păstrat oglinzile laterale mari, care te ajută să vezi tot ce se întâmplă în spate, la pachet cu o lunetă bine proporționată.

Mutarea montanților față cu 10 centimetri spre interior a dat naștere unui parbriz care nu mai este atât de înclinat și care vine acum cu o suprafață vitrată ceva mai îngustă. Chiar și așa, nu îți oferă o senzație de claustrofobie.

Problema este atunci când plouă sau când parbrizul se murdărește. Nu înțelegeți greșit. Ștergătoarele sunt mult mai bune decât la prima generație. Nu mai lasă urme și funcționează foarte bine. Ele sunt însă prea mici. La fiecare acționare simți că ai vrea să ți se șteargă mai mult din parbriz. Nu mai vorbesc despre zona uriașă care rămâne murdară în dreptul pasagerului față. Așadar, ștergătoare bune, dar prea mici.

Tehnologie

Dacia a ascultat de clienți și de trendul pieței și a instalat mai multă tehnologie în interiorul mașinilor sale. Duster a primit cele mai multe noutăți, având în vedere că este vârful de gamă. O să încep cu computerul de bord amplasat între cele două ceasuri analog, ușor de folosit și de citit.

Trec apoi la sistemul Media Nav Evolution, care a rămas neschimbat, dar continuă să se achite decent de întreținerea atmosferei în interiorul mașinii. Vine cu suport USB, capabil să citească muzica de pe telefonul mobil sau de pe un stick. USB-ul eșuează însă la încărcarea telefonului, pentru că energia care vine prin mufă nu face față energiei consumate de telefon. Dar măcar se achită de citirea melodiilor.

iPhone-ul meu a fost detectat ca un dispozitiv auxiliar, iar muzica din iTunes a început să se audă bine din boxele mașinii. Mi-a plăcut că sistemul afișa chiar și coperta albumului.

Bineînțeles, există și posibilitatea de a reda muzica de pe telefon prin Bluetooth. Problema este că sistemul are tendința de a răspunde greu la comenzi și de a o lua puțin razna imediat după ce termini un apel.

Un alt minus pe care aș vrea să îl semnalez este faptul că răspunsul tactil nu este tocmai prompt. Pentru cei mai tradiționaliști, care vor să folosească navigația mașinii, am vești bune. Hărțile sunt destul de bune, informațiile sunt și ele acolo, însă v-aș recomanda și o navigație mobilă de backup.

Nu lipsesc limitatorul de viteză și pilotul automat. Pe acesta din urmă l-am folosit de mai multe ori pe autostrada Sibiu-Deva. Butonul de activare a rămas în continuare pe consola centrală, însă butoanele de acționare sunt pe volan, mult mai bine evidențiate și ușor de manevrat.

Cele patru camere video instalate pe Duster sunt și ele destul de utile, mai ales atunci când ajungi în teren accidentat. Calitatea imaginii oferite lasă de dorit, dar măcar vezi ce se întâmplă în zone în care altfel n-ai nicio șansă să ajungi cu privirea. Cum sunt roțile din față, "filmate" constant.

Nu o să uit nici de sistemul de monitorizare a unghiului mort, care a dat unele erori de-a lungul deplasării noastre, mai ales atunci când condițiile meteo erau nefavorabile. Senzorii se aprindeau, deși în lateralul mașinii nu era nimic. În plus, LED-ul butonului care dezactivează funcția se vede mereu în oglinda șoferului.

Design

Cred că au fost cel puțin 232 de situații în care și eu și Ciprian, fotograful expediției, ne-am trezit contemplând designul noului Duster. Masculin, puternic, robust și multe alte atribute care stau bine în dreptul unui crossover. Am pus la socoteală și culoarea Orange Atacama, dar și jantele de 17 inch, vopsite în două tonuri.

Blocurile optice frontale pătrățoase, grila mult mai impunătoare, pasajele roților mult mai generoase și chiar luminile LED de zi discrete dau mașinii un aer tehnologizat și contemporan. Posteriorul este și el cât se poate de robust și bine încadrat în peisaj, cu tot cu acuzațiile de plagiat, care susțin că a furat prea mult din aspectul stopurilor lui Jeep Renegade.

Așadar, dacă ar fi să trag o concluzie, Duster a crescut mult la capitolul design exterior, reușind să impresioneze vizual, chiar dacă, privit în linii mari, el pare să nu fi schimbat foarte multe. Însă, acele mici retușuri extrem de bine țintite par să fi garantat prospețimea de care SUV-ul românesc avea nevoie.

Nu ne-a placut

  • Ștergătoare prea mici
  • Antifonarea motorului
  • Răspunsul tactil al sistemului multimedia
Date tehnice - Dacia Duster 1.5 Diesel Turbo (dCi) 110CP 4x4 Man6 Prestige
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1461
Lungime mm
4341
Putere maxima CP (rpm)
110 (4000)
Latime mm
1804
Cuplu maxim Nm (rpm)
260 (1750)
Inaltime mm
1693
Viteza maxima km/h
169
Greutate kg
1320
Acceleratie 0-100 km/h s
12.4
Ampatament mm
2676
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
467
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Dacia Duster

Ultimele teste

Comentarii (13)

  • Enorm progres, felicitari dacia, multumin Renault ca ne invata cum sa facem masini.
    Modelul nou de Duster este efectiv frumos pe strada si exprima calitate si arata foarte bine, comparabil cu SUV-uri mult mai scumpe decat el
    44 5
  • @Bogdan: In primul test Duster-ul 1.5 dci avea izolarea fonica "SILENTIOASA", acum e incadrata la "ZGOMOTOASA". De ce?

    http://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-noul-dacia-duster-15-dci-110-cp-edc-81281.html
    36 2
  • 1. Suspensia spate e in continuare multilink pe spate la 4x4 si punte rigida pt 4x2?

    2. De ce nu introduceti testul clasic al germanilor: demaraj 0-100 km/h, franare 100-0 km/h, slalom cu jaloanele la 18 m?

    3. Poate s-ar merita si ceva ”rococo-uri” gen testul elanului, nu credeti?

    PS nu inteleg moda asta cu oglinzile gri metalizat
    5 4
  • ProfiBv
    @Bogdan legat de ....
    " La finalul expediției, computerul de bord a indicat un consum de 6.5 litri/100 de kilometri."
    care era media de viteza afisata in bord la final ?
    2 1
  • O fi facand cutia manuala prea multa galagie :)))))))
    Pana si vizibiltatea a scazut intre timp. Poate de la culoarea galbena, cum ar zice popescu, a caroseriei.
    3 1
  • PS: de cand au farurile de Duster forma unui patrat?
    3 1
  • o fi fost mai cald afara si nu mai purtau caciula pe urechi :)
    3 1
  • Toti jurnalistii care au testat masina,inclusiv voi, au fost surprinsi de nivelul de silentiozitate (fata de generatia precedenta).
    5 2
  • Felicitari...asta este un TEST DRIVE! 2100 km....nu cand va plimbati juma' de ora prin Bucuresti si dupaia va dati cu parerea. De Duster ce sa zic, mult mai bun decat cel precedent dar haideti sa nu exageram. tot urat a ramas la exterior si tot ieftineala e la interior (materiale, aspect etc)
    7 11
  • Inteleg comparatia cu Vitara, ca are 4x4, dar cu masinile alea bune de urcat borduri ca sunt inalte si...cam atat, de la Peugeot, sau fratele Kadjar 1.5 cu 4x2, ce ati avut? Trebuiau sa iasa la numar sau cum? Nu poti compara Dusterul 4x4 cu masini care au fost gandite pentru altceva si care, intr-o zapada mai mare, cedeaza! Sau un noroi ceva mai mare! Alea sunt doar pentru sosea, ca sa vada unii traficul de mai sus! Dusterul e pentru altceva! Si fata de generatia precedenta e mult mai bun! Probabil ca asta va conta in Vest, ca la noi tot sh-urile de 10 ani sunt mai bune....pentru unii!
    15 1
  • Duster 4x4 poate sa facă mult mai mult decât toate celelalte, dar nu este o mașină off-road, nu înțeleg de unde atâta înverșunare pentru a încerca imposibilul! Nu cred ca cineva ar da 20000€ pe o mașină noua pentru ca apoi s-o rupă in doua.
    Am citit încă o data articolele, concluzia mea este: Nota 3,9 are doua variante
    1. nu exista un plus fata de Dusterul model vechi sau poate acesta a fost supraapreciat prima data
    2. cotația este severa
    Rog Automarket sa decidă, ca m-ați băgat in ceata!
    11 2
  • Nici eu nu inteleg de ce nu se include un test real 0-100km/h si se preia doar cel de la producator.Una din "jucariile" mele ajunge la 100km/h cu 2 secunde mai putin decat zice producatorul.(luata de noua,nu se pune problema ca a umblat cineva la ea).Pe langa asta,puteti include test 100-0 cum a zis cineva mai sus(desi conteaza mult anvelopele),slalom,consum instant la diferite viteze,turatia motorului la diferite viteze,in diferite trepte de viteza,masurarea zgomotului la interior cu un smartphone sau cu un aparat special pentru asa ceva,test faruri noaptea si multe alte asemenea teste mai practice,mai obiective si mai reale,asa...ca vi se pare voua ca este mai zgomotoasa dar la ultimul articol ati spus ca este silentioasa,sau ca face suta in 12-13 secunde dar defapt,in realitate face in 10 si chestii de genul,nu prea ne lamuresc.
    10 1
  • cosmin
    ati scris ca volumul portbagajului la 4x4 scade la 411litri.
    in specificatiile de la finalul articolului, e trecut 4x4 si 467litri.
    pana la urma, ce volum are portbagajul in relatie cu 4x2 si 4x4???
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru