Drivetest BMW X1 facelift

2.0 xDrive25i Advantage AT
BMW X1 facelift zoom
de Cornel Șocariciu
Luni, 07.10.2019
Bestseller

BMW este unul dintre constructorii care a acordat de-a lungul timpului o atenție apăsată segmentului SUV. Nemții au înțeles încă de la început că această zonă a pieței o să atragă un public numeros, motiv pentru care au venit cu oferte cât mai generoase în aproape toate subsegmentele clasei SUV.

Unul dintre cele mai importante modele din gama de SUV-uri BMW este X1. Din 2010 și până astăzi, SUV-ul compact a fost vândut în aproape 1.77 de milioane de unități, iar anul trecut, X1 a fost cel mai bine vândut SUV din gama BMW la nivel global, cu aproape 290.000 de exemplare.

Pentru a menține nivelul ridicat al vânzărilor, BMW a decis că este momentul ca X1 să primească o serie de îmbunătățiri atât la nivel estetic, cât și la interior. Astfel a luat naștere X1 facelift. În cadrul testului internațional am făcut cunoștință cu versiunea xDrive25i în echipare M Sport.

BMW X1 facelift
2.0 xDrive25i Advantage AT

  • Pret de pornire 32547 €
  • Pret model testat 52.391 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

BMW X1 facelift va fi disponibil cu o gamă variată de motorizări diesel și benzină. Cei care preferă motoarele diesel vor putea alege din patru unități cu puteri cuprinse între 116 și 231 de cai putere. Clienții în căutarea unui motor pe benzină au la dispoziție trei unități cu resurse cuprinse între 140 și 231 de cai putere.

Odată cu îmbunătățirile aduse actualei generații X1, BMW a decis să introducă și o variantă plug-in hybrid. X1 xDrive25e va intra în producție abia în luna martie a anului viitor și promite un sistem plug-in hybrid capabil să dezvolte 220 de cai putere și să ofere o autonomie electrică de până la 50 de kilometri.

În cadrul testului internațional am "abuzat" de cea mai potentă versiune pe benzină: X1 xDrive25i în echiparea M Sport. Motorul de 2.0 litri dezvoltă 231 de cai putere între 5.000 și 6.000 rpm - mai mult decât suficient pentru un SUv de gabaritul lui X1 - iar cuplul motor maxim este de 350 Nm și poate fi exploatat între 1.450 și 4.500 rpm.

Motor este agil și nu dă semne de "oboseală" acută nici măcar atunci când viteza de rulare trece cu mult de limita acceptată pe autostrăzile din țară. Unitatea are un sunet plăcut, însă nemții continuă să ofere și mici artificii livrate prin sistemul audio al mașinii. Pentru coordonarea resurselor motorului, BMW a pregătit trei moduri de rulare: Eco Pro, Comfort (cu motorul într-un mod de funcționare normal) și Sport. În Eco Pro, simțurile sunt ușor anesteziate, iar motorul pe benzină răspunde cu ceva întârziere la impulsurile transmise prin pedala de accelerație. În schimb, în modul Sport simțurile se ascut, iar X1 xDrive25i este gata să livreze resursele în cel mai rapid mod cu putință.

Cei 231 de cai putere sunt gestionați de o transmisie automată Steptronic cu opt trepte. Cutia își face treaba cu ușurința cu care un copil de 5 ani recită colinde în fața lui Moș Crăciun. În modul Eco Pro, succesiunea treptelor are loc rapid pentru a favoriza consumul de carburant și chiar există momente în care transmisia nu este convinsă că trebuie să retrogradeze. În modul Sport, cutia cu opt rapoarte se mișcă admirabil și chiar reușește să "smucească" într-un mod plăcut, gata să te țină alert. Dacă vrei să rămâi tot timpul în control, poți pune transmisia pe modul manual, în timp ce schimbarea treptelor o vei putea face cu ajutorul padelelor aflate în spatele volanului.

Consum

Performanțe bune înseamnă și consum ridicat, iar acest lucru se aplică și în cazul lui X1 xDrive25i. În fișa tehnică, BMW a trecut un consum mediu mixt conform standardului WLTP de 7.5 litri/100 de kilometri.

În cadrul testului internațional, traseul pregătit de organizatori a avut puțin peste 100 de kilometri. Bucla a inclus autostrăzi și drumuri naționale care traversau satele din apropiere de Munchen. Cu un mers alert și chiar și cu zone în care viteza maximă a ajuns până la 200 km/h (pe cele câteva porțiuni fără limită de viteză de pe autostrăzile din Germania), consumul mediu afișat de computerul de bord a fost de 10.2 litri/100 de kilometri.

BMW X1 în versiunea xDrive25i reușește să adune câțiva concurenți importanți. Audi Q3 în varianta 45 TFSI quattro cu 230 de cai putere, Mercedes-Benz GLA în versiunea 250 4Matic cu 211 CP, Volvo XC40 T5 AWD cu 247 de cai putere și duoul Jaguar E-Pace - Range Rover Evoque cu motor de 2.0 litri și 249 de cai putere.

Doar Audi Q3 reușește să "pună pe masă" un consum mediu mai mic: 7.4 litri/100 de kilometri. Rivalul din Stuttgart se laudă cu o valoare egală cu cea a lui X1, în timp ce pe fișele tehnice ale celorlalți concurenți consumul mediu trece de 8 litri/100 de kilometri.

Performanţe

Un SUV compact cu 231 de cai putere trebuie să facă o impresie bună și atunci când aducem în discuție performanțele. BMW X1 facelift în configurația cu motorul de 2.0 litri de 231 CP este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 6.5 secunde, iar viteza maximă anunțată de producător este de 235 km/h.

Audi Q3 45 TFSI quattro reușește un sprint 0-100 km/h mai bun cu 0.2 secunde comparativ cu X1 xDrive25i, în timp ce Volvo XC40 T5 AWD promite o performanță asemănătoare cu cea a bavarezului. În rest, toți ceilalți rivali sunt mai lenți. În ceea ce privește viteza maximă, BMW X1 facelift în configurația amintită anterior promite cea mai bună valoare comparativ cu concurența.

Interior

În general, trecerea la un facelift nu aduce multe modificări la interior. În cazul lui X1 facelift, producătorul german propune o planșă de bord care acum poate fi comandată cu un ecran tactil de 6.5 inch, 8.8 inch sau 10.25 inch. De asemenea, pe lista de opționale există și un Head-up Display color care afișează informații cu privire la viteza de rulare, viteza maximă admisă pe sectorul de drum respectiv și indicațiile oferite de sistemul de navigație.

În ceea ce privește instrumentarul de bord, BMW rămâne la o soluție mixtă (digital+analog). Ecranul pe care îl poți comanda are o diagonală de 2.7 sau 5.7 inch. Cât despre ceasurile tradiționale, acesta sunt puțin cam "înghesuite".

Materialele folosite de BMW sunt plăcute la atingere, însă există și zone în care nemții au optat pentru elemente din plastic dur. Pe uși vei putea depozita sticle cu apă și diferite mărunțișuri, în timp ce suporturile pentru pahare se află pe tunelul median. Cotiera este una rabatabilă și oferă spațiu doar pentru un telefon mobil, în timp ce sub aceasta, pe tunelul median, vei găsi o zonă în care poți depozita diverse lucruri mai mari.

Spațiul oferit în partea din spate este unul bun chiar și în cazul unei persoane de peste 1.8 metri, iar bancheta vine într-o configurație 40:20:40. De asemenea, spătarele scaunelor pot fi reglate în șase poziții. Pe lista de opționale, BMW a trecut și o banchetă spate care culisează pe lungimea de 13 milimetri (60:40), astfel încât volumul portbagajului cu podea dublă să fie ajustat în funcție de nevoile fiecăruia. Pentru că tot am amintit de portbagaj, volumul acestuia variază de la 505 litri la 1.550 de litri. Pe lista echipamentelor opționale, BMW menționează și un portbagaj cu deschidere electrică și cu funcție de tip "mâini libere". Dintre rivalii amintiți mai sus, doar Audi Q3 promite o valoare mai bună: 530 de litri.

Preţ de achiziţie

Pe piața din România, cel mai accesibil BMW X1 facelift pornește de la 32.500 de euro în varianta sDrive18i. Cel mai accesibil diesel este cu 200 de euro mai scump și vine în versiunea sDrive16d.

Varianta X1 xDrive25i, cea testată de noi, are un preț de pornire de 44.800 de euro, însă pentru echiparea M Sport vei mai avea de adăugat încă 5.000 de euro.

Audi Q3 45 TFSI quattro în varianta de bază pornește de la 45.200 de euro, în timp ce versiunea standard a lui GLA 250 4Matic are un preț de pornire de 41.000 de euro. Neamțul din Stuttgart are și ceva resurse în minus, dar se află și la final de carieră, o nouă generație urmând să fie disponibilă din 2020. În cazul lui XC40, motorizarea T5 AWD nu este disponibilă pe echiparea de bază, motiv pentru care vei fi nevoit să începi cu nivelul de echipare Momentum. Astfel, SUV-ul compact al producătorului suedez va avea un preț de pornire de 44.600 de euro, deci oricum ceva mai jos decât în cazul lui X1.

Jaguar E-Pace în varianta P250 AWD pornește de la 43.200 de euro, în timp ce Range Rover Evoque este cel mai scump rival: preț de pornire pentru varianta P250 AWD de 47.600 de euro.

Altfel spus, X1 xDrive25i are un preț apropiat de cel al rivalilor, singurele modele care ies cu adevărat din tipare (în sus) fiind Mercedes-Benz GLA și Range Rover Evoque.

Siguranţă

În general, organizația Euro NCAP nu testează și versiuni cu facelift, motiv pentru care există șanse mici ca actualul X1 facelift să treacă prin mâna experților care acordă stele în dreptul siguranței. În acest caz, SUV-ul producătorului german va moșteni rezultatele obținute în urmă cu patru ani de prima versiune a actualei generații.

În 2015, BMW X1 a fost notat cu 90% în dreptul capitolului care verifică siguranța pasagerilor adulți. Protecția copiilor a primit 87% din punctajul maxim, în timp ce capitolul dedicat protecției pietonilor a fost notat cu 74%. Sistemele de siguranță disponibile pe X1 au funcționat corect, iar specialiștii Euro NCAP au finalizat testele cu un total de 77% pentru acest capitol. Astfel, X1 a încheiat procesul de testare cu cinci stele.

Ţinută de drum

Chiar dacă e primul SUV construit pe o platformă concentrată pe o configurație cu roți motrice față, o noutate pentru BMW, BMW X1 facelift este un SUV care a fost crescut într-o familie cu ADN orientat către sportivitate. Iar modelul compact reușește să se achite cu brio de provocările lansate de cel aflat la volan.

Versiunea testată a fost echipată cu suspensia M Sport (gardă la sol mai mică cu 10 mm) cu amortizoare adaptive. Chiar și în modul Comfort, X1 facelift a reușit ca în câteva rânduri să îmi scuture mușchii relaxați. Totuși, pun aceste mici zdruncinături și pe seama jantelor de 19 inch echipate cu anvelope 225/45R19. În plus, pe anumite denivelări scurte suspensia nu a dat dovadă de rafinamentul pe care îl așteptam.

Dar aceste mici neajunsuri sunt răsplătite în modul Sport, atunci când ești hotărât să ataci virajele cât mai rapid. Ruliul este unul redus, iar sistemul de tracțiune integrală xDrive promite să te scoată din situațiile mai puțin plăcute.

Precizia direcției este una de vârf, iar feedback-ul oferit se ridică la un nivel bun chiar și în modul confort. Diferențele dintre modul Sport și cel Comfort sunt notabile, motiv pentru care amortizoarele adaptive ar trebui să fie pe lista celor vor să comande un X1 facellift.

Vizibilitate

În cazul unui SUV de clasă compactă, dimensiunile exterioare nu ar trebui să pună nimănui probleme foarte mari. În cazul lui X1 facelift am apreciat dimensiunea generoasă a lunetei. De asemenea, poziția la volan este una înaltă și asigură o vizibilitate bună.

Totuși, oglinzile laterale sunt puțin subdimensionate raportat la proporțiile SUV-ului, iar montantul A îți poate da mici bătăi de cap în momentul în care ai de executat viraje strânse.

Așa cum deja ne-am obișnuit, pentru ca lucrurile să fie mult mai simple în spațiile înguste, BMW pune la dispoziția clienților atât un set de senzori de parcare, cât și o cameră video pentru mersul cu spatele capabilă să ofere imagini de o calitate bună.

Tehnologie

BMW X1 facelift trece la o nouă generație a sistemului de infotainment. Informațiile vor putea fi gestionate prin intermediul ecranului central cu funcții tactile. De asemenea, sistemul multimedia va putea fi controlat atât vocal, cât și cu ajutorul controller-ului rotativ amplasat pe tunelul median.

Sistemul de infotainment are acum o interfață nouă care poate fi personalizată cu diverse informații în funcție de dorințele fiecărui șofer. Tehnologia pregătită de BMW este compatibilă cu Apple CarPlay, dar nu și cu Android Auto. Serviciul dedicat utilizatorilor de telefoane inteligente Apple poate fi accesat și fără fir, însă există momente în care fie se deconectează, fie funcționează cu mici întârzieri.

Așa cum am menționat și în dreptul capitolului dedicat interiorului, X1 facelift nu primește un instrumentar de bord complet digital. 

X1 facelift va putea fi comandat atât cu un Head-up Display color, cu o zonă specială pentru încărcarea wireless a telefoanelor mobile și cu un sistem de iluminare ambientală cu șase nuanțe. Totodată, BMW introduce și un port USB-C pentru trei dintre cele patru porturi disponibile.

SUV-ul compact propus de BMW va fi disponibil cu faruri adaptive cu LED (500 de euro în cazul versiunii M Sport).

Design

Întrucât avem în față o versiune facelift, modificările estetice pregătite de constructorul german nu au fost unele majore. În partea din față, X1 facelift se diferențiază de vechea versiune mulțumită farurilor adaptive full-LED (disponibile opțional), a grilei cu design restilizat și a prizelor de aer modificate. De asemenea, designerii au mutat și luminile de ceață.

Pe oglinzile laterale au fost atent ascunse lumini de întâmpinare care proiectează pe asfalt denumirea modelului. În partea din spate, designerii propun stopuri cu LED cu design nou, un difuzor vopsit parțial în culoarea caroseriei și un sistem de evacuare cu terminații cu diametrul de 90 de milimetri (vechea versiune oferea terminații cu diametrul de 70 de mm). Tot pe lista noutăților apar și o serie de jante cu diametrul de 18 inch (standard pe versiunea M Sport) și 19 inch, dar și trei culori noi pentru caroserie: Jucaro Beige, Misano Blue și Storm Bay. 

În continuare, X1 facelift rămâne un SUV preparat după rețeta fraților mai mari, o rețetă care dă roade și care generează vânzări consistente în drepul segmentelor în care activează acestea.

Nu ne-a placut

  • Sunetul motorului amplificat prin boxe
  • Modul de funcționare al Apple CarPlay wireless
  • Suspensia ușor prea rigidă chiar și în modul Comfort

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (1)

  • Andrei
    L-am condus, destul de mult. Nu merita, nu este un BMW adevarat. Nu se conduce ca unul (este o tractiune fata in conditii normale), suspensia standard este foarte rigida, incomptibila cu segmentul premium, iar cea sport este ridicol de rigida. Directia nu se ridica la nivelul uneia cu tractiune spate.Masina este destul de grea si se simte in inertie si acceleratie. Sunetul produs de motor este dezamagitor, iar bordul e deja invechit.
    Altfel e spatios pentru ca are motor transversal si se poate configura foarte bine. Prefer oricand un Tiguan.
    9 20

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru