La finalul lunii mai, BMW a publicat primele imagini și detalii referitoare la SUV-ul X1 facelift. În acel moment, nemții au anunțat și debutul unei versiuni plug-in hybrid. Acum, oficialii producătorului german vin cu informații noi referitoare la X1 xDrive25e.
Veriunea plug-in hybrid mizează pe motorul pe benzină de 1.5 litri capabil să ofere 125 de cai putere și 220 Nm. Resursele acestuia sunt livrate către puntea fața prin intermediul unei transmisii automate cu șase trepte. Sistemul PHEV integrează și un motor electric de 70 kW (95 de cai putere) și 165 Nm, ale cărui resurse sunt livrate către puntea spate.
În total, BMW X1 xDrive25e oferă 220 de cai putere și 385 Nm. Mulțumită acestor valori, SUV-ul german poate accelera de la 0 la 100 km/h în 7 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește la 192 km/h. În modul electric, viteza maximă este limitată la 135 km/h.
Pentru a ține în viață motorul electric, BMW a integrat un set de baterii cu o capacitate brută de 9.7 kWh.
În aceste condiții, autonomia electrică anunțată de nemți pentru versiunea X1 xDrive25e este de până la 57 de kilometri. Valoarea anunțată de producătorul bavarez a fost calculată conform noului standard WLTP, însă a fost transformată într-o valoare conformă cu standardul NEDC, pentru ca o posibilă comparație cu un model aflat pe piață de ceva vreme să fie relevantă. Cu bateria încărcată, X1 xDrive25e va avea un consum mediu mixt de carburant de 2.0 litri pentru prima sută de kilometri.BMW X1 xDrive25e va dispune de trei moduri pentru utilizarea sistemului de propulsie. Auto eDrive, Max eDrive și Save Battery. Pentru reîncărcarea bateriei, clienții vor avea de așteptat aproximativ cinci ore, atunci când este utilizată o priză casnică de 230V, sau 3 ore și 35 de minute în momentul în care este utilizat un sistem BMW i Wallbox.
Motorul electric şi cel pe benzină sunt pe punţi diferite, independente. Este o arhitectură specifică pentru modelele BMW Group cu motor transveral (arhitectura de tracţiune faţă şi BMW i8).
Pentru arhitectura cu motor longitudinal (de la Seria 3 în sus), motorul electric este integrat în cutia de viteze şi puterea maximă a sistemului nu este suma puterii celor două motoare.