Joi, 23.04.2020
- Comenteaza
- Trimite pe:
BMW Seria 3 este modelul care a reușit să crească popularitatea brand-ului german în rândul clienților. De-a lungul timpului, Seria 3 a reprezentat poarta de intrare către senzațiile generale oferite de modelelor bavarezilor, iar odată cu cea de-a șaptea generație, nemții au pregătit o mulțime de noutăți.
La fel ca până acum, Seria 3 este disponibil în mai multe versiuni, iar recent am descoperit plusurile și minusurile variantei break. Noul Seria 3 Touring nu doar că propune un pachet estetic nou, dar plusează consistent atât în dreptul tehnologiilor moderne cât și în dreptul elementelor care conturează caracterul practic.
Iar dacă împerechezi un break de clasă medie cu un motor diesel și un sistem de tracțiune integrală vei descoperi un pachet complet, gata să satisfacă nevoile multor clienți.
BMW Seria 3 Touring
2.0 320d xDrive Touring AT
- Pret de pornire 36057 €
- Pret model testat 70864 €
Motor / Transmisie
Deși BMW are un plan bine pus la punct în ceea ce privește transformarea sistemelor de propulsie, iată că nemții nu renunță la motoarele diesel. Și pe bună dreptate, în condițiile în care, în ultimii ani tehnologiile moderne au reușit să aducă pe piață unități diesel curate și cu emisii care să respecte normele impuse. Iar un motor diesel și o caroserie break deja sună a clișeu, nu?
În cazul de față, noul Seria 3 Touring a fost echipat cu motorul diesel de 2.0 litri capabil să livreze 190 de cai putere la 4.000 rpm și 400 Nm începând cu 1.750 rpm.
În ciuda faptului că propulsorul diesel nu oferă acele explozii de putere generoase și pe alocuri violente pe care ți le-ai dori de la un BMW, motorul reușește să imprime reprize rapide și consistente. Există suficient "suflu" în depășiri, iar bagajul de putere va reuși să se ridice constant la nivelul așteptărilor tale.
Motorul va răspunde prompt, însă zgomotul clasic al unui diesel va reuși să pătrundă în cabină imediat ce acul turometrului virtual trece de 3.000 rpm.
Așa cum deja ne-am obișnuit, BMW propune mai multe moduri pentru exploatarea resurselor motorului. În Eco Pro, vei descoperi reacții ușor întârziate care să te îmbie să conduci într-un ritm atent și delicat cu nivelul combustibilului din rezervor. În schimb, în modul Sport vei realiza că fiecare atingere fină a pedalei de accelerație transformă rapid motorina în sunet și km/h.
Pentru gestionarea celor 190 de cai putere, BMW a pregătit o transmisie automată cu opt trepte. Acesta se mișcă natural, fluid și nu o să-ți dea senzația că este capabilă de erori, indiferent de situația în care te-ai afla.
Altfel spus, motorul diesel și transmisia pregătite de BMW reușesc să formeze acea pereche perfectă demnă de romanele de dragoste.
Consum
BMW spune că noul Seria 3 Touring în versiunea 320d xDrive are un consum mediu mixt de 5.1 litri/100 de kilometri, valoarea fiind calculată conform noilor norme WLTP. La finalul testului, computerul de bord a afișat o valoare medie de 8 litri/100 de kilometri, în condițiile în care peste 85% din timp l-am petrecut în traficul din Capitală.
Audi A4 Avant în versiunea 40 TDI quattro (2.0 litri, 190 de cai putere, transmisie automată și tracțiune integrală) propune un consum mediu mixt de 5.9 litri/100 de kilometri. În același timp, Mercedes-Benz anunță un consum mediu de 5.7 litri/100 de kilometri pentru Clasa C T-Modell în varianta 220d 4Matic (2.0 litri, 194 CP, transmisie automată și tracțiune integrală).
Nici Volvo V60 D4 AWD care vine într-o configurație asemănătoare nu reușește să pună pe masă un consum mediu mai mic decât cel anunțat de bavarezi. În cazul modelului suedez, valoarea trecută în fișa tehnică este de 5.5 litri/100 de kilometri.
Performanţe
Deși avem în față un break diesel, nu trebuie să uităm de faptul că pe capotă se află logo-ul BMW. Iar inginerii constructorului german au încercat, de fiecare dată, ca indiferent de versiunea aleasă, reacțiile și performanțele livrate să fie cât mai bune.
Noul BMW Seria 3 Touring în versiunea 320d Touring poate accelera de la 0 la 100 km/h în 7.4 secunde. Performanța modelului bavarez este egalată de Clasa C 220d 4Matic T-Modell. În același timp, Audi A4 Avant 40 TDI quattro și Volvo V60 D4 AWD propun un timp de 7.6 secunde pentru același sprint.
În ceea ce privește viteza de top, bavarezul promite 225 km/h. Atât Audi A4 Avant, cât și Mercedes-Benz Clasa C vin cu valori puțin mai mari (230 km/h, respectiv 228 km/h), în timp ce în cazul lui Volvo V60, viteza de top este limitată la 180 km/h. Începând cu acest an, producătorul nordic a introdus această limită de viteză pentru toate modelele sale, ca parte a unui program de siguranță.
Interior
BMW a operat o serie de modificări importante la interior. Materialele pregătite de nemți sunt mai bune, în ciuda faptului că încă mai există și suprafețe acoperite cu un plastic dur. Comenzile pentru climatizare au fost repoziționate, o serie de butoane au dimensiuni mai mici, iar butonul pentru pornirea motorului și-a făcut loc pe tunelul median.
Scaunele sunt confortabile și, în același timp, oferă un suport lateral bun, iar poziția joasă la volan "trădează" faptul că ești într-un Seria 3.
Break-ul pregătit de BMW în segmentul mediu propune o mulțime de spații de depozitare. Pe fețele ușilor din față și din spate vei găsi un loc atent desenat pentru transportul sticlelor cu apă, dar primești și ceva spațiu pentru mărunțișuri. Ai un loc special pentru depozitarea telefonului mobil, iar cotiera este lată.
Pe locurile din spate vor putea călători confortabil chiar și pasagerii care au o înălțime mai mare de 1.85 metri. Bancheta are un șezut lung și bine profilat, astfel încât pasagerii să se bucure de orice drum.
Marginea gurii de încărcare a portbagajului este una discret desenată, iar volumul total propus de nemți este de 500 de litri. Vorbim despre un volum mai mare cu 5 litri comparativ cu vechiul Seria 3 Touring, respectiv 20 de litri raportat la actualul sedan.
Tot în portbagaj vei descoperi plase amplasate în zonele laterale, butoane pentru plierea scaunelor din spate și câteva șine cauciucate care se ridică în mers, astfel încât bagajele depozitate să rămână fixe. Actuala generație dispune de o deschidere separată a lunetei, dotare utilă atunci când spațiul nu-ți permite ridicarea completă a portbagajului.
În ceea ce privește rivalii, doar Volvo V60 propune un portbagaj mai generos cu 29 de litri, restul modelelor concurente având valori mai mici comparativ cu Seria 3 Touring.
Preţ de achiziţie
Actualul BMW Seria 3 Touring are un preț de pornire de 36.100 de euro, suma fiind una apropiată de cea a vechii generații. Totuși, dacă alegi motorul diesel de 190 de cai putere și tracțiunea integrală, atunci prețul de la care încep negocierile urcă până la 46.100 de euro.
Așa cum deja știți, BMW propune o serie de pachete pentru modelele din gamă, iar Seria 3 nu face rabat de la această regulă. Clienții vor putea alege linia Advantage (1.400 de euro), Sport Line (3.450 de euro), Luxury Line (5.000 de euro) sau versiunea M Sport (6.250 de euro).
Iar acesta este doar începutul, pentru că sunt sigur că vei găsi o mulțime de dotări interesante în lista de opționale. Exemplarul testat a fost echipat cu pachetul M Sport, dar și cu o mulțime de dotări suplimentare, printre care următoarele: scaune față sport cu reglaj electric, încălzite și cu funcție de memorie, planșă de bord îmbăcată în Sensatec, faruri cu LED, head-up Display, sistem audio HiFi, pachet BMW Live Cockpit Professional, sistem de control prin gesturi, sistem de frânare M Sport, suspensie adaptivă M și pachetul Driving Assistant Professional.
Iar toate aceste accesorii au făcut ca prețul final să ajungă la aproape 71.000 de euro.
Un Mercedes-Benz C 220d 4Matic T-Modell are un preț de pornire de 47.000 de euro, Audi A4 Avant 40 TDI quattro pleacă de la 45.800 de euro, în timp ce pentru un Volvo V60 D4 AWD calculele încep de la 47.250 de euro.
Prin urmare, dacă vom vorbi doar despre prețul de pornire al versiunii testate, fără să luăm în considerare pachetul generos de echipamente opționale, BMW 320d xDrive Touring stă ceva mai bine în comparație cu V60 sau Clasa C T-Modell.
Siguranţă
Organizația independentă Euro NCAP a testat sedanul BMW Seria 3, iar rezultatul obținut poate fi trecut și în dreptul versiunii break. În urma testelor, BMW Seria 3 a fost notat cu 97% pentru protecția pasagerilor adulți, capitolul dedicat protecției copiilor a fost notat cu 87%, iar cel destinat protecției utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a primit tot 87%.
Sistemele de siguranță disponibile pe Seria 3 au funcționat corespunzător, iar specialiștii Euro NCAP au oferit 76% din punctajul maxim. Astfel, în urma testelor, modelul bavarez a primit cinci stele de siguranță.
Standard, BMW Seria 3 va fi echipat cu următoarele sisteme: Collision and Pedestrian Warning cu funcție City Braking (capabilă să detecteze chiar și bicicliștii) și Lane Departure Warning (funcționează între 70 și 210 km/h).
Pe lista de opționale, clienții vor descoperi pachetul Driving Assistant care include funcțiile Cross Traffic Alert, Rear Collision Prevention și Lane Change Warning, dar și pachetul Driving Assistant Professional care plusează cu sistemul Steering And Lane Control Assistant. Acesta din urmă transformă Seria 3 într-un vehicul capabil să ruleze semi-autonom în anumite situații de trafic.
Ţinută de drum
Deși au trecut 55 de ani din momentul în care BMW a adoptat sloganul "Plăcerea de conduce", bavarezii continuă să pună accentul pe fiecare emoție oferită atunci când ești la volan. Așa se întâmplă și cu noul Seria 3.
Exemplarul testat a fost echipat cu suspensia adaptivă M, ceea ce înseamnă că am descoperit un Seria 3 Touring rigid. Poate prea rigid. În ciuda acestui fapt, suspensia este bine antifonată și nu transmite vibrații sau zgomote neplăcute la nivelul habitaclului. Există și momente în care vei fi puțin "scuturat" din cauza denivelărilor drumului, însă nu este cazul să te îngrijorezi pentru că scaunele confortabile vor prelua și vor disipa o bună parte din această energie.
Pe viraje, vei descoperi un Seria 3 Touring cu calități de atlet, gata să se poziționeze exemplar oriunde îți dorești. Sistemul de tracțiune integrală xDrive ajută din plin și cizelează comportamentul break-ului german, însă doar atunci când sistemele electronice sunt lăsate să-și facă datoria. Imediat ce le dezactivezi vei experimenta și puțin din acel comportament supravirator.
Odată cu noul Seria 3, BMW a făcut o serie de modificări la nivelul direcției. Inginerii producătorului german au modificat elementele componente ale sistemului de direcție sport variabilă, iar acest lucru face ca la viteze mici, mașina să poată fi controlată cu și mai multă ușurință. În modul Sport, direcția nu pierde din precizia cu care eram obișnuit, iar feedback-ul oferit continuă să fie unul generos.
Vizibilitate
BMW a pregătit pentru Seria 3 Touring oglinzi laterale proporționate corect și o lunetă gata să-ți ofere o vizbilitate bună. Totuși, montații A îți vor da ceva bătăi de cap atunci când vrei să ataci cu încredere viraje strânse.
În cazul în care ești convins că nu te vei descurca cu dimensiunile lui Seria 3 Touring, bavarezii vin cu o serie de artificii moderne gata să-ți ofere încrederea de care ai nevoie. Pe lista de opționale vei descoperi un sistem de camere video la 360 de grade, dar și un asistent la parcare pe care îl vei convinge să-ți facă treaba prin simpla apăsare a unui buton.
Din tot acest pachet modern nu lipsește nici asistentul pentru mersul cu spatele, tehnologie introdusă în premieră odată cu lansarea noii generații X5.
Tehnologie
Așa cum afirmam și la început, noua generație BMW Seria 3 plusează cu o mulțime de tehnologii moderne gata să convingă din ce în ce mai mulți clienți să se alăture familiei bavareze.
Imediat ce te așezi la volanul lui Seria 3 vei descoperi un instrumentar digital de bord. Deși nu vei putea personaliza chiar orice pixel al ecranului, așa cum se întâmplă în cazul modelelor Audi sau Mercedes-Benz, BMW propune o serie de teme în funcție de modul de rulare ales.
Sistemul de infotainment este unul modern și are un meniu asemănător cu cel al telefoanelor inteligente. Există o "fereastră" dedicată notificărilor, iar clienții vor putea personaliza ecranul în funcție de aplicațiile sau serviciile pe care le utilizează cel mai des.
Pentru moment, sistemul de infotainment este disponibil doar cu Apple CarPlay, însă în scurt timp, nemții vor introduce și serviciul Android Auto. Conexiunea Apple CarPlay poate fi făcută și wireless, însă au existat momente în care serviciul s-a deconectat.
Pe lista de dotări a exemplarului testat am "descoperit" și un spațiu de încărcare prin inducție, dar și sistemul Head-Up Display color. Mai mult decât atât, iubitorii tehnologiilor moderne vor putea comanda noul Seria 3 și cu un sistem de acces pe baza telefonului mobil.
De pe lista de opționale nu lipsesc farurile cu laser, sistemul de control prin gesturi sau sistemul audio semnat de Harman Kardon. Pe lista noutăților vom trece și pachetul de sisteme de siguranță pe care deja l-am prezentat în dreptul capitolului dedicat.
Design
Nu știu dacă o pot pune pe seama vârstei, însă în ultima perioadă, producătorii au reușit să vină pe piață cu caroserii break extrem de atrăgătoare. Iar noul Seria 3 Touring reușește să mă facă să zâmbesc, ori de câte ori îi văd silueta în trafic.
Rețeta estetică pregătită de nemți a ieșit cum nu se poate mai bine: faruri agresive cu o semnătură luminoasă distinctă, o grilă frontală atent pusă în valoare de elemente cromate și prize de aer generoase. Iar Seria 3 Touring știe să își etaleze cu mândrie formele atunci când îl privești din profil.
Doza de sportivitate este asigurată de eleronul discret de la nivelul hayonului, dar și de difuzorul de aer flancat de cele două terminații ale sistemului de evacuare. Clienții au la dispoziție peste 10 nuanțe de caroserie, iar jantele sunt disponibile și în versiuni cu diametrul de 19 inch.
Ne-a placut
- Pachetul motor-transmisie
- Designul
- Deschiderea separată a lunetei
- Tehnologiile moderne
Nu ne-a placut
- Zgomotul motorului diesel
- Conexiunea wireless Apple CarPlay
- Suspensia rigidă indiferent de modul de rulare ales
Ştiri despre BMW
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie)
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (Sambata, 14 Decembrie)
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
Suspensia tare ca dezavantaj, daca era moale ar fi fost tot dezavantaj, ca nu este specifica Bmw.
P-o notă mai serioasă, mașina e f. reușită, deși nu deviază de la linia specific-dinamică BMW... sau tocmai d-aia.
Poate doar masa proprie cu 160 kg peste a fostei generații (versiune similară 190 CP d 4x4 aut.) ar fi un minus, dar fanii mărcii nu cred că vor băga de seamă plusul nici la cântar, nici la preț.
La fel cum nu-i preocupă statisticile de fiabilitate, destinate doar chitroșilor sărăntoci care trag 10-12 ani de mașină. :-P
P.S. @PMC...totuși: Dizăl dedesubtul tuturor !!! :-)
Pretul este chiar ok, fata de rivali.
71.000 de euro, dar ai totusi, multe dotari, pachete, chiar versiunea M Sport.
Portbagajul este destul de ok
Spatiu in interior chiar este.
Suspensia trebuia mai altfel.
Nici tare, nici moale
Masina asta sta foarte bine cu v-max si 0-100 km/h
Rivalul nordic....
Are v-max 180 km/h. Pentru siguranta ? hmm...
PS: Un videoclip cu un BMW Seria 3, tot de 71.000 de euro. Este in romana.
PPS: " Deși BMW are un plan bine pus la punct în ceea ce privește transformarea sistemelor de propulsie, iată că nemții nu renunță la motoarele diesel. Și pe bună dreptate, în condițiile în care, în ultimii ani tehnologiile moderne au reușit să aducă pe piață unități diesel curate și cu emisii care să respecte normele impuse. Iar un motor diesel și o caroserie break deja sună a clișeu, nu?"
Ai auzit Edikkk ?
Zi de zi, Diesel deasupra tuturor ! :)))
Am uitat de link
na că am zbircit-o si de data asta, fiindca infiniti citesc ca tocmai a plecat din europa cu coada intre roti.
nu pot sa ma abtin totusi si ma intreb care ar fi diferentele intre un turing premyium ca asta si hai sa zicem un renault talisman, brek si el doar că la jumate de pret...
nu din al beamveului, ci jumate din pretul de lista reno adica sfert din bmw, ca fuge lumea de el ca de scaraotchi.
In rest, bine-nteles ca DIESEL! :) Nici nu se putea altfel. O masina serioasa, puternica, dinamica, are inima DIESEL. E logic, e firesc, e pur si simplu natural. :)
Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor!
@Kiro: zi de zi, Suzuki, varza japonezelor. :-P
Serios acu, după criteriile Bloombergilor cel puțin Suzuki rămâne marca globală cea mai profitabilă (mă mir și eu citind profiturile Porsche sau Ferrari, dar hai să-i credem.)
P.S. Am măritat Swiftu Sport nu demult -- deja mă enerva că nu se strică nici după tuning la 172 CP --, dar rămân fanul micilor japoneze (și tu probabil al japoneze micuțe. :-))
Ca să revin însă ontopic, m-ar coafa un BMW din ăsta (evident că nu diesel)... dar ce să fac cu el? Să stau acasă ?! :-P
Sansele scad doar daca vrei un.seria 3 Touring nou, dar la mana doua nu este atat de greu, daca eu am reusit sa-mi cumpar un F11 de curand, care de nou a costat aproape 60.000, poti si tu. Plus ca sunt aranjat si la garantie, 10.000 km, practic ce mai vrei ? :).
Motorul asta e unul dintre cele mai reusite motoare Diesel produse de BMW, din cate stiu eu multi si hiper premiat de-a lungul anilor.
Sau te pomenesti ca te apuca si pe tine nelinistile planetare... :))
Pe de alt stol, :-) deși conștient de avantajele dizălurilor moderne, nu suport deloc zgomotul = grohăielile lor, ca să nu mai zic de duhoarea motorinei.
Vibrații hai să recunosc că nu (prea) mai au.
Dar tre-să le bagi acum uree, bleah.
Nici costurile eventualelor reparații gen dpf-egr-injectoare nu-mi fac cu okiu (nu-s genul care să țin mașinile doar cât au garanție.)
Și, argument suprem: micuțele japoneze nu (mai) sînt dizăl.
...De ce? Fiindcă sînt zi de zi deasupra tuturor !!! :-)
Japonezii nici nu au stiut sa faca Diesel. Deci sunt primii bucurosi de noul curent anti-Diesel.
Japonezele micute nici nu tre sa fie Diesel. Ele trebuie sa fie finute si rafinate. Asa cum ne plac tuturor :-P
@dan_grc: sa te bucuri de masina si drumuri bune cu ea!
@kiro: si ce vrei (daca mai vrei) sa iti iei? Zic daca mai vrei, ca poate oi fi si tu in situatia mea: imi place lumea auto de peste 25 ani si o voi urmari in continuare, dar cred ca alta masina nu imi mai iau, desi nu-s nici prea prea nici foarte foarte din multe puncte de vedere, inclusiv varsta. Am redescoperit confortul si placerea de a calatori cu trenul si sper intr-o imbunatatire a conditiilor pe drumul de fier si in Romania, iar in orase...sa fim sinceri...ce sa fac cu masina...pentru carat apa plata de la Kaufland? Nu merci! Doar pentru placerea condusului odata pe an pe Transfagarasan nu cred ca se justifica stresul, grija, nervii, riscurile, timpul si banii pierduti pe tot ce inseamna o masina si detinerea ei.
Posibil să mă rezum la două roți și doar când plouă-ninge să rechiziționez ;=P (tot micuța dar mai slăbuța) japoneză a nevestei, dar la fel de bine poate să mă lovească damblaua vreunui credit pentru cai-verzi irezistibili (sub 20K € în orice caz, că mai mult am ajuns la convingerea că nu merită.)
Darrr, ca să doarmă liniștit amicul PMC, nu-i exclus să-mi trag un diesel vechi fără computere-n mațele lui, cu care să pot merge pe ulei comestibil prin munți -- dar numai când/dacă vin apocalipsurile. :-)
Ca sa fie consumul cat mai "adevarat" in loc de consum oras, afara si mixt.
Ar trebui sa fie pe viteze medii, etc.
Autostrada, viteza 130-150 km/h
Oras, viteza medie 30-40 km/h, 75% bara la bara si 25 % viteza medie 40 km/h.
Mixt, viteza medie 70 km/h
Si uite asa, se scot niste consumuri mai "adevarate".
PS: Masina este frumoasa, foarte dotata.
Pretul este 71.000 de euro pentru ca sunt foarte multe dotari optionale + pachet M Sport.
Daca-ti iei Diesel, taie jos catalizatorul. Are tragere mai buna pe horn si suna mai barbatesc!
Plus, negresti verzeala din capu' alora care imbratiseaza copaci si nu pot dormi de grija carabusilor de mai. Si, bine-nteles, sunt incomodati rautacismele dizălarilor, sufera ca e rau pă planetă si vor sa ne faca bine cu fortza. Evident. Normal. De la sine inteles. Totul pentru binele nostru, n'așa? :))
Arata bine si merge impecabil, dar nu stiu cine a fost geniul care a pus suspensie M pe un break. Suspensia M este obositoare pe un model de familie si nepotrivita. X Drive e de evitat, nu aduce niciun plus la dinamica, dimpotriva, adauga cca 100kg masinii.
Ce e nasol e ca masinile devin atat de grele incat un 2.0 benzina ar consuma foarte mult. 340i e ce trebuie :)
Omule ! Masina asta nu e pt. salariati ! Asa ca preturile sunt OK. pt. publicul ei tinta chiar si din Romania !