În 2016, BMW a sărbătorit centenarul. De-a lungul timpului, marca germană a reușit să ofere o mulțime de modele care au marcat și au influențat puternic industria auto.
Dar în istoria de peste 100 de ani a companiei, esența mărcii a fost definită, de multe ori, de sintagma "Plăcerea de a conduce". În anii '20 și '30 BMW începe să construiască imaginea de marcă. În 1928 este înființat "Biroul Central de Publicitate", decizie care avea să aducă atât o îmbunătățire semnificativă a calității comunicării, cât și noi instrumente de promovare.
Pentru a comunica și mai bine cu publicul, în luna martie 1930 are loc lansarea "BMW Blätter" (Paginile BMW), o revistă de lifestyle distribuită la dealeri și disponibilă gratuit pentru clienți. Această publicație avea să fie tipărită semestrial până în 1941.
Concomitent cu dezvoltarea unor campanii de comunicare de succes, compania germană are o prezență din ce în ce mai puternică pe piața de automobile. Lucrurile evoluează rapid, iar de la primul BMW 3/15 PS (lansat în 1929), nemții reușesc să aducă pe piață modelele BMW 328 și BMW 326.
În acest moment, experiența de condus a unui model BMW devine un atribut valoros al mărcii care avea să fie exploatat și să transforme cu adevărat brand-ul bavarez.Prima apariție a sintagmei "plăcerea de a conduce" are loc în cadrul unei reclame pentru promovarea noului BMW 326 Cabriolet.
"O experiență minunată...este o călătorie cu mașina, cu noul BMW mare, spațios, cu 5 locuri și 4 uși. Sentimente de liniște și siguranță peste așteptări se transmit de la automobil către dumneavostră și vă oferă o dublă plăcere de a conduce", a fost textul folosit de nemți pentru promovarea lui 326 Cabriolet.
După o serie de momente dificile, anii '60 sunt cei în care marca germană se relansează. În 1962 este lansată "Noua Clasă" reprezentată de modelele BMW 1500, BMW 1800 și BMW 2000. Doi ani mai târziu, BMW folosește un mesaj similar cu cel utilizat în anii '30 pentru promovarea lui 326 Cabriolet.
Cu titlul "Bucurie în mașină - Plăcerea de a conduce", clienții erau informați despre puterea, performanțele și prețul fiecărui model al "Noii Clase".
Această campanie de promovare a fost lansată în 1964, iar în același an, Bernt Spiegel realizează un studiu de piață care oferea rezultate surpinzătoare pentru conducerea producătorului bavarez: clienții percepeau BMW drept o marcă sportivă.
În urma acestui studiu, BMW și agenția Bernt Spiegel dezvoltă "teoria nișelor de piață", iar marca germană identifică o oportunitate pentru modelele sportive.
Apare gama 02 (BMW 1602, 1802, 2002, 1502 și diverse versiuni speciale) orientată și mai mult către sportivitate, iar începând cu 1965, BMW trece oficial la sloganul "Freude am Fahren" (Plăcerea de a conduce).
Până în 1972, sloganul mărcii bavareze a fost folosit și în versiunea "Aus Freude am Fahren", iar pentru piețele internaționale a fost adaptat corespunzător. În Marea Britanie, nemții comunică folosind "Sheer Driving Pleasure", în Franţa "Le plasir de conduire", iar în SUA este aleasă versiunea "The Ultimate Driving Machine".
În 1994, BMW revine oficial în România, iar "Freude am Fahren" devine "Plăcerea de a conduce".
Comentarii (0)