Drivetest Renault Megane Sport Tourer facelift (2014-2016)
1.5 dCi 110CP Aut GT LineMiercuri, 24.10.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Acum nu foate mult timp, Sebastian vă povestea despre noul Renault Megane facelift în varianta diesel de 1.6 litri şi 130 CP. Am vrut să ne convingem dacă şi motorul de 1.5 dCi şi 110 CP este o alegere bună pentru Megane facelift. Şi am primit la test versiunea break a Megane-ului, numită Sport Tourer sau, pe scurt, ST. Pentru a face lucrurile mai interesante, modelul nostru de test a venit dotat cu noua cutie de viteze automată EDC cu două ambreiaje, răspunsul francezilor la DSG-ul german. Avem astfel ceea ce se anunţă maşina ideală pentru un familist care petrece mult timp în oraş sau care preferă confortul oferit de o cutie de viteze automată.
Renault Megane Sport Tourer facelift (2014-2016)
1.5 dCi 110CP Aut GT Line
- Pret de pornire 15.900 €
- Pret model testat 20.800 €
- Taxa auto 150 €
Motor / Transmisie
Motorul diesel de 1.5 litri aflat sub capota acestui Megane ST facelift este deja un propulsor arhicunoscut. Este una din multele versiuni ale motorului 1.5 dCi Renault, motor care se află în dotarea multor modele din grupul Renault. De la Dacia Logan şi până la Duster şi Lodgy şi apoi Renault Clio şi Megane. A venit în diverse versiuni de putere, dar una dintre cele mai populare este cea de 110 CP.
Cei 110 CP sunt dezvoltaţi la 4.000 rpm, iar cuplul maxim motor este de 240 Nm la 1.750 rpm. Este un motor cinstit, dar care are deja o vârstă. Noul 1.6 dCi vine puternic din urmă. Este zgomotos la turaţii mari şi necesită ceva mai mult rafinament. Atu-ul său este însă un cuplu suficient de mare la turaţii joase şi un consum mai mult decât ok.
Partea mai interesantă vine la capitolul transmisie. Renault şi-a dotat modelul Megane cu noua cutie de viteze automată cu două ambreiaje numită EDC. Acest tip de transmisie automată poate fi asociat doar cu motorul 1.5 dCi de 110 CP şi este disponibilă pe modelele Megane şi Scenic.
EDC-ul se doreşte a fi DSG-ul lui Renault, dar francezii mai au încă de lucru. Cutia este un mare pas înainte faţă de o transmisie automată clasică, dar ar trebui sa schimbe cele şase trepte din dotare fără ca cel de la volan să sesizeze acest lucru. În cazul cutiei EDC, schimbările de treaptă sunt sesizabile în modul automat, uneori dând senzaţia că sistemul ezită înainte de a decide dacă treapta trebuie schimbată. În mod manual, treptele pot fi schimbate prin intermediul levierului, dar între momentul acţionării levierului şi schimbarea efectivă de treaptă există un o întârziere sesizabilă. Partea bună e că Renault este pe drumul cel bun, şi probabil următoarea generaţie a cutiei EDC va remedia aceste mici imperfecţiuni.
Consum
Una dintre cele mai mari calităţi ale modelului Renault Megane ST 1.5 dCi 110 CP cu cutie automată EDC este consumul de carburant. Cifrele oficiale spun că acest model oferă un consum mediu de 4.2 litri/100 km, iar în oraş va consuma 5.1 litri/100 km. În timpul testului nostru, nu am reuşit să convingem computerul de bord să scadă sub 7 litri/ 100 km în traficul oraşului Bucureşti. Chiar şi aşa, consumul este mai mult decât decent pentru un automobil de dimensiunile lui Megane ST. La drum lung însă, Megane-ul este aproape perfect. Consumul scade până la 4.5 litri/100 km, iar în combinaţie cu rezervorul de 60 litri acest lucru înseamnă o autonomie de peste 1.000 km.
Cu ajutorul configuratorului Automarket am identificat un singur concurent ce oferă cutie automată pe un model cu motorizare diesel similiară. Acesta este Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI DSG. Golful Break cu cutie DSG cu şapte trepte consumă 4.8 litri/100 km.
Performanţe
Un Megane Break diesel cu cutie automată nu va fi niciodată o rachetă a şoselelor. Dar Megane-ul nostru ST oferă performanţe decente. Cei 110 CP îi asigură o viteză de top de 190 km/oră suficientă şi un timp de accelerare de la 0 la 100 km/oră de 12.1 secunde. Golful Variant TDi de 105 CP cu DSG se dovedeşte a fi cu o fracţiune de secundă mai rapid până la sută: 11.9 secunde.
Interior
Dacă exteriorul lui Megane a suscitat diverse discuţii în ultimii 10 ani, interiorul modelului francez a fost mereu un loc plăcut. Are un look moderat futurist datorită planşei de bord cu vitezometru digital încastrat într-un cadran rotund şi flancat de turometru şi display-ul digital al computerului de bord. Partea mai puţin plăcută este display-ul central pe care sunt afişate informaţiile de la sistemul de navigaţie TomTom încorporat. Grafica a rămas puţin în urmă şi ne-am fi dorit o interfaţă mai prietenoasă. Sistemul multimedia şi navigaţia pot fi însă controlate uşor cu ajutorul butoanelor grupate de consola centrală în apropiere de schimbătorul de viteze.
Spaţiul interior este suficient de încăpător chiar şi pentru cinci persoane, dar patru vor călători confortabil la drum lung. Portbagajul este mare şi bine structurat, volumul fiind de 486 litri.
Preţ de achiziţie
Pentru un Megane ST 1.5 dCi 110 CP şi cutie de viteze automată EDC, Renault cere 20.800 euro. Din acest preţ, biroul românesc al mai scade 2.000 de euro, discount valabil în momentul redactării acestui test pentru toate modelele din gamă. Aşadar, un Megane ST 1.5 dCi EDC se poate achiziţiona pentru 18.800 euro. Ceea ce îl face cel mai abordabil break compact diesel automat din oferta actuală. Preţurile pentru Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI DSG pornesc de la 24.500 euro.
Siguranţă
Renault Megane a fost testat în 2008 de către EuroNCAP şi a obţinut un scor general de cinci stele. Renault nu face rabat de la siguranţă, iar lista de dotări standard conţine patru airbaguri, două frontale şi două laterale, ABS şi ESP. Plus faruri care se aprind automat atunci nivelul luminii ambientale scade.
Ţinută de drum
Renault Megane a fost şi este un automobil orientat către confort. Dar asta nu înseamnă că are o ţinută de drum dezagreabilă. Megane-ul este plăcut pe viraje, dar cei care vor să facă sport ar trebui să se orienteze către versiunea RS. Dacă vorbim de compacte normale, Megane nu are suspensia lui Focus sau Golf, dar nici nu se face de ruşine. Ruliul există, dar este păstrat în limite decente, iar în oraş suspensia lui Megane este perfectă pentru denivelările pe care le înfruntăm zilnic. Direcţia ar fi putut fi ceva mai precisă şi poate şi idee mai fermă, dar nu deranjează. Versiunea break cu motor diesel este ideală pentru drum lung, în opinia mea, iar cutia automată EDC face viaţa şi mai confortabilă.
Vizibilitate
Nu sunt probleme mari la capitolul vizibilitate, în ciuda faptului că varianta break ST adaugă un plus de lungime. Vizibilitatea este jenată uneori la virajele de stânga din cauza montantului, iar la mersul cu spatele avem senzori care ne avertizează despre proximitatea unor eventuale obstacole, iar pentru un plus de siguranţă există şi o cameră de luat vederi pentru mersul cu spatele pe lista de opţionale.
Tehnologie
Am apreciat mereu la modelele Renault cheia inteligentă. În afara faptului că are o formă mai ciudată, în formă de card, în viaţa de zi cu zi uiţi de ea. Trebuie doar să o ai asupra ta. Te apropii de maşină şi pui mâna pe mânerul portierei, automobilul se descuie automat. Intri şi porneşti din butonul start şi demarezi, frâna de mâna dezactivându-se automat. Farurile se aprind singure în caz că este întuneric, iar dacă plouă ştergătoarele pornesc automat. După ce am terminat drumul, parcăm, frâna de parcare se activează automat la oprirea motorului, şi este suficient să te îndepărtezi de maşină pentru ca aceasta să se încuie şi să plieze oglinzile retrovizoare. Practic, Megane-ul cu cheie inteligentă are nevoie doar de cineva să îl conducă, în rest face totul aproape singur. De asemenea, foarte bun şi noul CD-player cu mufă USB amplasată chiar pe masca player-ului. Butoanele sunt mai bine plasate şi intuitive de data aceasta. Mai avem şi conexiune Bluetooth pentru telefonul mobil, iar sistemul audio e semnat Bose.
Cutia automată EDC mai oferă şi o funcţie de asistare la plecarea din pantă. Iar facelift-ul a adus lumini de zi cu LED care adaugă un plus de prestanţă modelului Megane.
Design
Renault Megane ST este deja o prezenţă destul de comună pe străzile din România, chiar dacă marea majoritate a clienţilor români preferă varianta hatchback. Faceliftul primit de curând a adus câteva modificări estetice, dintre care cele mai uşor de remarcat sunt luminile de zi cu LED. În rest, Megane are o imagine cu care lumea s-a obişnuit şi care nu mai atrage atenţia. Designul este însă plăcut mai ales în partea posterioară, iar varianta ST are una dintre cele mai atrăgătoare siluete din clasa compactă.
Ne-a placut
- Spaţiu portbagaj
- Modificări design
- Calitatea finisărilor
Nu ne-a placut
- Motor diesel zgomotos
- Cutia EDC necesită rafinare
Date tehnice - Renault Megane Sport Tourer facelift (2014-2016) 1.5 dCi 110CP Aut GT Line | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Cu toate ca detin un TDI de ultima generatie, deci commonrail, iti dau dreptate 100%!!! Folosesc masina cu motor Diesel DOAR pentru deplasari lungi, de cel putin 100 KM.
Pentru frecusul cotidiano-urban folosesc o masina dotata cu celebrul dar fiabilul 1.4 MPI.
Daca unii ti-ar citi comentariul cu atentie ar invata ceva util, e chiar foarte pertinent!
Daca era un articol diesel vs benzina, cu avantaje si dezavantaje, ar fi fost un comentariu pertinent, asa este, dar cum nu este si el incepe cu injectoarele de la Logan, atunci este un comentariu impertinent.
Si ca sa fiu si la subiect...@Opinie, nu cred ca mai este cel mai frumos break din clasa, era, Astra break eu zic ca este mai frumos din orice unghi.
Masina asta a demonstrat ca Renault a invatat din greselile trecutului in privinta fiabilitatii, asta referitor la ce spunea Mafia.
Cred ca cel mai mult masina asta renteaza sa o cumperi la mana a doua, cu 2-3 ani vechime si vreo 50-60 000 de km, care e aproape la jumatate de pret. Asta e, un romb argintiu nu are aceiasi valoare la un "W argintiu sau un oval albastru. Pacat.
eu cand am facut chestia asta am mai bagat 1000. si trebuie sa iei in considerare faptul ca dupa inca vreun an - doi ai o masina cu peste 200 000 km pe care nu o mai cumpara nimeni si o dai pe doi euro.
motorul asta tine f bine si la peste 200 000, dar eu as recomanda, daca poti, sa o cumperi noua. daca nu iti permiti, ce ai zis tu e solutia perfecta, eu am facut si asa, si apoi am cumparat si noua. ambele variante sunt ok, numai ca masina noua se simte mai puternica decat cea veche, desi au pe foaie aceiasi cai. dpdv financiar, calculat, am pierdut un pic mai mult la masina noua pe acelasi interval de timp (4 ani), aprox 1000 de euro. la masina noua dai banii la inceput, la cea second pe parcurs, ceea ce e mai usor, mai ales daca ai un nenea de incredere si ieftin cu mecanica sa iti mai schimbe una-alta.
Sper ca experienta mea sa fie cuiva de folos.
Mai punctulet, primul semn ca fugi de responsabilitate e ca nu te semnezi. Nu vrei sa ti se raspunda, dar eu o s-o fac pentru ca meriti sa fii trimis acolo unde-ti treci numele. Asadar... cum ramane cu prejudecatile prostesti pe care tu le afisezi cu atata mandrie?
In primul rand Megane nu este o masina bine vanduta numai in Romania (o tara populata de cercopiteci in opinia ta, evident tu fiind singurul specimen dintr-o rasa superioara de vita nobila) , ci si in restul Europei civilizate -Europa de Vest - acolo unde face volume importante. Megane se mentine constant in top 3 preferinte pe segment, fiind luni in care se vinde mai bine chiar decat Astra sau Focus. Revenind la tara bananiera numita Romania (repet: este opinia ta, nu si a mea... nu-mi plac oamenii care-si plang de mila si se biciuiesc si se autostigmatizeaza permanent) , trebuie mentionat ca Megane ST e cel mai vandut break compact. O vezi, o placi, o conduci, o cumperi. Multi insa nici nu se deranjeaza s-o vada, daramite s-o conduca. Prefera sa dea comentarii idioate pe automarket.
Ia arata-mi si mie topurile alea unde Megane Estate se vinde mai bine decat Opel Astra sau Focus. Nu de alta, dar eu nu am gasit. Si cica:
http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-golf-continua-sa-fie-cel-mai-vandut-model-din-europa-47443.html
Deci nu se vinde mai bine nici versiunea hatchback care e mai accesibila si in general asemena caroserie are vanzari mai mari decat un break. Dar sa ne intelegem: asta nu inseamna ca are vanzari slabe, insa nu trebuie sa exageram.
Si apropo, oricum o dai Megane se vinde foarte bine in Romania si datorita pretului mai mic si dotarilor mai bune decat concurenta, mai ales germana. La 15000 de euro iti permiti un Megane puternic cu dotari bune sau un Golf VI cu motor mai slab si dotari mai putine. Mai pune in balanta si garantia oferita de fiecare si trage linie.
ca pret e sub concurenta la care aspira ei (vw, opel, ford), dar e batut de cruze, sau hyundai-kia.
acum alegerea tine de gusturi si de preferinte...un break de obicei e ales de oameni fara mari pasiuni auto, care cauta doar cel mai bun raport calitate pret la o masina, avand nevoie de spatiu suplimentar la interior.
noi nu prea avem cultura breakului, prin alte tari e altfel...
Plus ce nu pricepi tu e ca cifrele de vanzari nu se dau separat in functie de caroserie (hatchback, break etc) , ci cumulat pe denumirea modelului. Industria auto e inca o mare necunoscuta pentru tine. N-ai nicio treaba, totusi te bagi in seama... in consecinta, de ce sa nu tratam prostii cu aroganta?
Scriam de tari civilizate da:
http://bestsellingcarsblog.com/2012/10/22/belgium-9-months-2012-golf-megane-and-scenic-on-top/
http://bestsellingcarsblog.com/2012/10/02/spain-september-2012-worst-ever-recorded-month/
http://bestsellingcarsblog.com/2012/07/14/slovenia-june-2012-renault-megane-hits-highest-ever-market-share/
PS: Renault Romania oferea standard 4 ani garantie cu mult timp inainte sa-si schimbe Vw oferta si sa scumpeasca masinile.
Eu am condus un Megane cu EDC si schimbarea treptelor e insesizabila. Poate sunt eu mai nesimtit si voi niste finuti, insa chiar si asa opiniile voastre nu corespund cu multe din opiniile presei internationale mult mai versate.
Si tot ce nu intelegi tu este ca una e sa fii in top la vanzari la nivelul unei tari si alta e sa fii la nivel de continent. Sa fii undeva sus la nivel de continent inseamna vanzari bune si foarte bune pe mai toate pietele. Ori chestia asta nu prea se aplica in cazul lui Megane. Pe mult mai multe piete Golf este mult mai sus la vanzari si asta se vede in clasamentele de vanzari pe continent, cum iti spuneam mai sus.
Iar faza cu garantia... este tot o chestie de marketing. Dar tu sa nu ma crezi, bine? Exemplu: crezi tu ca daca Kia si Hyundai aveau garantie in Romania ca Renault, Ford sau VW vindeau atat de bine? Mai gandeste-te (tine cont si de preturile lor).
Si apropo, cu tot cu garantia de 4 ani in Romania si cu dotarile si motorizarile cel putin la fel de bune ca VW, Renault nu mai e pe primul loc la vanzari. Tu nu intelegi ca imaginea lui VW este mai buna si asta vinde foarte mult. Si ca ii faci fata vii pe piata cu niste chestii: gen preturi mai mici, dotari mai multe, motorizari mai puternice, garantie la fel sau mai mare, oferta de finantare cat mai avantajoasa pentru cat mai multi, toate la un pret mai mic fata de concurenta.
Apropo, cat garanteaza Renault caroseria lui Megane impotriva coroziunii? Iti inteleg intentia de a apara o marca pe care o apreciezi. Dar asa cum are si avantaje (foarte clare) asa are si slabiciuni. ca orice marca dealtfel, fie ca e Dacia, fie ca e Bentley. Incearca totusi sa fii mai echilibrat, ca nu suntem chiar niste habarnisti.
Evident, tu acuma vei crede ca am ceva cu Renault si o spun cu aroganta, cu toate ca nu te-am jignit cum ai facut-o tu mai sus. ;)