Luni, 16.07.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault Megane facelift este oferit şi pe piaţa din România în compania motorului 1.6 dCi Energy de 130 CP. Unitatea înlocuieşte vechiul 1.9 dCi, nefiind vorba de vreun frate mai evoluat al propulsorului 1.5 dCi. Cu acest 1.6 dCi, Renault se luptă pe ultima sută de metri cu rivalii din segmentul C alături de colecţia 2012 a lui Megane, model care îşi aşteaptă înlocuitorul.
Noua motorizare aduce un suflu mult aşteptat în gama Megane, dar ridică o întrebare - de ce aşa de târziu şi de ce atât de puţin? Oferta include doar o versiune de putere şi o singură transmisie.
Renault Megane (2012)
1.6 dCi 130CP Energy GT Line eco2
- Pret de pornire 15.600 €
- Pret model testat 25.900 €
- Taxa auto 164 €
Motor / Transmisie
Motorizarea 1.6 dCi este aşteptată de ceva vreme în gama Megane, francezii având nevoie de o nouă armă în acest segment. Unitatea este disponibilă într-o singură versiune de putere, de 130 CP şi 320 Nm, doar în compania unei transmisii manuale cu şase trepte. Transmisia EDC nu este oferită în gama Megane decât în compania unui motor 1.5 dCi de 110 CP, ceea ce reprezintă un dezavantaj serios în faţa rivalilor.
Propulsorul în sine are un comportament agreabil, fiind destul de silenţios şi puternic, oferind performanţe comparabile cu diesel-urile de 1.6 litri lansate în gamele constructorilor rivali. În raport cu unitatea de 1.9 litri pe care o înlocuieşte, motorul dCi Energy vibrează mai puţin şi beneficiază şi de un sistem Start-Stop. Acest sistem este prompt şi ajută semnificativ la reducerea consumului de carburant în mediul urban.
În ceea ce priveşte reprizele 80-120 km/h, Megane 1.6 dCi se descurcă cel mai bine în treptele 4 şi 5, când turometrul afişează în jur de 2.000 rpm şi poate să ofere un răspuns adecvat la apăsarea pedalei de acceleraţie. Per ansamblu, motorul 1.6 dCi îşi face treaba, dar avem senzaţia că a apărut prea târziu în gama Megane 3 pentru a mai avea un impact asupra vânzărilor. În schimb, avem aşteptări mari de la această motorizare sub capota viitorului Megane.
Consum
Megane 1.6 dCi Energy are un consum mediu de 4.0 litri la sută. Deşi nu este mai puternic decât toate modelele cu care se luptă, modelul franţuzesc câştigă lupta la capitolul consum, acesta fiind semnificativ mai mic decât al rivalilor echipaţi cu motorizări comparabile.
Francezii de la Renault anunţă un consum urban de 4.8 litri la sută şi un consum extraurban de 3.6 litri la sută. Valorile sunt atât de bune încât pot fi comparate cu un Toyota Prius, model hibrid aflat la cea de-a treia generaţie. Lăsând la o parte această comparaţie mai puţin plauzibilă, este dificil sau chiar imposibil să atingi valorile de consum anunţate de Renault în viaţa de zi cu zi.
În mediul urban, consumul lui Megane GT 1.6 dCi variază între 6.2 şi 7 litri la sută, acesta putând să ajungă şi la 8.5 litri la sută dacă dezactivăm Start-Stop şi abordăm un stil de condus mai sportiv. În mediul extraurban, consumul variază între 4.5 şi 5.5 litri la sută, respectând cu stricteţe reglementările de viteză. Pe autostradă, rulând în treapta a şasea la 120 km/h, modelul afişează 2.300 rpm şi un consum de 5.5 litri la sută.
Performanţe
Versiunea 1.6 dCi a lui Megane are nevoie de 9.8 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Modelul poate să atingă o viteză maximă de 205 km/h. Dintre rivalii cu care l-am comparat la capitolele precedente, 308, Civic, Mazda3, Focus şi Golf oferă performanţe dinamice superioare. Există şi competitori care nu îi sunt superiori lui Megane 1.6 dCi nici la sprintul la 0-100 km/h şi nici la viteza maximă.
Megane 1.6 dCi oferă un nivel corect al reprizelor pentru putere dezvoltată, cu toate că indisponibilitatea unei motorizări diesel mai puternice în gamă se simte odată ce ne uităm în ofertele rivalilor.
Interior
Facelift-ul lui Megane păstrează interiorul sobru şi curat al compactei franţuzeşti, aplicând câteva tuşe moderne. Versiunea GT Line aduce câteva tuşe proprii, cum ar fi ornamentele argintii inscripţionate "GT Line", ceasurile de bord Renault Sport (incluzând un vitezometru absolut inutil pentru un diesel de 1.6 litri). Exemplarul testat era echipat şi cu tapiţerie din piele bi-ton şi ambianţă închisă gri carbon, combinaţie plăcută de culori chiar şi după ce petrecem mai multe ore la bord.
Scaunele din faţă oferă un nivel bun de confort, având un profil sportiv, în timp ce bancheta din spate este la fel de spaţioasă ca întotdeauna. Portbagajul lui Megane are o deschidere largă şi oferă un volum de 368 de litri, mai mult decât rezonabil în segmentul C.
Francezii au păstrat acelaşi sistem multimedia la bordul lui Megane, care se dovedeşte a fi enervant în unele situaţii. Pe de o parte, trebuie să le apreciem eforturile pentru integrarea unui asemenea element, cu toate că am fi preferat că sistemul să aibă o interfaţă mai simplă. Sperăm ca noua generaţie a lui Megane să rezolve această problemă şi să prezinte o atenţie sporită la detalii.
Preţ de achiziţie
Versiunea de bază a lui Megane 1.6 dCi GT Line pleacă de la 21.700 euro cu TVA inclus. Dacă ne uităm în oferta rivalilor, avem cinci modele mai ieftine. Însă, configurat cu toate elementele pe care le observăm pe exemplarul din imagini, avem un preţ de 25.900 euro cu TVA inclus. Exemplarul testat ar fi costat 23.900 euro cu TVA în luna iunie, având în vedere un discount client de 2.000 euro cu TVA.
Rivalii lui Renault Megane, evidenţiaţi de comparaţia realizată cu ajutorul configuratorului Automarket, prezintă o luptă relativ strânsă în acest segment. Configuraţi la acelaşi nivel, Megane GT este mai scump decât Citroen C4 echivalent, Ford Focus echivalent, Honda Civic diesel, Hyundai i30, Kia Cee'd, Mazda3 echivalent, Opel Astra echivalent sau Peugeot 308 echivalent.
Preţul ridicat al exemplarului testat a dus la penalizarea semnificativă a lui Megane la acest capitol, rezultatul final fiind prea apropiat de segmentul premium în materie de preţ de achiziţie.
Siguranţă
Renault Megane a fost testat în 2008 de EuroNCAP, conform vechilor proceduri de testare. La vremea respectivă, modelul a obţinut cinci stele de siguranţă pentru protecţia pasagerilor adulţi. Protecţia copiiilor a fost cotată la patru stele, iar protecţia pietonilor a fost notată cu două stele. În standard, modelul are airbag-uri frontale şofer şi pasager, airbag-uri laterale, airbag-uri laterale pentru cap, centuri faţă pretensionate şi echipate cu limitatoare de sarcină.
Între timp, rivalii săi au primit generaţii noi, care au introdus o serie de elemente de siguranţă activă şi pasivă. În curtea rivalilor găsim airbag-uri pentru genunchi, sisteme de monitorizare a unghiului mort, sisteme de protecţie împotriva impactului frontal la viteze reduse şi multe altele. Singura scuză a lui Megane la acest capitol este faptul că modelul se află în ultima parte a vieţii, urmând să fie înlocuit anul viitor de o nouă generaţie.
Ţinută de drum
Megane a fost cunoscut dintotdeauna ca un model cu o ţinută de drum orientată spre confort. Unii au spus că Megane este prea moale, că direcţia este precum untul, iar suspensiile prea moi, chiar şi pentru un model caracterizat drept confortabil. Seria GT Line a lui Megane preia şasiul vechiului Megane RS, ceea ce face miracole în materie de ţinută de drum, în timp ce direcţia oferă un răspuns diferit în funcţie de viteză, ceea ce poate fi plăcut odată ce vă obişnuiţi cu acest comportament.
Practic, până la 60 km/h, direcţia este moale şi uşor de manevrat, numai bună să te strecori printre gropi şi obstacole, pe când o viteză mai mare aduce o direcţie ceva mai responsivă. Sigur, setarea nu a ieşit perfect, dar direcţia este corespunzătoare până la un punct, ceea ce înseamnă că vei fi mulţumit cât timp nu ai impresia că eşti la volanul unui Megane RS propriu-zis.
Cât timp nu ai pretenţii dinamice exagerate de la o compactă diesel de 130 CP, Megane GT Line 1.6 dCi se dovedeşte a fi un companion pe cinste atât la călătoriile pe distanţe scurte, cât şi pe distanţele care îi forţează la maximum autonomia în regim mixt.
Vizibilitate
Megane oferă suprafeţe vitrate de dimensiuni generoase şi oglinzi laterale bine proporţionate. Modelul franţuzesc pune probleme doar la nivelul ultimului rând de montanţi, care are dimensiuni exagerate şi îţi poate pune probleme în unele situaţii.
Versiunea testată beneficiază şi de o cameră video pentru marşarier. Aceasta este destul de eficientă şi vă oferă un plus de precizie la manevrele cu spatele. Montanţii A pot să fie deranjanţi în unele situaţii, dar aceeaşi problemă apare la toate modelele din segment, fiind cauzată de forma montantului de pe partea şoferului.
Tehnologie
Versiunea GT Line a lui Megane vine în plus cu aer condiţionat cu reglare automată pe două zone, senzor de lumină şi de ploaie, sistem asistenţă la parcarea spate, Visio System - sistem de avertizare depăşire linie continuă şi schimbarea automată a luminii blocurilor optice fază scurtă/fază lungă. În plus faţă de acestea, modelul testat avea sistem audio Bose cu 8 difuzoare, cu Radio-CD cu MP3, subwoofer şi amplificator digital, alături de conexiune Bluetooth şi Audio Connexion-Box.
Lista de dotări opţionale inclue şi faruri bi-xenon adaptive cu sistem de spălare, scaune faţă încălzite, sistem de navigaţie Carminat Tom Tom cu ecran color de 5.8 inch şi cu joystick de comandă cu cartografia Full Europe.
Design
Facelift-ul lui Renault Megane nu a venit cu prea multe elemente estetice noi. Acesta are o bară faţă redesenată, un set de lumini de zi cu LED-uri, capace ale oglinzilor laterale vopsite în gri, la fel ca jantele din aliaj de 17 inch.
Modelul are un aspect cu care toată lumea s-a obişnuit deja, ceea ce nu-l face să atragă prea multe priviri pe stradă. Sperăm ca Megane să primească o schimbare estetică odată cu noua generaţie, după modelul de succes Clio.
Ne-a placut
- Scaune sport corespunzătoare
- Şasiul vechiului Megane RS, suficient de dinamic pentru o compactă de 130 CP
- Consum foarte bun
- Autonomie impresionantă şi portbagaj mare
- Performanţe dinamice agreabile
Nu ne-a placut
- Preţ ridicat în raport cu unii rivali
- Design vechi de aproape cinci ani
- Sistem multimedia cu interfaţă inutil de complexă
- Direcţie prea moale în unele situaţii
- O singură versiune de motorizare disponibilă
Date tehnice - Renault Megane (2012) 1.6 dCi 130CP Energy GT Line eco2 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Megane 3 s-a dovedit ca este o masina fiabila care cand a aparut cam era referinta segmenutului. A fost o evolutie in fata concurentei si un pas mare pentru Renault fata de Megane 2, insa intre timp concurenta a evoluat si ea. A se observa ca masinile care au punctaj mai bun sunt mai noi pe piata decat Megane 3. Sa vedem urmatoarea ce va putea.
Si bateriile mele de la telecomanda ma tin de peste 3 ani, si nu le laut. Culmea, nu sunt japoneze...
Si care din cele amintite ofera performante superioare?
Megane - 130CP, viteza de top 205km/h, 0-100km 9.8 sec - 3 stele
Hyundai i30 128CP, viteza top 197km/h, 0-100km/h in 10.9 sec - 4 stele
Ford Focus 115CP, viteza top 193km/h, 0-100km/h in 10.9 sec - 4.5 stele
Mazda 3 116CP, viteza 186km/h, 0-100 in 11 sec - 4 stele.
Fiat Bravo si Golf tot prin zona. (toate motoare 1.6 diesel)
Unde-i obiectivitatea? Comparam mere cu pere?
Este vorba de o masina de famile care nu e gandita sa "manance asfaltul" cand ii dai "blana". Asa ca performantele dinamice sunt mai putin importante decat consumul de exemplu, unde Megane se pare a sta cel mai bine din segment.
Si daca te concoleaza cu ceva, sunt masini care la drive test ies mai mereu pe la mijloc sau ultimele, dar se dovedesc a fi mult mai fiabile si mai ieftine. Ori asta eu zic ca conteaza mai mult decat 0-100 km/h si viteza maxima. Pentru ca repet, in cazul de fata, nu vorbim de masini gandite sa fie devoratoare de kilometri cu peste 200 km/h. Intelegi?;)
cam atat merita actualul Megane la ora actuala, generatia viitoare mai vedem...
Nu stiu daca ati observat dar singurii fani ai unei marci auto care folosesc cuvinte atat de pompoase si elogioase precum "de top" "de referinta" "cea mai cea" etc. sunt fanii Renault. De obicei acesti oameni sunt niste oameni mici, cu Logan by Reno sau vreun Renault pe 3-5 ani in rate de maxim 10-12k euro...
Eu nu zic ca marca Renault este una proasta, dar fanii VW care au atatea motive sa elogieze marca lor nu sar imediat cu gura si constatari ca "bueeeey a noastra e cea mai tare", fanii Peugeot saracii care aveau 1.6 HDI diesel common-rail + overboost + volanta dubla + FAP din 2004 cand renault vindea 1.9 dti-uri nu sar cu gura sa se laude, sau sa zica vrem putina liniste totusi pentru ca noi faceam asta de acum 8 ani... cei de la Ford la fel care aveau de mult timp un 1.6 diesel, aia cu japoneze se amuza de astia cu Reno si in general si de noi cei cu nemtesti, numai voi astia cu coreene, chinezarii si reno vorbiti la superlativ cand altii inventau apa-calda de acum multi multi ani in mai toate domeniile.... fac apel la putina decenta, informare si poate mai multa auto-educare, ca si o curca ar rade de comentariile unora cu Reno.
Stima
deci daca vrei o masina cu putere intre 130-140 cp intr-o anumita marja de pret poti sa iti cumperi masinile enumerate in articol, mai rafinate si mai rapide.... care consuma la fel de putin dar care sunt mai scumpe la impozitul anual cu soc! 50-100 ron! deci, tu ce ai cumpara? un motor strangulat de 1.6 proaspat aparut pe piata, netestat, sau un 2.0 tdi CR prezent de cativa ani pe piata, un 2.0 hdi care a ajuns deja la generatia a 3-a pus pe multe modele de la alte marci, un 2.2 ctdi de la honda care a luat 24 de premii sau o mazda cu fiabilitate renumita? toate astea mai ieftine decat un reno...ce blasfemie.... ganditi si voi mai rational.
2-10 are dreptate.
Nu sunt nici pe departe fan Renault. defapt, nu sunt fan a vreo unei marci, vreau doar teste OBIECTIVE.
Pe langa faptul ca 1.6 diesel consuma mai putin decat unul de 2.0 la putere echivalenta, mai e vorba de emisiile CO2 si masa redusa a motorului de downsizing, ce confera o dinamica imbunatatita. In occident deja se taxeaza emisiile CO2. Nu va mai dura mult pana se va aplica si la noi.
Eu zic sa belesti mai bine ochii. Un Megane GT Line 1.6 dCi valoreaza 21.700 euro din care se mai reduc 2.000 de euro, deci ajunge la 19.700 euro. In banii astia ai dotari pe care alte modele cu motoare comparabile nu ti le ofera.
GT Line vine cu pedalier din aluminiu, scaune sport tip RS, climatizare automata pe 2 zone, jante aliaj 17'' , oglinzi rabatabile electric, keyless entry, bluetooth, usb, sist. avertizare depasire linie continua, schimbare automata a luminii farurilor faza scurta/lunga etc. etc.
Si da, optionalele te mai ajung in vreo 4000 euro, dar sunt deja fite: trapa panoramica actionata electric, sistem audio BOSE, senzori si camera video pt marsarier etc.
In opinia mea Megane 1.6 dci are un raport calitate / pret excelent, lucru neevidentiat de Sebastian Toma.
Si altii ofera discount daca e sa vorbim de reduceri
Ca sa nu zic nimic voi urmari cu atentie testul noului Clio si atunci vom sti cat de "obiectivi" sunt baietii astia (cu toate ca se vede de la o posta).
P.S.: si cand ati fi vrut voi sa apara acest motor ca sa aiba un impact mai bun????
M-am uitat in lista de masini testate si am vazut ca Honda Civic a luat tot 3.9. ASTA SPUNE TOT.!!!! Incep sa cred ca , cu cat notele sunt mai mici ,masinile sunt mai bune...HA HA HA
Degeaba dati voi link la "Pret achizitie". Configuratorul vostru nu e foarte bine pus la punct. Adica de exemplu daca adaug toate optionalele la Megane si compar pretul final, concurenta nu va avea cu siguranta acele dotari bifate la pretul lor.
Masina asta nu e una sport.
Atat timp cat n-ai condus masina, nu vad de ce te-ai exprima cu atata siguranta ca nu-i sportiva. "Cunoscatori" ca tine sunt destui pe site-urile astea. Masina are sasiu Renault Sport si motor performat pentru cilindreea sa. Pastram proportiile bineinteles.
Trebuie sa privim si aceste aspecte inainte sa comentam.
Daca luam in calcul si laguna sedan, ne dam seama ca singurii vectori de imagine ai lui renault sunt modelele RS.
Pot sa ofere ei si pe mama lu' GT Line, masina nu si merita banii!
Testul mi s-a parut o povestire trista...din ce cauza s-a intamplat asta? Cumva masina trista si plictisitoare? Eu cred ca DA!
-consum ulei
-supraincalzire
-cu 210 km pe ora sau cat zicet i ca prinde e cu semnul intrebari doar la vale
-costuri intretinere exagerate
-1.6 dci nu e cel mai performant motor
-caroseria fiecare de gust nu e ceva de speriat
- si asa mai departe
salutare