Marti, 28.09.2010
- Comenteaza
- Trimite pe:
După mai bine de 40 de zile petrecute la volanul celui mai tineresc produs al gamei Megane, am fost nevoiţi să ne luăm rămas bun de la coupe-ul care ne-a fost alături vara aceasta. Aşa cum vă anunţam şi în episodul trecut, am reuşit să bifăm 4100 de kilometri la bordul compactului cu trei uşi, fără să întâmpinăm vreo problemă tehnică. La final de relaţie se cade să tragem o serie de concluzii utile pentru cei care îşi îndreaptă atenţia asupra lui Megane Coupe.
De-a lungul testului am fost încântaţi de bilele albe pe care modelul a reuşit să le adune la fiecare drum, dar nu am uitat nici de micile defecte, care conturează personalitatea unui model complet, cu o personalitate puternică, apreciată deja destul de bine de publicul din România.
Linii sportive, interior plăcut, vizibilitate redusă
Începem cu exteriorul, care sugerează celor prezenţi în trafic faptul că vorbim de un derivat cu înclinaţii sportive, ale cărui linii robuste amintesc de un hot-hatch veritabil. Ornamentele argintii aplicate pe spoilerul frontal oferă acea imagine pe care îţi place să o vezi apropiindu-se în oglindă, iar linia foarte arcuită a plafonului contribuie la întregirea aspectului musculos.
În acest peisaj, singurele detalii care par a nu se potrivi sunt jantele de 16 inch din aliaj, cu un design nu foarte spectaculos. Din punct de vedere estetic este de preferat ca acestea să fie înlocuite măcar cu unele de 17 inch. Per ansamblu însă, Megane Coupe este o maşină frumoasă, indiferent din ce unghi priveşti.
Interiorul, vopsit în bejul tradiţional, despre care am mai vorbit, oferă o senzaţie de calitate, de confort, de habitaclu aerisit.
Va fi greu să te plictiseşti în noul Megane şi să consideri maşina una monotonă, care nu spune nimic. Planşa de bord, scaunele confortabile, lista bogată de dotări şi afişajul digital color sunt doar câteva din elementele care vor însenina ziua celui de la volan şi pe cea a pasagerilor.Există însă şi mici scăpări pe care trebuie să le amendăm: deşi calitatea materialelor este deosebită pentru acest segment, fiabilitatea lor se poate dovedi destul de fragilă. De asemenea, pe cât de util se poate dovedi în general un sistem de navigaţie, pe atât de inutilă va fi în România unitatea disponibilă în lista de opţionale a modelului. Hărţile pentru ţara noastră sunt incomplete, ba chiar foarte sărace în străzi destul de importante.
Deşi oferă suficient spaţiu pentru un coupe, pe locurile din spate, Megane poate fi depunctat uşor la capitolul vizibilitate. Ultimul rând de montanţi, conturaţi pentru a oferi o siluetă atletică, oferă o vizibilitate posterioară redusă şi limitează dimensiunile lunetei. Va fi practic o mare bătaie de cap pentru oricine să efectueze manevre cu spatele. Având însă în vedere că am văzut şi femei la volanul compactului, problema vizibilităţii poate fi rezolvată prin acomodare.
Motor decent, consum mic, suspensii "prea" confortabile
Sub capotă toarce destul de bine motorul 1.9 dCi de 130 de cai putere, cu care deja ne-am obişnuit. De concepţie destul de veche, unitatea cu patru cilindri se dovedeşte a fi economică, fie că vorbim de un trafic urban, fie ca ne referim la unul extra-urban.
Cu o medie de 6 litri la 100 de kilometri, înregistrată constant de-a lungul testului, Megane Coupe se poate dovedi o maşină care trece rar pe la staţiile de alimentare.Valorile pot fi însă îmbunătăţite odată cu introducerea noii generaţii a motorului diesel de 1.6 litri, care cu siguranţă va promite cifre mult mai bune în oraş. Resursele unităţii dCi vor rămâne aceleaşi, cei 130 de cai putere fiind suficienţi pentru a oferi un caracter dinamic coupe-ului. Nu ar fi rău însă să vedem pe străzile din România şi o versiune ceva mai puternică, capabilă să umple golul care există în prezent între modelul de serie şi cel de performanţă, lansat de curând şi în ţara noastră.
O versiune mai puternică ar aduce însă cu sine şi o suspensie ceva mai fermă, actuala setare fiind puţin nepotrivită, dacă ne raportăm la aspectul exterior al maşinii. Liniile sportive ale caroseriei nu au un corespondent în ţinuta de drum, care prezintă un ruliu destul de pronunţat şi se dovedeşte a fi prea confortabilă pentru publicul căruia i se adresează.
În concluzie, Renault Megane Coupe se poate dovedi o alternativă interesantă pentru publicul tânăr din România. Deşi este o maşină care punctează foarte bine la unele capitole şi surprinde neplăcut la altele, coupe-ul francez promite o experienţă emoţională şi senzorială deosebit de plăcută, la un preţ abordabil.
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
ce pret au revizile pana la 60000 km ??
Ei scriu din perspectiva experientei personale la bordul Megane-ul in cele 40 de zile... \ Legat de costul reviziilor, da, ar fi putut sa se intereseze la dealer.
... iar tu esti urat si penibil ...
@ antonny
... * masinii ... probabil? ... * reviziile ... probabil? ))
In rest oricat de bun ar fi raportul pret/echipare sau consum sau performante,Renault prin definitie nu va castiga niciodata un test comparativ.
Urata rau frate! Adevarul e ca, la tine in Ferentari, ar face nota discordanta cu masinile alea "frumoase" inmatriculate in Bulgaria.
@anthony
Esti sigur ca daca ai vizualiza informatiile pe care le soliciti, ai putea sa le si citesti ??? "Incetul cu incetul/se invata alfabetul", dar in cazul tau se pare ca dureaza mai mult decat trebuie. Mai mancam si noi o litera, mai scapam o virgula, dar tu macelaresti limba romana fara pic de mila. (Daca nu esti roman, imi cer scuze pentru cele spuse).
reviziile sunt destul de scumpe la reprezentanta, ca la orice masina. nu e mai mult decat la vw sau opel. la preturi de orice service, va ajunge pana in 5 mil un schimb de filtre ca lumea si ulei Castrol(la mine la 1.5 ma costa cam 350 de lei)
in legatura cu fiabilitatea masinii si a cutiei, ce pot sa spun: ai vazut vreodata un motor sau o cutie de renault sa se strice? am destui prieteni cu renault, am si eu, dar inca nu am auzit pe cineva sa se planga de de-astea...
Evident ca toata lumea poate sa comenteze; toti suntem subiectivi la un moment dat pt ca ne ''iubim'' masinile...eu spun ca Renault face masini bune si se afla pe piata exact acolo unde ii este locul.
Mie imi place masina mea (megane II) si pe deasupra sunt si ff multumit de ea!
pentru pesso baietica cand o sa faci revizii din banii tai cand o sa alimentezi din banuti tai si nu de la tati si mami sau cand o sa ai o afecere si masiniile din parc iti fac 60000- 100000km pe an o sa vezi si tu problemele.....
Costurile la revizii sunt chiar mai mici decat la Opel, Skoda, WV, Kia, etc.
Directia e super (mai buna decat a mea Proceed 1.6 126 cai), dar greierasii sunt la ei acasa dupa vreo 6,000 km iar tinuta de drum e cam slabuta (suspensie prea moale).
Reviziile nu sunt mai ieftine decat la Kia (revizie Kia la 45,000 km cu schimbat bujii, dar fara filtru de polen cost 500 ron; Ceed are distributie pe lant, deci nu dai mia de euro la 80,000).