Joi, 09.09.2010
- Comenteaza
- Trimite pe:
Revoluţie sau evoluţie? Care este cuvântul cel mai potrivit pentru a caracteriza interiorul actualei generaţii Megane? Dacă ne uităm în urmă cu doi ani, observăm diferenţe majore între vechea generaţie a hatchback-ului compact şi ceea ce avem astăzi pe piaţă. Deci cu siguranţă vorbim despre o revoluţie.
Zi de zi, vreme de o lună, am petrecut cel puţin două ore în "mediul revoluţionar" şi trebuie să spun că senzaţia de confort nu a lipsit nici măcar o clipă. Renault a reuşit încă o dată ce şi-a propus: să creeze un habitaclu vesel, în care te simţi bine.
Vorbim despre un interior îmbrăcat în culoarea bej, devenită de-a lungul anilor un laitmotiv pentru modelul compact al constructorului francez. Nuanţa este odihnitoare şi are tendinţa de a nu deveni monotonă, chiar şi după ce ai facut zeci de mii de kilometri. Dezavantajul clar, pe care probabil îl intuieşte toată lumea? Se murdăreşte foarte repede. Este însă o problemă generală, de care se lovesc toţi proprietarii care aleg această culoare, indiferent de marcă sau model.
Materiale prietenoase
Să o luăm însă încet şi să disecăm ceea ce francezii au presărat în jurul celor cinci pasageri, pentru că fiecare maşină are puncte forte, dar şi puncte slabe. Unul din punctele forte este clar calitatea materialelor, prietenoase la atingere, cu o textură care îţi gâdilă simţurile şi cu o aşezare care place ochiului.
Plasticul care îmbracă planşa de bord este deosebit de moale, lăsând uneori impresia că te afli într-un exponat al segmentului premium. Poţi fi păcălit în acest sens şi de inserţia care imită lemnul, de culoare maro închis, asortată perfect cu interiorul bej. Ceea ce nu te lasă însă să visezi cu ochii deschişi este alternanţa materialelor de bună calitate cu plasticul dur, regăsit la nivelul portierelor şi a părţii inferioare a bordului.
Din fericire, pielea care îmbracă scaunele, perforată în zona şezutului, volanul schimbătorul şi chiar feţele portierelor pare a fi de calitate. Inserţiile de plastic argintii, de la nivelul consolei centrale, al volanului, al schimbătorului şi al gurilor de ventilaţie înveselesc şi mai mult habitaclul şi înlătură monotonia.
După 20.000 de kilometri totul pare la prima vedere la fel de curat şi de îngrijit ca în prima zi. Spun la prima vedere, pentru că un ochi atent poate observa mici neregularităţi, care îţi ridică semne de întrebare.
Spre exemplu, învelişul prietenos al unor butoane, cum este cel al frânei de mână electronice, se poate exfolia. Acelaşi lucru se întâmpla şi cu vopseaua panoului de comandă pentru deschiderea geamurilor, dacă intră în contact cu apa. Din fericire, plasticul folosit pentru mânerele interioare ale portierelor este ceva mai solid decât cel al vechii generaţii, şi nu riscă să se cureţe de vopsea.Spaţiile de depozitare sunt generoase, atât în interiorul cotierei sau torpedoului cât şi pe feţele uşilor. Se simte însă nevoia unor suporturi de pahare mai numeroase şi mai generoase pe consola centrală, plus un loc pentru telefonul mobil.
Instrumente cu afişaj digital
Pentru a oferi un look ceva mai futurist, dar şi pentru a se adapta trendului digital, Renault a optat pentru un altfel de instrumentar de bord. Mai exact, francezii au ales să prezinte informaţii ca: viteza de deplasare, nivelul carburantului şi temperatura, pe un cadran digital, mult mai fidel şi mult mai lizibil. Mulţi vor privi însă cu neîncredere indicele carburantului din rezervor, o expunere tradiţională fiind de preferat.
Simplitatea şi luminile calde vor convinge mulţi clienţi de aspectul funcţional al noului afişaj. Plus că, atunci când folosiţi pilotul automat, cadranul se colorează strident în verde şi roşu. Dacă tot am ajuns la pilotul automat, trebuie să observ că francezii se încăpăţânează să păstreze tradiţia în defavoarea unui aspect practic. Mă refer aici la comutatorul pentru cruise-control şi limitare de viteză, poziţionat în acelaşi loc: pe consola centrală.
Navigaţie rudimentară şi frână de mână electronică
Nici comenzile sistemului de navigaţie nu sunt un caz mai fericit, fiind amplasate destul de jos. În plus şoferul trebuie să îşi ia ochii de la drum pentru a vedea pe ce buton apasă. Joystick-ul este destul de fragil şi aţi putea avea surprize neplăcute exact atunci când căutaţi o adresă importantă. Şi când spun căutaţi, chiar vorbesc serios, pentru că meniul navigaţiei poate da mari bătăi de cap şi chiar claca lamentabil. Dacă mai punem la socoteală şi faptul că harta României este foarte săracă în străzi şi străduţe, atunci ajungem la concluzia că o asemenea investiţie este total inutilă.
Sistemul audio propune o magazie de 6 CD-uri, cu cititor de MP3-uri şi ceva mai multe boxe, care nu dovedesc însă o fidelitate extraordinară atunci când volumul urcă.
Aerul condiţionat bi-zonal poate face faţă cu succes oricăror temperaturi, însă prizele de aer pentru pasagerii de pe locurile din spate pot fi destul de timide în livrarea aerului. Abia atunci când creşte debitul pentru locurile anterioare avem o senzaţie de adiere plăcută şi pe bancheta spate. Chiar şi aşa, habitaclul se poate răci relativ repede. Oarecum neplăcute pot fi butoanele de reglare a temperaturii, pe care te vei plictisi apăsând pentru a trece de la 15 la 30 de grade.Nu am apreciat niciodată frâna de mână electronică. Prefer una manuală, chiar dacă acest lucru înseamnă compromisuri în materie de spaţiu. Ştiu că francezii au fost nevoiţi să apeleze la ea pentru a face loc funcţiilor sistemului de navigaţie, dar funcţionarea sa este total nepractică.
Întârzierea cu care ea se manifestă poate fi deranjantă, mai ales pentru cei care şi-au dorit un coupe sportiv. Cu alte cuvinte, funcţia sa reală este identică cu cea teoretică: frână pentru parcare. Partea bunăeste că se dezactivează automat la plecarea de pe loc.
Spaţiu interior şi portbagaj
Deşi este un compact cu trei uşi, Megane Coupe poate fi mai generos decât mulţi rivali în ceea ce priveşte spaţiul interior. Accesul se face într-adevăr mai greu pe bancheta din spate, din cauza liniei arcuite a caroseriei, însă odată ajuns acolo poţi sta destul de relaxat.
Nu va imaginaţi însă că totul vine fără sacrificii. Cei de pe locurile din faţă trebuie să accepte mici compromisuri pentru a nu tensiona prea tare genunchii celor de pe locurile din spate. Am aflat, pe parcursul testului, că pe bancheta din spate pot încăpea chiar şi trei persoane, cât timp drumul nu este mai lung de 200 de kilometri.
Un alt exponent al generozităţii franceze este portbagajul, în care pot încăpea destul de multe lucruri, de la banalele cumpărături până la o unitate de aer condiţionat. Sunt însă situaţii când e nevoie de o rabatare a banchetei, fie ea şi fracţionată, pentru a face loc unor obiecte voluminoase. Încărcarea acestora va fi îngreunată de modalitatea de accesare a portbagajului.
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
VW au vrut s-o cumpere dupa 90' dar au zis ca nu dau spaga, ca pana la urma era in interesul nostru.Ar fi fost bine sa avem acum un Logan in jur de 10000-12000 euro cu caroserie galvanizata de Octavia si interior cu materiale f moi si bune.
Faceti-le vanzare cumparati Renault tata!!!!!!!!
dupa nume credeam ca intrerupatoarele tale de la apartament au forma de ciocan si nu sunt ca "penibilitatile" astea de la renault ;)
glumesc si eu pentru ca ma plictisesc, nu te supara!
Oricum... nu e foarte grav dar in opinia mea sunt niste probleme care ar putea fi evitate de catre constructori.
Sa fim seriosi... si Loganul are afisaj electronic al nivelului de carburant si nu cred ca s-a plans nimeni, nici macar cei care au venit dupa veche Dacie Berlina de acest "feature". Cred ca esti tu prea obisnuit cu masinile nemtesti si incerci sa fi carcotas.
"Ştiu că francezii au fost nevoiţi să apeleze la ea (frana de mana)..."
Nu poti acuza Renault ca respecta tendinta actuala a majoritatii producatorilor care se respecta si ca a adaugat un detaliu modern in habitaclu. Personal si eu prefer frana de mana manuala, dar evolutia ne va face sa o uitam si nu trebuie imputat acest lucru celor de la Renault.
"neregularităţi, care îţi ridică semne de întrebare. Spre exemplu, învelişul prietenos al unor butoane, cum este cel al frânei de mână electronice, se poate exfolia. "
Daca te referi la invelisul cauciucat, asa fac toate. Este o caracteristica neplacuta a acestei solutii care pana in momentul uzurii iti creaza o senzatie tactila deosebit de placuta, insa ulterior devine inestetica. Se poate observa fenomenul la masini, la telefoane, acolo unde este aplicata aceasta cauciucare. Acuma nu stiu daca este mai neplacut sau mai placut ca uzura materialelor care nu au un astfel de tratament care cu timpul devin lucioase si se pierde marcajul colorat prin stergere. Probabil ca niste butoane complet de cauciuc ar fi o solutie mai practica.
Bafta!
Ce am observat la renault: pielea de pe volan se scamoseaza destul de repede, am vazut cateva pana acum in stadiul asta, sincer mai bine din cauciuc decat asa.
Referitor la frana de mana electronica nu stiu ce sa spun...sunt curios cum ii face testul la ITP. E bine sa fie optionala tipul asta de frana, sau invers sa fie optinala frana clasica, manuala. Eu unu o prefer pe cea manuala, mai faci si tu un derapaj controlat sau ceva mai palpitant, mai ales la tipul asta de masina.
Afisajul din bord:
Imi place ca e simplu, dar preferam daca tot e vb de tehnologie ori sa fie tot digital ori tot clasic. Mie imi place cel clasic, dar daca asta arata in permanenta distanta ce poate fi facuta cu' carburantul ramas e bine si asa.
Navigatia:
Am vazut si mai jos amplasata, dar si aici o prefer pe cea externa ca o asezi unde vrei tu.
Imi place portbagajul cum se deschide, nu e ca la logan in sensul asta, poti baga ceva voluminos fara sa te chinui.
Nu-mi place nici schimbatorul de viteze, acele discuri de plastic...urat, ca la clio vechi.
Revenind la subiect , Megane Coupe este o masina foarte frumoasa , confortabila , dar putin cam scumpa:)
- butoanele se sterg si la Audi, confirm si eu. cele care nu sunt luminate, ca alea au de fapt o gaura in ele ca sa traca lumina. alea nu se sterg la niciuna.
- la VW se ia cauciucul de pe manerele de la usi. e frumos cand e noua, ca se simte bine la mana, dar in 2 ani arata cam scarbos.
- la renault se ia culoarea de pe manerele de la usi, daca le ai vopsite. daca le ai negre, nu ai nici o problema, numai ca nu se simte asa bine la mana ca la un VW nou.
- nu am testat noul megane, insa la golf ambreiajul se simte mai fain la pornire ca la vechiul megane. sunt curios la asta.
- servo electric era mai fain la renault si la vechea generatie. daar si mai fain era la citroen.
incetati deci sa mai ridicati in slavi VW, am crezut si eu la un moment dat in ce spuneau niste frustrati cu masini vechi, dar m-am convins de la primul VW: au fost ce au fost, si s-au dus.
subscriu deci la comentariul de mai sus: toate masinile au problemele, restul e o chestie de gust.
toti producatorii merg acum pe eficientizare si folosire de materiale cat mai nustu cum ca sa le scada lor cheltuielile, si deci sa le creasca profitul.:( . designul este intr-adevar acum la moda sa fie cat mai futurist, dar degeaba ai star trek cu plastice care se crapa, rup, exfoliaza, si fumega in draci tot orasul (dieseluri utilizate necorespunzator)
adica? mancati-as... daca faci 200+ km masina se lateste in spate? daca nu se ingusteaza pentru performanta? LOL!
am ford mondeo si nu am mai auzit de faza de care spui tu, poate ala cu care ai mers tu e al unui tzaran din ala obosit care nu stie sa apese sau e brutal sau lucreaza la camp (nu ca ar fi o problema in asta) in fine ca si masinile, si oamenii sunt diferiti, unii au grija de ceea ce au, altii nu, pana la urma asta e viata, cum pretuiesti ceea ce ai, asa vei avea mai departe, in concluzie nu e o problema la mondeo chestia asta
Insa afirmatia "Oarecum neplăcute pot fi butoanele de reglare a temperaturii, pe care te vei plictisi apăsând pentru a trece de la 15 la 30 de grade." e aiurea total. Cine e atat de nesanatos la minte sa se hotarasca ca vrea in masina 15 grade, peste 4 min, 30 de grade?
Temperatura optima e 20-21 grade, eventual cu 1-2 mai putin vara si mai mult iarna.
Ce conteaza ca Grupul Renault a creat sute de mii de locuri de munca, plateste taxe la stat si face nu-stiu-cat % din PIB, daca nu e in stare sa faca Q7 de 5.000 euro (probabil asta ar fi idealul). Adica problema e de ce nu face Renault acte de caritate, nu?! Ca in general toate companiile astea vor, de-aia investesc si produc si vand diverse produse si servicii, ca sa faca filantropie. Jeez...
Ma amuza teribil acest comentariu "Ce au ajuns sa faca din Dacia noastra" :)), intr-adevar...
Daca VAG vrea sa faca masini low-cost, de ce nu o face odata, ca tot lanseaza zvonuri prin piata?! Pana una-alta, ce a reusit Renault cu Dacia nu au reusit alte grupuri, asa ca discutam discutii. Iar daca vor face o masina cu caroserie galvanizata si cine stie ce materiale, pretul nu va fi extrem de "prietenos", e o naivitate imensa sa crezi asa ceva.
Da oameni buni, dati foc tuturor masinilor produse de Renault, in Romania nu mai cumparati nici Renault, nici Dacia, nici Nissan, sa dea faliment uzina, furnizorii, sa ramana sute de mii de oameni pe drumuri, sa se duca naibii tot, ca oricum economia duduie si nu avem nevoie de ei! Pe ei, pe mama lor!
P.S.: eu sunt fericita proprietara a unui Mégane Coupé 1.9 dci, si sunt foarte incantata de masina. E vioaie, confortabila, consumul e ok, si nu am avut pana acum niciun fel de probleme (bine, o am doar de 4 luni). Ca sa nu mai spun de design si culoare (aceeasi ca cea a masinii testate) :).