Drivetest Opel Zafira Tourer (2012-2016)
2.0CDTI 165CP M6 Start/StopVineri, 28.10.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Opel Zafira a ajuns la a treia generaţie. Este cel mai mare monovolum din gama Opel daca nu luam în calcul versiunile pentru pasageri ale modelului Vivaro. Numele corect este Zafira Tourer. Opel ne-a explicat că au ales acest nume pentru noul model deoarece actuala generaţie a Zafirei va rămăne în producţie alături de noul model. Iar cele două maşini trebuie diferenţiate din punctul de vedere al numelui comercial.
Opel Zafira este pe piaţă din 1999 şi a inventat sistemul Flex 7. Şapte locuri adevărate dintre care ultimele două nu trebuie scoase din maşină pentru a face loc. Se pliau pur şi simplu în portbagaj. Zafira a ajuns acum la a treia generaţie şi vine cu o serie lungă de elemente interesante. Să începem.
Opel Zafira Tourer (2012-2016)
2.0CDTI 165CP M6 Start/Stop
- Pret de pornire n/a €
- Pret model testat n/a €
- Taxa auto n/a €
Motor / Transmisie
Noul Opel Zafira Tourer ne propune o gamă completă de motorizări. Am să încep cu cele diesel deoarece vor fi cele mai căutate pentru acest model. În plus, modelul pe care l-am testat în Germania era dotat cu cel mai puternic propulsor diesel din gamă.
Aşadar, toate Zafira Tourer diesel vor fi animate de motorul 2.0 CDTI. Acest are 1.956 cmc şi va fi disponibil în trei variante de putere: 110 CP, 130 CP şi 165 CP.
Noi am condus varianta de 165 CP asociată cu cutie de viteze manuală cu şase trepte şi sistem Start-Stop. Motorul este excelent în această versiune, mult mai rafinat decât unitatea de 1.7 litri pe care o cunoaştem de pe modelul Astra. Este puternic şi oferă 350 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. Datorită sistemului overboost, cuplul motor poate urca până la 380 Nm. Reprizele sunt pline de viaţă, iar la viteze mari de Autobahn cei 165 CP se dovedesc a fi bineveniţi, pentru că Zafira Tourer poate urca fără probleme pâna la 200 km/h. Viteza maximă este de 208 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 9.8 secunde. Deloc rău pentru un monovolum.
Doar patru concurenţi oferă motoare diesel cu performanţe asemănătoare. Aceştia sunt Citroen C4 Picasso 2.0 HDI 160 CP, Peugeot 3008 2.0 HDI 163 CP, Ford C-Max 2.0 TDCI 163 CP şi Toyota Verso 2.2 D-CAT 150 CP. Renault Scenic nu oferă pe piaţa românească un motor similar. Cel mai puternic Scenic diesel este animat de motorul 1.9 dci 130 CP.
Gama de motorizări pentru Zafira Tourer este completată de trei motorizări pe benzină. Propulsorul de 1.8 litri dezvoltă 115 CP şi va folosit ca motor entry-level. Urmează motorul 1.4 Turbo în două versiuni de putere: 120 şi 140 CP.
Consum
În ceea ce priveşte consumul de carburant, motorul diesel folosit de Zafira Tourer se dovedeşte a fi unul economic. În tabelul oficiale de date tehnice, consumul mediu de motorină pentru versiunea de 165 CP este de 5.2 l/100 km. În timpul testului nostru, consumul mediu a fost de 6.8 l/100 km în condiţii de drum mixte: oraş, drumuri secundare şi autobahn. Atunci când tempo-ul a fost crescut pe sectoare de autostradă, consumul a crescut şi el la 7.5 l/100 km. Cifrele bune la capitolul consum sunt ajutate şi de sistemul Start-Stop folosit de Zafira. Când devine enervant, sistemul poate fi dezactivat prin intermediul butonului Eco amplasat lângă schimbătorul de viteze.
Zafira se dovedeşte a fi printre cele mai economice modele din segment. Din nou, cel mai bun concurent este Fordul C-Max 2.0 TDCI. Acesta înregistrează un consum de 5.1 litri/100 km. Restul modelelor concurente au consumuri medii peste 6 litri/100 km.
Performanţe
Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI 165 CP poate atinge 208 km/h iar sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 9.8 secunde.
Dintre concurenţi, doar Fordul C-Max se dovedeşte a fi mai rapid şi mai sprinten. C-Max-ul 2.0 TDCI poate atinge 210 km/h şi atinge suta în 8.6 secunde. Reprezentaţii constructorilor francezi nu reuşesc să atingă mai mult de 190 km/h. Interesant este că la modelele grupului PSA, motorul diesel de doi litri dezvoltă 160 CP doar asociat cu cutie de viteze automată. Dacă se optează pentru cutie de viteze manuală, puterea scade la 150 CP.
Interior
Interiorul este cel mai mare atu al noului model ZafiraTourer. Este spaţios şi foarte luminos, mai ales în versiunea cu parbrizul panoramic opţional plus plafon de sticlă. Avem şi plafon de sticlă care contribuie şi el la senzaţia de spaţiu la interior. M-au surprins plăcut mulţimea de reglaje pentru scaunul celui de la volan. Poziţia ideală este mai uşor de găsit. Apoi, Zafira Tourer oferă nu mai puţin de 30 de spaţii de depozitare. Două torpedouri plus consola centrală FlexRail fac din Zafira Tourer un automobil pentru familii numeroase. Peste tot poţi pune ceva, iar sistemul FlexRail poate fi ajustat după dorinţe.
Dar adevăratul as din mâneca Zafirei este sistemul Flex 7. Inventat acum două generaţii, Flex 7 înseamnă şapte locuri pe care le poţi configura cum vrei fără a scoate scaunele din maşină. Scapi de grija depozitării, de manevrele complicate şi de situaţile când ai nevoie de un loc în plus dar scaunul e acasă în garaj. Pentru Zafira Tourer, inginerii Opel au regândit sistemul şi l-au facut mai interesant. Al doilea rând de scaune este acum format din trei locuri independente. Fiecare dintre ele poate culisa 210 mm (100 mm în faţă, 110 mm în spate) sau se pot plia pentru a crea o podea plată. Spătarele au patru poziţii de înclinare (0, 16, 20 şi 24 grade). Zafira Tourer poate fi comandată şi în versiune cu cinci locuri. În acest caz, volumul portbagajului este de 710 litri. Cu toate scaunele pliate, Zafira Tourer oferă un volum de încărcare de 1.860 litri. Dacă folosim toate cele şapte locuri, pentru bagaje mai rămân doar 152 litri.
Un pic cam tari pentru gustul meu, scaunele de pe rândul doi mai au un secret: sistemul opţional Lounge. Acesta permite şi culisarea laterală pentru mai mult spaţiu plus plierea şi trasformarea scaunul central într-o cotieră centrală. Sistemul este unic şi transformă Zafira Tourer într-un automobil pentru patru persoane ce pot călători extrem de confortabil. Cele şapte scaune pot primi fără probleme un adult, indiferent că acesta ia loc lângă şofer sau pe ultimul rând. În plus, scaunul de lângă şofer se poate plia, ca opţiune, pentru a putea transporta obiecte agabaritice.
Preţ de achiziţie
Noul Opel Zafira Tourer va sosi în România la începutul anului viitor, dar deocamdată nu există preţuri. Deci nu putem compara noul Zafira cu concurenţa din acest punct de vedere. Actualul model Zafira va rămâne în fabricaţie şi va fi în continuare vândut. Preţurile pentru generaţia actuală a modelului pornesc de la 18.260 euro cu TVA. Vom reveni asupra acestei categorii de notare imediat după ce Opel va anunţa preţurile în România.
Siguranţă
Noul Opel Zafira Tourer a fost deja supus testelor Euro NCAP şi a obţinut punctajul maxim de cinci stele. Pasagerii sunt bine protejaţi în caz de impact cu ajutorul airbagurilor şi a sistemelor electronice clasice. În plus, Zafira oferă acum Collision Imminent Braking (CIB). În caz că cel de la volan nu reacţionează la avertizările sistemului Forward Collision Alert, Zafira Tourer va frâna automat cu 0.3G pentru a limita consecinţele impactului. Acest sistem este disponibil pe modelele cu Adaptive Cruise Control, pilot automat cu radar frontal ce măsoară permanent distanţa faţă de automobilul din faţă. Trebuie spus că Collision Imminent Braking este un sistem care reacţionează doar când coliziunea nu mai poate fi evitată şi este gândit pentru a limita avariile şi nu pentru a opri complet automobilul.
Ţinută de drum
Un monovolum trebuie să fie în primul rând confortabil. Dar e bine să fie şi puţin dinamic, pentru a nu îl frustra pe cel de la volan care visează probabil încă la automobilul sport pe care îl avea înainte de a-şi face o familie. Opel rezolvă elegant această problemă cu sistemul FlexRide. Preluat de la Insignia, FlexRide oferă trei moduri de rulare: Normal, Sport şi Tour. Dacă apăsăm butonul sport, indicatoarele de bord devin roşii şi răspunsul în pedala de acceleraţie devine mai ascuţit. Modul Tour oferă relaxare toală, o direcţie uşoară şi suspensii confortabile.
Opel Zafira foloseşte puntea faţă de la Opel Insignia, iar pentru puntea spate foloseşte o soluţie unică preluând puntea Watt folosită şi la modelele Astra.
Vizibilitate
Noul Opel Zafira Tourer oferă o vizibilitate excelentă, datorită suprafeţelor vitrate generoase. Dotat cu parbrizul opţional panoramic plus montanţii A foarte subţiri, Zafira Tourer nu obstucţionează aproape deloc vizibilitatea celui de la volan nici chiar pe virajele mai strânse de stânga. În ciuda dimensiunilor, manevrele sunt uşurate de senzorii de parcare şi de camera pentru mersul cu spatele ce trimite imagini pe display-ul de pe consola centrală.
Tehnologie
Opel a introdus multe sisteme electronice pentru Zafira Tourer, majoritatea fiind preluate de pe Astra şi Insignia. Opel Eye este o cameră de luat vederi montată lângă oglinda retrovizoare. Informaţiile primite de la această cameră sunt folosite de sistemele Lane Departure Warning (avertizare la ieşirea accidentală de pe banda de rulare), Traffic Sign Recognition (recunoaşterea semnelor de trafic şi afişarea lor pe bord), Adaptive Light System (faruri adaptive). Sistemul radar montat în grila frontală este folosit de de pilotul automat adaptiv ce păstrează singur distanţa faţă de automobilul din faţă. Senzori lateriali sunt folosiţi pentru Side Blind Spot Alert (avertizare pentru automobil în unghiul mort) şi Advanced Park Assist (sistem de asistare la parcare). Bineînţeles există şi o cameră pentru mersul cu spatele.
Design
Noul Opel Zafira Tourer este unul dintre cele mai frumoase monovolume de pe piaţă. Singurul care îl poate concura la acest capitol este Ford S-Max dar acesta este ceva mai mare. Sau, dacă vreţi, Chevrolet Orlando. Prin originalitate. Semnătura distinctă a noului Zafira Tourer sunt farurile în formă de bumerang. De fapt, farul este doar o jumătate de bumerang, restul fiind un element estetic care include şi proiectorul de ceaţă. Efectul creat este însă excelent, iar Zafira Tourer nu poate fi confundată nu nimic altceva. În spate, designerii au optat pentru stopuri înguste cu LED-uri, din nou, excelent îmbinate în stilul general al noului model.
Designul interior este ceva mai clasic faţă de exterior, dar acesta este stilul Opel. Însă Zafira te face să zâmbeşti când o vezi, ceea ce nu se poate spune despre multe monovolume de piaţă. În plus este chiar elegantă atunci când o priveşti în mers. Designul a fost inspirat de cel al trenurilor de mare viteză.
Ne-a placut
- Motor diesel excelent
- Habitaclu extrem de luminos
- Design atractiv
- Sistem audio
Nu ne-a placut
- Prea multe butoane la interior
- Anumite plastice
Date tehnice - Opel Zafira Tourer (2012-2016) 2.0CDTI 165CP M6 Start/Stop | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Opel
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro. (Joi, 21 Martie)
PS: cand renault inventa monovolumul, opel se scarpina in fund, asa ca...
http://www.reno.ro/Zgomote-interior-Greierasi-t41135.html
http://haioase.hartancui.ro/raspuns-haios-renault-la-problema-greierasi/
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=40526
vad ca aveti si un topic in exclusivitate despre greierasi =)))))))))) tare
Penibil? ce putea fi mai penibil decat sa te plimbi mandru intr-un Opel Frontera 4x4 (cica!) in care zdranganeau toate? Apropo isi mai aduce aminte cineva ca Opel are si un urmas pt Frontera, numit Antara? Nu! Lumea vrea sa uite ! probleme cu nemiluita...motoare slabe, putin fiabile, cutie automata problematica, probleme la sistemul de directie, valoare foarte mica de revanzare etc. Si lista esecurilor poate continua: agila, signum, omega etc. La sfarsitul anilor 80, inceputul anilor '90, Corsa, Ascona, vectra A sau Omega erau "no name-uri" pe langa cat de iubite erau R5, Clio, Renault 21 sau Renault 25. Asta doar din ce tin minte... ca daca e sa ne intoarcem si mai mult in istorie, e chiar mai nasol pt opel... deci cine-i penibil?
Avantime? Avantime arata super, dar era mult prea SF pentru era in care a aparut. Avantime a fost un concept-car in stare pura. Cine avea in 2000 plafon panoramic (cel mai mare din lume) si motor 2.0Turbo 170cp sau 3.0 V6 la un monovolum? Nimeni ! Inginerii Opel n-aveau cunostintele specifice, nici imaginatie si nici "cojones" sa incerce asa ceva.
Toata lumea si-a luat Clio si Megane cu programul Rabla si acum au impresia ca sunt cele mai bune masini din lume...
Anyway, interesanta masina, frumos review. Pacat ca nu aveti poze facute de voi.
IMI PLACE MASINA ESTE CEVA PLACUT LA VEDERE IAR TEHNIC ESTE IN TOP
PREFER C4 PICASSO
In Europa in 2010, la vanzari Opel e pe locul 5, iar Renault pe locul 2
Cota de piata 2010:
Renault - 8.1%
Opel - 6.2%
Vehicule Comerciale - Europa 2010
Renault ... locul 1 (291.827 unitati)
Opel......... locul 9 ( 79.912 unitati)
Utilitatre opel, care si alea sunt facute dupa renault...
Alpine A110, R8 Gordini, 12 Gordini, 5 Alpine/Alpine Turbo, 5 Turbo 2,5 Gt Turbo, Clio Wiliams vs. ce la Opel? Calibra si mai ce? Si ce competitii a castigat Calibra? Calibra la sporturi cu motor e zero barat. Ca aerodinamica, Renault a agitat spiritele cu mult timp inainte de Calibra, cu Renault Alpine A110 prin anii 60.
In anii 60-70, Opel inca facea cutii pe roti (ascona, rekord etc), asa ca ei erau cei care trebuiau sa ia lectii de aerodinamica de la Renault.
Acum revin la Opel . Una dintre masinile care imi ajung la inima . Opel Zafira.
Superbe poze. Felicitari celor de la Opel
Megane 1 a aparut in 1996, fiind urmasul lui Renault 19, iar designul era mult mai placut ca Astra. Megane a adus multe elemente de siguranta noi la acea vreme. Iar Megane 2 RS, poate nu arata prea grozav cu spatele taiat, dar era mai masina de 1000 de ori decat Astra GTC. Asta NU inseamna ca Astra era masina proasta. Din contra, era masina ok. Dar... in 2004 cand a fost lansata versiunea Megane RS la prima zvacnire iti lasa cu curu-n balta orice Astra GTC, fie si cu badge-ul OPC. Da, fierul de calcat ! Ca fiabilitate si tinuta de drum, hatch-urile Megane 1&2 au fost si sunt masini de masini... Cine are asa ceva, stie ce vbesc.
la subiect : interesanta interpretare a temei Volt, arata chiar bine.
la adresa reno vs restul : cred ca s-a aflat prin lume cum ca renault are concurenta pe cam toate masinile pe care le face... si sunt destul de multe situatiile in care concurenta apare in statistici si topuri pe locuri superioare ... deci, mai subtire baieti, ca probabil sunteti parte din grupul de norocosi care nu si-a amanetat casa pentru a repara un renault (sau opel, ca nici cu aia nu scapi prea ieftin)
O sa te gaseasca mort cu un romb facut cu sange pe frunte :) Sunt fanatici astia, degeaba...
cu fanii renou nu-i de gluma
poti sa compari vreodata astra cu megane ? cum arata astra si cum arata megane cu interiorul ala penibil si aspectul de ieftin e cea mai slaba oferta din clasa .
apoi ce sa mai vorbim de laguna vs insignia - laguna e o alternativa la fiat linea ,hai la un ford mondeo mai vechi .in comparatie cu astea mai merge dar ca sa compari insignia (masina anului) cu laguna (no name) asta e chiar penibil. insignia are puteri intre 100 si 325 de cai. laguna ? de interior nu mai zic. tipic reno cu 3 butoane un ecran de pager si un volan.
opel astra gtc a iesit cu mult inainte de actualul megane coupe fiind copiat de frantuzi cu spatele acela tipic gtc-ului.
astra twin-top a fost primul cabrio cu acoperis rabatabil din 3 parti iar ca feeling general si aspect nici nu se poate pune langa megane cc care este o copie foarte ieftina a lui peugeot 307 cc .
opel gt a da...stai ca nu are un concurent de la renou ca astia sunt marca low-cost uitasem.
cat despre opc - hehe se stie ca ii da fum oricarui concurent avand cel mai mare cuplu din 2 l si un aspect mult peste megane . are calitati de circuit megane ? bun ia-ti-o special pt circuit ,eu pe strada in orice situatie as fi nu o sa iau curba la 130 cu acceleratia la podea,doar daca sunt extrem de idiot. voi asa faceti de laudati singurul lucru bun din megane ? am mers cu astra opc si sta excelent pe curbe.dar efectul de turma marca clarkson ar trebui sa va contamineze si cand a raspuns despre renault megane sedan - rubish. la tatz ni greu =)))
http://www.youtube.com/watch?v=b0muLmdpBEY
Filmuletul caracterizeaza perfect reno :)))
Prietene, ai auzit de SLK???
De ce nu da si reno o masina pentru presedinte cum face citroen ? pai cine ar merge cu cea mai jenibila marca din europa. ? nici macar francezii. =)))