Drivetest Opel Zafira Tourer (2012-2016)

2.0CDTI 165CP M6 Start/Stop
Opel Zafira Tourer (2012-2016) zoom
de Dragoș Băltățeanu
Vineri, 28.10.2011
Bumerang

Opel Zafira a ajuns la a treia generaţie. Este cel mai mare monovolum din gama Opel daca nu luam în calcul versiunile pentru pasageri ale modelului Vivaro. Numele corect este Zafira Tourer. Opel ne-a explicat că au ales acest nume pentru noul model deoarece actuala generaţie a Zafirei va rămăne în producţie alături de noul model. Iar cele două maşini trebuie diferenţiate din punctul de vedere al numelui comercial.

Opel Zafira este pe piaţă din 1999 şi a inventat sistemul Flex 7. Şapte locuri adevărate dintre care ultimele două nu trebuie scoase din maşină pentru a face loc. Se pliau pur şi simplu în portbagaj. Zafira a ajuns acum la a treia generaţie şi vine cu o serie lungă de elemente interesante. Să începem.

Opel Zafira Tourer (2012-2016)
2.0CDTI 165CP M6 Start/Stop

  • Pret de pornire n/a €
  • Pret model testat n/a €
  • Taxa auto n/a €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul Opel Zafira Tourer ne propune o gamă completă de motorizări. Am să încep cu cele diesel deoarece vor fi cele mai căutate pentru acest model. În plus, modelul pe care l-am testat în Germania era dotat cu cel mai puternic propulsor diesel din gamă. 

Aşadar, toate Zafira Tourer diesel vor fi animate de motorul 2.0 CDTI. Acest are 1.956 cmc şi va fi disponibil în trei variante de putere: 110 CP, 130 CP şi 165 CP.

Noi am condus varianta de 165 CP asociată cu cutie de viteze manuală cu şase trepte şi sistem Start-Stop. Motorul este excelent în această versiune, mult mai rafinat decât unitatea de 1.7 litri pe care o cunoaştem de pe modelul Astra. Este puternic şi oferă 350 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. Datorită sistemului overboost, cuplul motor poate urca până la 380 Nm. Reprizele sunt pline de viaţă, iar la viteze mari de Autobahn cei 165 CP se dovedesc a fi bineveniţi, pentru că Zafira Tourer poate urca fără probleme pâna la 200 km/h. Viteza maximă este de 208 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 9.8 secunde. Deloc rău pentru un monovolum.

Doar patru concurenţi oferă motoare diesel cu performanţe asemănătoare. Aceştia sunt Citroen C4 Picasso 2.0 HDI 160 CP, Peugeot 3008 2.0 HDI 163 CP, Ford C-Max 2.0 TDCI 163 CP şi Toyota Verso 2.2 D-CAT 150 CP. Renault Scenic nu oferă pe piaţa românească un motor similar. Cel mai puternic Scenic diesel este animat de motorul 1.9 dci 130 CP.

Gama de motorizări pentru Zafira Tourer este completată de trei motorizări pe benzină. Propulsorul de 1.8 litri dezvoltă 115 CP şi va folosit ca motor entry-level. Urmează motorul 1.4 Turbo în două versiuni de putere: 120 şi 140 CP.

Consum

În ceea ce priveşte consumul de carburant, motorul diesel folosit de Zafira Tourer se dovedeşte a fi unul economic. În tabelul oficiale de date tehnice, consumul mediu de motorină pentru versiunea de 165 CP este de 5.2 l/100 km. În timpul testului nostru, consumul mediu a fost de 6.8 l/100 km în condiţii de drum mixte: oraş, drumuri secundare şi autobahn. Atunci când tempo-ul a fost crescut pe sectoare de autostradă, consumul a crescut şi el la 7.5 l/100 km. Cifrele bune la capitolul consum sunt ajutate şi de sistemul Start-Stop folosit de Zafira. Când devine enervant, sistemul poate fi dezactivat prin intermediul butonului Eco amplasat lângă schimbătorul de viteze.

Zafira se dovedeşte a fi printre cele mai economice modele din segment. Din nou, cel mai bun concurent este Fordul C-Max 2.0 TDCI. Acesta înregistrează un consum de 5.1 litri/100 km. Restul modelelor concurente au consumuri medii peste 6 litri/100 km.

Performanţe

Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI 165 CP poate atinge 208 km/h iar sprintul de la 0 la 100 km/h se face în 9.8 secunde.

Dintre concurenţi, doar Fordul C-Max se dovedeşte a fi mai rapid şi mai sprinten. C-Max-ul 2.0 TDCI poate atinge 210 km/h şi atinge suta în 8.6 secunde. Reprezentaţii constructorilor francezi nu reuşesc să atingă mai mult de 190 km/h. Interesant este că la modelele grupului PSA, motorul diesel de doi litri dezvoltă 160 CP doar asociat cu cutie de viteze automată. Dacă se optează pentru cutie de viteze manuală, puterea scade la 150 CP.

Interior

Interiorul este cel mai mare atu al noului model ZafiraTourer. Este spaţios şi foarte luminos, mai ales în versiunea cu parbrizul panoramic opţional plus plafon de sticlă. Avem şi plafon de sticlă care contribuie şi el la senzaţia de spaţiu la interior. M-au surprins plăcut mulţimea de reglaje pentru scaunul celui de la volan. Poziţia ideală este mai uşor de găsit. Apoi, Zafira Tourer oferă nu mai puţin de 30 de spaţii de depozitare. Două torpedouri plus consola centrală FlexRail fac din Zafira Tourer un automobil pentru familii numeroase. Peste tot poţi pune ceva, iar sistemul FlexRail poate fi ajustat după dorinţe. 

Dar adevăratul as din mâneca Zafirei este sistemul Flex 7. Inventat acum două generaţii, Flex 7 înseamnă şapte locuri pe care le poţi configura cum vrei fără a scoate scaunele din maşină. Scapi de grija depozitării, de manevrele complicate şi de situaţile când ai nevoie de un loc în plus dar scaunul e acasă în garaj. Pentru Zafira Tourer, inginerii Opel au regândit sistemul şi l-au facut mai interesant. Al doilea rând de scaune este acum format din trei locuri independente. Fiecare dintre ele poate culisa 210 mm (100 mm în faţă, 110 mm în spate) sau se pot plia pentru a crea o podea plată. Spătarele au patru poziţii de înclinare (0, 16, 20 şi 24 grade). Zafira Tourer poate fi comandată şi în versiune cu cinci locuri. În acest caz, volumul portbagajului este de 710 litri. Cu toate scaunele pliate, Zafira Tourer oferă un volum de încărcare de 1.860 litri. Dacă folosim toate cele şapte locuri, pentru bagaje mai rămân doar 152 litri.

Un pic cam tari pentru gustul meu, scaunele de pe rândul doi mai au un secret: sistemul opţional Lounge. Acesta permite şi culisarea laterală pentru mai mult spaţiu plus plierea şi trasformarea scaunul central într-o cotieră centrală. Sistemul este unic şi transformă Zafira Tourer într-un automobil pentru patru persoane ce pot călători extrem de confortabil. Cele şapte scaune pot primi fără probleme un adult, indiferent că acesta ia loc lângă şofer sau pe ultimul rând. În plus, scaunul de lângă şofer se poate plia, ca opţiune, pentru a putea transporta obiecte agabaritice.

Preţ de achiziţie

Noul Opel Zafira Tourer va sosi în România la începutul anului viitor, dar deocamdată nu există preţuri. Deci nu putem compara noul Zafira cu concurenţa din acest punct de vedere. Actualul model Zafira va rămâne în fabricaţie şi va fi în continuare vândut. Preţurile pentru generaţia actuală a modelului pornesc de la 18.260 euro cu TVA. Vom reveni asupra acestei categorii de notare imediat după ce Opel va anunţa preţurile în România.

Siguranţă

Noul Opel Zafira Tourer a fost deja supus testelor Euro NCAP şi a obţinut punctajul maxim de cinci stele. Pasagerii sunt bine protejaţi în caz de impact cu ajutorul airbagurilor şi a sistemelor electronice clasice. În plus, Zafira oferă acum Collision Imminent Braking (CIB). În caz că cel de la volan nu reacţionează la avertizările sistemului Forward Collision Alert, Zafira Tourer va frâna automat cu 0.3G pentru a limita consecinţele impactului. Acest sistem este disponibil pe modelele cu Adaptive Cruise Control, pilot automat cu radar frontal ce măsoară permanent distanţa faţă de automobilul din faţă. Trebuie spus că Collision Imminent Braking este un sistem care reacţionează doar când coliziunea nu mai poate fi evitată şi este gândit pentru a limita avariile şi nu pentru a opri complet automobilul.

Ţinută de drum

Un monovolum trebuie să fie în primul rând confortabil. Dar e bine să fie şi puţin dinamic, pentru a nu îl frustra pe cel de la volan care visează probabil încă la automobilul sport pe care îl avea înainte de a-şi face o familie. Opel rezolvă elegant această problemă cu sistemul FlexRide. Preluat de la Insignia, FlexRide oferă trei moduri de rulare: Normal, Sport şi Tour. Dacă apăsăm butonul sport, indicatoarele de bord devin roşii şi răspunsul în pedala de acceleraţie devine mai ascuţit. Modul Tour oferă relaxare toală, o direcţie uşoară şi suspensii confortabile. 

Opel Zafira foloseşte puntea faţă de la Opel Insignia, iar pentru puntea spate foloseşte o soluţie unică preluând puntea Watt folosită şi la modelele Astra.

Vizibilitate

Noul Opel Zafira Tourer oferă o vizibilitate excelentă, datorită suprafeţelor vitrate generoase. Dotat cu parbrizul opţional panoramic plus montanţii A foarte subţiri, Zafira Tourer nu obstucţionează aproape deloc vizibilitatea celui de la volan nici chiar pe virajele mai strânse de stânga. În ciuda dimensiunilor, manevrele sunt uşurate de senzorii de parcare şi de camera pentru mersul cu spatele ce trimite imagini pe display-ul de pe consola centrală.

Tehnologie

Opel a introdus multe sisteme electronice pentru Zafira Tourer, majoritatea fiind preluate de pe Astra şi Insignia. Opel Eye este o cameră de luat vederi montată lângă oglinda retrovizoare. Informaţiile primite de la această cameră sunt folosite de sistemele Lane Departure Warning (avertizare la ieşirea accidentală de pe banda de rulare), Traffic Sign Recognition (recunoaşterea semnelor de trafic şi afişarea lor pe bord), Adaptive Light System (faruri adaptive). Sistemul radar montat în grila frontală este folosit de de pilotul automat adaptiv ce păstrează singur distanţa faţă de automobilul din faţă. Senzori lateriali sunt folosiţi pentru Side Blind Spot Alert (avertizare pentru automobil în unghiul mort) şi Advanced Park Assist (sistem de asistare la parcare). Bineînţeles există şi o cameră pentru mersul cu spatele.

Design

Noul Opel Zafira Tourer este unul dintre cele mai frumoase monovolume de pe piaţă. Singurul care îl poate concura la acest capitol este Ford S-Max dar acesta este ceva mai mare. Sau, dacă vreţi, Chevrolet Orlando. Prin originalitate. Semnătura distinctă a noului Zafira Tourer sunt farurile în formă de bumerang. De fapt, farul este doar o jumătate de bumerang, restul fiind un element estetic care include şi proiectorul de ceaţă. Efectul creat este însă excelent, iar Zafira Tourer nu poate fi confundată nu nimic altceva. În spate, designerii au optat pentru stopuri înguste cu LED-uri, din nou, excelent îmbinate în stilul general al noului model.

Designul interior este ceva mai clasic faţă de exterior, dar acesta este stilul Opel. Însă Zafira te face să zâmbeşti când o vezi, ceea ce nu se poate spune despre multe monovolume de piaţă. În plus este chiar elegantă atunci când o priveşti în mers. Designul a fost inspirat de cel al trenurilor de mare viteză.

Nu ne-a placut

  • Prea multe butoane la interior
  • Anumite plastice
Date tehnice - Opel Zafira Tourer (2012-2016) 2.0CDTI 165CP M6 Start/Stop
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1956
Lungime mm
4658
Putere maxima CP (rpm)
165 (4000)
Latime mm
1928
Cuplu maxim Nm (rpm)
350 (1750)
Inaltime mm
1685
Viteza maxima km/h
208
Greutate kg
1571
Acceleratie 0-100 km/h s
9.8
Ampatament mm
2760
Tractiune
n/a
Volum rezervor litri
58
Cutie viteze
n/a
Volum portbagaj litri
710
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Opel Zafira Tourer (2012-2016)

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (51)

  • Motor
    Desigur, acelasi motor MultiJet de la Fiat.
    23 55
  • Nici nu ma asteptam la altceva de la Opel ,decat sa faca inca o data din acest model referinta clasei. Nu prea mai am ce sa comentez, ati spus voi cam totul. Nu prea are un adversar pe masura si arata absolut fantastic pentru un monovolum. O masina de vis . Bv Opel ,asa cum ne-ati obisnuit in ultimii ani evoluati cu pasi mari si creati niste masini fantastice.Sunt atat de entuziast pentru ca de curand am achizionta o insignia opc sports tourer(cu plafon panoramic,bineinteles) si este incredibila ... pur si simplu zboara ,iar cel mai frumos sentiment e atunci cand posesorul unui seria 3/5 se uita mirat si nu intelege cum e depasit de un opel. O senzatie fantastica . :D .Ascensiunea opel e incredibila . O spun eu un fan audi convins.
    77 81
  • Eu am inteles din alte surse ca Opel Romania nu are in plan sa aduca masina in tara. Voi faceti test pe o masina care nu se comercializeaza in Romania? In fine, daca tot vbim de masini care nu se importa inca in Romania, trebuie mentionat si Grand Scenic 2.0 diesel 160 CP cu 380 Nm si sprint in 9.5 secunde.
    67 47
  • Aurelian
    Eu am inteles ca tu nu ai inteles ca Opel este o marca globala ,iar Romania nu este prin Asia sau Australia (unde oricum exista Holden si Vauxhall) pentru ca Opel sa nu ia in considerare piata romaneasca,unde a avut vanzari foarte bune cu zafira actuala . Cat despre perfrmante, ok nu sta atat de bine ca C-Max ,dar in afara de asta zi-mi un capitol unde sta cineva mai bine ca noua generatie ? Bineinteles nu este Dumnezeu masina asta ,dar este si a fost referinta segmentului ,atat in materie de vanzari ,dar mai ales prin inovatii si design.Cel putin asta cred si feedback-ul general cam asta e.Ia spune-ne si noua din ce surse ai aflat tu ciudatenia asta ?
    52 48
  • Renault Sceni 1.6 DCI 130CP
    Daca tot vorbiti de o masina care nu se comercializeaza in Romania as aminti Grand Scenic 1.6 DCI 130CP cu 320 NM si face 0-100KM in 10.5 sec, dar are un consum 4.4 mediu (4.0 extrurban si 5.1 urban),nu e la fel de sportiva dar e mult mai economica.
    63 45
  • E incredibil cum de fiecare data cand apare o masina laudata de mai toata lumea ,vin fanii "renou'" si gasesc ei ceva prin care "renou'" e mai bun decat toate celelate marci. =))))) Sa moara greierasii daca am vazut asa ceva,aici e vb de opel zafira nu de alte masini in forma de fier de calcat.
    61 56
  • scoate vata din urechi
    Zdranganeli,vibratii,greierasi si alte asemenea la Opel
    http://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=194787
    32 47
  • fan Renault
    @iar?
    Eu nu am vazut ca fanii Renault sa exagereze calitatile masinii asa cum vad aici la Zafira... Masina e ok, dar e departe de a nu avea "un adversar pe masura" . Si inainte sa debitezi alte tampenii, arunca-ti ochii pe statisticile ADAC 2011 si vei vedea ca fata de Scenic, Zafira e mult mai slab clasat la fiabilitate / satisfactie.

    PS: cand renault inventa monovolumul, opel se scarpina in fund, asa ca...
    59 56
  • renou' cazan
    cand opel facea masini , renou' nu avea nici onoarea de a fi cea mai penibila marca auto din europa. asa ca...greierasii sunt mult in urma tati
    56 54
  • =)))) Renault are drept de aut
    sa-i dam cezarului ,ce-i al cezarului
    zdranganeli ,troncaneli,greierasi plus arcuri ca zbarnaie in volan la superoferta =))))))
    http://www.reno.ro/Zgomote-interior-Greierasi-t41135.html
    http://haioase.hartancui.ro/raspuns-haios-renault-la-problema-greierasi/
    http://www.reno.ro/index.php?showtopic=40526
    vad ca aveti si un topic in exclusivitate despre greierasi =)))))))))) tare
    47 46
  • nu sunt fan opel, nu imi place in mod special zafira ,dar daca ar fi sa aleg un monovolum in momentul de fata zafira ar fi in capul listei pentru ca arata superb ca nici una din aceasta clasa. Cat despre renault,ca marca e ok sunt fiabile in general masinile lor dar chiar nu inteleg de ce aduceti in discutie alte marci/modele cand subiectul este altul ? Asta chiar mi se pare fara nici un rost. Discutia se vrea una despre acest test si despre defectele/ calitatile modelului in cauza.
    48 32
  • opel mopel
    S-a ajuns saracul... nu mai e masina saracului! e masina saracului parvenit
    Hai mah copii, duceti-va la culcare... Scenic e nava spatiala pe langa opelul asta si n-are bordul copiat la indigo dupa alte modele ca Zafira.

    Penibil? ce putea fi mai penibil decat sa te plimbi mandru intr-un Opel Frontera 4x4 (cica!) in care zdranganeau toate? Apropo isi mai aduce aminte cineva ca Opel are si un urmas pt Frontera, numit Antara? Nu! Lumea vrea sa uite ! probleme cu nemiluita...motoare slabe, putin fiabile, cutie automata problematica, probleme la sistemul de directie, valoare foarte mica de revanzare etc. Si lista esecurilor poate continua: agila, signum, omega etc. La sfarsitul anilor 80, inceputul anilor '90, Corsa, Ascona, vectra A sau Omega erau "no name-uri" pe langa cat de iubite erau R5, Clio, Renault 21 sau Renault 25. Asta doar din ce tin minte... ca daca e sa ne intoarcem si mai mult in istorie, e chiar mai nasol pt opel... deci cine-i penibil?
    51 52
  • renou' cazan
    ia-ti cazanu' si du-te cu coaja ta. cu ce compari ma tu omega greieras frustrat? Cand facea Opel masini ,dacia pardon renou nu era nici pe teava . te inteleg daca ai vreo trasura de megane sau alte javre dastea dar nu fii absurd . Opel este o marca cu mult peste renault . Zafira a avut si are vanzari care i-au permis si un OPC pe cand renault cu ce se lauda cu hidosenia avantime? =))))) cutia de carton cu roti. hai ma vezi de treaba si stai in banca ta ca citroen si peugeot sunt pe langa voi cum e panasonic pe langa aiwa .=))) bafana bafana si CIOCU MIC TATI !
    47 51
  • *****
    Domnule Dragos ati dat cativa concurenti dar chevrolet orlando de ce nu face parte ???Chevrolet Orlando 2.0 d cu 131 cp si 163 cp .....
    40 22
  • "nema" cultura auto
    Ce OPC mah?! Face ceva cu presiune RenaultSport pe OPC :)) Mai radical cu un monovolum decat RenaultSport, n-a fost nimeni de-a lungul istoriei. In 1995, cand OPC nici nu era pe harta (nu se inventase), RenaultSport uimea lumea auto cu Espace F1 ce avea motor de Formula 1 de 3.5 litri si peste 800 cp. La vremea aia era o minune tehnica.
    Avantime? Avantime arata super, dar era mult prea SF pentru era in care a aparut. Avantime a fost un concept-car in stare pura. Cine avea in 2000 plafon panoramic (cel mai mare din lume) si motor 2.0Turbo 170cp sau 3.0 V6 la un monovolum? Nimeni ! Inginerii Opel n-aveau cunostintele specifice, nici imaginatie si nici "cojones" sa incerce asa ceva.
    48 45
  • Haha intotdeauna se trezesc astia cu masinile lor de plastic frantuzesti. Orice masina s-ar face in lume, Renault are un echivalent mai bun, nu? :)

    Toata lumea si-a luat Clio si Megane cu programul Rabla si acum au impresia ca sunt cele mai bune masini din lume...

    Anyway, interesanta masina, frumos review. Pacat ca nu aveti poze facute de voi.
    47 43
  • dar la Mazda5 nu se gândește nimeni? dk vorbim de fiabilitate, atunci japonezii sunt pe primul loc
    13 42
  • OVIDIU
    OPEL
    NU SUNT FAN OPEL NICI RENO
    IMI PLACE MASINA ESTE CEVA PLACUT LA VEDERE IAR TEHNIC ESTE IN TOP
    PREFER C4 PICASSO
    38 27
  • c 20 let
    lasa-i tati ca pur si simplu ii roade invidia de au poluat subiectul asta dspre cazanele lor , cred ca cocalarismul si invidia in cazul lor s-a luat de la fanii vw unde passatu' e masina suprema , uite ca vin si micutii astia si se lauda cu ce ? cu cea mai slaba marca din europa cel putin. Cum sa lauzi o marca ce la interior iti pune 3 butoane doua suruburi si un volan =)))) . Cat despre cultura auto , tinere virgin..intr-ale automobilismului , opc nu era in 1995 dar cu mult timp inainte ca voi sa stiti ce inseamna un 2.0 turbo opel avea linia sport GSI . Stiu e greu sa vezi lucrurile intr-un mod corect cand tie ti se pare ca renault e o marca....auto. Tu compari istoria opel cu amintirile renou? =))))) Avantime? du-te ma cu fiarele tale de calcat ,avantime ,vel satis si megane primul htachback cu fund =)))))) . Cand opel scotea cea mai aerodinamica masina din lume ,renault era la coada vacii tati. Iti spune ceva calibra ? prin 90 asa c20 let. cam cu 5 ani inte sa te lauzi tu cu motor de 2 litri turbo =))))) . vectra turbo 4x4 ? kadett gsi ? opel omega lotus ? opel speedster ? opel manta ? cu ce puteti voi sa va raportati la masinile astea ? cu aberatii. Opel a avut mereu cojones ,dar ce sa ma astept de la voi
    48 43
  • cateva intrebari
    Unde e Opel si unde e Renault la vanzari in romania? Dar in Europa?

    In Europa in 2010, la vanzari Opel e pe locul 5, iar Renault pe locul 2

    Cota de piata 2010:
    Renault - 8.1%
    Opel - 6.2%

    Vehicule Comerciale - Europa 2010

    Renault ... locul 1 (291.827 unitati)
    Opel......... locul 9 ( 79.912 unitati)

    Utilitatre opel, care si alea sunt facute dupa renault...

    Alpine A110, R8 Gordini, 12 Gordini, 5 Alpine/Alpine Turbo, 5 Turbo 2,5 Gt Turbo, Clio Wiliams vs. ce la Opel? Calibra si mai ce? Si ce competitii a castigat Calibra? Calibra la sporturi cu motor e zero barat. Ca aerodinamica, Renault a agitat spiritele cu mult timp inainte de Calibra, cu Renault Alpine A110 prin anii 60.

    In anii 60-70, Opel inca facea cutii pe roti (ascona, rekord etc), asa ca ei erau cei care trebuiau sa ia lectii de aerodinamica de la Renault.
    49 47
  • hahaha ..buna..buna asta =)))) deci cum sa ai o masina cu numele renou ? suna infect ... o singura intrebare : cand o sa aiba si renou o masina precum opel gt ? cand opel scotea astra gtc renou avea un fier de calcat sinistru numit megane 1 . cand au vazut frantuzii ce bine arata si ce apreciata e au copiat si ei saracii ,ca in afara de unghiuri de 90 de grade si maxim 5 butoane in pe bord ca la logan"ei nu poate" . sa fim seriosi totusi... poti compara astra cu megane sau antara cu ;)) koleos ? opel e superioara ,iar ca si habitaclu e cu 10 ani peste renault. las-o mai moale ca ati ramas de caruta in europa . peugeot si citroen sunt superlux pe langa renou. incepeti prin a va schimba numele asta de ghena si poate lumea isi va schimba perceptia de marca superlow cost.
    44 47
  • "ha ha incompetent"
    Opel GT se trage din spiritul Renault SPORT !!!
    8 45
  • opel wst
    best Zafira
    Lasati ma fratilor cu reno-ul vostru facut prin Turcia , la Mioveni , si Iasi . Aia este masina . !Daca stiti vorba romanului -Nemtul tot neamt ramine .-
    Acum revin la Opel . Una dintre masinile care imi ajung la inima . Opel Zafira.
    Superbe poze. Felicitari celor de la Opel
    45 48
  • renou' cazan
    haha ... vorbeste gura fara tine ...opel gt are adn-ul corvette si design-ul a fost creat de francezi,dar care aveau contract cu opel si nu aveau nici o legatura cu renou ... hahaha ce terminat =)))) iar opel gt 2007 cu tractiune spate scoate dintr-un motor de 2 litri 265 cp ...cu cat se lauda mopul de mopel ? a da cu 170 de cai dintr-un motor de 2 litri ..mda asa ziceam si eu.
    41 32
  • Ce-mi place!
    Ce-mi place! Au ajuns fanii celor mai slabe 2 marcin din Europa sa se paruiasca!
    7 51
  • Copile mai ai multe de invatat... in primul rand Opel GTC (2004-prezent) si Megane 1 Coupe (1996-2002) au activat in ere diferite, in al doilea rand tu faci confuzie intre Megane 1 si Megane 2 bicorp (cel cu spatele taiat) si in al 3-lea rand megane bicorp a fost intotdeauna facut in Spania (nu ca in turcia ar fi fost vreo problema).

    Megane 1 a aparut in 1996, fiind urmasul lui Renault 19, iar designul era mult mai placut ca Astra. Megane a adus multe elemente de siguranta noi la acea vreme. Iar Megane 2 RS, poate nu arata prea grozav cu spatele taiat, dar era mai masina de 1000 de ori decat Astra GTC. Asta NU inseamna ca Astra era masina proasta. Din contra, era masina ok. Dar... in 2004 cand a fost lansata versiunea Megane RS la prima zvacnire iti lasa cu curu-n balta orice Astra GTC, fie si cu badge-ul OPC. Da, fierul de calcat ! Ca fiabilitate si tinuta de drum, hatch-urile Megane 1&2 au fost si sunt masini de masini... Cine are asa ceva, stie ce vbesc.
    31 38
  • oooooopel
    un monovolum de referinta ar mai fi HONDA FRV iar cat despre motoare (2.0 si 265 cai nu sa spus si cu 2 turbo) honda pe S2000 are 2.0 aspirat cu 240 cai, oricum in momentul de fata cine vrea un monovolum nou nse pare ca acest OPEL e cel mai........de ales
    39 35
  • interesant sir de comentarii, de multa vreme fanii renault nu au mai iesit la lumina :)

    la subiect : interesanta interpretare a temei Volt, arata chiar bine.

    la adresa reno vs restul : cred ca s-a aflat prin lume cum ca renault are concurenta pe cam toate masinile pe care le face... si sunt destul de multe situatiile in care concurenta apare in statistici si topuri pe locuri superioare ... deci, mai subtire baieti, ca probabil sunteti parte din grupul de norocosi care nu si-a amanetat casa pentru a repara un renault (sau opel, ca nici cu aia nu scapi prea ieftin)
    40 33
  • ce ma? voi comparati opel cu renou? ahahahahahahaha ... vai dar ce de manute rosii =)) ce-ati facut carutasilor v-ati chemat toti taximetristii cu logan si clio sa voteze cu voi ? renou e o ghena de marca cu niste plastice si zgomote penibile, nu mai vreau sa aud niciodata de marca asta si nici de service-urile lor de tot kkt-ul. bleahh
    48 34
  • Clar...
    Dupa felul in care scriu, astia cu Opel n-am mai mult de 15-20 ani si 8 clase terminate
    26 47
  • @unckle
    O sa te gaseasca mort cu un romb facut cu sange pe frunte :) Sunt fanatici astia, degeaba...
    44 26
  • meriti premiul pentru comentariul lunii :)))
    40 22
  • @BBR,unckle
    ati vazut ce s-a intamplat aseara la petrolul - steaua asa ca aveti grija ce comentati. am inteles ca cei galeria petrolului sunt posesori de clio si twingo , galamaz face parte din clubseat si daia a patit ce-a patit =)))
    cu fanii renou nu-i de gluma
    39 26
  • wtf!?
    au ajuns sa se certe fanii Opel cu fanii Renault - vorba lui Pancu - "mortii cu ranitii"
    6 42
  • astia cu marca purtatoare de greierasi luati-va tati spatiu pe un subiect despre carutele voastre ca aici se vorbeste de o masina ,nu de care greieras tipa mai tare.
    poti sa compari vreodata astra cu megane ? cum arata astra si cum arata megane cu interiorul ala penibil si aspectul de ieftin e cea mai slaba oferta din clasa .
    apoi ce sa mai vorbim de laguna vs insignia - laguna e o alternativa la fiat linea ,hai la un ford mondeo mai vechi .in comparatie cu astea mai merge dar ca sa compari insignia (masina anului) cu laguna (no name) asta e chiar penibil. insignia are puteri intre 100 si 325 de cai. laguna ? de interior nu mai zic. tipic reno cu 3 butoane un ecran de pager si un volan.
    opel astra gtc a iesit cu mult inainte de actualul megane coupe fiind copiat de frantuzi cu spatele acela tipic gtc-ului.
    astra twin-top a fost primul cabrio cu acoperis rabatabil din 3 parti iar ca feeling general si aspect nici nu se poate pune langa megane cc care este o copie foarte ieftina a lui peugeot 307 cc .
    opel gt a da...stai ca nu are un concurent de la renou ca astia sunt marca low-cost uitasem.
    cat despre opc - hehe se stie ca ii da fum oricarui concurent avand cel mai mare cuplu din 2 l si un aspect mult peste megane . are calitati de circuit megane ? bun ia-ti-o special pt circuit ,eu pe strada in orice situatie as fi nu o sa iau curba la 130 cu acceleratia la podea,doar daca sunt extrem de idiot. voi asa faceti de laudati singurul lucru bun din megane ? am mers cu astra opc si sta excelent pe curbe.dar efectul de turma marca clarkson ar trebui sa va contamineze si cand a raspuns despre renault megane sedan - rubish. la tatz ni greu =)))
    37 26
  • marius
    Diferenta dintre astra si megane ? iat-o

    http://www.youtube.com/watch?v=b0muLmdpBEY
    41 24
  • Foarte frumos Marius.
    Filmuletul caracterizeaza perfect reno :)))
    42 23
  • Zafira
    wow.. arata bine rau, design reusit atat la exterior cat si la interior, farurile au un design care se continua excelent cu restul caroseriei
    41 21
  • dumy78
    @OPC
    "astra twin-top a fost primul cabrio cu acoperis rabatabil din 3 parti"????
    Prietene, ai auzit de SLK???
    14 37
  • prietene , ai vrut sa pari destept si ai cazut de ...fan renou =)). tu cu gura ta ai zis astra twin-top a fost primul cabrio cu acoperis rabatabil din 3 parti"???? RASPUNS : DA ,DEOARECE MERCEDES SLK A AVUT ACOPERIS DIN 2 PARTI FIIND MAI MIC ,ASTRA AVAND 4 LOCURI A FOST PRIMUL CABRIO CU ACOPERIS HARD TOP RABATABIL DIN 3 PARTI ..asa pe burta ca-i apa mica ;))))...PRIETENE
    37 25
  • Reno = greierasi
    in stalpi, spate la casetofon, haion, bord etc.
    ba voi cand va urcati in masina nu vedeti ca va troncane totul prin ea? serios acuma, nu vedeti ca aveti aripi din plastic (bmw, peugeot, si unele opeluri le au din fibra de sticla), voi nu va vedeti cum arata un reno din 2011 pe langa un opel din 2011? ganditi si voi inainte sa scrieti ceva.
    41 24
  • hahaha
    n-ai cu cine , marca-troaca renou e o gluma sinistra pe langa orice concurent serios , cu interioarele alea cu 3 butoane si un volan mai ai si curajul sa comenteze . baga-ti capul la cutie si stati cuminti acolo pana aveti bani de o masina adevarata
    46 20
  • @mopul admirator de greierasi
    Ce spui tu de antara ? crezi ca vreodata in viata asta poti sa aduci macar in discutie vreun renault langa un opel ? renou e atat de slab din toate punctele de vedere incat chevrolet aveo e un super lux pe langa clio. iar antara hehe ..e ozn pe langa kkoleos ,cea mai sarmana incercare de suv. are o forma de cartof bine definita si arata ca orice reno neterminata ,dar cireasa de pe tort e interiorul cu ajutorul caruia se bate cu dacia duster care este o masina chiar ok pentru ceea ce se vrea .
    De ce nu da si reno o masina pentru presedinte cum face citroen ? pai cine ar merge cu cea mai jenibila marca din europa. ? nici macar francezii. =)))
    38 19
  • Excursie
    un monovolum iesit din tipare, imi place aspectul exterior indraznet care pastreaza o armonie cu ceea ce se afla la interior, o masina de familie reusita
    13 2
  • Like
    felul in care arata mai ales privita din partea frontala ... foarte bine realizata, interiorul ma incanta la fel de mult impreuna cu toate gadgeturile de care dispune
    11 0
  • Big Family
    Family
    pentru o masina de familie este mult peste medie, are stil, eleganta, motorizari bune
    11 0
  • cp
    2.0 CDTI,,165 cp?:) pai la puterea asta nu mai seamana deloc cu o masina clasica de familie
    9 0
  • Zafira
    Zafira
    trebuie sa recunosc ca nu ma asteptam la un design asa reusit din partea opel pentru un monovolum
    5 0
  • Danciu
    nice
    eu am o zafira din 2008 si trebuie sa recunosc ca in comparatie cu ce vad aici nu o mai recunosc :)
    5 0
  • vw
    daca opelu e firma buna ce sa mai zik de volzwagen passat de 1,9 tdi 131 cp care da clasa la 1000 de opeluri;)
    0 7
  • cosmin
    Zafira Tourer
    in pri mul rand as vrea sa nu mai comentati despre reno k e mai bun k e mai nuj cum...etc..asai romanu se baga unde nui fierbe oala...inainte de a spune locul pe care este pozitionat un grand scenic ia ganditiva la tot ce inseamna reno-io as zice k reno e varianta premuim a daciei noastre de azi...oricum la opel nam ce sai reprosez si cevade semnalat redactiei:dak ati observat,nu mai are atatea butoane k insignia,astra etc...si in plus arata kiar f bn,de 10 ori mai bn k reno grand scenic+k este park mai tinereasca dekt el,are un aer mai de anii in care ne aflam(dar peste cativa ani no sa ne mai uitam la ea deoarece vin japonezi cu ale lor nave spatiale..).oricum o msina bn facuta atat la int cat si la ext.poate dak avea si sistemu de la meriva flex doors era exceptionala!!!BV OPEL!!!in sfarsit pot cumpara familistii ceva care s le placa cu adevarat.bv tot asa!!!astept si un comparativ cu grand scenic k s inkida gura carcotasilor!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru