Drivetest Dacia Spring

BEV 27kWh 65CP Expression Auto
Dacia Spring zoom
de Bogdan Mirică
Vineri, 02.04.2021
Istorie

Imaginează-ți că ai întâlnire cu un Lamborghini Diablo pe circuit. Și tu o ratezi pentru că ți-ai dat deja întâlnire cu Skoda Octavia. Nu o să-mi iert asta prea curând. Tocmai de aceea mi-am promis că nu voi mai rata orice test care poate deveni istorie sau care te poate teleporta în istoria automobilului.

Deși 99% dintre noi nu conștientizăm asta, primul test cu Dacia Spring are toate șansele să ocupe o pagină importantă în istoria automobilului. Dincolo de preconcepții profane de genul „ce să faci cu 45 de cai în 2021”, „e prea mică”, „are niște roți caraghioase”, „plasticul e prea tare”, Dacia Spring este o adevărată revoluție.

O revoluție în stilul Dacia: o mașină neașteptat de accesibilă. Nu doar în România, unde avem bonusuri uriașe pentru mașini cu zero emisii, ci și în Europa.

În contextul în care aproape 6000 de români au depus un avans de 99 de euro pentru a rezerva un Spring (deși anul trecut s-au înmatriculat în România, în total, puțin peste 3000 de mașini electrice), cred că este evident pentru toată lumea că avem în față democratizarea mașinilor electrice în țara noastră.

Așa cum Logan a reprezentat democratizarea achiziției unei mașini noi, într-o țară profund atașată de două litere: SH.

PREZENTAREA VIDEO A MODELULUI

Dacia Spring
BEV 27kWh 65CP Expression Auto

  • Pret de pornire 16.800 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Gata cu introducerea. Să trecem la treabă. Să vorbim despre cel mai controversat motor din România. Să vorbim despre cei 45 de cai care au speriat... sud-estul Europei. Haideți să punem totul într-un context, ca să înțelegm dacă e mult sau e puțin.

Dacia Spring cântărește sub o tonă. O treime din această masă e reprezentată de pachetul de baterii, adică vreo 280 de kilograme. Una peste alta, Spring e o mașină ușoară. Dacă o să calculăm un raport putere/kilograme, ajungem la 1/22. Deci un cal are de tras 22 de kilograme. Floare la ureche, în teorie.

În practică, în ecuație vine în ajutor și un cuplu motor de 125 Nm. Acesta este suficient pentru o mașină cu o asemenea masă, mai ales că este livrat instant. Cum se simte totul? Destul de vioi până la 50 de km/h. Chiar simți că ești într-o mașină electrică. Ai o accelerație destul de bună, realizată în 5.7 secunde.

Dincolo de acest prag, lucrurile mai pierd din elan. Dar Spring nu se simte nici acum submotorizat. În intervalul 50-80 de km/h mașina accelerează decent. Și chiar puteți încerca depășiri pe drumuri naționale în acest interval. Între 80 și 100 de km/h lucrurile devin lente. Practic aici se scurg o bună parte din cele 19 secunde. Iar până la 125 de km/h, viteza maximă anunțată de producător, e nevoie de răbdare. Dar să știți că am reușit să ajung la viteza asta pe autostradă.

Așadar, consider că motorul de 45 de cai putere nu trebuie să fie o sperietoare. Câtă vreme știi cum să-l utilizezi și îi cunoști limitele, nu o să ai nici o problemă.

Motorul poate fi viciat și mai tare de resurse dacă suferi de anxietatea unei autonomii reduse și apeși pe butonul Eco. Acesta te lasă cu numai 31 de cai putere, dar păstrezi cuplul de 125 Nm. Sincer, nu am resimțit o scădere dramatică a resurselor. Downgrade-ul este aproape insesizabil. Poate să te enerveze doar limitarea vitezei maxime la 100 de km/h.

Sunetul motorului? Ușor enervant în marșarier, complet normal atunci când te deplasezi la viteze mici și trebuie să avertizezi sonor pietonii.

Am uitat să vă spun despre cutia automată. Are o singură treaptă și este acționată de la un selector rotativ. Cam atât.

renovatio e-charge
Rețeaua Renovatio E-Charge are o rețea care cuprinde 214 locații în toată țara. O mare parte dintre aceste locații se află și în centre comerciale importante. De asemenea, există planuri pentru o expansiune accelerată.

Consum

Autonomia este un alt subiect tabu pentru Dacia. Când Honda E și Mazda CX-3 s-au prezentat în fața audienței cu o autonomie de aproximativ 200 de kilometri, publicul a criticat, însă nu a aruncat cu pietre. În România, s-a trecut direct la o lapidare nemiloasă.

Cei care au înțeles destinația acestui model și cifrele unei electrice au lăsat pietrele jos. Pentru că, surprinzător, Dacia Spring stă mai bine decât modelele mai sus menționate. Bateria de 27.4 kWh promite o autonomie de 230 de kilometri în regim mixt și o valoare de 305 kilometri în oraș.

Pot spune că am rulat în regim mixt cu Spring cam 140 de kilometri. La finalul testului, mai aveam 35% baterie și autonomia indicată până la gol era de 80 de kilometri. Deci, aproape de valoarea oficială. Și n-am menajat deloc mașina.

Dacă ne uităm la consum, el a fost de 13.3 kWh/100 de km, mai mic și decât cel anunțat de producător: 13.9 kWh/100 km. Prin urmare, în regim urban, aveți toate șansele să fiți sub această valoare și să atingeți o autonomie de cel puțin 250 de kilometri. Pe timp de iarnă, aceste valori ar putea scădea cu vreo 30%.

Așadar, Dacia Spring oferă o autonomie confortabilă. Mai confortabilă decât a unui Honda E. Și spun asta din proprie experiență, după ce am condus aproximativ o lună mașina electrică japoneză.

Când vine vorba de încărcare, Dacia Spring beneficiază și de un conector DC. Acesta poate înghiți maxim 30 kW de la o priză rapidă, ceea ce ar face ca bateria să se încarce în aproximativ o oră.

De la o priză AC, Dacia Spring va putea extrage maxim 6.6 kW. Iarăși nu este o valoare rea: Mazda MX-30 și Peugeot e-2008 sunt doar două exemple care au acceași capacitate. De la o priză casnică, Dacia Spring se va încărca în aproximativ 14 ore.

Spre deosebire de celelalte electrice din segment, Dacia Spring nu vine cu un selector al capacității de regenerare a energiei irosite la frânare. Sau o funcție e-pedal, care să permită încetinirea mașinii când ridici piciorul din accelerație, recuperând energia. Nu e nici o problemă. La fiecare ridicare a piciorului, în baterie merge puțină energie, chiar dacă mașina nu încetinește.

Performanţe

Așa cum vă spuneam și mai sus, Dacia Spring este o mașină destinată zonelor urbane, așa că e oarecum nedrept să ne raportăm la sprintul 0-100 de km/h. Dar toate mașinile trec prin această evaluare. Așa că cele 19 secunde pe care le petreci până atingi acest prag psihologic își spun cuvântul și taxează aspru acest model.

Nici nu vreau să mai aduc în discuție cele aproape 30 de secunde scurse de la 80 la 120 de km/h. Pentru optimiști, rămâne de referință sprintul de la 0 la 50 de km/h. Viteza maximă de 125 de km/h nu impresionează nici ea, deși am mai văzut mașini electrice cu această valoare.

Interior

Nu vă așteptați la minuni. Ne-am obișnuit, sper, cu rețeta Dacia. Plasticul tare e la ordinea zilei și este o soluție la îndemână pentru reducerea costurilor. Și pe Spring avem materiale solide, finisaje perfectibile și zone neprietenoase. Dar se mai înviorează atmosfera cu câte o inserție cromată sau una de culoare albastră.

Chiar și scaunele au o cusătură albastră. Ele sunt îmbrăcate într-o piele artificială pe versiunea testată de mine, adică Business, dedicată programelor de car-sharing. Tapițeria permite curățarea sa foarte ușor.

Ergonomia rămâne banală. Avem un aer condiționat manual ușor de folosit, reglarea facilă a oglinzilor laterale șii foarte puține comenzi pe volan. Pe nivelul acesta de echipare lipseau comenzile de sub volan, celebrul satelit Renault care îți permite să ajustezi volumul.

Spațiile de depozitare sunt bine gândite și generoase. Am rămas uimit de capacitatea uriașă a torpedoului. Pe locurile din spate, după ce ai trântit accidental ușile pe care nu le așteptai așa de ușoare, devii ușor claustrofob. Spațiul pentru picioare, în cazul unui adult, este foarte restrictiv. O să te trezești că sapi cu genunchii în spătarul scaunului față. Neplăcut.

Nici la nivelul capului nu e mai bine. Plafonul e la limită, dacă ai 1.80 metri. Podeaua este aproape complet plată, dar nu ajută foarte mult în acest context. Minunile se întâmplă însă în portbagaj, acolo unde cei de la Dacia au transformat apa în vin. Adică dimensiunile limitate ale unui mini, într-o valoare demnă de segmentul subcompact.

Dacia Spring promite 290 de litri. Păi, asta e o valoare similară cu ce oferea un bătrân Peugeot 208. Și acolo vorbim de un segment superior. Nu mai spun de faptul că românii au reușit să înghesuie o roată de rezervă de dimensiuni normale sub podea.

Bancheta s-a rabatat dintr-o singură bucată și ne-a dezvăluit o capacitate totală de 620 litri. Dacă vei comanda varianta cargo (despre care nu există, momentan, informații) vei primi doar două locuri și o capacitate de 800 litri. Greutatea maximă cu care ai putea să o încarci este de 320 de kilograme.

Aș vrea să fac și o remarcă personală: hayonul se deschide ușor cam lent și nu până la o înălțime confortabilă. Așa că o să te trezești că-l lovești mereu cu capul, involuntar. O să te alegi cu o serie de cucuie până te obișnuiești. Am lăsat la final izolarea fonică a habitaclului. Pare că lipsește aproape cu desăvârșire. Auzi tot ce se întâmplă afară, auzi zgomotul de vânt, zgomotul făcut de anvelope și chiar eventuale pietricele ridicate pe drum.

Preţ de achiziţie

Dacia a promis cea mai ieftină mașină electrică din Europa. Și s-a ținut de cuvânt. Avem un preț de pornire de numai 16.800 de euro pentru versiunea standard. Este la jumătate din valoarea celor mai accesibile mașini electrice. Bineînțeles că nu vine cu multe dotări, dar măcar ai în standard limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor și frânare automată de urgență.

Odată cu deschiderea oficială a comenzilor, Dacia a pus în vânzare și o variantă ceva mai bine echipată, denumită Comfort Plus. Prețul ei este de 18.100 de euro. A fost și prețul pe care calculatoarele românilor s-au grăbit să-l aducă în atenție prin intermediul ecobonusului și al programului „Rabla”. Pentru că, dacă luăm în calcul bonusul pentru mașini electrice și bonusul pentru casarea unei mașini veci, Dacia Spring ajunge să coste 7700 de euro.

Pentru suma aceasta s-au bătut românii pe site-ul Dacia în momentul deschiderii comenzilor. Ca să concluzionez, deși rezultatele comerciale nu erau greu de anticipat, Dacia nu mai face față cererii de mașini noi și a oprit precomenzile pentru Spring Comfort Plus. Ele vor fi reluate în săptămânile următoare.

Nota la acest capitol nu poate fi altfel decât maximă, având în vedere că nimic nu este mai ieftin decât Spring. Nici măcar echiparea de bază a rivalilor.

Siguranţă

Dacia are antecedente la EuroNCAP. Și i s-a dus vorba că nu reușește să primească niciodată punctajul maxim. Nu că și-ar fi propus vreodată să facă mașini de 5 stele. Pentru a putea ajunge în Europa, Dacia Spring trebuia să se adapteze la cerințele de siguranță ale Bătrânului Continent.

Caroseria a primit ranforsări noi și au fost instalate mult mai multe sisteme de siguranță. Așa cum ziceam și mai sus, mașina vine cu 6 airbaguri, frânare automată de urgență și buton de SOS. Obligatorii în UE și extrem de bine venite.

Ţinută de drum

Un alt indiciu că Dacia Spring este o mașină urbană este ruliul pe care îl manifestă în viraje. Mașina se înclină îngrijorător de mult și îți inspiră o senzație de nesiguranță. Unde mai pui că scaunele nu au o susținere laterală foarte bună.

Iarăși un moment neplăcut a fost acela în care am schimbat brusc direcția de mers la 70 de km/h. Nu știu cum se va descurca electrica la testul elanului. Evitarea unui obstacol s-ar putea să fie un fel de călcâiul lui Ahile. Poate și pentru că anvelopele sunt destul de înguste, iar garda la sol e destul de bună pentru un mini SUV: 15 centimetri.

Cred că și în situații de vânt lateral puternic, mașina ar putea fi ușor destabilizată și ar putea crea un disconfort.

Așadar, rămâneți cu Spring în oraș și nu abordați sensurile giratorii cu prea multă viteză.

Dacia Spring rămâne o mașină care te ajută să treci aproape fluierând pe șosele neasfaltate. Gropile mai adânci și limitatoarele de viteză vor trimite însă o serie de șocuri în suspensie și vor zgâlțâi bine pasagerii. Nu mai vorbesc despre zgomotul suspensiei, care poate deveni foarte deranjant.

Direcția este de-a dreptul uimitoare. O poți răsuci cu un singur deget. Este asistată perfect și te ajută să parchezi mașina aproape oriunde. La pachet cu dimensiunile foarte reduse. Pe cât de asistată este în oraș, pe atât de absentă este pe un drum național. Nu ai niciun feedback al direcției, nu știi unde sunt roțile și nu cunoști limita aderenței. Ceea ce te face stăpân pe „un covrig” care nu e de fapt al tău.

Vizibilitate

Chiar dacă e o mașină foarte mică și nu ar trebui să ai probleme cu parcările, Dacia plusează și cu câteva sisteme de asistență, cum sunt senzorii de parcare și camera de marșarier.

Dacă nu le ai, nu-i nici o problemă. Oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar luneta are și ea o dimensiune decentă. Doar oglinda retrovizoare mi s-a părut cam mică.

Tehnologie

Nu sunt foarte multe de zis aici. Te uiți la planșa de bord și totul pare extrem de familiar. Asta pentru că e fix ce găseam pe vechea generație Dacia Sandero și Logan. Adică sistemul de infotainment MediaNav de 7 inch, care beneficiază de navigație și de o conexiune Apple CarPlay și Android Auto.

Ai o conexiune USB, ai Bluetooth și un simț tactil decent. Puterea de procesare este și ea decentă.

În spatele volanului găsești un afișaj destul de colorat. Nici vorbă de digital. E doar o planșă colorată, iluminată inteligent. Și mai ai un computer de bord simplu, de modă veche, dacă ne luăm după butonul pe care trebuie să apeși în mijlocul ceasurilor ca să îți indice informațiile.

Am apreciat însă comunicarea transparentă și plină de informații: viteza medie, distanța și consumul pe două trasee, autonomia, energia rămasă în baterie.

Așa cum ziceam și mai sus, pe lista dotărilor se mai găsesc senzorii de parcare, o cameră de marșarier cu o imagine nu tocmai bună, un aer condiționat manual și geamuri electrice amplasate pe panoul planșei de bord. O întoarcere în timp sau o rememorare a primei generații Logan.

Design

Nu pot să spun că designul lui Dacia Spring îmi merge la suflet. Sunt multe elemente disproporționate. Și totul începe cu roțile mici. Dar cred că ne vom obișnui cu Spring, chiar dacă azi m-am simțit bombardat de priviri, camere foto și chiar întrebări curioase.

Într-un an de zile, vom vedea Spring-uri peste tot. Vom comanda pizza și ne va fi adusă de un Spring. Vom căuta o mașină de închiriat în zona noastră și vom da peste mai multe Spring-uri.

Designul este unul creat pentru a se adapta rapid în peisajul urban. La cei 3.7 metri lungime, Spring nu se vrea o apariție impozantă. Ba mai mult, cei 1.6 metri lățime o vor face să pară cât jumătate de bandă. Tocmai de aceea se va încadra perfect pe acea pseudo-bandă de circulație de pe E85, între București și Bacău. Pentru moment este disponibilă cu trei culori de lansare, dar vor mai urma și alte nuanțe.

Jantele au doar 14 inch, pasajele roților au protecții din plastic, iar pe acoperiș avem bare de amarare. Cam de aici vine alura de SUV. De reținut că în partea din spate vom vedea alte stopuri decât cele din pozele noastre.

 

Nu ne-a placut

  • Zgomotele transmise de suspensie
  • Hayonul nu se ridica mai mult
  • Dotările tehnologice
  • Spațiul pe locurile din spate

Ultimele teste

Comentarii (70)

  • Florin
    O rușine de mașină !!!
    Un coteț !!!!!!
    113 150
  • ACE - Craiova
    Mie imi aduce aminte de modelul mic de oras RENAULT 5 pe care-l fugareau cu nonsalanta tinerii studenti prin Franta acum 20-25 de ani, bun la toate, destul de accesibil ca pret si bunicel ca fiabilitate.

    MULT SUCCES DACIA - chiar as vrea sa faci, cat mai curand si primul tau model care sa obtina toate cele 5 stele EURONCAP!!!!
    97 55
  • Ace-Juvete
    Subventionand electrotroaca asta,statul ruman subventioneaza industria din China din banii tuturor. Performante demne de anii 50 iar cu consumul? Am un prieten care a lucrat la o mare reprezentanta,toate masinile de drivetest erau cipuite,inclusiv cele aspirate,trageau mult mai bine decat alea pe care le primeai,un alt prieten a crezut ca face o afacere buna cand si-a luat pe sub mana un telefon corean scump care era facut doar pentru a fi expus in magazin,in afara de un ecran mult mai luminos,colorat si bateria mai mare,nu putea sa il updateze sau sa isi intaleze unele programe,ada si Dacia,nu m-ar mira sa aiba un motor mai puternic si-o bateria mai mare in versiunile de fata,de prezentare,sa nu uitam puterea marketingului,a propagandei de vanzare.0-100 in 20 sec,vorba lu' Florin de mai sus de la primul comentariu.
    90 68
  • Mult succes Dacia, dar eu n-o sa cumpar asa ceva, asta inteleg din comentariul lui @ACE.

    Acest model putea fi asamblat in Romania, nu cred ca erau costurile mult mai mari fata de China, Renault primeste o bila neagra de la mine.
    107 22
  • Mare sau mic e un prim pas in directia buna.
    Se poate mai bine ? Se poate bineinteles.
    Sper ca in timp pretul sa scada suficient de mult pentru a schimba complet peisajul urban si a aerisi la propriu orasele. Cat despre sufocarea datorita numarului mare de masini problemele oricum vor fi tot mai mari pentru ca ne plac masinile.
    Sper sa inceapa productia si in tara la noi pentru ca acum primul care castiga e chinezul.
    Asteptam electrificarea tuturor modelelor, Duster, Logan, etc. Succes :)
    63 11
  • Bine punctat articolul, insa as dori sa nu mai vad remarca de genul "macar ai in standard ABS & ESP". Din cate stiu ESP-ul este o dotare obligatorie din 2015, deci nu e ca si cum Dacia ar fi pus acest pachet (Abs , ESP , EBD) pentru ca tine la siguranta cumparatorilor. Nu ati spus nimic de stergatorul cu un brat sau de singura duza spalator de parbriz .
    69 19
  • 45 de ponei frumosi
    Ce ma mira cel mai tare,miile de romani care s-au aruncat inainte cu avansul fara s-o fi vazut-o live,s-o fi testat-o,maxar sa se fi urcat un pic in ea,nici macar teste in presa auto nu aparusera,asa e la mocangeala la romani,ca la Caritas,isi pierd mintile cand e vorba de bani moca.
    73 22
  • Va fi un succes în următorii 2-3 ani. Apoi, depinde cât de repede primește un facelift și ce îmbunătățiri va primi.
    Succes, Spring!
    33 43
  • Catalin
    Renault nu ma convinge cu aceasta strategie.
    61 19
  • cand dai 7-8k euro pentru o masina electrica noua cu garantie, care sa te coste 9 lei/100km (incarcare priza domestica 13kw*0.7lei), fara cheltuieli neprevazute, fara ulei, ambreiaje, cutie viteza, turbo, etc. ce pretentii de 'lux' mai ai? Doamne da sa se vanda si sa dispara putorile diesel din orase, sa putem si noi respira aer curat.
    83 55
  • lucian
    Pentru cei care critică - ”in al criticei domeniu orice om se crede geniu”. Sunt de acord cu Paul
    28 51
  • @lucian
    Nu criticam pseudomasina ci subventia ei,daca nu o plateam toti cu banii din taxe nu o critica nimeni.
    63 18
  • Seriff
    @Paul daca tu crezi ca masina asta te va salva de putoarea din oras te inseli amarnic, uite un exemplu ca sa vezi de unde provine poluarea adevarata : https://www.youtube.com/watch?v=ikoaXhjizTI, plus multe alte motive, fabrici, uzine, santiere de constructii, iar in clip se arata doar putin din multiplele arderi de deseuri, in realitate sunt mult mai multe, asa ca imi pare rau sa te dezamagesc, dacia spring nu te va face sa respiri aer curat in nici un oras.
    58 23
  • In Bucuresti in fiecare noapte si mai ales in we pornesc incineratoarele de deseuri ilegale iar statul roman care ne ia banii pe taxele de poluare se face ca nu le vede. In pandalie cand am stat toti inchisi la parnaie in case,erau senzorii din Bucale pe rosu,toti,cu 0 masini pe strada.Dar tu tine-o pe a ta,ca tragi diesel in nas si hai sa interzicem,sa taxam,sa subventionam.
    60 15
  • @Seriff
    O fi in Bucuresti asa, dar Bucuresti nu e singurul oras din tara. Stai tu la semafor in spatele unui diesel si stai apoi in spatele unei masini electrice. Sa imi spui apoi in care din ele iti face placere sa tragi aer in piept. Sau sa te incalzesti mai bine de la caldura emanata.
    34 50
  • Dacia nu va putea fabrica acest model in
    RO; platforma CMF-A este implementata doar in fabrici din Brazilia si India (Kwid), iar varianta sa electrica doar in fabrica din China (K-ZE)
    53 5
  • Chestia asta numita de uni "masina" nu are ce cauta pe sosele, poate doar sa se joace copii cu ea printre blocuri, ca pe alte drumuri te rastoarna vantul, fereasca..
    51 41
  • @@serif
    Si solutia ta care e,sa subventionam mai mult industria chinezeasca? Avem de unde,mai facem un imprumut la Fmi,nu?Ca vezi tu,pe electrotroaca asta nu platea nimeni 19 000euro daca nu ne luau cu japca din taxe se la toti.
    49 16
  • Ce se roaga unii sa se vanda, dar sa fie altii ce o cumpara.

    Cei care au platit avans nu trebuie considerati inconstienti ca n-au vazut-o in realitate, avansul este de doar 100 de euro, daca sunt dezamagiti unii, cred ca lasa de la ei suma asta, nici n-o mai cer inapoi.
    49 8
  • netam-nissan
    eu cred că nota dată spune totul: 3,6...
    58 11
  • @netam-nissan
    O stea a fost data din oficiu + a doua pentru incurajare ca e nou venita si poate s-a intimidat.
    50 10
  • Ce pute in Bucuresti?
    Normele de poluare europene sunt:

    Norma Benzina NOx Diesel NOx Diesel particule
    Euro-1 0.97 g/km 0.97 g/km 0.140 g/km
    Euro-2 0.50 g/km 0.90 g/km 0.100 g/km
    Euro-3 0.15 g/km 0.50 g/km 0.050 g/km
    Euro-4 0.08 g/km 0.25 g/km 0.025 g/km
    Euro-5 0.06 g/km 0.18 g/km 0.005 g/km
    Euro-6 0.06 g/km 0.08 g/km 0.004 g/km

    Se observa progresul de la Euro 1 la 6.

    Un Diesel modern Euro-6 emite noxe cam la fel ca un benzinar, adica 0.06-0.08 grame la fiecare kilometru parcurs. Si 4 miligrame de particule la un kilometru parcurs.
    Daca stai in spatele unui Diesel (sau chiar al unui Otto) si ala scoate fum e pentru ca ori are avansul grav dereglat ori motorul este foarte uzat (cilindrii-pistoane-segmenti) si arde ulei la greu (papa ulei).
    Aceste valori (mai ales la Euro 5 si 6) sunt extrem de mici si nu pot fi sesizate decat daca iti faci perfuzii in nari cu gazele de evacuare, ceea ce, bineinteles, numai Edikkk poate.

    In continuare ICE-urile reprezinta cea mai ieftina solutie de transport. Si deloc nociva asa cum incearca unii propagandisti sa raspandeasca ideea.
    63 24
  • Dănuț Alin Niță
    Dacia restructurează forta de munca de la Mioveni, si Titu, dau afara oamenii care nu au pile si relatii....
    Rușine putea fi construită în România
    Rușine Renault/Dacia
    Rușine !!!!!
    74 19
  • @Alex, sigur, ca toti avem nevoie de super-masini cu sute de cai, ca sa stam in trafic la semafoare bara la bara in fiecare dimineata si seara, cat sa ducem copiii la scoala/gradinita si sa mergem la munca si cumparaturi. Nuuu, desi 95% asta facem zilnic, ne luam masini pentru cei 5% in care ''daca o sa am nevoie''? In fine, greu de schimbat mentalitatea. Pana cand nu o sa ma privim masina ca ''succesul in viata'' o sa treaca ceva vreme, si tot diesel sh o sa luam ca sa demonstram ca ''ne-am ajuns''.
    30 50
  • Edikkk
    Ideea este aşa

    90% din persoane conduc doar în oraş şi maxim 50-100 km pe zi. Nu numai în România ci şi restul Europei.

    Pe Autostradă face un Bucureşti - Craiova, Braşov, Brăila sau Constanţa la 100 km/h.

    Nu e de drum lung în general, dar POŢI FACE ŞI DRUMURI LUNGI, nu scrie nicăieri că este interzis !!!!

    Dar chestia cu ITP, noxe, revizia, distribuţia, schimbător, pedale multe, reparaţii la garaj au dispărut !!!

    Deci cererea o să fie imensă, garantat.

    Mult succes chinezoaico.
    Poate o să te producă şi în România.
    43 70
  • @edikk
    :''Pe Autostradă face un Bucureşti - Craiova, Braşov, Brăila sau Constanţa la 100 km/h'',trezeste-te ba din somn,nu exista autostrada pana la Craiova,Brasov,Braila. Si daca ar fi existat,cine ar fi mers cu 100km/h pe ea?Eu cand nu ma grabesc o tin pe la 150-160 pe autostrada,sa va vad cu electrica la fel daca vreti sa nu va treaca viata la volan in plictiseala.Tu si tiristii,asta daca ai carnet.ba baiatule,troaca asta prinde suta in 20 de secunde,ce drumuri lungi visezi,ba?Depaseste tu cu asta camionul incarcata cu bagaje,basca ca dca ai trecut de 70 la ora,te lasa bateria in 40km.Recunoaste ca e un fas scump doar pentru oras si-ti trebuie si a doua masina.
    62 37
  • Edikkk
    Pentru cap pătrat
    "@edikk
    la 02.04.2021, 12:48"

    Este clar că nu există autostradă spre Craiova, Brăila, etc şi este clară ideea că să se meargă cu 100 km/h pe naţionale sau autostradă.

    Nu scrie nicăieri că trebuie să ai minim 130 km/h ca să mergi şi pe autostradă :))))

    Ai şi tu un SH diesel şi gata, egou tău zice, "ci tari sînt" :))))

    Sunt electrice care lasă maşini sport consacrate în urmă, darămite un SH cu climă bizonică :))
    29 57
  • 7700 euro e pret de bicicleta electrica; insa nu te ninge, nu te ploua, mai iei si 1-2 persoane cu tine + bagaje. Eu zic ca merita banii. Insa fara subventie va fi cam greu. Ne place, nu ne place noi toti platim subventia pnetru cei care isi cumpara :)
    56 24
  • Laschescu Dorin
    Sunt total de acord că Spring trebuie fabricată în România, dar nu îmi plac comentariile răutăcioase ale celor care preferă să se plimbe în jafuri SH în loc de Dacii noi...
    33 45
  • Citizen
    M-a distrat nota de 3,5 stele la siguranta :)), pe ce baza ati dat nota aia?
    51 8
  • danut alin p__a sunt curios tu ce masina ai ?
    13 51
  • @Laschescu Dorin
    Gata boss,acu' vand troaca si-mi iau ceva nou!
    55 12
  • @tatraurs
    spre disperarea ta, nu ne trece nicio viata la volan de nicio plictiseala. pentru mine unul, calatoria, oricare ar fi ea, nu presupune nicio graba, niciun stres, totul e de placere, de asta si pe autostrada, cu termica actuala, merg lejer, in intervalul 100-115, unde am, pe langa zgomot redus de la vant, anvelope si motor si un consum optim raportat la viteza.

    nu mai zic, in multe tari, din europa anglia, spre exemplu, viteza maxima pe autostrada este limitata chiar la 110 km/h, dar chiar si in tari foarte intinse, precum america sau australia , unde poate te-ar ajuta o rulare pe mii de km cu o viteza mai mare, surpriza, limita este tot 110 km/h. nu stiu daca ai ajuns prin america, cel mai probabil nu, acel 110 este o viteza maxima, dar in realitate, se merge frecvent pe autostrazi cu 70-80-90 km/h, mai ales cand sunt incarcate, mai mereu adica, dar se merge constant si fluid si fara stres, pentru ca oamenii aia stiu sa le foloseasca, nu sunt tarani cazuti din copac ca de-alde tatraurs, care vede o autostrada pentru prima data si se scarpina in cap despre banda de accelerare. la fel in franta, anglia, spania. din europa, nemtii, italienii, olandezii si polonezii merg mai tare, au medii de viteza mai mari, dar tot foarte civilizat, predictibil in orice situatie.

    doar romanache alde tatraurs se grabeste peste tot, are impresia ca ii trece viata daca nu depaseste limitele legale de viteza.

    zi-ne, ai facut vreodata un calcul sa vezi cat castigi ca timp daca mergi cu 150-160 km/h continuu (dar oricum asta e imposibil pentru ca mereu te va incetini altul pe banda rapida care depaseste pe un altul si mai lent) fata de o viteza mai mica, sa zicem constant cu 110 km/h? cu siguranta nu ai facut, dar iti spun eu...nu castigi mai nimic, doar cateva minute la capatul calatoriei, pentru ca portiunile de autostrada din romania sunt relativ scurte si sunt pline de agitati ca tine care fragmenteaza fluiditatea traficului. deci tu o vei tine practic tot drumul franand si accelerand si nu castigi mai nimic la timp, plus ca iti uzezi aiurea masina si apoi comentezi ca tuta in targ ca sunt masinile proaste si consuma mult, cand de fapt tu habar nu ai sa conduci eficient si anticipativ.

    toate astea din cauza ca tu si de-alde tine sunteti agitati din fire si nu aveti rabdare sa va asumati un lucru cap-coada.

    mergeti ca apucatii pe doar cativa km, va vad agitati si fara rabdare peste tot, in magazine, la coada la casa in supermarketuri, la masa la restaurant, mancati si beti ca nehalitii, chiar si la chestii de distractie tot agitati sunteti, sa nu va treaca viata pe langa voi. nu aveti rabdare nici in vacante, mereu pe perpeleala, pe disperare, mai mult ca sigur si cu femeia termini treaba tot la repezeala, 2-3 minute maxim si gata, ca asta ti-e firea, altfel simti ca trece viata pe langa tine.

    adevarul e ca tu treci pe langa viata, pentru ca nu stii sa o traiesti. nu a avut cine sa te invete, iar acum e mult prea tarziu sa mai deprinzi ceva in sensul asta.
    53 77
  • @@tatra
    Cand prind nesimtiti ca tine mai ales pe a doua banda care merg mult prea incet si nu vor sa se traga pe prima,dupa un flash si un claxon prelungit,ii lovesc usor din mers in bara din spate,sa vezi ce fete socate fac papagalii.Aici vorbeam de o caruta subventionata care nu prinse mai mult de 125,ce ma intereseaza exemplele tale cu America sau Anglia? La noi ai 130,la germani pe multe portiuni ai cat vrei tu sa ai.
    61 38
  • @14:37
    Iar a scos Calingura(chiulasa bengoasa) capul din vespasiana,acolo unde taie in fiecare zi bilete la un leu si intreaba oamenii daca mai doresc hartie. Mai bipedule,nu stiu cu cine te-ai certat tu mai sus si ce te-a deranjat,cer e ca mereu tii sa ne arati cat de barbat esti atunci cand incepi sa te legi de prietene,neveste si mame.Mergi omule cu cat vrei tu cu masina,da-te jos si impinge-o daca asta te face pe tine fericit,crezi ca intereseaza pe careva cu ce viteza mergi cu boilerul tau pe autostrada?
    58 9
  • As putea intelege entuziasmul pentru Spring daca ar fi costat 8-9k euro. Pentru dublul sumei asteia, ma abtin ca ajung repede in pacate. Aceleasi sentimente le am si fata de stimulul pentru achizitia de electrice.
    56 9
  • Dănuț Alin Niță
    @ Flo
    o marcă evaluată mult peste căruța de Dacia !!!
    :))))
    51 12
  • Sa o rozi
    @ @@tatra.faci pe naiba tu p autostrada. Nu te mai crede in nfs, ciudatule mancator de muci.
    Am curaj sa pun pariu cu oricine, pe orice, ca in 2 ani, spring va fi cea mai vanduta masina electrica din Europa
    16 48
  • @sa o mesteci,tu vrei sa te intorci la caruta si cal? Pe ce punem pariu ca nu si unde?
    40 10
  • Teodor
    Eu nu renunț la Diesel ul meu. Merg 1300 km cu el la fiecare încărcare care durează doar 5 min. Pana nu îmi oferă 1000 km un electric, nu ma vad în vreunul. Iar poluarea diesel nu este deloc ATÂT de nocivă pe cât se tot face propagandă de-a dreptul nazistă. Nu a fost o suta de ani, nu va fi niciodată un produs negativ. Sunt doar vorbe aruncate cu nocivitatea exagerată. Și nu știți deloc, dar absolut deloc DE CE. Totul este doar economie și afaceri. Azi este rândul lui diesel sa fie nociv, după ce toate resursele planetare au fost vândute cu bani grei contra datorii mari externe, Chinei. Războiul diesel ne rupe pe noi, ca să nu consumăm ce este destinat altcuiva. Simply bussines.
    37 10
  • .... "dupa un flash si un claxon prelungit,ii lovesc usor din mers in bara din spate"

    Nici de 1 aprilie n-ar fi mers povestea asta. Si ma indoiesc sincer ca exista 31 de dobitoci care sa-ti aprobe comportamentul. Dar mai stii?
    23 32
  • Majoritatea blamați subvenția. Va readuc aminte (sau ii informez pe cei care au datorii către stat neplătite) ca NU sunt doar banii VOSTRI, sunt si banii celor ce cumpăra acele mașini si au contribuit cu sume importante la buget. Ați comentat la fel despre celelalte programe verzi cu subvenționare pentru fotovoltaice sau panouri solare? Dați dovada de "minte îngusta". PS: "Daca as fi pentru o zi președinte" v-as trimite la scoală (nu pentru gramatica, pentru un curs de "cum sa") Post scriptum 2: nu e vorba se școala veții
    16 46
  • @m_frank
    Ok,am inteles ,facem ciocul mic si ne platim in continuare cu mai mult spor muncitoresc darile.Propun sa ii scutim timp de un an de plata Tva-ului si a impozitului pe cei care cumpara electrice chiezesti,ce zici de idee?Intr-o buna zi cred ca o sa ajungi presedinte,cu toate ca pare imposibil,o sa-l depasesti clar la intelect pe schiorul de acum.PS Esti sigur ca astia care comenteaza impotriva pe aici nu platesc taxe pe an si de 50 de ori mai mult decat tine?Sau oi crede ca doar saracanii fac gat pe aici,cine stie...
    38 7
  • inexorabil
    Te distrezi pe cinste…Bogdane. Nu? Chiar ai ce citi pe-acilişé :)

    Atunci prinde-o şi pe-asta din şezlong: pentru “bijuteria” în speţă, nici nu mă dau jos din pat…Ca să deschid laptop-ul (doar nu credeaţi: ca s-o zbughesc spre showroom).

    Mmmmm, ce fain, no! Cu această ocazie, am (re)învăţat un principiu înviat fănelistic: festina lente! Cică inclusiv în “tandreţuri” cu iuby!?
    Mă rog, eu, unul, am crescut sub impulsul răcnetului lui Reese adresat Connorancei (“Faster! Drive faster!”) şi stiţi ceva?...Terminator capătă un contur tot mai real, aşa că avem nevoie de…tensiune/ardoare dinamică/cinetică. Deci, nu pe Calea Moşilor.
    33 10
  • Tiermaker 2021
    Vw
    Koenigsegg
    Jeep
    Smart
    Volvo
    Rolls Royce
    Lucid
    Fiat
    Lotus
    Infiniti
    Iveco
    Subaru
    Maserati
    Lamborghini
    Suzuki
    Opel
    Seat
    Lancia
    Honda
    Lexus
    Lada
    BMW
    Maybach
    Rivian
    Hyundai
    Alpine
    Audi
    Range Rover
    Jaguar
    Ram
    Acura
    Chevrolet
    Tesla
    Toyota
    Renault
    Land Rover
    Cadillac
    Lincoln
    Polestar
    Kia
    Corvette
    Mercedes-Benz
    Dacia
    Ford
    Chrysler
    Pagani
    Bentley
    Alfa Romeo
    Aston Martin
    Porsche
    Buick
    Nissan
    Mustang
    Bugatti
    Mini
    Mitsubishi
    McLaren
    Ferrari
    DS
    Dodge
    Samsung Renault
    Ssangyong
    Mazda
    Citroen
    Skoda
    19 8
  • inexorabil
    Recenta “coloană a infinitului” se fracturează în dreptul lui Range Rover, Mustang şi Corvette, care n-au figurat niciodată ca mărci în sine (Corvette nici măcar ca “sub-brand” al lui Chevrolet, deşi “rumorile” ne anunţă că amorţiţii Mărioarei s-au lăsat vrăjiţi de “succesul” lui Mustang Mach-E şi, deci, s-ar gândi s-o comită şi ei, numai că baza de pornire a viitoarei e-aberaţii ar trebui să fie…Camaro, precum susţine şi Motor Trend, adică o autoritate pă cultură “automobilitică”, băi Mafioso!).

    Aşadar, acesta să fie principiul tău călăuzitor: “Mă fac de râs, deci exist!” ?
    29 9
  • O masina pe masura pretului.
    Cu siguranta va avea succes.
    Nu se produce in Romania pentru ca bateria si materia prima e la mama ei in China.
    Sunt atatea alte masini produse in China: BMW IX3 de exemplu. Aici nu comenteaza nimeni cat costa si de ce la banii astia nu se produce in Germania?
    Ca s-au grabit unii sa o comande fara sa stie ce face. Si norvegienii au dat buzna la BMW IX, tot fara sa stie cum se misca sau cata autonomie reala are. Deci se vinde un brand. Kia a primit multe comenzi pentru EV6 vreo 21000 comenzi intr-o zi.
    Ce diesel se mai lanseaza ca sa atraga atat interes???
    16 36
  • inexorabil
    Mafănel dixit: “Extraordinar! Inexopixu’ ne ţine teoria băţului de chibrit despre profitul pe care îl urmăresc societăţile comerciale”.

    Inexopixu’ dixit: Fantastic! Mafănelu’ se indignează pe marginea noutăţii că nemţii dă Driapta produc “automobile” în China de mai bine de 30 de ani, nota bene, când maoismul era în floare şi, deci, o mierleai mai uşor, dacă te puneai de-a curmezişul faţă de politica Partidului unic.
    26 7
  • Mai hatere, Bmw iX nu este made in China, ci X3 electric, persisti cu dezinformarile, iX va fi produs la Dingolfing. Modelul electric Kia a primit acele comenzi in Coreea de Sud, mori in fiecare zi de grija Bmw si a dieselului.
    26 7
  • inexorabil
    Văleu, Dane, tu realizezi că stai cu semnul egalităţii în mână?
    Carevasăzică aşa: perseverare autem diabolicum cu iX şi la Electrikkk, şi la Mafănel…Acum să tragă un cocoş (sau chiar o curcă) concluzia de rigoare (dar să nu-i omită pe @inexorabil, Cifre, Emoticoane şi inexopixu’).

    PS. Bre Kikkki Frikkki, pân’ la urmă ai brodit-o cu GTI-ul? Aşa-i că este paralel la infinit cu TDI?
    22 8
  • @Inexorabil
    Mafanel e : calingura,chiulasa bengoasa,hunter,7363628,@inexopixu,antinazi,putinica si cel mai des @.Un singur descreierat corporatist plin de sine dar si de ura si incredibil de orgolios,exact ca taurul in arena :)
    22 4
  • Nu inteleg entuziasmul:
    "- Dacia a făcut, Dacia a dres.."
    In afara de siglă pe care, intr-adevăr scrie Dacia doar că este marcă a grupului Renault și nu a României, ce avantaje avem noi ?
    Că din taxele noastre, adică din subvenție, banii pleacă în China în loc să fie investiți în uzinele Dacia din țară?
    Renault putea pune orice emblemă pe mașina asta electrică.
    E doar o strategie de marketing pentru a încuraja plata ecobonusului.
    30 1
  • O caricatura foarte scumpa
    24 4
  • @dan_grc
    Sunt 2 subiecte distincte, daca poti face diferenta: una e IX3 Made in China si al subiect e faptul ca norvegienii au comandat IX (cel facut in Germania) fara sa fi vazut vreun test cu el.
    Deci Dorele: IX3 (cel denumit de tine X3 electric): https://www.autoevolution.com/news/here-comes-the-chinese-made-bmw-ix3-first-one-rolls-off-the-lines-149595.html
    IX e alt model si sper sa nu dezinformezi tu poporul cum face BMW cu cifrele de vanzari.
    6 24
  • Dragi colegi,
    Eu am un Tiguan Allspace si deabia astept sa-mi vine Spring-ul pentru oras.
    Fata Tiguan am remarcat(intuit) urmatorele beneficii:
    1. Costuri consum la un sfert
    2. Parcare mai usoara
    3.Uzura mica la rece (distante scurte 2-3 Km)
    4. Ecologic
    5. Se conecteaza display-ul masinii la android auto... Tiguanul desi a costat 47.000 euro, dupa un an a expirat conectarea gratuita si trebuie platiti peste1000 lei deblocarea...sa astepte!!!- jegosii...

    Fratilor de asta am luat Spring(am comandat)

    PS
    Romanilor autentici care deplang ca nu se fabrica in Romania sa se uite la ce produse cumpara ei, ...numai de ''BRAND'', dar care sunt facute toate in CHINA.
    E plin de firme germane cu produse din CHINA care chiar mint ca sunt facute in germania si romanii autentici si patrioti cumpara in disperare...iar daca le propui un produs romanesc...zic aaa vreau nemtesc :)))
    12 12
  • Am precomanda pt. o masina.
    E o masinuta perfecta pt. mine, fiindca merg 90% in oras si stau la casa, deci o las peste noapte la incarcat si dimineata e bateria la 100%.
    Practic merg gratis cu masina asta, ma costa cat 1,5 litri de benzina la 100km, nu mai schimb uleiuri, lichide de servodirectie, kituri de distributie etc. Practic motorul nu necesita nici un fel de intretinere. In 2 ani scot cei 7700 de euroi dati pe ea si merg gratis.
    N-aveti decat sa turbati de oftica, cu vechiturile voastre diesel dupa care curge fumul negru.
    13 17
  • Seriff
    @rov pai concluzia e clara, e o masina ok pentru cine mai are un tdi de 50.000 euro pentru drum lung si evident pentru cine sta la casa.
    17 0
  • andrei
    exact. asta e a doua sau a 3-a masina, nicidecum prima. iar faptul ca se dau vouchere din banii tuturor...pai sa avem iertare pe logica asta, ca de ce se dau, pentru mine personal nu ar trebui sa se faca nicio sosea care nu imi trebuie MIE, personal, niciun program care nu imi e mie, PERSONAL, de folos si tot asa. pe logica asta nu s-ar face nimic niciodata pt ca e imposibil sa faci ceva care sa ii fie util absolut fiecarui cetatean.
    3 14
  • Seriff
    @Goos, felicitari, chiar nu ne interseaza, mai bine ne zici ce masina ai ca a doua masina, adica aia diesel cu care te duci la mare si la munte. Lasa ipocrizia cu '' vechituri cu fum negru'' cand sti bine ca si tu ai sau ai avut o masina diesel.
    15 2
  • vali42
    Am un diesel euro 6, o caruta 4x4, cumparata de noua.
    Am folosit zilele astea in Bucuresti aplicatiile ce iti permit inchirierea de masini hibrid/electrice si am mers cu Yaris(h) si Zoe(e).
    Pentru oras, genul asta de masinute sunt cea mai buna varianta.
    Iar Spring e clar cea mai buna varianta de a2a masina.
    Caruta 4x4 doar pt weekend-urile din afara orasului si vacante, atat.
    9 7
  • ironie!?
    Cate locuri are? 2? bancheta aia din spate ce rol are? Portbagaj are?
    13 2
  • Seriff
    @Vali42 Pai cam asta e rolul acestor masini, doar ca lumea nu intelege, sunt niste masinute strict de oras, pentru drumuri lungi si fara griji de incarcare exista masini termice, asa ar trebui sa fie.
    15 0
  • Apropo de discutia cu subventia de 10.000 euro pentru masini electrice...
    Felicit statul roman pentru initiativa, daca 6000 de masini electrice circula in oras( si...Spring e de oras fata de Tesla de exp), e un beneficiu enorm pentru toti locuitorii cu sau fara masini.
    Trebuie sa ne uitam la beneficiul colectiv, asa si programul rabla, ofera bani celor care au o masina veche si la prima vedere se poate zice ca nu-i benefic pentru cei care nu au detiut si nu vor sa detina masini(cca 50% din populatie)

    Sunt inechitati mai mari in societatea romaneasca, nu mai avem trotuare si nici spatii verzi intre blocuri...ce vina au cei 50% dintre romani care nu detin masini ca orasul s-a betonat??

    Doar cu impozit foarte mare auto (eventual in functie de taxa de poluare), taxa de parcare mare(corecta) si facilitati de parcari in afara orasului( e plin de campuri parasite) s-ar rezolva problema...
    Dar cine sa faca asta in Romania, unde fiecare gandeste doar pentru el( si limitat), iar majoritatea politicienilor ar da si foc la tara doar doar sa ramana ei, vesnic la butoane.
    8 8
  • @Seriff
    Da ai dreptate, daca nu merg cu Spring-ul, merg cu TDI-ul prin oras...
    Dar am comandat 7 bucati Dacia Spring de fapt, vor substitui 2 TDI-uri in oras, in schimb 5 vor inlocui total alte 5 Loganuri de 2-3 ani euro 6, daca prind subventia la ele.

    Daca nu prind subventia, agentii mei de teren tot cu Loganul vor alerga prin oras, GAZANDU-VA (dar finut totusi...euro6)...:)))
    6 11
  • Seriff
    Felicitari pentru achizitie, asteptam feedback despre ele.
    2 11
  • @Bogdan,cum justifici cele 4 stele la interior si cele 3,5* pentru tinuta de drum? Hinda E ar trebui sa aiba 9 stele pentru interior.
    Altfel, o masina care se va vinde pe rupte. 6000 de comenzi fara ca oamenii sa se urce in ea arata pe de-oparte apetitul romanilor pentru masini ieftine, irelevant cum merge, cum se conduce, siguranta, etc. Este ieftina. Parizerul masinilor electrice. And we love parizer.
    1 18
  • @rov felicitari, buna alegere! Fix la asta ma gandeam si eu zilele trecute, sa cumpar pentru angajati. Momentan am contract cu Spark pt Skoda CityGo-E. Dar tare ma bate gandul si pe mine...
    1 17
  • Eu sunt fan masini electrice in oras, dar nu pot fi deloc fan al acestei jucarii. In general, Dacia parca s-a pus la ambitie sa scoata motoare din ce in ce mai anemice. Am ajuns sa ne gandim cu veneratie la motorul 1.6 16V de 105CP de pe vechile loganuri. Acum 1.0 aspirat sa traiasca. Iar cu electrica asta? De ce sa avem si noi un 120-130CP si sa ne placa cum se simte in oras? NU, mai bine 45CP iar in modul ECO 31CP!!! Cred ca a inebunit Lupu', vorba vechii reclame. Tineti-o tot asa fratilor, sa facem masini electrice (bune in cazul altor producatori) care sa mearga ca melcul din punctul A in punctul B, iar apoi autonomia sa nu ne mai permita sa ne intoarcem din punctul B inapoi in punctul A. S-o lasam acolo si sa ne vedem de treaba. Sa asteptam Nissan Ariya, ca tot sunt din acelasi concern. Mai scump, evident, dar stim o treaba.
    11 0
  • Am testat si eu Dacia Spring, cateva zeci de km prin oras.
    Am ramas placut surprins sa nu observ, pana la 60km/h, nici o diferenta sesizabila fata de Loganul meu cu putere (pe hartie) dubla, dar cuplu identic. Probabil ca se simte cam la fel fiindca cuplul e disponibil instant, nu mai trebuie sa turezi motorul ca la o benzinara. Pozitia de condus e cam inalta, dar la 1,87m am avut destul loc, nu am atins plafonul. Spatiul pe locurile din fata e absolut decent, iar portbagajul mi s-a parut enorm fata de dimensiunile masinii. Regenerarea se face destul de bine (va fi mai buna pe masinile din versiunea finala), se poate obtine lejer o autonomie de peste 250km in oras.
    In concluzie, mi se pare o masina excelenta de oras si pt. zonele limitrofe, mai ales daca stai la casa si o poti lasa la incarcat peste noapte.
    2 0
  • Dacia Spring=7,500EUR/44CP=170 EUR/CP

    Mustang Mach-e(baza)=51,800-10,650-5,000(aprox red de la dealer)=36,000EUR/269CP=134EUR/CP.

    Nici nu luam in calcul diferenta de tehnologie, interiorul, materialele folosite, dimensiunile masinilor si toate cele.
    Dacia Spring este ceva scos din joben pentru a respecta standardele UE. De aia nici nu e facuta aici, ca nu au avut interesul sa creeze infrastructura necesara la Mioveni, desi diferenta de pret nu cred ca era atat de mare intre noi si China. Nici nu e o masina gandita de la 0, ci efectiv luat un model Renault si pus brandul Dacia.
    Nu inteleg numarul mare de comenzi pe aceasta masina de 3.7 m lungime si 44 de CP.
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru