Vineri, 02.04.2021
- Comenteaza
- Trimite pe:
Imaginează-ți că ai întâlnire cu un Lamborghini Diablo pe circuit. Și tu o ratezi pentru că ți-ai dat deja întâlnire cu Skoda Octavia. Nu o să-mi iert asta prea curând. Tocmai de aceea mi-am promis că nu voi mai rata orice test care poate deveni istorie sau care te poate teleporta în istoria automobilului.
Deși 99% dintre noi nu conștientizăm asta, primul test cu Dacia Spring are toate șansele să ocupe o pagină importantă în istoria automobilului. Dincolo de preconcepții profane de genul „ce să faci cu 45 de cai în 2021”, „e prea mică”, „are niște roți caraghioase”, „plasticul e prea tare”, Dacia Spring este o adevărată revoluție.
O revoluție în stilul Dacia: o mașină neașteptat de accesibilă. Nu doar în România, unde avem bonusuri uriașe pentru mașini cu zero emisii, ci și în Europa.
În contextul în care aproape 6000 de români au depus un avans de 99 de euro pentru a rezerva un Spring (deși anul trecut s-au înmatriculat în România, în total, puțin peste 3000 de mașini electrice), cred că este evident pentru toată lumea că avem în față democratizarea mașinilor electrice în țara noastră.
Așa cum Logan a reprezentat democratizarea achiziției unei mașini noi, într-o țară profund atașată de două litere: SH.
PREZENTAREA VIDEO A MODELULUI
Dacia Spring
BEV 27kWh 65CP Expression Auto
- Pret de pornire 16.800 €
Motor / Transmisie
Gata cu introducerea. Să trecem la treabă. Să vorbim despre cel mai controversat motor din România. Să vorbim despre cei 45 de cai care au speriat... sud-estul Europei. Haideți să punem totul într-un context, ca să înțelegm dacă e mult sau e puțin.
Dacia Spring cântărește sub o tonă. O treime din această masă e reprezentată de pachetul de baterii, adică vreo 280 de kilograme. Una peste alta, Spring e o mașină ușoară. Dacă o să calculăm un raport putere/kilograme, ajungem la 1/22. Deci un cal are de tras 22 de kilograme. Floare la ureche, în teorie.
În practică, în ecuație vine în ajutor și un cuplu motor de 125 Nm. Acesta este suficient pentru o mașină cu o asemenea masă, mai ales că este livrat instant. Cum se simte totul? Destul de vioi până la 50 de km/h. Chiar simți că ești într-o mașină electrică. Ai o accelerație destul de bună, realizată în 5.7 secunde.
Dincolo de acest prag, lucrurile mai pierd din elan. Dar Spring nu se simte nici acum submotorizat. În intervalul 50-80 de km/h mașina accelerează decent. Și chiar puteți încerca depășiri pe drumuri naționale în acest interval. Între 80 și 100 de km/h lucrurile devin lente. Practic aici se scurg o bună parte din cele 19 secunde. Iar până la 125 de km/h, viteza maximă anunțată de producător, e nevoie de răbdare. Dar să știți că am reușit să ajung la viteza asta pe autostradă.
Așadar, consider că motorul de 45 de cai putere nu trebuie să fie o sperietoare. Câtă vreme știi cum să-l utilizezi și îi cunoști limitele, nu o să ai nici o problemă.
Motorul poate fi viciat și mai tare de resurse dacă suferi de anxietatea unei autonomii reduse și apeși pe butonul Eco. Acesta te lasă cu numai 31 de cai putere, dar păstrezi cuplul de 125 Nm. Sincer, nu am resimțit o scădere dramatică a resurselor. Downgrade-ul este aproape insesizabil. Poate să te enerveze doar limitarea vitezei maxime la 100 de km/h.
Sunetul motorului? Ușor enervant în marșarier, complet normal atunci când te deplasezi la viteze mici și trebuie să avertizezi sonor pietonii.
Am uitat să vă spun despre cutia automată. Are o singură treaptă și este acționată de la un selector rotativ. Cam atât.
Consum
Autonomia este un alt subiect tabu pentru Dacia. Când Honda E și Mazda CX-3 s-au prezentat în fața audienței cu o autonomie de aproximativ 200 de kilometri, publicul a criticat, însă nu a aruncat cu pietre. În România, s-a trecut direct la o lapidare nemiloasă.
Cei care au înțeles destinația acestui model și cifrele unei electrice au lăsat pietrele jos. Pentru că, surprinzător, Dacia Spring stă mai bine decât modelele mai sus menționate. Bateria de 27.4 kWh promite o autonomie de 230 de kilometri în regim mixt și o valoare de 305 kilometri în oraș.
Pot spune că am rulat în regim mixt cu Spring cam 140 de kilometri. La finalul testului, mai aveam 35% baterie și autonomia indicată până la gol era de 80 de kilometri. Deci, aproape de valoarea oficială. Și n-am menajat deloc mașina.
Dacă ne uităm la consum, el a fost de 13.3 kWh/100 de km, mai mic și decât cel anunțat de producător: 13.9 kWh/100 km. Prin urmare, în regim urban, aveți toate șansele să fiți sub această valoare și să atingeți o autonomie de cel puțin 250 de kilometri. Pe timp de iarnă, aceste valori ar putea scădea cu vreo 30%.
Așadar, Dacia Spring oferă o autonomie confortabilă. Mai confortabilă decât a unui Honda E. Și spun asta din proprie experiență, după ce am condus aproximativ o lună mașina electrică japoneză.
Când vine vorba de încărcare, Dacia Spring beneficiază și de un conector DC. Acesta poate înghiți maxim 30 kW de la o priză rapidă, ceea ce ar face ca bateria să se încarce în aproximativ o oră.
De la o priză AC, Dacia Spring va putea extrage maxim 6.6 kW. Iarăși nu este o valoare rea: Mazda MX-30 și Peugeot e-2008 sunt doar două exemple care au acceași capacitate. De la o priză casnică, Dacia Spring se va încărca în aproximativ 14 ore.
Spre deosebire de celelalte electrice din segment, Dacia Spring nu vine cu un selector al capacității de regenerare a energiei irosite la frânare. Sau o funcție e-pedal, care să permită încetinirea mașinii când ridici piciorul din accelerație, recuperând energia. Nu e nici o problemă. La fiecare ridicare a piciorului, în baterie merge puțină energie, chiar dacă mașina nu încetinește.
Performanţe
Așa cum vă spuneam și mai sus, Dacia Spring este o mașină destinată zonelor urbane, așa că e oarecum nedrept să ne raportăm la sprintul 0-100 de km/h. Dar toate mașinile trec prin această evaluare. Așa că cele 19 secunde pe care le petreci până atingi acest prag psihologic își spun cuvântul și taxează aspru acest model.
Nici nu vreau să mai aduc în discuție cele aproape 30 de secunde scurse de la 80 la 120 de km/h. Pentru optimiști, rămâne de referință sprintul de la 0 la 50 de km/h. Viteza maximă de 125 de km/h nu impresionează nici ea, deși am mai văzut mașini electrice cu această valoare.
Interior
Nu vă așteptați la minuni. Ne-am obișnuit, sper, cu rețeta Dacia. Plasticul tare e la ordinea zilei și este o soluție la îndemână pentru reducerea costurilor. Și pe Spring avem materiale solide, finisaje perfectibile și zone neprietenoase. Dar se mai înviorează atmosfera cu câte o inserție cromată sau una de culoare albastră.
Chiar și scaunele au o cusătură albastră. Ele sunt îmbrăcate într-o piele artificială pe versiunea testată de mine, adică Business, dedicată programelor de car-sharing. Tapițeria permite curățarea sa foarte ușor.
Ergonomia rămâne banală. Avem un aer condiționat manual ușor de folosit, reglarea facilă a oglinzilor laterale șii foarte puține comenzi pe volan. Pe nivelul acesta de echipare lipseau comenzile de sub volan, celebrul satelit Renault care îți permite să ajustezi volumul.
Spațiile de depozitare sunt bine gândite și generoase. Am rămas uimit de capacitatea uriașă a torpedoului. Pe locurile din spate, după ce ai trântit accidental ușile pe care nu le așteptai așa de ușoare, devii ușor claustrofob. Spațiul pentru picioare, în cazul unui adult, este foarte restrictiv. O să te trezești că sapi cu genunchii în spătarul scaunului față. Neplăcut.
Nici la nivelul capului nu e mai bine. Plafonul e la limită, dacă ai 1.80 metri. Podeaua este aproape complet plată, dar nu ajută foarte mult în acest context. Minunile se întâmplă însă în portbagaj, acolo unde cei de la Dacia au transformat apa în vin. Adică dimensiunile limitate ale unui mini, într-o valoare demnă de segmentul subcompact.
Dacia Spring promite 290 de litri. Păi, asta e o valoare similară cu ce oferea un bătrân Peugeot 208. Și acolo vorbim de un segment superior. Nu mai spun de faptul că românii au reușit să înghesuie o roată de rezervă de dimensiuni normale sub podea.
Bancheta s-a rabatat dintr-o singură bucată și ne-a dezvăluit o capacitate totală de 620 litri. Dacă vei comanda varianta cargo (despre care nu există, momentan, informații) vei primi doar două locuri și o capacitate de 800 litri. Greutatea maximă cu care ai putea să o încarci este de 320 de kilograme.
Aș vrea să fac și o remarcă personală: hayonul se deschide ușor cam lent și nu până la o înălțime confortabilă. Așa că o să te trezești că-l lovești mereu cu capul, involuntar. O să te alegi cu o serie de cucuie până te obișnuiești. Am lăsat la final izolarea fonică a habitaclului. Pare că lipsește aproape cu desăvârșire. Auzi tot ce se întâmplă afară, auzi zgomotul de vânt, zgomotul făcut de anvelope și chiar eventuale pietricele ridicate pe drum.
Preţ de achiziţie
Dacia a promis cea mai ieftină mașină electrică din Europa. Și s-a ținut de cuvânt. Avem un preț de pornire de numai 16.800 de euro pentru versiunea standard. Este la jumătate din valoarea celor mai accesibile mașini electrice. Bineînțeles că nu vine cu multe dotări, dar măcar ai în standard limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor și frânare automată de urgență.
Odată cu deschiderea oficială a comenzilor, Dacia a pus în vânzare și o variantă ceva mai bine echipată, denumită Comfort Plus. Prețul ei este de 18.100 de euro. A fost și prețul pe care calculatoarele românilor s-au grăbit să-l aducă în atenție prin intermediul ecobonusului și al programului „Rabla”. Pentru că, dacă luăm în calcul bonusul pentru mașini electrice și bonusul pentru casarea unei mașini veci, Dacia Spring ajunge să coste 7700 de euro.
Pentru suma aceasta s-au bătut românii pe site-ul Dacia în momentul deschiderii comenzilor. Ca să concluzionez, deși rezultatele comerciale nu erau greu de anticipat, Dacia nu mai face față cererii de mașini noi și a oprit precomenzile pentru Spring Comfort Plus. Ele vor fi reluate în săptămânile următoare.
Nota la acest capitol nu poate fi altfel decât maximă, având în vedere că nimic nu este mai ieftin decât Spring. Nici măcar echiparea de bază a rivalilor.
Siguranţă
Dacia are antecedente la EuroNCAP. Și i s-a dus vorba că nu reușește să primească niciodată punctajul maxim. Nu că și-ar fi propus vreodată să facă mașini de 5 stele. Pentru a putea ajunge în Europa, Dacia Spring trebuia să se adapteze la cerințele de siguranță ale Bătrânului Continent.
Caroseria a primit ranforsări noi și au fost instalate mult mai multe sisteme de siguranță. Așa cum ziceam și mai sus, mașina vine cu 6 airbaguri, frânare automată de urgență și buton de SOS. Obligatorii în UE și extrem de bine venite.
Ţinută de drum
Un alt indiciu că Dacia Spring este o mașină urbană este ruliul pe care îl manifestă în viraje. Mașina se înclină îngrijorător de mult și îți inspiră o senzație de nesiguranță. Unde mai pui că scaunele nu au o susținere laterală foarte bună.
Iarăși un moment neplăcut a fost acela în care am schimbat brusc direcția de mers la 70 de km/h. Nu știu cum se va descurca electrica la testul elanului. Evitarea unui obstacol s-ar putea să fie un fel de călcâiul lui Ahile. Poate și pentru că anvelopele sunt destul de înguste, iar garda la sol e destul de bună pentru un mini SUV: 15 centimetri.
Cred că și în situații de vânt lateral puternic, mașina ar putea fi ușor destabilizată și ar putea crea un disconfort.
Așadar, rămâneți cu Spring în oraș și nu abordați sensurile giratorii cu prea multă viteză.
Dacia Spring rămâne o mașină care te ajută să treci aproape fluierând pe șosele neasfaltate. Gropile mai adânci și limitatoarele de viteză vor trimite însă o serie de șocuri în suspensie și vor zgâlțâi bine pasagerii. Nu mai vorbesc despre zgomotul suspensiei, care poate deveni foarte deranjant.
Direcția este de-a dreptul uimitoare. O poți răsuci cu un singur deget. Este asistată perfect și te ajută să parchezi mașina aproape oriunde. La pachet cu dimensiunile foarte reduse. Pe cât de asistată este în oraș, pe atât de absentă este pe un drum național. Nu ai niciun feedback al direcției, nu știi unde sunt roțile și nu cunoști limita aderenței. Ceea ce te face stăpân pe „un covrig” care nu e de fapt al tău.
Vizibilitate
Chiar dacă e o mașină foarte mică și nu ar trebui să ai probleme cu parcările, Dacia plusează și cu câteva sisteme de asistență, cum sunt senzorii de parcare și camera de marșarier.
Dacă nu le ai, nu-i nici o problemă. Oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar luneta are și ea o dimensiune decentă. Doar oglinda retrovizoare mi s-a părut cam mică.
Tehnologie
Nu sunt foarte multe de zis aici. Te uiți la planșa de bord și totul pare extrem de familiar. Asta pentru că e fix ce găseam pe vechea generație Dacia Sandero și Logan. Adică sistemul de infotainment MediaNav de 7 inch, care beneficiază de navigație și de o conexiune Apple CarPlay și Android Auto.
Ai o conexiune USB, ai Bluetooth și un simț tactil decent. Puterea de procesare este și ea decentă.
În spatele volanului găsești un afișaj destul de colorat. Nici vorbă de digital. E doar o planșă colorată, iluminată inteligent. Și mai ai un computer de bord simplu, de modă veche, dacă ne luăm după butonul pe care trebuie să apeși în mijlocul ceasurilor ca să îți indice informațiile.
Am apreciat însă comunicarea transparentă și plină de informații: viteza medie, distanța și consumul pe două trasee, autonomia, energia rămasă în baterie.
Așa cum ziceam și mai sus, pe lista dotărilor se mai găsesc senzorii de parcare, o cameră de marșarier cu o imagine nu tocmai bună, un aer condiționat manual și geamuri electrice amplasate pe panoul planșei de bord. O întoarcere în timp sau o rememorare a primei generații Logan.
Design
Nu pot să spun că designul lui Dacia Spring îmi merge la suflet. Sunt multe elemente disproporționate. Și totul începe cu roțile mici. Dar cred că ne vom obișnui cu Spring, chiar dacă azi m-am simțit bombardat de priviri, camere foto și chiar întrebări curioase.
Într-un an de zile, vom vedea Spring-uri peste tot. Vom comanda pizza și ne va fi adusă de un Spring. Vom căuta o mașină de închiriat în zona noastră și vom da peste mai multe Spring-uri.
Designul este unul creat pentru a se adapta rapid în peisajul urban. La cei 3.7 metri lungime, Spring nu se vrea o apariție impozantă. Ba mai mult, cei 1.6 metri lățime o vor face să pară cât jumătate de bandă. Tocmai de aceea se va încadra perfect pe acea pseudo-bandă de circulație de pe E85, între București și Bacău. Pentru moment este disponibilă cu trei culori de lansare, dar vor mai urma și alte nuanțe.
Jantele au doar 14 inch, pasajele roților au protecții din plastic, iar pe acoperiș avem bare de amarare. Cam de aici vine alura de SUV. De reținut că în partea din spate vom vedea alte stopuri decât cele din pozele noastre.
Ne-a placut
- Spațiul din portbagaj
- Autonomia reală
- Direcția foarte asistată
- Dimensiunile reduse
Nu ne-a placut
- Zgomotele transmise de suspensie
- Hayonul nu se ridica mai mult
- Dotările tehnologice
- Spațiul pe locurile din spate
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Ştiri despre Dacia
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul de la Mioveni, deținut de gigantul Renault, continuă să parieze pe Logan și, în prezent, se lucrează la o nouă generație. Anunțul a fost făcut chiar de vicepreședintele Dacia, Patrice Levy-Bencheton. (Joi, 17 Octombrie)
-
Automarket a călătorit, în mare secret, la Berlin pentru a face cunoștință cu noua Dacia Bigster. Pe scurt, vorbim despre cel mai mare model al mărcii de la Mioveni și prima Dacia echipată cu plafon panoramic. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale, dar și un video. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Constructorul român de automobile, deținut de Renault, va prezenta noul Bigster în data de 14 octombrie, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. (Joi, 05 Septembrie)
-
Dacia Sandero a fost cel mai vândut model, din Europa, în luna iulie. Marea surpriză este, însă, SUV-ul Duster, care a urcat pe locul 4 în topul preferințelor. (Vineri, 23 August)
Un coteț !!!!!!
MULT SUCCES DACIA - chiar as vrea sa faci, cat mai curand si primul tau model care sa obtina toate cele 5 stele EURONCAP!!!!
Acest model putea fi asamblat in Romania, nu cred ca erau costurile mult mai mari fata de China, Renault primeste o bila neagra de la mine.
Se poate mai bine ? Se poate bineinteles.
Sper ca in timp pretul sa scada suficient de mult pentru a schimba complet peisajul urban si a aerisi la propriu orasele. Cat despre sufocarea datorita numarului mare de masini problemele oricum vor fi tot mai mari pentru ca ne plac masinile.
Sper sa inceapa productia si in tara la noi pentru ca acum primul care castiga e chinezul.
Asteptam electrificarea tuturor modelelor, Duster, Logan, etc. Succes :)
Succes, Spring!
RO; platforma CMF-A este implementata doar in fabrici din Brazilia si India (Kwid), iar varianta sa electrica doar in fabrica din China (K-ZE)
Cei care au platit avans nu trebuie considerati inconstienti ca n-au vazut-o in realitate, avansul este de doar 100 de euro, daca sunt dezamagiti unii, cred ca lasa de la ei suma asta, nici n-o mai cer inapoi.
Norma Benzina NOx Diesel NOx Diesel particule
Euro-1 0.97 g/km 0.97 g/km 0.140 g/km
Euro-2 0.50 g/km 0.90 g/km 0.100 g/km
Euro-3 0.15 g/km 0.50 g/km 0.050 g/km
Euro-4 0.08 g/km 0.25 g/km 0.025 g/km
Euro-5 0.06 g/km 0.18 g/km 0.005 g/km
Euro-6 0.06 g/km 0.08 g/km 0.004 g/km
Se observa progresul de la Euro 1 la 6.
Un Diesel modern Euro-6 emite noxe cam la fel ca un benzinar, adica 0.06-0.08 grame la fiecare kilometru parcurs. Si 4 miligrame de particule la un kilometru parcurs.
Daca stai in spatele unui Diesel (sau chiar al unui Otto) si ala scoate fum e pentru ca ori are avansul grav dereglat ori motorul este foarte uzat (cilindrii-pistoane-segmenti) si arde ulei la greu (papa ulei).
Aceste valori (mai ales la Euro 5 si 6) sunt extrem de mici si nu pot fi sesizate decat daca iti faci perfuzii in nari cu gazele de evacuare, ceea ce, bineinteles, numai Edikkk poate.
In continuare ICE-urile reprezinta cea mai ieftina solutie de transport. Si deloc nociva asa cum incearca unii propagandisti sa raspandeasca ideea.
Rușine putea fi construită în România
Rușine Renault/Dacia
Rușine !!!!!
90% din persoane conduc doar în oraş şi maxim 50-100 km pe zi. Nu numai în România ci şi restul Europei.
Pe Autostradă face un Bucureşti - Craiova, Braşov, Brăila sau Constanţa la 100 km/h.
Nu e de drum lung în general, dar POŢI FACE ŞI DRUMURI LUNGI, nu scrie nicăieri că este interzis !!!!
Dar chestia cu ITP, noxe, revizia, distribuţia, schimbător, pedale multe, reparaţii la garaj au dispărut !!!
Deci cererea o să fie imensă, garantat.
Mult succes chinezoaico.
Poate o să te producă şi în România.
"@edikk
la 02.04.2021, 12:48"
Este clar că nu există autostradă spre Craiova, Brăila, etc şi este clară ideea că să se meargă cu 100 km/h pe naţionale sau autostradă.
Nu scrie nicăieri că trebuie să ai minim 130 km/h ca să mergi şi pe autostradă :))))
Ai şi tu un SH diesel şi gata, egou tău zice, "ci tari sînt" :))))
Sunt electrice care lasă maşini sport consacrate în urmă, darămite un SH cu climă bizonică :))
nu mai zic, in multe tari, din europa anglia, spre exemplu, viteza maxima pe autostrada este limitata chiar la 110 km/h, dar chiar si in tari foarte intinse, precum america sau australia , unde poate te-ar ajuta o rulare pe mii de km cu o viteza mai mare, surpriza, limita este tot 110 km/h. nu stiu daca ai ajuns prin america, cel mai probabil nu, acel 110 este o viteza maxima, dar in realitate, se merge frecvent pe autostrazi cu 70-80-90 km/h, mai ales cand sunt incarcate, mai mereu adica, dar se merge constant si fluid si fara stres, pentru ca oamenii aia stiu sa le foloseasca, nu sunt tarani cazuti din copac ca de-alde tatraurs, care vede o autostrada pentru prima data si se scarpina in cap despre banda de accelerare. la fel in franta, anglia, spania. din europa, nemtii, italienii, olandezii si polonezii merg mai tare, au medii de viteza mai mari, dar tot foarte civilizat, predictibil in orice situatie.
doar romanache alde tatraurs se grabeste peste tot, are impresia ca ii trece viata daca nu depaseste limitele legale de viteza.
zi-ne, ai facut vreodata un calcul sa vezi cat castigi ca timp daca mergi cu 150-160 km/h continuu (dar oricum asta e imposibil pentru ca mereu te va incetini altul pe banda rapida care depaseste pe un altul si mai lent) fata de o viteza mai mica, sa zicem constant cu 110 km/h? cu siguranta nu ai facut, dar iti spun eu...nu castigi mai nimic, doar cateva minute la capatul calatoriei, pentru ca portiunile de autostrada din romania sunt relativ scurte si sunt pline de agitati ca tine care fragmenteaza fluiditatea traficului. deci tu o vei tine practic tot drumul franand si accelerand si nu castigi mai nimic la timp, plus ca iti uzezi aiurea masina si apoi comentezi ca tuta in targ ca sunt masinile proaste si consuma mult, cand de fapt tu habar nu ai sa conduci eficient si anticipativ.
toate astea din cauza ca tu si de-alde tine sunteti agitati din fire si nu aveti rabdare sa va asumati un lucru cap-coada.
mergeti ca apucatii pe doar cativa km, va vad agitati si fara rabdare peste tot, in magazine, la coada la casa in supermarketuri, la masa la restaurant, mancati si beti ca nehalitii, chiar si la chestii de distractie tot agitati sunteti, sa nu va treaca viata pe langa voi. nu aveti rabdare nici in vacante, mereu pe perpeleala, pe disperare, mai mult ca sigur si cu femeia termini treaba tot la repezeala, 2-3 minute maxim si gata, ca asta ti-e firea, altfel simti ca trece viata pe langa tine.
adevarul e ca tu treci pe langa viata, pentru ca nu stii sa o traiesti. nu a avut cine sa te invete, iar acum e mult prea tarziu sa mai deprinzi ceva in sensul asta.
o marcă evaluată mult peste căruța de Dacia !!!
:))))
Am curaj sa pun pariu cu oricine, pe orice, ca in 2 ani, spring va fi cea mai vanduta masina electrica din Europa
Nici de 1 aprilie n-ar fi mers povestea asta. Si ma indoiesc sincer ca exista 31 de dobitoci care sa-ti aprobe comportamentul. Dar mai stii?
Atunci prinde-o şi pe-asta din şezlong: pentru “bijuteria” în speţă, nici nu mă dau jos din pat…Ca să deschid laptop-ul (doar nu credeaţi: ca s-o zbughesc spre showroom).
Mmmmm, ce fain, no! Cu această ocazie, am (re)învăţat un principiu înviat fănelistic: festina lente! Cică inclusiv în “tandreţuri” cu iuby!?
Mă rog, eu, unul, am crescut sub impulsul răcnetului lui Reese adresat Connorancei (“Faster! Drive faster!”) şi stiţi ceva?...Terminator capătă un contur tot mai real, aşa că avem nevoie de…tensiune/ardoare dinamică/cinetică. Deci, nu pe Calea Moşilor.
Koenigsegg
Jeep
Smart
Volvo
Rolls Royce
Lucid
Fiat
Lotus
Infiniti
Iveco
Subaru
Maserati
Lamborghini
Suzuki
Opel
Seat
Lancia
Honda
Lexus
Lada
BMW
Maybach
Rivian
Hyundai
Alpine
Audi
Range Rover
Jaguar
Ram
Acura
Chevrolet
Tesla
Toyota
Renault
Land Rover
Cadillac
Lincoln
Polestar
Kia
Corvette
Mercedes-Benz
Dacia
Ford
Chrysler
Pagani
Bentley
Alfa Romeo
Aston Martin
Porsche
Buick
Nissan
Mustang
Bugatti
Mini
Mitsubishi
McLaren
Ferrari
DS
Dodge
Samsung Renault
Ssangyong
Mazda
Citroen
Skoda
Aşadar, acesta să fie principiul tău călăuzitor: “Mă fac de râs, deci exist!” ?
Cu siguranta va avea succes.
Nu se produce in Romania pentru ca bateria si materia prima e la mama ei in China.
Sunt atatea alte masini produse in China: BMW IX3 de exemplu. Aici nu comenteaza nimeni cat costa si de ce la banii astia nu se produce in Germania?
Ca s-au grabit unii sa o comande fara sa stie ce face. Si norvegienii au dat buzna la BMW IX, tot fara sa stie cum se misca sau cata autonomie reala are. Deci se vinde un brand. Kia a primit multe comenzi pentru EV6 vreo 21000 comenzi intr-o zi.
Ce diesel se mai lanseaza ca sa atraga atat interes???
Inexopixu’ dixit: Fantastic! Mafănelu’ se indignează pe marginea noutăţii că nemţii dă Driapta produc “automobile” în China de mai bine de 30 de ani, nota bene, când maoismul era în floare şi, deci, o mierleai mai uşor, dacă te puneai de-a curmezişul faţă de politica Partidului unic.
Carevasăzică aşa: perseverare autem diabolicum cu iX şi la Electrikkk, şi la Mafănel…Acum să tragă un cocoş (sau chiar o curcă) concluzia de rigoare (dar să nu-i omită pe @inexorabil, Cifre, Emoticoane şi inexopixu’).
PS. Bre Kikkki Frikkki, pân’ la urmă ai brodit-o cu GTI-ul? Aşa-i că este paralel la infinit cu TDI?
"- Dacia a făcut, Dacia a dres.."
In afara de siglă pe care, intr-adevăr scrie Dacia doar că este marcă a grupului Renault și nu a României, ce avantaje avem noi ?
Că din taxele noastre, adică din subvenție, banii pleacă în China în loc să fie investiți în uzinele Dacia din țară?
Renault putea pune orice emblemă pe mașina asta electrică.
E doar o strategie de marketing pentru a încuraja plata ecobonusului.
Deci Dorele: IX3 (cel denumit de tine X3 electric): https://www.autoevolution.com/news/here-comes-the-chinese-made-bmw-ix3-first-one-rolls-off-the-lines-149595.html
IX e alt model si sper sa nu dezinformezi tu poporul cum face BMW cu cifrele de vanzari.
Eu am un Tiguan Allspace si deabia astept sa-mi vine Spring-ul pentru oras.
Fata Tiguan am remarcat(intuit) urmatorele beneficii:
1. Costuri consum la un sfert
2. Parcare mai usoara
3.Uzura mica la rece (distante scurte 2-3 Km)
4. Ecologic
5. Se conecteaza display-ul masinii la android auto... Tiguanul desi a costat 47.000 euro, dupa un an a expirat conectarea gratuita si trebuie platiti peste1000 lei deblocarea...sa astepte!!!- jegosii...
Fratilor de asta am luat Spring(am comandat)
PS
Romanilor autentici care deplang ca nu se fabrica in Romania sa se uite la ce produse cumpara ei, ...numai de ''BRAND'', dar care sunt facute toate in CHINA.
E plin de firme germane cu produse din CHINA care chiar mint ca sunt facute in germania si romanii autentici si patrioti cumpara in disperare...iar daca le propui un produs romanesc...zic aaa vreau nemtesc :)))
E o masinuta perfecta pt. mine, fiindca merg 90% in oras si stau la casa, deci o las peste noapte la incarcat si dimineata e bateria la 100%.
Practic merg gratis cu masina asta, ma costa cat 1,5 litri de benzina la 100km, nu mai schimb uleiuri, lichide de servodirectie, kituri de distributie etc. Practic motorul nu necesita nici un fel de intretinere. In 2 ani scot cei 7700 de euroi dati pe ea si merg gratis.
N-aveti decat sa turbati de oftica, cu vechiturile voastre diesel dupa care curge fumul negru.
Am folosit zilele astea in Bucuresti aplicatiile ce iti permit inchirierea de masini hibrid/electrice si am mers cu Yaris(h) si Zoe(e).
Pentru oras, genul asta de masinute sunt cea mai buna varianta.
Iar Spring e clar cea mai buna varianta de a2a masina.
Caruta 4x4 doar pt weekend-urile din afara orasului si vacante, atat.
Felicit statul roman pentru initiativa, daca 6000 de masini electrice circula in oras( si...Spring e de oras fata de Tesla de exp), e un beneficiu enorm pentru toti locuitorii cu sau fara masini.
Trebuie sa ne uitam la beneficiul colectiv, asa si programul rabla, ofera bani celor care au o masina veche si la prima vedere se poate zice ca nu-i benefic pentru cei care nu au detiut si nu vor sa detina masini(cca 50% din populatie)
Sunt inechitati mai mari in societatea romaneasca, nu mai avem trotuare si nici spatii verzi intre blocuri...ce vina au cei 50% dintre romani care nu detin masini ca orasul s-a betonat??
Doar cu impozit foarte mare auto (eventual in functie de taxa de poluare), taxa de parcare mare(corecta) si facilitati de parcari in afara orasului( e plin de campuri parasite) s-ar rezolva problema...
Dar cine sa faca asta in Romania, unde fiecare gandeste doar pentru el( si limitat), iar majoritatea politicienilor ar da si foc la tara doar doar sa ramana ei, vesnic la butoane.
Dar am comandat 7 bucati Dacia Spring de fapt, vor substitui 2 TDI-uri in oras, in schimb 5 vor inlocui total alte 5 Loganuri de 2-3 ani euro 6, daca prind subventia la ele.
Daca nu prind subventia, agentii mei de teren tot cu Loganul vor alerga prin oras, GAZANDU-VA (dar finut totusi...euro6)...:)))
Altfel, o masina care se va vinde pe rupte. 6000 de comenzi fara ca oamenii sa se urce in ea arata pe de-oparte apetitul romanilor pentru masini ieftine, irelevant cum merge, cum se conduce, siguranta, etc. Este ieftina. Parizerul masinilor electrice. And we love parizer.
Am ramas placut surprins sa nu observ, pana la 60km/h, nici o diferenta sesizabila fata de Loganul meu cu putere (pe hartie) dubla, dar cuplu identic. Probabil ca se simte cam la fel fiindca cuplul e disponibil instant, nu mai trebuie sa turezi motorul ca la o benzinara. Pozitia de condus e cam inalta, dar la 1,87m am avut destul loc, nu am atins plafonul. Spatiul pe locurile din fata e absolut decent, iar portbagajul mi s-a parut enorm fata de dimensiunile masinii. Regenerarea se face destul de bine (va fi mai buna pe masinile din versiunea finala), se poate obtine lejer o autonomie de peste 250km in oras.
In concluzie, mi se pare o masina excelenta de oras si pt. zonele limitrofe, mai ales daca stai la casa si o poti lasa la incarcat peste noapte.
Mustang Mach-e(baza)=51,800-10,650-5,000(aprox red de la dealer)=36,000EUR/269CP=134EUR/CP.
Nici nu luam in calcul diferenta de tehnologie, interiorul, materialele folosite, dimensiunile masinilor si toate cele.
Dacia Spring este ceva scos din joben pentru a respecta standardele UE. De aia nici nu e facuta aici, ca nu au avut interesul sa creeze infrastructura necesara la Mioveni, desi diferenta de pret nu cred ca era atat de mare intre noi si China. Nici nu e o masina gandita de la 0, ci efectiv luat un model Renault si pus brandul Dacia.
Nu inteleg numarul mare de comenzi pe aceasta masina de 3.7 m lungime si 44 de CP.