Drivetest Hyundai i30 Wagon (2013-2015)

1.6CRDi DPF 128CP MT6 Highway Heat+
Hyundai i30 Wagon (2013-2015) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 30.08.2013
Eurowagon

Break-ul de clasă compactă nu este neapărat un automobil preferat de români. Mentalităţile noastre se păstrează încă atipice, break-ul fiind, de cele mai multe ori, asociat cu un automobil utilitar. Dar aceste mentalităţi sunt total greşite. Caroseria break este cea mai practică dintre toate întruchipările pe care le poate lua un automobil şi nu degeaba este preferată de clienţii din ţări ca Germania, Franţa sau Italia. Şi poate arăta chiar bine. Este şi cazul noului Hyundai i30 CW, al doilea venit în familia compactei coreene.

Hyundai România s-a adaptat faptului că nu foarte mulţi clienţi vor alege acest tip de caroserie şi momentat oferă doar două variante de motorizare (una pe benzină şi una diesel), ambele în acelaşi nivel mediu de echipare numit Highway Heat+. 

Hyundai i30 Wagon (2013-2015)
1.6CRDi DPF 128CP MT6 Highway Heat+

  • Pret de pornire 19.968 €
  • Pret model testat 21.691 €
  • Taxa auto NC €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul Hyundai i30 a fost deja disecat de către Automarket. Noul reprezentant coreean din clasa compactă ne-a impresionat prin calitatea finisărilor, motoarele competente şi designul european, mult mai înalte decât în cazul generaţiei anterioare. Acum a venit rândul ca familia lui i30 să crească, iar primul venit alături de hatchback este Hyundai i30 CW. CW, în limbajul Hyundai înseamnă break. Un break plăcut ochiului, dar şi foarte interesant atunci când ne suim la volan.

Modelul pe care l-am primit spre testare a venit dotat cu motorul diesel de 1.6 litri turbo, ce dezvoltă 128 CP la 4.000 rpm şi un cuplu motor de 260 Nm între 1.900 şi 2.750 rpm. Este unul dintre cele mai rafinate propulsoare diesel din acest segment şi oferă suficient cuplu pentru un ritm alert de condus. Motorul de 128 CP este asociat cu o cutie de viteze cu şase trepte, precisă, dar cu o cursă parcă un pic prea lungă a levierului. Alternativa la acest motor este propulsorul pe benzină 1.6 turbo de 135 CP, care nu a fost încă testat de noi.

Consum

Eficienţa motoarelor diesel de ultimă generaţie a crescut incredibil de mult. Mai ales cele de cilindree mai mică, motoarele de 1.5-1.6-1.7 litri fiind acum mult mai răspândite faţă de cele de 2.0 litri. Puterea a crescut, astăzi fiind normal ca un propulsor turbodiesel 1.6 litri să dezvolte 130 CP. Consumul de carburant a scăzut şi el până la cifre uneori aproape incredibile. Un Hyundai i30 CW 1.6 CRDi consumă în medie 4.5 litri/100 km, spune fişa oficială a modelului. Pare o cifră foarte mică, dar concurenţa poate chiar şi mai bine de atât. Opel Astra Sport Tourer 1.7 CDTI 130 CP raportează un consum oficial de 4.4 litri, iar Renault Megane Tourer 1.6 dCi consumă în medie 4.0 litri/100 km. Am putea menţiona şi consumul noului Dacia Logan MCV, dar nu ar fi corect, deoarece motorul folosit de modelul autohton dezvoltă doar 90 CP.

Revenind la Hyundai-ul nostru, pe care l-am folosit mai mult în oraş, putem raporta un consum urban de 6.5 litri/100 km în weekend-ul bucureştean. Cifra oficială pentru consum urban este 5.3 litri/100 km, aşa că diferenţa nu este foarte mare. Menţionăm că modelul testat de noi nu era dotat cu sistem Start-Stop sau cu indicator de schimbare de treaptă.

Performanţe

În ciuda faptului că motorul se simte în largul său în aproape orice parte a turometrului, cifrele reci de pe hârtie ne spun că break-ul din familia i30 nu este cel mai rapid din acest segmente. Hyundai-ul nostru are nevoie de 11.2 secunde pentru a atinge 100 km/oră, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 193 km/oră.

Chevrolet Cruze Wagon 1.7 VCDI atinge "suta" în 10.4 secunde, iar Ford Focus Wagon 2.0 TDCI 140 CP are nevoie de mult mai puţin: 9.1 secunde. Opel Astra ST 1.7 CDTI nu se lasă mai prejos şi ajunge la 100 km/oră în 10.9 secunde.

Interior

Clasa compactă a crescut de la an la an, iar Hyundai nu a făcut excepţie de la această regulă. Dacă i30 este un automobil suficient de spaţios chiar şi în versiunea sa hatchback, break-ul adaugă un plus de spaţiu pentru bagaje. Ampatamantul este identic între hatchback şi break, dar spaţiul pentru pasagerii din spate este suficient pentru ca aceştia să se simtă confortabil chiar şi pe distanţe lungi. Portbagajul este însă principalul atu al versiunii break. 528 litri sunt disponibil pentru bagaje, plus o serie de spaţii de depozitare ascunse sub podea. Spre comparaţie, un i30 hatchback are un portbagaj de 378 litri. 

În România, Hyundai i30 CW este disponibil într-un singur nivel de echipare, numit Highway Heat+. Este o echipare medie, iar lista opţionalelor nu este foarte lungă. Tapiţeria folosită este din material textil de culoare neagră. Restul materialelor sunt de bună calitate, dar lipsesc inserţiile glossy pe care le regăsim doar pe nivelul de top de echipare, indisponibil momentan în România. 

Preţ de achiziţie

Hyundai este o marcă care oferă un bun raport calitate/preţ. Calitatea produselor sale a crescut semnificativ odată cu cea mai nouă generaţie a modelelor din gamă, iar preţurile practicate sunt competitive. Însă, aşa cum am mai subliniat şi în alte dăţi, mărcile coreene practică sistemul preţului de ofertă aproape permanent. Astfel, fiecare model din gama Hyundai are un preţ de listă şi unul de ofertă. Modelul testat de noi costă 21.700 euro preţ de listă şi 17.900 euro preţ de ofertă. 

Dacă ne raportăm la preţul de listă (pentru a fi corecţi cu toate celelalte modele din segment), la acelaşi preţ de peste 21.000 euro putem achiziţiona un Ford Focus Wagon cu motor 2.0 TDCI de 140 CP în echipare Titanium. Un Kia Cee'd Sporty Wagon cu motor similar cu cel de pe Hyundai costă 19.200 euro, iar pentru un Chevrolet Cruze SW LS+ trebuie să plătim 19.350 euro.

Siguranţă

Noul Hyundai i30 a fost testat la EuroNCAP în versiunea sa hatchback. La sesiunea de teste din 2012, a primit scorul maxim de cinci stele, cu procentaje impresionante pentru protecţia pasagerilor adulţi şi copii: 90%. Pentru protecţia pietonilor a primit un scor de 67%.

Varianta CW ar trebui să obţină scoruri indentice, dacă ar fi testată separat de către EuroNCAP. Bineînţeles, Hyundai oferă pe lista dotărilor standard şase airbaguri: două frontale, două laterale şi două cortină. Nu lipsesc nici sistemele ABS+EBD şi ESP. Un element important pentru securitate este şi blocarea automată a uşilor imediat după punerea în mişcare a maşinii.

Ţinută de drum

Hyundai a făcut paşi mari în acest domeniu şi a reuşit să creeze un automobil foarte rafinat faţă de ce eram obişnuiţi pentru o maşină coreeană. i30-ul CW se conduce extrem de fluid şi devine foarte plăcut pentru cel de la volan indiferent de drumul ales. Calitatea suspensiei nu se ridică încă la standardele Ford sau Volkswagen, dar se apropie destul de mult. Inginerii Hyundai au creat acest automobil pentru Europa şi îl asamblează în Europa, mai precis în Slovacia la uzina de Zilina. Şi acest lucru se simte, ei reuşind să seteze suspensia după placul europenilor. Este un pic fermă, dar totuşi suficient de confortabilă pentru a nu-ţi rupe spatele la traversarea unei şine de tramvai. 

O problemă pe care am semnalat-o şi la testul cu versiunea hatchback este asistarea direcţiei. Hyundai foloseşte un sistem de asistare reglabil cu trei trepte ce se numeşte FlexSteer. Prin intermediul unui buton de pe volan putem alege între modurile Comfort, Normal şi Sport. Dintre aceste trei moduri, doar cel normal oferă un feedback ok către cel de la volan şi este modul care va fi folosit de către cei mai mulţi dintre noi. În modul Comfort, direcţia este exagerat de uşoară, iar cel Sport oferă un volan "greu", dar cu o senzaţie artificială amplificată.

Vizibilitate

Nu există probleme la acest capitol, poziţia la volan fiind corectă şi oferind o perspectivă destul de amplă asupra traficului înconjurător. Montantul stânga faţă poate ridica temporar probleme la virajele de stânga, dar acest lucru se încadrează în limitele normale ale segmentului. În rest, oglinzile îşi fac datoria, deşi uneori unghiul mort de pe partea dreaptă poate ascunde o maşină întreagă. 

În echiparea Highway Heat+ nu există senzori de parcare şi nici cameră pentru mersul cu spatele, dar nu le-am dus lipsa. i30 CW este un break compact şi nu este foarte lung, ceea ce face manevrele de parcare să nu fie foarte complicate.

Tehnologie

Hyundai i30 este plin de tehnologie, dar multe din sisteme şi gadgeturi sunt disponibile doar pe nivelul de top. Deoarece Hyundai i30 CW este disponibil doar în echiparea Highway Heat+, ne vom raporta doar la acest nivel de echipere. În stilul asiatic, nivelul de echipare este fix, lista de dotări opţionale fiind aproape inexistentă.

Este o echipare medie din care lipsesc geamurile electrice spate, senzorii de parcare, navigaţia şi display-ul tactil. Avem, însă climatizare automată cu două zone şi sistemul de asistare reglabil în trei trepte pentru direcţie numit FlexSteer. Nu lipseşte nici computerul de bord, dar trebuie să ne descurcăm fără cheie inteligentă, iar oglinzile retrovizoare nu se pliază singure. Bineînţeles, ca în orice Hyundai, nu lipseşte mufa USB amplasată la vedere. A, şi încă un detaliu important: pedala de acceleraţie este prinsă direct de podea, un detaliu la care nu te aşteptai acum câţiva ani într-un Hyundai. Evoluţie.

Design

Spre deosebire de generaţia anterioară, noul Hyundai i30 are un look mult mai atrăgător. Designerii europeni de la Russlesheim l-au inclus pe noul i30 în familia de modele cu design fluid unde regăsim şi modele ca i40, ix35 sau Elantra. Partea frontală are un look plăcut, uşor agresiv, imagine ce este asociată acum cu familia de modele Hyundai. În spate, noul CW a fost bine integrat în designul fluid. Designerii au reuşit să creze un automobil coeerent şi chiar frumos din acest punct de vedere şi nu unul care să pară o adăugire fără sens la versiunea hatchback.

Nu ne-a placut

  • Direcţia FlexSteer
  • Lipsa senzorilor de parcare
  • Lipsa cruise control
Date tehnice - Hyundai i30 Wagon (2013-2015) 1.6CRDi DPF 128CP MT6 Highway Heat+
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1582
Lungime mm
4485
Putere maxima CP (rpm)
128 (4000)
Latime mm
1780
Cuplu maxim Nm (rpm)
260 (1900)
Inaltime mm
1500
Viteza maxima km/h
193
Greutate kg
1472
Acceleratie 0-100 km/h s
11.2
Ampatament mm
2650
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
53
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
528
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Hyundai i30 Wagon (2013-2015)

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (18)

  • Mie Dacia mi se pare o alternativa mult mai buna decat acest Hyundai. Pretul este maricel, in conditiile in care nu vorbim de varianta de top in ceea ce priveste echiparea. Singurul lucru care m-ar face sa-l aleg peste o Dacie este motorul ceva mai puternic decat tot ce ofera constructorul autohton.
    29 21
  • @Luca: Si mai ales ca in Romania nu se comercializeaza versiunea de baza!
    7 4
  • "Caroseria break este cea mai practică dintre toate întruchipările pe care le poate lua un automobil"

    ... I AGREE !
    25 2
  • Într-adevăr caroseria de tip break e cea mai practică din câte cunoaşte lumea auto! Se pot transporta frigidere, canapele, covoare şi multe alte lucruri necesare în gospodărie fără să apelezi la terţe persoane sau la firmele de transport.
    Eu unul mi-aş cumpăra maşina din mai multe motive:

    - e un "must have" pentru familistii cu kinderi în dotare
    - arată bine dând o senzaţie de dinamism
    - portbagajul e mai mult decât suficient
    - motorul e exact ce trebuie, cilindree mică şi putere mare
    21 4
  • "Alternativa la acest motor este propulsorul pe benzină 1.6 turbo de 135 CP"

    Doar ca este aspirat.
    20 1
  • 17900????????????!!!!!!!!!!!Cinci pezentari mai inainte e Suzuki SX4 Cross la 16000.Deci mai avem scapare.Astia cu ochii oblici s-au cam invatat la bani...
    26 7
  • Dacia Plant
    Totusi o fi motorul de 128cp da nici 21.000euro sa ceri pe un Hyundai i30 combi, tinand cont ca nu este versiunea full.
    Imi place mult i40-ul, DAR pretul te arunca cu gandul la vecinul european,japonez.
    Oricum vor suferi o devalorizare mare, deoarece vor avea de unde sa scada (21.691) si in 2 ani il vom gasi la sub 15.000euro.
    2 0
  • prea grea
    Nu e cam grea?

    1472 kg !!
    O mie patru sute sapte zeci si doua
    APROAPE 1 TONA JUMATATE.

    Mazda 6 wagon -> 1340 kg
    Ford Mondeo Wagon -> 1481 kg
    Alta clasa, alte dimensiuni.

    Si asta mica are 1472 ?
    Pai ii trebuie un motor mai puternic atunci, si niste anvelope mai late ;)
    7 0
  • Hyundai si globalizarea
    Furi putin de colo, putin de dincolo si... gata masina ! Ce ti-e si cu globalizarea asta! Spala creiere !
    7 2
  • Sa tineti minte ca Hyundai si Kia au devenit producatori de masini deosebit de fiabile si performante,ocupand destula piata,inclusiv in SUA

    Deocamdata preturile la noi sunt cam mari..si cu 10.000 euro ai mai multe sanse sa iei ub SH deosebit de bun si admir motoarele CRDi care sunt deosebit de rezistente si cu scumpirea carburantilor...devin o mana cereasca pt romani...si va dau exemple..
    http://www.autovit.ro/hyundai-santa-fe-C30249421.html

    http://www.autovit.ro/hyundai-tucson-C30438035.html
    14 15
  • Adevarul gol golut
    Fiabilitatea e mediocra spre slaba, directia nu prea e conectata la roti (total artificiala), iar materialele de interior sunt in media clasei (nici execrebile, dar nici stralucite). Asta-i adevarul adevarat despre Hyundai (indiferent ca discutam de defunctul Tucson sau de Santa Fe, i10, i20, i30 etc), fara alte "cosmetizari" cum se practica la comentatorii de mai sus.
    22 11
  • @Adevarul gol golut
    Aceste caracterizari se potrivesc si la Renault, stai calm, cu diferenta ca marca franceza chiar este mai nefiabila decat Hyundai.
    15 8
  • @Luca,

    Cred ca e o diferenta de aprox. 400 Kg intre (noul) Logan MCV si i30 - adica sunt sanse foarte mari ca Dacia MCV sa se miste cam la fel cu cei 90 CP dci.

    E oarecum absurd - cu banii de un i30 CW aproape ca-ti cumperi 2 Loganuri MCV.
    4 1
  • Pt noname

    Cainii mor de drum lung si prostii de grija altora!
    In fine, arata-mi o singura masina de la Hyundai sau Kia in statisticile nemtesti ADAC care sa fie macar in Top 10! Iti spun eu... nu exista asa ceva!

    Pannenstatistik_2013
    Hai sa ne uitam pe clasa mica, una foarte populara in Europa:

    1 Nissan Micra
    2 Mini
    3 Peugeot 206
    4 Audi A1
    5 Dacia Sandero
    6 Mazda 2
    7 Ford Fusion
    8 Mitsubishi Colt
    9 Citroen C3
    10 Renault Clio
    .............

    23 Hyundai i20 (ultimul loc din tabel)

    Apoi avem clasa compacta:

    1 BMW X1
    ..............
    8 Renault Scenic
    9 Toyota Auris
    10 Nissan Qashqai
    11 VW Golf
    12 Renault Megane
    .................
    22 Renault Kangoo
    .............
    28 Kia Ceed
    29 Hyundai i30

    Dupa cum se poate observa Renault-Nissan are masini in top, iar Hyundai-Kia este constant la coada clasamentului.
    6 7
  • Mihai, asa o fi, dar uite si asta:

    http://www.conceptcarz.com/articles/article.aspx?articleID=2485

    mi se pare totusi exagerat sa compari cu dacia masina asta.
    in primul rand ne uitam la siguranta, 3 stele vs 5 stele. pana la urma asta conteaza cel mai mult, viata ta intr`o masina.
    interiorul de la i30 e peste ce orice gasesti la dacia, ce naiba, nici nu avem ce compara aici. peste tot se zice ca e aproape de nivelul vw si voi o dati cu dacia.
    tinuta de drum, iarasi - comparam mere cu pere, dacia e cam barca, mai ales in curbe, la viteze mari iar peste denivelari troncane toata. iar aici in articol se spune ca i30 ul asta se apropie de greii segmentului cand e vb acest aspect.
    si mai sunt exemple...
    eu as compara i30 cu renault megane, cruze, bravo sau chiar astra...cu astia se bate...
    mai are pana la focus sau golf, chair si mazda3 sau civic insa "mai bine dacia" e asa, pt astia care nu`si permit.
    7 2
  • Logan vs. i30 la siguranta....
    ... 3 stele vs. 5 stele: diferenta vine din lipsa ESP si alte cateva gadgeturi (gen chestia care avertizeaza cand centura nu e pusa)... sistemele pasive de siguranta sunt relativ comparabile.

    Cei de la EURO NCAP are trebui sa scoata un nou test: "Testul Huidu", in care sa avem acelasi scenariu nefericit: ML vs. Logan/i30/Golf/etc.
    Tind sa cred ca sansele de supravieturie ar fi totusi ceva mai mari pentru i30/Golf; si atunci da, i30 ar fi infinit mai bun decat Logan, insa ce m-ar opri sa nu ma duc la Golf/Focus/Astra? Pentru o diferenta destul de mica ai o masina indiscutabil mai buna.

    Cred ca marea problema e ca Hyundai incearca fortat sa se pozitioneze alaturi de greii segmentului, insa momentul e prost pentru ca oamenii au grija de buget mai mult ca niciodata si nu are nimeni chef de experimente cu o masina care nu exceleaza nicaieri, nu are nici un pret foarte bun si va avea o valoare foarte mica de revanzare.

    Sa fim realisti: Hyundai & Kia au avut ceva succes pe piata din cauza preturilor mici. Din pozitia asta cei de la Kia mi se par mai realisti si mai bine ancorati in realitate.
    1 1
  • Adi, piata va decide. Daca nu vor vinde si nu vor face profit, cu preturile actuale, vor trebui sa`si regandeasca strategia alfel vor ajunge ca pejo/citroen, la marginea prapastiei.
    Daca nu`si vad lungul nasului, o sa`i doara, evident
    0 1
  • Nu o sa inteleg nici o data de ce manetele din jurul volanului sun inca de " design Cielo ".

    In rest ok masina.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru