Luni, 28.05.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Hyundai i30 a ajuns la a doua generaţie. Este primul Hyundai dintr-o nouă generaţie de modele europene, gândite specific pentru bătrânul continent. Este desenat de către centrul european de design de la Russelsheim, Germania şi asamblat la uzina de la Nosovice din Cehia. Pentru Hyundai, acest model devine cel mai important din gamă. Misiunea lui este să convingă clienţii europeni că Hyundai a intrat în liga celor mari în segmentul compact şi să demonstreze că maşiniile coreene sunt la fel de bune ca cele japoneze şi germane.
Hyundai i30 (2012-2015)
1.6 CRDi 110CP Exclusive
- Pret de pornire 14.437 €
- Pret model testat 20.526 €
- Taxa auto 162 €
Motor / Transmisie
La lansarea internaţională am condus cel mai puternic motor diesel disponibil pentru noul modelul Hyundai i30. Acesta avea 128 CP. Pentru testul din România am ales vesiunea de 110 CP. Cele două motoare au aceeaşi cilindree, dar - mai important - au şi acelaşi cuplu motor. Ambele motoare au cilindree de 1.582 cmc, iar cuplul motor este de 260 Nm disponibil între 1.900 şi 2.750 rpm. Acest lucru face aproape redundant motorul de 128 CP diesel. Cei 18 CP în plus nu sunt atât de mulţi încât să facă o diferenţă atât de mare.
Ambele motoare sunt asociate cu cutii de viteze manuale cu şase trepte. Cea de pe modelul de 110 CP este plăcută la utilizare, cu o timonerie precisă. Treptele sunt bine etajate, combinaţia dintre această cutie şi motorul diesel de 110 CP fiind una dintre cele mai bune din gama noului Hyundai i30.
Gama de motorizări disponibile pe piaţa românească este completată de un diesel de 1.4 litri şi 90 CP şi de trei motoare pe benzină de 100, 120 şi 135 CP.
Consum
Cifrele oficiale de consum ale motorului 1.6 CRDi de 110 CP sunt 5.2 litri/100 km în regim urban şi 3.8 litri/100 km în regim extraurban.
Consumul mediu este de 4.3 litri/100 km. Acest lucru îl face unul dintre cele mai bune din acest segment. Doar motorul de pe modelul Citroen C4 1.6 e-HDI are acelaşi consum mediu, iar Ford-ul Focus 1.6 TDCI 115 CP are un consum mediu de 4.2 litri/100 km. Restul concurenţei raportează cifre mai mari, campionul fiind modelul Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 CP cu un consum mediu de 4.9 litri/100 km.
În timpul testului nostru, am folosit maşina pe aproape toate tipurile de drumuri. Am folosit-o în oraş, apoi drumuri naţionale şi autostradă unde nu am depăşit 140 km/oră. Consumul mediu înregistrat de noi a fost de 5.9 litri pentru 100 km.
Performanţe
Motorul diesel de 1.6 litri şi 110 CP nu se face de ruşine în compania concurenţei. Cei 110 CP şi 260 Nm sunt suficienţi pentru un sprint de 11.5 secunde până la 100 km/oră şi o viteză maximă de 185 km/oră. Cel mai rapid la categoria 0-100 km/oră este Fiatul Bravo Multijet de 120 CP, cu 10.5 secunde, în timp ce cel mai lent concurent este Citroen-ul C4 e-HDI, cu 12.4 secunde.
În ceea ce priveşte viteza maximă, cel mai rapid este tot Fiat Bravo cu 195 km/oră, în timp ce Opel Astra 1.7 CDTI are o viteză maximă de doar 181 km/oră.
Interior
Hyundai a vrut că interiorul noului model să fie modern, spaţios şi de o calitate identică cu cea a concurenţei din Germania. În mare, a reuşit acest lucru. Noul i30 are un interior extrem de primitor şi atrăgător situat la mare distanţă de cel al generaţiei anterioară. Însă, materialele folosite nu sunt chiar de calitatea celor dintr-un Golf sau Focus. Mi-au plăcut comutatoarele simple cu elemente de aluminiu de pe consola centrală, la fel ca şi display-ul cu lumină albastră. Păcat că pe acest nivel de echipare de top nu este oferit display-ul mare color, sistemul de navigaţie sau camera pentru mersul cu spatele. Un mare plus pentru pedalierul din aluminiu şi pentru comenzile bine dispuse pe volan. Există suficient loc şi pe bancheta spate, iar portbagajul are un volum de 378 litri.
Preţ de achiziţie
Un Hyundai i30 1.6 CRDi 110 CP în echiparea Exclusive costă 20.526 euro (TVA inclus). Acesta este preţul de listă. Dealerii Hyundai oferă acest model la preţul de ofertă de 18.790 euro, iar preţul cu trei tichete REMAT este de 16.140 euro. Partea mai interesantă este că Hyundai oferă modelele sale cu echipări complete. Nu există listă de opţionale. Pentru modelul Exclusive, cel puţin, mai putem adăuga doar vopsea metalizată şi pachetul legislativ.
Acest gen de abordare are avantaje şi dezavantaje. Anumiţi clienţi vor aprecia că primesc o lungă listă de dotări standard incluse în preţ, alţii vor fi nemulţumiţi de faptul că nu îşi pot personaliza maşina aşa cum doresc. Peste toate rămâne însă faptul că cei care se orientează spre mărcile concurente trebuie să scoată bani din buzunar pentru a-şi aduce maşina la echiparea lui i30.
Oricum ar fi, lista de dotări este suficient de bogată pentru modelul Exclusive, dar lipsesc anuminte elemente cum ar fi camera pentru mersul înapoi, sistem de parcare automat, navigaţie, buton de pornire şi sistem Start-Stop. Avem, în schimb, aer condiţionat automat, şase airbaguri, ESP, alarmă, faruri de zi LED, proiectoare ceaţă, jante de aliaj de 16 inch, computer de bord şi pilot automat.
Siguranţă
Noul Hyundai i30 a fost testat de Euro NCAP chiar acum câteva săptămâni. A obţinut fără probleme scorul maxim de cinci stele. Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi şi copii a fost de 90%. Generaţia precedentă a fost testată în 2008 şi a obţinut tot scorul maxim.
Noul Hyundai i30 va fi oferit cu şase airbaguri în standard. Lista de sisteme electronice este compusă din ABS+EBD, ESP, BAS (emergency brake assist), HAC (hill assist control) şi ESS (emergency stop signal).
Ţinută de drum
Noul Hyundai i30 a evoluat mult faţă de generaţia anterioară. Inginerii mărcii au reuşit să seteze aproape perfect suspensia acestui model. Este pentru prima dată când Hyundai reuşeşte o suspensie care este în acelaşi timp confortabilă, dar şi suficient de fermă pentru o ţinută de drum bună pe viraje. Am petrecut peste 600 km la bordul acestui exemplar şi nu m-am simiţit niciodată rău din cauza suspensiei. Denivelările specifice drumurilor noastre naţionale sunt bine absorbite, iar dacă vrem un pic de sport, i30-ul nu se supără.
Parte mai puţin plăcută este direcţia noului i30. Hyundai a insistat să pună sistemul numit FlexSteer pe acest model. Prin intermediul unui buton amplasat pe volan, putem alege între trei moduri de asistarea a direcţie. Acest lucru amplifică senzaţia de artificial pe care o are cel din spatele volanului. Chiar dacă diferenţa dintre modurile selectabile nu s-a simţit atât de puternic ca la maşina testată la evenimentul de lansare internaţională, acest sistem este inutil. Singurul mod bun este cel normal, modul confort fiind mult prea uşor, iar cel sport dă senzaţia de volan greu, dar mult prea artificial.
Vizibilitate
Chiar dacă modelul testat de noi nu a venit dotat cu o cameră pentru mersul cu spatele, vizibilitatea nu este o problemă la bordul acestui model. Parbrizul este suficient de mare, iar unghiurile moarte sunt destul de mici, cel de la volan fiind în permanent conştient de ce se întâmplă în jurul automobilului său. Dat fiindcă am testat acest model într-un weekend extrem de ploios, am putut observa că ştergătoarele sunt suficient de eficiente, chiar şi când cantitatea de apă a depăşit cu mult orice limită a bunului simţ.
Tehnologie
Faţă de modelul testat în Spania, cel disponibil pe piaţa noastră are câteva sisteme în minus. De exemplu, nu avem cheia inteligentă şi buton de pornire, trebuind să ne mulţumim cu o cheie clasică tip briceag. Apoi, lipsesc ecranele color, în favoarea unora monocorme cu fundal albastru. În schimb, nivelul Exclusive aduce conexiune USB şi Aux, computer de bord, tempomat, tapiţerie mixtă piele/stofă, blocarea automată a uşilor, patru geamuri electrice, oglinzi pliabile, sistem de dezaburire automată şi torpedou refrigerat.
Design
Spre deosebire de generaţia anterioară, noul Hyundai i30 are un look mult mai atrăgător. Designerii europeni de la Russlesheim l-au inclus pe noul i30 în familia de modele cu design fluid unde regăsim şi modele ca i40, ix35 sau Elantra. Partea frontală este aproape identică cu cea a modelului i40, având aceiaşi linie curbă în zona farurile. Însă spre deosebire de i40 aceasta nu este alcătuită din lumini LED. La noul i30, luminile de zi LED sunt amplasate mai jos în zona proiectoarelor de ceaţă. Se asemenea, modelul testat de noi a venit în versiunea cu grilă neagră, element care se integrează bine cu restul designului părţii frontale. Păcat însă că negrul nu este o culoare care avantajează noul Hyundai i30, dar aceasta este doar o chestiune de gust.
Ne-a placut
- Design atrăgător
- Suspensie bună
- Motor diesel excelent
Nu ne-a placut
- Direcţia FlexSteer
- Lipsa anumitor sisteme
Date tehnice - Hyundai i30 (2012-2015) 1.6 CRDi 110CP Exclusive | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Hyundai
-
Șeful de design al diviziei Hyundai din SUA susține că, pe viitor, vom vedea tot mai multe butoane fizice în interiorul mașinilor mărcii asiatice. Asta după ce a descoperit că americanii nu agrează trecerea la suprafețe tactile și multe ecrane în habitaclu. (Duminica, 10 Noiembrie)
-
Hyundai a atins o bornă istorică: 100 de milioane de mașini asamblate la nivel global. Sud coreenii au avut neoie de 57 de ani pentru această performanță. (Luni, 30 Septembrie)
-
Hyundai anunță o versiune specială 20th Anniversary Edition pentru SUV-ul Tucson. Producția demarează în luna august și va fi disponibilă pe toate piețele din vestul Europei. (Luni, 12 August)
-
Constructorul asiatic a publicat primele imagini teaser cu viitorul său model, pur electric, de segment A. Acesta va fi denumit Inster și va avea o autonomie de până la 355 de kilometri. (Marti, 11 Iunie)
-
Constructorul asiatic de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Tucson facelift. Interiorul a fost revizuit complet, iar gama de motorizări este una diversificată. (Miercuri, 27 Martie)
Neinteresant, mai multe marci ofera acum discount-uri de ~ 2000 euro.
Trebuie sa fi putin LOCO sa dai atatia bani pe chinezaria asta, depaseste usor preturile unor productari de renume in clasa asta.
Raportul pret / calitate nu e prea grozav
Bine poate nu ai toate optionalele de pe asta dar totusi motor mai mare putere mai mare, valoare de revanzare mai buna...Una e VW si alta e Hyundai..
kia si hyindai primesc note de 4.2 si 4.3 si infiniti fx doar 4.1
aia e opulenta a luxului si voi il notati sub kia.
pana si dacia primeste 4, un lw cost si panarama care nu are nimic.
unui elev slab nu ii dai 10 pentru ca a progresat fata de anul precedent. ii dai de valoarea lui.
ca asa cel de 9.5 real nu cred ca va mai dori sa invete ca sa primeasca si el 10 pe degeaba
sunteti tipic rrromani. promovato nonvaloare care va manjeste cu diverse avantaje
ce nota are noul honda civic?! ei!?
Golf HL Edition 1.6 TDI/105 CP DPF M5
Tractiune Fata, Motorina / 1.6l / 77kW/ 105CP, Manuala - 5 viteze, 4 Usi,
Pret cu TVA 19.407,24
mai putine dotari (nu are nici ac automat), motorul mai vechi, cutia in 5 trepte...
ziceti voi acum care merita...
Astept noul Golf VII cu interes, atunci le putem compara cu adevărart. Astra, Focus, Megane nu mă interesează. Nici restul.......!
asa, si golful t`il iei cu reducere asemanatoare...sa nu zic de noul focus care arata super bine si are si niste motoare incredibile (1l sau 1.6l turbo benzina)
daca pana acum faptul ca`ti ofereau mai mult cu bani mai putini era principala atractie pentru a`ti cumpara o coreeana, se pare ca s`a dus si avantajul asta.
eu unul, desi sunt, sa zicem, fan hyundai-kia, sunt neplacut surprins de ce ofera acum cu cele 2 surori - ceed, i30; ma asteptam la mai mult si mai ales, mai ieftin.
in afara de 1.6 diesel de 128cp, nu au adus nimic nou la nivel de motorizare.
da, au crescut calitatea interiorului, designul dar au ridicat preturile la nivelul greilor.nu se face asta, nu acum..cum au vazut ca au succes gata au ridicat si pretul....mare greseala, sa nu fie fatala...
asa fac si renault, era un articol acum ceva timp pe aici ca vor scumpi masinile lor pana la nivelul vw...o prostie dpmdv.
Hyundai i30 este o masina corecta pana in varful unghiilor. Ca nu avem noi veniturile suficiente ca sa o apreciem asa cum trebuie, e altceva. Reprezinta o alternativa la ternele cutii nemtesti.
Si e bine ca avem de unde alege!
Btw, vorbea aici cineva de aerul "fresh" al Golfului???? Poate doar daca dai cu 2 deodorante in/pe el...
noi suntem romani domne, vrem iphone 4 sh, bani de shaworma cu de toate si o octavia 2 fl cu touchscreen si macar o motorizare 1.6, restul numai conteaza... ca stam la parinti, ca nu avem credit pe iphone, ca ajungem la 30 de ani si ne ajung degetele de la o singura mana sa numaram restaurantele, locurile frumoase si vacantele petrecute pana acum numai conteaza... shaworma, bere, octavia sau pentru aia mai putin valorosi dar cu pretentii de mari oameni cizelati un megane cu greierasi si materiale absolut p e n i b i l e la interior.
cealalta categorie de romani ati face bine sa priviti cum se duce dracu tara asta cu astfel de oameni, conceptii, prejudecati si educatie si sa mergeti cu i30, 208, focus, cee´d si ce mai testeaza baietii de la automarket, si aia cu iesiri de romani autentici (vezi mai sus) care sterg comentarii, copiaza fara sa precizeze sursa, merg prin oras cu bravo-ul ca la f1 dar ne tin lectii de moralitate, schimba numarul stelelor acordate masinilor testate peste noapte si tot asa...
cuvantul e Romania, tara Meltenia.
Fiabilitate ? Pe Citroen c4 nu am schimbat nimic in afara de placute + lichid de frana la 51.000 km si revizii la fiecare 17.000 km.
Inca odata, care-i smecheria cu Hyundai si ai sai 20.000 euro ?
Chiar daca nu era deosebit, cel putin vechiul i30 era incapator.
La vanzari, cel putin in Europa, nu cred ca va reusi sa ia din cota de piata a modelelor consacrate; cel putin nu cu preturile astea. Daca Hyundai/Kia aveau vre-un atu inainte, asta era pretul mic.
La acelasi pret, nu vad pe multa lume sa aleaga i30 peste Astra (ba chiar se apropie la pret si de Golf).
chiar astazi am rezervat un I30, alb cu motor benzina, 100 CP. Pret fara tichetele remat 10.060 EURO/cash. Pretul final probabil va fi undeva 11.900 euro. Stiu toate preturile concurentei, va asigur ca NU veti cumpara niciodata un Golf la banii acestia. Cat despre Focus, care fie vorba, la dotarile astea nu te apropii fara vreo 14-15.000, sa fim seriosi. Eu am un Mondeo pe care scartie de nou toate plasticele, benzina 150 CO. 15l/100 km, asa ca...
un exemplu de pret din restul europei
opel vectra 2004 - 150 000 km aprox -3500 4000 euro
accent 2006 - 150 000km 4500- 600 in functie de dotari
e o diferenta de 2 ani si sunt 2 clase diferite