Drivetest Hyundai i30 (2012-2015)

1.6 CRDi 110CP Exclusive
Hyundai i30 (2012-2015) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 28.05.2012
Eurovision

Hyundai i30 a ajuns la a doua generaţie. Este primul Hyundai dintr-o nouă generaţie de modele europene, gândite specific pentru bătrânul continent. Este desenat de către centrul european de design de la Russelsheim, Germania şi asamblat la uzina de la Nosovice din Cehia. Pentru Hyundai, acest model devine cel mai important din gamă. Misiunea lui este să convingă clienţii europeni că Hyundai a intrat în liga celor mari în segmentul compact şi să demonstreze că maşiniile coreene sunt la fel de bune ca cele japoneze şi germane.

Hyundai i30 (2012-2015)
1.6 CRDi 110CP Exclusive

  • Pret de pornire 14.437 €
  • Pret model testat 20.526 €
  • Taxa auto 162 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

La lansarea internaţională am condus cel mai puternic motor diesel disponibil pentru noul modelul Hyundai i30. Acesta avea 128 CP. Pentru testul din România am ales vesiunea de 110 CP. Cele două motoare au aceeaşi cilindree, dar - mai important - au şi acelaşi cuplu motor. Ambele motoare au cilindree de 1.582 cmc, iar cuplul motor este de 260 Nm disponibil între 1.900 şi 2.750 rpm. Acest lucru face aproape redundant motorul de 128 CP diesel. Cei 18 CP în plus nu sunt atât de mulţi încât să facă o diferenţă atât de mare. 

Ambele motoare sunt asociate cu cutii de viteze manuale cu şase trepte. Cea de pe modelul de 110 CP este plăcută la utilizare, cu o timonerie precisă. Treptele sunt bine etajate, combinaţia dintre această cutie şi motorul diesel de 110 CP fiind una dintre cele mai bune din gama noului Hyundai i30. 

Gama de motorizări disponibile pe piaţa românească este completată de un diesel de 1.4 litri şi 90 CP şi de trei motoare pe benzină de 100, 120 şi 135 CP.

Consum

Cifrele oficiale de consum ale motorului 1.6 CRDi de 110 CP sunt 5.2 litri/100 km în regim urban şi 3.8 litri/100 km în regim extraurban.

Consumul mediu este de 4.3 litri/100 km. Acest lucru îl face unul dintre cele mai bune din acest segment. Doar motorul de pe modelul Citroen C4 1.6 e-HDI are acelaşi consum mediu, iar Ford-ul Focus 1.6 TDCI 115 CP are un consum mediu de 4.2 litri/100 km. Restul concurenţei raportează cifre mai mari, campionul fiind modelul Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 CP cu un consum mediu de 4.9 litri/100 km.

În timpul testului nostru, am folosit maşina pe aproape toate tipurile de drumuri. Am folosit-o în oraş, apoi drumuri naţionale şi autostradă unde nu am depăşit 140 km/oră. Consumul mediu înregistrat de noi a fost de 5.9 litri pentru 100 km.

Performanţe

Motorul diesel de 1.6 litri şi 110 CP nu se face de ruşine în compania concurenţei. Cei 110 CP şi 260 Nm sunt suficienţi pentru un sprint de 11.5 secunde până la 100 km/oră şi o viteză maximă de 185 km/oră. Cel mai rapid la categoria 0-100 km/oră este Fiatul Bravo Multijet de 120 CP, cu 10.5 secunde, în timp ce cel mai lent concurent este Citroen-ul C4 e-HDI, cu 12.4 secunde. 

În ceea ce priveşte viteza maximă, cel mai rapid este tot Fiat Bravo cu 195 km/oră, în timp ce Opel Astra 1.7 CDTI are o viteză maximă de doar 181 km/oră.

Interior

Hyundai a vrut că interiorul noului model să fie modern, spaţios şi de o calitate identică cu cea a concurenţei din Germania. În mare, a reuşit acest lucru. Noul i30 are un interior extrem de primitor şi atrăgător situat la mare distanţă de cel al generaţiei anterioară. Însă, materialele folosite nu sunt chiar de calitatea celor dintr-un Golf sau Focus. Mi-au plăcut comutatoarele simple cu elemente de aluminiu de pe consola centrală, la fel ca şi display-ul cu lumină albastră. Păcat că pe acest nivel de echipare de top nu este oferit display-ul mare color, sistemul de navigaţie sau camera pentru mersul cu spatele. Un mare plus pentru pedalierul din aluminiu şi pentru comenzile bine dispuse pe volan. Există suficient loc şi pe bancheta spate, iar portbagajul are un volum de 378 litri.

Preţ de achiziţie

Un Hyundai i30 1.6 CRDi 110 CP în echiparea Exclusive costă 20.526 euro (TVA inclus). Acesta este preţul de listă. Dealerii Hyundai oferă acest model la preţul de ofertă de 18.790 euro, iar preţul cu trei tichete REMAT este de 16.140 euro. Partea mai interesantă este că Hyundai oferă modelele sale cu echipări complete. Nu există listă de opţionale. Pentru modelul Exclusive, cel puţin, mai putem adăuga doar vopsea metalizată şi pachetul legislativ. 

Acest gen de abordare are avantaje şi dezavantaje. Anumiţi clienţi vor aprecia că primesc o lungă listă de dotări standard incluse în preţ, alţii vor fi nemulţumiţi de faptul că nu îşi pot personaliza maşina aşa cum doresc. Peste toate rămâne însă faptul că cei care se orientează spre mărcile concurente trebuie să scoată bani din buzunar pentru a-şi aduce maşina la echiparea lui i30.

Oricum ar fi, lista de dotări este suficient de bogată pentru modelul Exclusive, dar lipsesc anuminte elemente cum ar fi camera pentru mersul înapoi, sistem de parcare automat, navigaţie, buton de pornire şi sistem Start-Stop. Avem, în schimb, aer condiţionat automat, şase airbaguri, ESP, alarmă, faruri de zi LED, proiectoare ceaţă, jante de aliaj de 16 inch, computer de bord şi pilot automat. 

Siguranţă

Noul Hyundai i30 a fost testat de Euro NCAP chiar acum câteva săptămâni. A obţinut fără probleme scorul maxim de cinci stele. Gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi şi copii a fost de 90%. Generaţia precedentă a fost testată în 2008 şi a obţinut tot scorul maxim.

Noul Hyundai i30 va fi oferit cu şase airbaguri în standard. Lista de sisteme electronice este compusă din ABS+EBD, ESP, BAS (emergency brake assist), HAC (hill assist control) şi ESS (emergency stop signal).

Ţinută de drum

Noul Hyundai i30 a evoluat mult faţă de generaţia anterioară. Inginerii mărcii au reuşit să seteze aproape perfect suspensia acestui model. Este pentru prima dată când Hyundai reuşeşte o suspensie care este în acelaşi timp confortabilă, dar şi suficient de fermă pentru o ţinută de drum bună pe viraje. Am petrecut peste 600 km la bordul acestui exemplar şi nu m-am simiţit niciodată rău din cauza suspensiei. Denivelările specifice drumurilor noastre naţionale sunt bine absorbite, iar dacă vrem un pic de sport, i30-ul nu se supără. 

Parte mai puţin plăcută este direcţia noului i30. Hyundai a insistat să pună sistemul numit FlexSteer pe acest model. Prin intermediul unui buton amplasat pe volan, putem alege între trei moduri de asistarea a direcţie. Acest lucru amplifică senzaţia de artificial pe care o are cel din spatele volanului. Chiar dacă diferenţa dintre modurile selectabile nu s-a simţit atât de puternic ca la maşina testată la evenimentul de lansare internaţională, acest sistem este inutil. Singurul mod bun este cel normal, modul confort fiind mult prea uşor, iar cel sport dă senzaţia de volan greu, dar mult prea artificial. 

Vizibilitate

Chiar dacă modelul testat de noi nu a venit dotat cu o cameră pentru mersul cu spatele, vizibilitatea nu este o problemă la bordul acestui model. Parbrizul este suficient de mare, iar unghiurile moarte sunt destul de mici, cel de la volan fiind în permanent conştient de ce se întâmplă în jurul automobilului său. Dat fiindcă am testat acest model într-un weekend extrem de ploios, am putut observa că ştergătoarele sunt suficient de eficiente, chiar şi când cantitatea de apă a depăşit cu mult orice limită a bunului simţ.

Tehnologie

Faţă de modelul testat în Spania, cel disponibil pe piaţa noastră are câteva sisteme în minus. De exemplu, nu avem cheia inteligentă şi buton de pornire, trebuind să ne mulţumim cu o cheie clasică tip briceag. Apoi, lipsesc ecranele color, în favoarea unora monocorme cu fundal albastru. În schimb, nivelul Exclusive aduce conexiune USB şi Aux, computer de bord, tempomat, tapiţerie mixtă piele/stofă, blocarea automată a uşilor, patru geamuri electrice, oglinzi pliabile, sistem de dezaburire automată şi torpedou refrigerat.

Design

Spre deosebire de generaţia anterioară, noul Hyundai i30 are un look mult mai atrăgător. Designerii europeni de la Russlesheim l-au inclus pe noul i30 în familia de modele cu design fluid unde regăsim şi modele ca i40, ix35 sau Elantra. Partea frontală este aproape identică cu cea a modelului i40, având aceiaşi linie curbă în zona farurile. Însă spre deosebire de i40 aceasta nu este alcătuită din lumini LED. La noul i30, luminile de zi LED sunt amplasate mai jos în zona proiectoarelor de ceaţă. Se asemenea, modelul testat de noi a venit în versiunea cu grilă neagră, element care se integrează bine cu restul designului părţii frontale. Păcat însă că negrul nu este o culoare care avantajează noul Hyundai i30, dar aceasta este doar o chestiune de gust. 

Nu ne-a placut

  • Direcţia FlexSteer
  • Lipsa anumitor sisteme
Date tehnice - Hyundai i30 (2012-2015) 1.6 CRDi 110CP Exclusive
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1582
Lungime mm
4300
Putere maxima CP (rpm)
110 (4000)
Latime mm
1780
Cuplu maxim Nm (rpm)
260 (1900)
Inaltime mm
1470
Viteza maxima km/h
185
Greutate kg
1365
Acceleratie 0-100 km/h s
11.5
Ampatament mm
2650
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
53
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
378
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Hyundai i30 (2012-2015)

Ultimele teste

Comentarii (36)

  • e o masina interesanta si asta si performante si pret...suprind placut coreenii la fel ca si sora ei kia! astfel de masini o sa aiba cautare pe viitor!mie personal mi se pare interesanta a fel ca si sora ei elantra....
    26 18
  • constantin
    negri o au mare
    e prea mic schimbatorul
    3 28
  • @
    Are un pret bun.
    9 18
  • *****
    va rog domnule Dragoş Băltăţeanu sa nu aruncati o fraza "Lipsa anumitor sisteme " ....... sa ne spuneti ce lipseste si daca concurenta le are la ce pret se regaseste masina ????
    19 11
  • "în echiparea Exclusive costă 20.526 euro (TVA inclus). Acesta este preţul de listă. Dealerii Hyundai oferă acest model la preţul de ofertă de 18.790 euro"

    Neinteresant, mai multe marci ofera acum discount-uri de ~ 2000 euro.

    Trebuie sa fi putin LOCO sa dai atatia bani pe chinezaria asta, depaseste usor preturile unor productari de renume in clasa asta.
    19 26
  • un cititor
    intrebare
    Cand testati Megane 1.6 dCi? Se comercializeaza de ceva vreme in Romania.
    16 5
  • Antonny, mi-ai luat-o inainte. In rest, numai de bine despre Hyundai si Kia. Sunt masini care arata interesant, s-au dovedit a fi fiabile, pret bun tinand cont de dotari si motorizare... frumos :)
    20 7
  • suntem realisti?
    Plastice ieftine pentru pretul la care se vinde masina... mai ales ca nu te da pe spate la capitolul tehnologie (n-am mai vazut asemenea grafica la display-ul sistemului audio de pe vremea ceasurilor digitale in anii 90).
    Raportul pret / calitate nu e prea grozav
    18 22
  • ingineru
    EU NU INTELEG...
    Cum sa dai pe koreana asta 20500E cand iti poti lua golf6 2.0 140cp bluemotion sau highline cu tot aceiasi bani.
    Bine poate nu ai toate optionalele de pe asta dar totusi motor mai mare putere mai mare, valoare de revanzare mai buna...Una e VW si alta e Hyundai..
    19 30
  • @Dragoş Băltăţeanu
    Ati schimbat regula? Parca pana acum treceati pretul fara discount-ul delerilor in tabelul din dreapta sus. Acum vad ca in loc de 20.526 euro , ati trecut pretul cu discount - 18.790 euro. La alte teste n-ati procedat asa.
    11 5
  • Vasilica
    Nu imi plac cum sunt inghesuiti martorii din bord in rest eu am incredere in chinezarie si as alege oricand in fata multor rable si cazane prea apreciate de cocalarii la noi gen renault,ficat si alte balarii
    9 13
  • @ingineru
    2.0 vs 1.6
    E vorba de cilindree, taxe si consum aici.
    9 4
  • E greu sa schimbi ceva in conceptia romanilor! daca ei sunt injectati cu tdiuri si golfuri de vreo 10 ani nu ai cum!! la banii astia mai bine o tabla dreapta cu un motor cat kina si cai putini si jante de tabla cu capace ng ng ng dar are stema in bot ce mama dreaq!! hai cu manutele rosii fanii!!ca v-am lovit gandacul vostru favorit...
    27 10
  • pret din copac
    pretul este mult mai mic...cam cu 1000 euro fata de ce sa scris!
    3 3
  • sclavi ai banilor
    kia si hyindai primesc note de 4.2 si 4.3 si infiniti fx doar 4.1
    aia e opulenta a luxului si voi il notati sub kia.
    pana si dacia primeste 4, un lw cost si panarama care nu are nimic.

    unui elev slab nu ii dai 10 pentru ca a progresat fata de anul precedent. ii dai de valoarea lui.
    ca asa cel de 9.5 real nu cred ca va mai dori sa invete ca sa primeasca si el 10 pe degeaba

    sunteti tipic rrromani. promovato nonvaloare care va manjeste cu diverse avantaje

    ce nota are noul honda civic?! ei!?
    12 12
  • mircea
    @John
    Corect, a fost o eroare de atenţie. S-a corectat. Mulţumim pentru sesizare.
    4 1
  • Aditza
    PENTRU AUTOMARKET
    De ce ati introdus sistemul de ascundere a comentariilor, chiar daca multe din ele sunt foarte pertinente. Sa luam exemplul primului comentariu, avea 6 cu plus si 10 cu minus si era ascuns. Mi s-a parut un comentariu destul de cu mult bun simt, fata de altele care arunca cu noroi si numai pentru asta au 10 pe linie :)), in special comentariile ultrasilor de masini germane, de care ho ho, nu duce lipsa romania. Atat timp cat cineva are ceva de spus si e in limita decentei, si pe deasupra are si undeva 33% aprecieri pozitive, nu vad de ce l-asi ascunde. E o forma de cenzura care parerea mea isi are rost mai mult pe siteul CANCAN unde se arunca cu laturi decat aici unde poate unii chiar au ceva de spus. Ca sa nu mai spun faptul ca sigur unul ascuns are mai mare interes la public, care special sa vada motivul cenzurii da click pe el :)
    16 4
  • i30 vs vw golf
    de pe vw.ro/configurator.
    Golf HL Edition 1.6 TDI/105 CP DPF M5
    Tractiune Fata, Motorina / 1.6l / 77kW/ 105CP, Manuala - 5 viteze, 4 Usi,
    Pret cu TVA 19.407,24

    mai putine dotari (nu are nici ac automat), motorul mai vechi, cutia in 5 trepte...

    ziceti voi acum care merita...
    17 8
  • un oarecare
    Vad ca tupeul producatorilor creste de la an la an!cum sa ceara 20 000 euro pe asa ceva?Oameni buni treziti-va la realitate!
    13 15
  • @mog : E f vechi motorul ala ce e drept, 2-3 ani. Da, poate are mai putine dotari (nu are intrare usb) dar macar e alt plastic inauntru, alt bord si nu are afisaje de GameBoy. Pe langa asta ai omis devalorizarea. Ce valoare are Hyundai la revanzare si ce valoare are Golful la revanzare ? trebuie sa fii nebun sa dai 20k pe un hyundai hatchback.
    10 13
  • Bloodrave
    total deacord, cu o corectura, trebuie sa fii nebun sa dai 20k pe un hatchback in general, mai ales cu motor 1.6...fie el si golf...
    11 10
  • asta vs Golf
    Motorul de 128 CP e marketing pt. manipulaci! Masina asta costă cam mult şi se devolorizează cam repede. Valoarea de revânzare e net inferioară unui Golf, în schimb arată mai bine, e mai fresh.
    Astept noul Golf VII cu interes, atunci le putem compara cu adevărart. Astra, Focus, Megane nu mă interesează. Nici restul.......!
    9 10
  • Pret
    La oferta e 18790, cu remat cu tot e 16140 cum sa nu merite?
    14 8
  • @rtl
    da. 16k e ok, dar el costa oficial peste 20k..
    asa, si golful t`il iei cu reducere asemanatoare...sa nu zic de noul focus care arata super bine si are si niste motoare incredibile (1l sau 1.6l turbo benzina)
    daca pana acum faptul ca`ti ofereau mai mult cu bani mai putini era principala atractie pentru a`ti cumpara o coreeana, se pare ca s`a dus si avantajul asta.
    eu unul, desi sunt, sa zicem, fan hyundai-kia, sunt neplacut surprins de ce ofera acum cu cele 2 surori - ceed, i30; ma asteptam la mai mult si mai ales, mai ieftin.
    in afara de 1.6 diesel de 128cp, nu au adus nimic nou la nivel de motorizare.
    da, au crescut calitatea interiorului, designul dar au ridicat preturile la nivelul greilor.nu se face asta, nu acum..cum au vazut ca au succes gata au ridicat si pretul....mare greseala, sa nu fie fatala...
    asa fac si renault, era un articol acum ceva timp pe aici ca vor scumpi masinile lor pana la nivelul vw...o prostie dpmdv.
    12 4
  • @VW's thralls (slv83 & others)
    Singurul punct in care sunt de acord cu voi (nu am cum sa nu fiu, din pacate) este revandabilitatea germanicelor. Si asta datorita unor legende de mult apuse, cand masinile germane chiar te tineau o viata. Dar nu mai e asa.
    Hyundai i30 este o masina corecta pana in varful unghiilor. Ca nu avem noi veniturile suficiente ca sa o apreciem asa cum trebuie, e altceva. Reprezinta o alternativa la ternele cutii nemtesti.
    Si e bine ca avem de unde alege!
    Btw, vorbea aici cineva de aerul "fresh" al Golfului???? Poate doar daca dai cu 2 deodorante in/pe el...
    18 10
  • ati face bine sa testati numai octavia si megane, toate echiparile, toate motorizarile si daca se poate in regim repetat.

    noi suntem romani domne, vrem iphone 4 sh, bani de shaworma cu de toate si o octavia 2 fl cu touchscreen si macar o motorizare 1.6, restul numai conteaza... ca stam la parinti, ca nu avem credit pe iphone, ca ajungem la 30 de ani si ne ajung degetele de la o singura mana sa numaram restaurantele, locurile frumoase si vacantele petrecute pana acum numai conteaza... shaworma, bere, octavia sau pentru aia mai putin valorosi dar cu pretentii de mari oameni cizelati un megane cu greierasi si materiale absolut p e n i b i l e la interior.

    cealalta categorie de romani ati face bine sa priviti cum se duce dracu tara asta cu astfel de oameni, conceptii, prejudecati si educatie si sa mergeti cu i30, 208, focus, cee´d si ce mai testeaza baietii de la automarket, si aia cu iesiri de romani autentici (vezi mai sus) care sterg comentarii, copiaza fara sa precizeze sursa, merg prin oras cu bravo-ul ca la f1 dar ne tin lectii de moralitate, schimba numarul stelelor acordate masinilor testate peste noapte si tot asa...

    cuvantul e Romania, tara Meltenia.
    24 1
  • Sunt de acord cu tine legat de grupul Kia- Hyundai, dar nu legat de Ford. Noul Focus este oribil ca design, lucru remarcat si de fidelii marcii care se orienteaza spre concurenta.
    11 3
  • Mai frumos noul Cee'd
    Imi pare mai frumos frati-su Cee'd.
    4 1
  • Ce o fi interesant la Hyunday ?
    Motorul asta diesel cu 11o cp la 1,6 litri (1560 cc) si cuplu de 260 nM il am pe Citroen C4 inca din 2007. Pe masina am dat 13.400 euro(pret bun in 2007). Care-i smecheria cu Hyundai si noul lor motor ?
    Fiabilitate ? Pe Citroen c4 nu am schimbat nimic in afara de placute + lichid de frana la 51.000 km si revizii la fiecare 17.000 km.
    Inca odata, care-i smecheria cu Hyundai si ai sai 20.000 euro ?
    10 7
  • Frumoasa masina
    E frumoasa, o fi si de calitate dar e prea scumpa. Dupa parerea mea, nu poti intra fara "incalzire" in liga buna din clasa C. Era ideal un segment de pret egal sau putin putin peste Elantra. Sunt curios ce vanzari va avea fata de concurentii cu acelasi pret Astra/Golf/Focus.
    5 1
  • CHUCK NORRIS
    HYUNDAI I30
    nu-i rau chiar daca e korrean
    5 2
  • L-am vazut recent pe strada si nu inteleg ce-au vrut sa scoata cu modelul asta? Mi se pare mai mic si mai inghesuit decat versiunea precedenta.
    Chiar daca nu era deosebit, cel putin vechiul i30 era incapator.

    La vanzari, cel putin in Europa, nu cred ca va reusi sa ia din cota de piata a modelelor consacrate; cel putin nu cu preturile astea. Daca Hyundai/Kia aveau vre-un atu inainte, asta era pretul mic.

    La acelasi pret, nu vad pe multa lume sa aleaga i30 peste Astra (ba chiar se apropie la pret si de Golf).
    0 7
  • valentin
    dragilor,
    chiar astazi am rezervat un I30, alb cu motor benzina, 100 CP. Pret fara tichetele remat 10.060 EURO/cash. Pretul final probabil va fi undeva 11.900 euro. Stiu toate preturile concurentei, va asigur ca NU veti cumpara niciodata un Golf la banii acestia. Cat despre Focus, care fie vorba, la dotarile astea nu te apropii fara vreo 14-15.000, sa fim seriosi. Eu am un Mondeo pe care scartie de nou toate plasticele, benzina 150 CO. 15l/100 km, asa ca...
    8 2
  • masinile germane doar in romania sunt preturile piperate
    un exemplu de pret din restul europei
    opel vectra 2004 - 150 000 km aprox -3500 4000 euro
    accent 2006 - 150 000km 4500- 600 in functie de dotari

    e o diferenta de 2 ani si sunt 2 clase diferite
    3 0
  • User123
    Salut, sunt din rep. Moldova - la noi preturile sun ceva mai OK -9900 Euro caroserie coupe 1.4 benzin cu dotari decente....
    0 0
  • owner i30
    Este o masina sub cu pretul sub Golf sau Focus la acelasi dotari. Raportul pret/calitate este ok iar motorul GDI de 1.6 este foartte vioi dupa 3-3500 rpm sau economic in treapta a 6-a la 90-100Km/h.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru