Cinci stele EuroNCAP pentru Koleos, i30, ML si Delta
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ultima sesiune EuroNCAP, ale carei rezultate au fost publicate astazi de catre organizatia independenta europeana care se ocupa cu siguranta masinilor, arata ca patru dintre cele mai apreciate modele in segmentul lor reusesc sa se achite bine de sarcinile de siguranta.
Este vorba de Hyundai i30, Lancia Delta, Renault Koleos si Mercedes ML, cele patru modele strangand la final cinci stele din cinci la capitolul protectia adultilor. In ceea ce priveste protectia copiilor, cel mai bine s-au descurcat i30 si Koleos, care au reusit sa adune patru stele din cinci. Oarecum surprinzator, Mercedes ML si Lancia Delta au strans la acest capitol doar trei stele. Marea problema a tuturor celor patru modele testate in aceasta sesiune de EuroNCAP a fost insa protectia pietonilor. Astfel, din cele patru stele posibile, Mercedes ML a reusit sa adune doar una, celelalte trei modele ajungand, cu greu, la doua stele.
De altfel, rezultatele slabe inregistrate in general la acest capitol de EuroNCAP au facut ca organizatia independenta europeana sa hotarasca schimbarea modului de punctare. Astfel, chiar daca se zvonea ca EuroNCAP va introduce in punctare sase stele, sefii organizatiei au stabilit ca rezultatul final sa ramana la maximum cinci stele, dar sa isi schimbe, din 2009, ponderile pe care diferite tipuri de protectie le au in stabilirea calculului stelelor. Prima diferenta e reprezentata de faptul ca protectia pietonilor va avea o importanta mai mare la calcul. De asemenea, in calculul final vor fi luate si potentialele implicatii ale sistemelor de siguranta activa, cum este cea a ESP-ului, de exemplu. Mai mult, daca un model va aspira la cinci stele, acesta va trebui sa dea dovada faptului ca tetierele sale permit ocupantilor sa scape fara accidente la nivelul coloanei vertebrale si in special al gatului.
Prima schimbare vizibila ar urma sa fie faptul ca modelele nu vor mai ajunge atat de usor la cinci stele. de altfel, nu mai putin de 97% dintre modelele testate de EuroNCAP in ultimul an au inregistrat patru sau cinci stele la siguranta.
"Sunt extrem de fericit ca din ce in ce mai multi constructori reusesc sa adune cinci stele la crash-test, insa este imperativ ca EuroNCAP sa continue sa urce stacheta la care aspira producatorii auto. Noul sistem de notare va face exact asta. Nu am niciun dubiu ca producatorii auto se vor alinia la noua provocare, la fel cum au facut cand am inceput munca EuroNCAP. Dezvoltarea unor noi tehnologii inseamna performante ridicate in ceea ce priveste siguranta si o potentiala reducere a accidentelor mortale pe sosele", sustine Michael van Ratingen, secretarul general EuroNCAP.
via | EuroNCAP
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
-
Noua generație Dacia Duster este supusă unei campanii de rechemare în service. Campania de rechemare, prima pentru noua generație Duster, a fost inițiată din cauza unei posibile defecțiuni la circuitul electric al mașinii. (12.11)
- Noul Volkswagen Tayron a intrat în producție
- Mild-hybrid sau PHEV? Răspundem cu ajutorul noilor Ford Puma facelift și Kuga facelift
- KTM, producătorul austriac de motociclete, ia masuri pentru evitarea falimentului
- Viitorul Volkswagen Golf va fi dezvoltat împreună cu Rivian
- Mercedes-Benz: 40 de ani de la debutul Seriei 124, ulterior devenită Clasa E
64 la ora contra unui bloc de beton este echivalentul unei coliziuni intre 2 vehicule la viteza mult mai mare.
D-aia suntem asa cum suntem ca toti imbecilii isi dau ca parerea.
Nu te da rotund, daca stiai despre ce e vorba o lasai asa.
Se trage prea tare pe securitate ca sa nu evolueze si testele astea. Ar fi bine daca pana in 2009 s-ar concepe alte teste de impact sau cel putin alte modalitati de punctare.
Concluzie: SA FIE LOGANUL MAI BUN CA PEUGEOT-UL LA SIGURANTA??? SA FIE OARE POLO SAU DACIA 1310 CELE MAI SIGURE MASINI??? ma indoiesc. de aceea consider ca este o chestie absolut relativa si u dau 2 lei pe testele astea. ba mai mult, cred ca pierd timpul citind aceste materiale. cam atat