Drivetest Ford Focus facelift (2016-2018)
2.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 250CP Man6 STLuni, 24.10.2016
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sunt zile și zile. Mai bune sau mai rele. După cele rele, simți nevoia să îți descarci energia negativă, să descătușezi toată forța care stă ascunsă dincolo de acel birou plin de hârtii.
Sunt zile când reușești să lași totul dincolo de ușa biroului și sunt zile în care problemele vin după tine.
Ca să fii sigur că descarci toată furia și toate energiile negative, ca să fii sigur că poți lăsa problemele pe mai târziu, ai nevoie de un Focus. Și nu un 1.0 Ecoboost. Ci un ST. Neapărat benzină.
Ford Focus facelift (2016-2018)
2.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 250CP Man6 ST
- Pret de pornire 27.800 €
Motor / Transmisie
Nu știu cum se face, dar nimerim câte un Focus ST la fiecare schimbare de anotimp. Iar asta nu e tocmai un lucru bun, pentru că testul coincide de multe ori cu un asfalt ud, mustind a ploaie de toamnă sau primăvară. A trecut deja un an de la testul cu Focus ST diesel.
Așa că întâlnirea cu adevăratul Focus ST a fost ca o relație luată de la zero. Reluată de la zero și dusă până la 100 de km/h repede, mulțumită motorului Ecoboost de 2.0 litri, care, deși are rămas cu doar patru cilindri, încă mai poate.
E suficient să cauți cuplul motor pe la 2000 de rotații și o să găsești 345 de Nm gata să te satisfacă și să-ți amintească de ce ai sub capotă. Plaja de turații este generoasă și încearcă să-ți ia mințile atunci când treci de 3000 de rotații. Împreună cu sunetul de hot hatch pur, alergi ca un descreierat cu dinții încleștați în refuzul de a pune frână.
E o senzație de sațietate care nu slăbește pedala de accelerație. Ai la dispoziție aceiași 250 de cai putere, generoși, atletici, livrați destul de liniar.
Cutia manuală cu șase trepte are o timonerie cam lungă pentru acest segment, dar vă obișnuiți rapid. Primele trepte sunt destul de scurte, pentru a favoriza accelerarea, dar veți realiza că lucrurile se mai domolesc pe măsură ce treceți de ele. După cum era ușor de intuit, a doua și a treia pot face minuni atunci când vreți excese.
Dacă nu vreți, Focus ST se comportă ca o mașină normală, care nu trădează foarte mult din potențialul ascuns sub capotă. Așadar, poate fi condus ca o compactă plictisitoare în orice moment al zilei.
Consum
Consumul nu va fi însă apropiat de cel al unei compacte normale. pentru că în oraș, în trafic aglomerat, veți sări de 12 litri/100 de kilometri, iar în afara orașului dacă aveți noroc vă mențineți în jurul valorii de 8 litri/100 de km.
În fișa tehnică, Ford ne promite o valoare medie de 6.8 litri/100 de kilometri, adică mai puțin decât un Opel Astra OPC, dar mai mult cu aproape un litru decât un Volkswagen Golf GTI Performance.
Performanţe
Cât privește sprintul de la 0 la 100 de km/h, acesta se face în 6.5 secunde, un timp bunicel pentru o compactă sportivă, însă puțin cam slab compartiv cu cel al rivalilor. Din fericire pentru Focus ST, modele cu renume așteaptă un înlocuitor (Renault Megane RS), deci lucrurile nu pot sta mai rău.
Dacă ne uităm în segment vedem că Astra OPC ajunge la 100 de km/h în 6 secunde, însă are și 30 de cai putere în plus.
Dacă ne uităm și la Golf GTI în versiunea Performance, de 230 de cai putere, vedem că Ford ar fi trebuit să poată mai bine. Germanul accelerează de la 0 la 100 de km/h în 6.4 secunde, deși are cu 20 de cai mai puțin.
Interior
Odată cu faceliftul, interiorul lui Focus ST a fost aliniat și el la designul și funcționalitatea întregii game. Pe lângă elementele de funcționalitate preluate de la versiunile de serie, cum sunt spațiile de depozitare generoase, suportul pentru telefon, torpedoul și cotiera, Focus ST vine și cu o serie de elemente sportive.
Scaunele Recaro vor face, probabil, deliciul tuturor. Nu pot spune că au fost extrem de confortabile, dar până la urmă e o chestiune de adaptare. Ceea ce conteză cu adevărat este suportul lor lateral, care s-a dovedit a fi bun.
Mai sunt câteva detalii de notat, cum ar fi volanul, cusăturile, inserțiile cu logo-ul ST din praguri, maneta schimbătorului și cam tot ce îi trebuie unei mașini să insufle sportivitate și la interior.
Preţ de achiziţie
Dacă vrei să scapi de toată tensiunea acumulată la birou ai nevoie de tratament. Iar tratamentul costă. Indiferent ce producător alegi. În cazul Ford, tratamentul cu Ford Focus ST benzină începe de la 27.800 de euro cu TVA inclus.
Valorile rivalilor sunt extrem de apropiate. Un Golf GTI în versiunea Performance este 27.500 de euro, iar un Opel Astra OPC ajunge la puțin mai mult, adică 28.100. Nu trebuie să uităm însă de cei 30 de cai în plus. Așadar, alegerea clienților în acest segment este o simplă chestiune de gust.
Siguranţă
La capitolul siguranță, Focus ST diesel împrumută pachetul fratelui standard. Un pachet destul de bun, care a primit deja cinci stele la testele de siguranţă EuroNCAP.
În standard, modelul are ESP, ABS, controlul tracţiunii, airbag-uri frontale, laterale şi cortină pentru şofer şi pasager, airbag-uri cortină pentru pasagerii din spate, sistem de control avansat al cuplului motor, sistem de fixare ISOFIX şi altele.
Cum era şi normal, faceliftul aplicat Focus-ului standard a adus şi ceva în plus. Un nou conglomerat de sisteme de siguranţă, care include avertizare la depăşirea benzii de mers, ajustarea direcţiei atunci când şoferul nu corectează traiectoria, cruise control adaptiv şi deja celebrul Active City Stop, care poate frâna atunci când nu eşti atent şi un impact cu automobilul din faţă este iminent. În cazul nostru, mașina a frânat când a detecta o barieră și s-a grăbit să aplice frânele.
Foarte important este şi sistemul care te avertizează de eventuale obstacole atunci când ieşi cu spatele dintr-o parcare în spic, iar vizibilitatea este redusă.
Ţinută de drum
Descătușarea este bună. Însă trebuie dozată. pentru că odată ce ai eliberat fără menajamente cuplul motor, roțile față vor patina și își vor aduce un torque-steer de toată frumusețea, mai ales atunci când asfaltul este ud.
Când se întâmpla asta ar fi bine să vă asigurați că anvelopele mai au viață sau să vă mulțumiți cu o rulare ponderată. Mai ales că suspensia vă ajută. Nu se gândește să vă distrugă spatele sau alte părți ale corpului la primele gropi.
Este destul de bine echilibrată, deși se simte cu siguranță mai rigidă decât a unui Focus standard. Potențialul suspensiei se simte însă pe segmente de drum virajat, acolo unde mașina stă ca un adevărat hot hatch și este ajutată în croirea traiectoriei ideale de o direcție ideală. Ford nu se dezminte și ne oferă un volan care taie adânc și precis, ca un briceag elvețian.
Vizibilitate
Vizibilitatea lui Focus ST este similară cu cea a unui Focus normal. Nu există nimic care să îmbunătățească sau să altereze câmpul vizual. Suprafaţa vitrată rămâne cam aceeaşi. Luneta este generoasă şi bine încadrată de oglinda retrovizoare.
Din păcate, ultimul rând de montanţi este şi el generos, iar asta poate încurca anumite manevre de parcare. Şi cu primul rând de montanţi pot apărea unele probleme în viraje strânse, când mai interferează cu câmpul vizual al celui de la volan.
Tehnologie
Faceliftul i-a deschis lui Focus ST calea către tot pachetul tehnologic deținut de Ford. Din păcate, pe măsură ce petrec mai mult timp cu sistemul multimedia SYNC, pe atât de convins sunt că are nevoie urgentă de rafinare.
Funcția tactilă te poate scoate din minți. Iar scosul din minți poate deveni periculos atunci când ești la volanul unei mașini sportive. Căutând descătușarea de care vorbeam mai devreme, s-ar putea să găsești de fapt opusul.
E păcat, pentru că dincolo de acel suport tactil complet neprietenos, și dincolo de acea procesare greoaie a informațiilor, Ford a ascuns o mulțime de tehnologii utile. E mai greu să ajungi la ele.
Dincolo de sistemul multimedia, viața celui de la volan poate fi ușurată de volanul și scaunele încălzite, de armata de sisteme de siguranță, de senzorii de ploaie și de parcare, de pornirea fără cheie și de farurile adaptive.
Design
Ford Focus este deja o mașină banală. O vezi cam peste tot pe străzile din România. Chiar dacă are un aspect contemporan, ușor agresiv, rămâne o compactă ca oricare alta.
Un Focus ST însă, e o altă poveste. Galbenul aprins al caroseriei fură privirile chiar și celor mai puțin pasionați. E primul magnet vizual, care te atrage apoi să observi și celelalte detalii: pragurile laterale, spoilerul mult mai agresiv, etichetele ST, jantele generoase în spatele cărora se ascund etrieri roșii, eleronul montat pe hayon și, nu în ultimul rând, ca o dovadă că nu e doar un ambalaj frumos, evacuarea centrală dublă. Toate aceste detalii fac din Focus ST o vedetă.
Ne-a placut
- Direcția precisă
- Resursele motorului
- Suspensie echilibrată
Nu ne-a placut
- Vizibilitatea posterioară
- Funcția tactilă a sistemului SYNC
Date tehnice - Ford Focus facelift (2016-2018) 2.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 250CP Man6 ST | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Ford
-
Constructorul american de automobile schimbă șeful calității. În 2024, Ford a operat 62 de rechemări în service, iar costurile de garanție au crescut cu 800 de milioane de dolari. (Vineri, 20 Decembrie)
-
În cadrul unui eveniment care a avut loc la Craiova, departe de ochii curioșilor, Automarket a avut ocazia să vadă noul Ford Puma Gen-E sau, cu alte cuvinte, pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. Nu lipsește clipul de prezentare. (Marti, 03 Decembrie)
-
Mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid. Chiar dacă am auzit, des, acești termeni în ultimii ani, unii încă nu știu exact ce înseamnă și care sunt avantajele și dezavantajele fiecărui sistem de propulsie de generație nouă, să le spunem așa. Fix misterul acesta încercăm să îl elucidăm în acest articol, dar nu doar teoretic, ci și aplicat, cu ajutorul noilor Ford Puma mHEV facelift și Kuga PHEV facelift. (Vineri, 29 Noiembrie)
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
nu reprize, nu timpi pe circuit, viteza maxima?
ACUM ORICE Ford vine cu SYNC 3. Ecranul este capacitiv, procesorul și sistemul de operare mult mai avansate. E diferență de la cer la pământ. Merge excepțional de bine, plus că are Android Auto / Apple Car Play și cel mai bun sistem de control vocal, nu numai prin comparație cu celelalte mărci de volum.
Mașinile pe care le testează sunt tot timpul exemplare fabricate de mai multe luni de zile.
Masina asta a fost facuta pentru placerea de a conduce, nu pentru tableta!
Sau daca nu te intereseaza si alte gadgeturi, ia-le jos, cu atat o sa fie masina mai usoara si "o sa fie mai mare placerea de a conduce"
Din pacate, chiar daca o sa par rautacios, trebuie sa-ti spun ca ai facut testul cam degeaba.
In primul rand, ST-ul impresioneaza mai ales prin tinuta de drum si controlul pe viraje. Facand testul pe ploaie, practic ai ratat ocazia de a ne spune cum se simte acolo unde exceleaza.
In al doilea rand, Sync 2 nu se mai comanda pe Focus de ceva timp. Mi-as fi dorit sa aflu parerea voastra despre Sync 3, care a fost destul de laudat pana acum de publicatiile din afara.
N-ar fi stricat nici sa faci mai putina economie de cuvinte la unele capitole. Cei interesati ar fi apreciat parerile personale in locul cifrelor seci pe care le gasesc in orice brosura.
Si ca sa nu raman cu un gust amar, te-as ruga daca poti sa-mi spui cum ti s-a parut ca se comporta suspensia pe drumurile noastre, mai ales in comparatie cu rivalii. Crezi ca poate fi folosita si ca masina de zi cu zi?
Multumesc anticipat si sper ca parerea ta ma va ajuta in alegerea mea.
Un hot-hatch inseamna o masina de zi cu zi mai potenta si mai fun, iar aspectele mentionate (si nu numai) conteaza foarte mult in conditiiile in care masina e folosita in principal ca daily driver si doar ocazional pentru alergat / circuit / fun time. Cine isi ia un hot-hatch nu il ia doar ca sa alerge pe viraje, ci ca sa aiba all in one.
Sper sa o luati ca pe o observatie constructiva.
In general este foarte greu sa se schimbe cineva, asa ca in caz ca esti interesat despre mai multe detalii despre Focus ST benzina, iti recomand sa citesti despre parerea lui Daniel ce a plasat pe turatii.ro un comentariu la testul cu Focus ST diesel.
In caz ca nu ai citit acel comentariu, desigur si de asemenea poti sa afli anumite lucruri despre model din prezentarea lui Robert Adam, chiar daca se refera la Focus ST diesel.
In curand o sa fie prezentat si Focus ST benzina de catre Robert Adam, pe care il apreciez mult si am avut ocazia sa-l intalnesc in urma cu ceva ani. Realizeaza prezentari foarte bune, asa ca iti recomand sa urmaresti cand va apare testul cu Focus ST benzina.
Numai bine !
Din pacate la noi a inceput si jurnalismul auto sa o ia pe cai mlastinoase. In loc sa atraga oamenii cu adevarat pasionati si interesati sa-si achizitioneze o masina, se concentreaza sa atraga comentarii si certuri intre fanboys tembeli.
Pentru cei care ne-au acuzat de cifre seci, e drept că departajarea la capitolul performanțe se face bazându-ne pe valorile accelerației anunțate de producători. Însă, la capitolul consum, ați primit cifre reale, obținute de noi în timpul testului. Este un detaliu cât e poate de util pentru cei care vor să își achiziționeze această mașină, mai ales pentru o rulare cotidiană.
Mulțumim pentru comentarii.
Motorul trebuie analizat pe mai multe plaje de turatii si precizat raspunsul in diverse regimuri. Cifrele ajuta oarecum, insa pot sa si minta destul de mult; m-as limita la doua exemple: 1. Honda S2000 care are 240CP, dar ca sa accesezi puterea respectiva trebuie sa tii turometrul intre 6500-8500rpm, in rest "it's no punchier than an Acord sedan 2.0i"; 2. Subaru STI care, desi are 300CP, are un turbo lag atat de mare incat trebuie sa stai peste 4000rpm daca vrei sa ai sub pedala intr-adevar un hot-hatch. Sunt niste exemple extreme dar am vrut sa ma fac inteles.
La acest nivel de detalii fine fac eu referire, si asta m-ar ajuta pe mine ca cititor si pasionat auto sa inteleg caracterul masinii dintr-un articol - evident fara a ma limita la cele doua capitole mentionate, suspensie si motor. Si sunt lucruri care se regasesc in testele publicatiilor straine, care nu au atatea probleme cu drumurile, spre exemplu.
Stiu cum se fac testele in ro, prinzi masina cand are importatorul chef si de multe ori timpul este scurt si poate prinzi si conditii proaste, dar pe de alta parte sunt totusi niste lucruri care ies in evidenta chiar si la un banal test prin B. Din nou, sper sa fie constructiva aceasta critica si sa nu va fie cu suparare!
Pentru putin si cu placere, sa fie de folos si sa faci alegerea potrivita cu viitoarea achizitie!
Suspensia e absolut rezonabila chiar si pe drum denivelat. Se simte insa destul de rau pe drum spart si pe linii de tranvai. Am 20,000 Km cu masina, nu am avut probleme cu jante dezechilibrate sau cu galme la anvelope, desi stau in Bucuresti si drumurile pe care merg nu sunt intotdeauna cele mai bune. Am jantele de 18''. Exista si jante de 19'' disponibile, dar pentru Romania cred ca sunt prea mult.
Daca vrei o masina pe care sa o folosesti zi de zi la naveta, sau cu familia, dar din cand in cand sa-i rupi capul pe un traseu montan, e masina de care ai nevoie. Consumul e si el destul de rezonabil. Daca merg cu copiii in masina (max 130-140 Km/h, fara a trage insa de consum), nu sare de 8.5%. Daca o tin numai in rosu, uneori sare si de 20%. Consuma mult numai daca o calci.
Pe viraje e infinit mai placut de condus decat o masina normala. Sta foarte bine, e foarte manevrabila. Anvelopele de fabrica de asemenea sunt foarte bune (Goodyear Eagle F1 Assymmetric 2), insa se uzeaza destul de repede.
Cu alte cuvinte sunt foarte incantat de masina. E o masina pe care o folosesc zi de zi. Tot zi de zi ma face sa zambesc!
consum mediu 10... cum merg eu tot timpul tare:D
autostrada unde e loc peste 200 , in rest cu 70 in oras 120 pe zonele cu 100
in germania pana in 20 km e ok platesti pana in 100 euro amenda..peste 20 primesti punct si ameda trece de 100 euro.
Pana acum probleme 0, am facut 2 revizii prima 160 euro am cerut sa fie si filtru de aer normal, a doua revizie cam 230 euro. cu tot cu filtru carbon.
Daca as cumpara din nou masina...cred ca nu:D asteptam RS ul
da anul trecut nu era planuit:D Acum sa o vand si sa mi iau RS ul ar fi prea mare diferenta. O sa vad probabil o mai tin 2 ani si atunci o sa iau poate noul ST. Masina e vorba romanului full fara piele:) am piele doar pe exterior, teileder. Are driver assistent, winterpaket, keyless. Toate sistemele functioneaza foarte bine si le gasesc de mare ajutor
Daca aveti intrebari raspund cu placere.
Chiar nu speram sa primesc atatea raspunsuri, mai ales ca la noi am vazut doar una singura care nu era de la dealer, si aia pre-facelift.
In Bucuresti prefer metroul, sau bicicleta. In masina ma urc doar seara dupa 9 si in weekend. Dar as vrea atunci cand o fac sa fie cu placere.
Deja incep sa ma conving din ce in ce mai mult ca asta ar fi alegerea cea mai buna, pentru posibilitatile mele financiare si starea drumurilor de la noi.
Mai ramane sa nu arat entuziasmul asta cand merg la dealer si sa obtin o reducere consistenta. Mai ales ca ma bate gandu sa arunc niste banuti si pe ceva lucruri dragute de la Mountune.
Multumesc, si poate prin vara ne vedem la o reuniune de posesori Focus (daca o exista asa ceva).
Pacat doar ca galbenul asta incitant (Tangerine Scream parca-i zice) costa 900 euro-n plus. Ca sa nu mai vb. ca-n lista Ford ORICE culoare apare ca fiind optionala, pina si cele nemetalizate costind IN PLUS 250 euro... fara exceptie. O aberatie prezenta din pacate si la alti producatori.
...Pretul de lisa sa fie oare valabil pentru versiunea transparenta?...