Drivetest Chevrolet Trax (2013-2015)

1.7D MT6 130CP AWD LT+
Chevrolet Trax (2013-2015) zoom
de Dragoș Băltățeanu
Luni, 29.04.2013
Mixologie

Chevrolet atacă piața europeană într-un segment în creștere: cel al SUV-urilor mici, dedicate în principal uzului urban. Concurența are deja un avans considerabil, dar grupul General Motors încearcă să recupereze și să își atragă clienții interesați de acest gen de automobil. Drept urmare, GM a creat un model comun atât pentru Opel cât și pentru Chevrolet, dar fiecare marcă din trust și-a pus amprenta specifică la capitolul design, personalizare și reglaje specifice pentru suspensie și direcție. Astfel s-a născut perechea de gemeni dizigoți Opel Mokka și Chevrolet Trax. Sunt identici, dar nu seamănă. Pare ciudat, dar vom detalia. 

Opel Mokka a trecut deja prin lupa Automarket, iar testul lui Sebastian cu versiunea echipată cu propulsor pe benzină 1.4 turbo poate fi citit AICI. Astăzi ne vom ocupa însă de Chevrolet Trax, iar la lansarea europeană ce a avut loc în Croația am ales motorizarea diesel de 1.7 litri și 130 CP, singurul motor diesel din gama Trax.

Chevrolet Trax (2013-2015)
1.7D MT6 130CP AWD LT+

  • Pret de pornire 15.500 €
  • Pret model testat 21.700 €
  • Taxa auto 139 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Viitorii clienți ai modelului Chevrolet Trax vor putea alege unul dintre cele trei propulsoare disponibile. Două dintre ele sunt pe benzină: 1.6 litri de 115 CP şi ceva mai modernul 1.4 Turbo de 140 CP. Pentru cei care preferă motorina, există un singur motor: 1.7D de 130 CP. Este un propulsor din banca de organe GM, același motor putând fi găsit și pe Opel Mokka, Astra, Corsa sau Chevrolet Cruze. Motorul de 1.7 litri dezvoltă 130 CP la 4.000 rpm și 300 Nm disponibili între 2.000 și 2.500 rpm. Motorul poate fi asociat cu transmisia integrală permanentă, ca în cazul mașinii noastre de test, sau cu o versiune doar cu tracțiune față a modelului Trax. Pentru a transmite puterea către roți, Chevrolet a apelat la o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Se poate opta și pentru transmisie automată, dar doar pentru versiunea cu două roți motrice.

Motorul turbodiesel se dovedește a fi suficient de plăcut la utilizare, dar are încă câteva boli de tinerețe. Este zgomotos și își face simțită prezența atunci când este pus la muncă, iar la plecarea de pe loc, combinația dintre sistemul Start-Stop și punctul de cuplare al ambreiajului te poate face să oprești motorul ca un începător. Am crezut că este un caz izolat, dar am pățit acest lucru de mai multe ori și cu șoferi diferiți. Până la urmă, te obișnuiești și ceva mai multe ture rezolvă problema la plecarea de pe loc. 

În mers, propulsorul se dovedește vivace atâta timp cât este ținut în zona de putere. Reprizele sunt suficient de convigătoare pentru depășiri decente. Zona de cuplu maxim este însă relativ scurtă, după 3.000-3.500 rpm, motorul rămânând fără suflu. Este un motor care își face treaba, dar ar avea nevoie de ceva mai mult rafinament. Cutia cu șase trepte este bine etajată, dar levierul agață uneori la schimbarea de treaptă. 

Consum

Motorul de 1.7 litri și 130 CP folosit pentru modelul Chevrolet Trax are însă un mare atu. Are cel mai bun consum mediu din clasa sa pentru un automobil cu tracțiune integrală, la egalitate cu alți trei concurenți. Cifra oficială este de 4.9 litri/100 km, un consum excelent pentru un SUV, chiar dacă vorbim de unul de dimensiuni reduse. Este - cumva normal - aceeași cifră raportată și de Opel Mokka dotat cu același propulsor. Performanța este egalată și de modelul Mini Countryman ALL4, cu un consum mediu de tot 4.9 litri/100 km. Ce-i drept, Mini-ul folosește un motor de 2.0 litri și dezvoltă 143 CP. Un alt concurent ce îi egalează consumul mediu este Nissan Juke 1.5 dCi cu motor de 1.5 litri și 110 CP. Skoda Yeti TDI și Mitsubishi ASX Di-D, pe care Chevrolet îi consideră concurenţi, dar care fac parte din segmentul superior, au medii de consum mai mari: 6.0, respectiv 5.7 litri.

În timpul testului din Croația, Trax-ul nostru echipat cu tracțiune integrală, cutie manuală și motor diesel a înregistrat un consum mediu de 5.2 litri, în cazul adoptării unui stil de condus ecomic. Dacă dezlănțuim cei 130 CP și adoptăm un ritm mai rapid de autostradă, consumul urcă până la 7.0 litri/100 km.

Performanţe

Cei 130 CP și cuplul de 300 Nm îi oferă noului Chevrolet Trax performanțe peste media rivalilor din clasa sa. Trax 1.7D are nevoie de 9.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/oră, iar viteza maximă pe care o poate atinge este de 183 km/oră. Tot de 9.4 secunde are nevoie și Mini Countryman ALL4 cu motor diesel de 143 CP. Chiar și Opel Mokka, rivalul înrudit, are un timp de accelerație mai slab de doar 10.5 secunde, deși este dotat cu același motor. 

Interior

Chevrolet a vrut să adopte un stil american la capitolul aspect. O mașină cu mușchi care să întoarcă capete. La exterior acest lucru a fost reușit, însă interiorul are câteva probleme. Spre deosebire de Mokka, Trax are un interior cu linii mai îndrăznețe, dar combinația de elemente nu este cea mai fericită. Un exemplu relevant este planșa de bord. Chevrolet a ales să folosească o combinație de indicatoare digitale și analogice, rezultând un bord care aduce aminte de... Spark. Asta pentru că ecranul digital ce indică viteza și informații de la computerul de bord este identic cu cel folosit de Chevrolet Spark. Alături de el este un turometru analogic, totul fiind încadrat de un dreptunghi cu ramă cromată. Elementele de comandă de lângă volan sunt identice cu cele de la modelele Opel, iar consola centrală este inspirată de acelaşi Spark. Trax este astfel un exemplu de mixologie. 

Peste toate însă, deşi regăsim elemente comune mărcilor grupului, vorbim de un interior practic. Avem suficiente spații de depozitare, suficient aer pentru patru pasageri atât în față cât și pe banchetă, iar portbagajul poate primi 356 litri. Valoarea nu este foarte mare, Mini Countryman având, de exemplu, un portbagaj de 450 litri. Însă Trax compensează prin latura funcțională, bancheta și chiar scaunul pasagerului din față putând fi rabatate pentru a primi un obiect agabaritic de până la 2.3 metri lungime.

Preţ de achiziţie

Chevrolet Trax are un avantaj important când vine vorba de capitolul preț de achiziție. Prețurile pentru sale încep de la 15.500 euro cu TVA inclus, iar pentru varianta noastră cu motor diesel și echipare de top LT+ trebuie să scoate din buzunar 21.700 euro (TVA inclus). Primele modele Chevrolet Trax vor fi livrate în luna iunie a acestui an.

Singurul rival care se situează mai bine este Nissan Juke. Ce-i drept, dieselul oferit de Nissan are doar 110 CP, dar pentru nivelul de echipare de top numit Tekna, aveţi nevoie de 300 de euro în minus. De altfel, cifrele arată că se anunță o luptă strânsă între Trax, Mokka și Juke în segmentul crossover urban. În plus, mai nou, Trax mai are un rival. Francezii de la Renault tocmai au lansat modelul Captur, dar prețurile încă nu au fost anunțate. 

Siguranţă

Chevrolet Trax nu a ajuns încă la testele EuroNCAP, dar fratele său aproape geamăn, Opel Mokka a fost turtit în interesul siguranței celor de la bord. Și pentru că avem de-a face cu un automobil practic identic din punct de vedere tehnic putem considera rezultatele obținute de Mokka valabile și pentru Chevrolet Trax. Mokka a obținut cinci stele ca scor general, cu un scor de 96% pentru protecția pasagerilor adulți și 90% pentru pasagerii infanți. Rămâne de văzut dacă EuroNCAP va testa separat și modelul Trax, deşi practica ne-a arătat că nu este cazul atunci cân vorbim de modele atât de apropiate din punctul de vedere al construcţiei.

Ţinută de drum

Pentru suspensie, inginerii Chevrolet au preferat să seteze modul confort. L-au reglat însă suficient de bine, Trax comportându-se acceptabil pe viraje. Caroseria are parte de puțin ruliu dar, de cealaltă parte a monedei, suspensia filtrează bine denivelăriile din drum. Evident, pe un drum de macadam, Trax devine chiar foarte distractiv, fiind ușor de controlat atunci când suprafața de rulaj devine alunecoasă. Partea mai puțin inspirată este cea a direcției. Aici s-ar fi putut transmite celui de la volan ceva mai mult feedback.

Vizibilitate

La capitolul vizibilitate, Chevrolet Trax stă bine. Poziția înaltă la volan permite obervarea excelentă a colegilor din trafic, iar luneta este suficient de mare pentru a nu împiedica vizibilitatea la manevrele cu spatele. Montantul stânga față nu jenează excesiv vizibilitatea pe virajele de stânga, iar o cameră de luat vederi disponibilă opţional şi existentă în dotarea maşinii testate de noi dublează modul în care cel de la volan se poate asigura atunci când parchează cu spatele. 

Tehnologie

Chevrolet Trax este unul din primele modele din gama Chevrolet care primește noul sistem multimedia MyLink (sistemul este deja disponibil pe Aveo și Cruze). Iar totul are loc printr-un ecran tactil de 7 inch cu o suprafață mată care permite integrarea cu cu telefonul mobil atât prin cablu USB, cât și prin Bluetooth. Chevrolet MyLink permite astfel accesarea muzicii de pe telefon, vizualizarea fotografiilor sau sau chiar a filmelor. Mai mult, la testul din Croația am folosit pe post de navigație o aplicație numită Bringo, care instalată pe telefonul mobil te ajută să te orientezi în spaţiu.

Deși totul pare frumos, există și câteva probleme. Majoritatea funcțiilor pe care MyLink le folosește au nevoie de conexiune de date activă. Chiar și cu un plan nelimitat de date, nu multă lume își va permită să folosească pachetul de date din abonament în roaming. Aplicația de navigație este rudimentară, dar a reușit să își facă treaba bine. Indicațiile vocale întrerup fondul sonor complet, iar dacă modificăm volumul sonor, ecranul devine negru. În plus, expus direct în soare, ecranul sistemului MyLink este complet ilizibil. Mașina noastră de test a venit cu un iPhone asociat cu sistemul myLink. Integrarea este bună, dar interfața sistemului mai trebuie periată. Pe lângă Bringo am mai putut testa alte două aplicații, numite Stitcher și TuneIn. Ambele pot accesa via internet posturi de radio online, atât timp cât există semnal și conexiune de date pe telefonul mobil. MyLink integrează și asistentul virtual Siri de la Apple, cel de la volan putând să îi pună întrebări fără să-și ia ochii de la drum și fără a fi nevoit să scoată telefonul din torpedou. Funcționează, bineînțeles, dacă există conexiune de date. 

Pentru o primă încercare, MyLink aduce o serie de noutăți pentru iubitorii gadgeturilor. Pentru cei mai puţin prieteni cu tehnologia, nu recomandăm comandarea lui. Cu toate că un update de soft va repara probabil o parte din bolile de tinerețe ale sistemului. 

Trax mai oferă o cameră de luat vederi pentru mersul cu spatele, pilot automat, dar și asistență la urcarea și coborârea pantelor. Iar pentru cei care vor să alimenteze un laptop, sau ceva asemănător, trax are o priză de 230 V pentru pasagerii de pe bancheta din spate. 

Design

Chevrolet Trax abordează un design american. O parte frontală îmbufnată dominată de un calandru generos și o emblemă Chevrolet la fel de mare. Trax este total diferit de liniiile fluide pe care le abordează fratele Opel Mokka. Este cumva un mix între linia de design impusă pentru modelele europene Aveo, Cruze sau Captiva și stilul american gen Camaro. Trax arată suficient de bine pentru a întoarce capete pe stradă, având alura unui mic atlet foarte musculos. Aspectul este mult mai "dur" față de Mokka, iar publicul apreciază acest stil de design cu influențe americane. 

Nu ne-a placut

  • Motor diesel zgomotos
  • Elemente din interior împrumutate
Date tehnice - Chevrolet Trax (2013-2015) 1.7D MT6 130CP AWD LT+
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1686
Lungime mm
4248
Putere maxima CP (rpm)
130 (4000)
Latime mm
1766
Cuplu maxim Nm (rpm)
300 (2000)
Inaltime mm
1674
Viteza maxima km/h
183
Greutate kg
1429
Acceleratie 0-100 km/h s
9.4
Ampatament mm
2555
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
52
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
356
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Chevrolet Trax (2013-2015)

Ultimele teste

Comentarii (22)

  • 29.aprilie.2013
    Minunat. Imi place poza 12 si 21. In rest masina arata impecbil.
    7 6
  • Mai deranjeaza pe cineva inafara de mine spoilerul fata exagerat de coborat ?
    La fel si in cazul lui Mokka. Am impresia ca banalul Logan are capacitati de offroad mai bun din cauza asta.
    Sau sunt eu prea subiectiv...
    24 6
  • Ca aspect exterior e mai reusit decat Mokka, chiar pot spune ca e cel mai frumos mini-suv din segmentul asta.Cei care spun ca Juke arata mai bine,nu au nicio treaba cu design-ul.
    16 23
  • cam asa are spoilerul si chevrolet captiva...nu inteleg de ce le coboara asa tare in fata..
    15 1
  • Cadranul este de new Aveo, nu de Spark.
    7 1
  • @lumia...parca esti unul si acelasi cu @voicu...ce injura la articolul legat de Ford Kuga

    Cand veti pricepe ca designul nu are treaba cu priceperea, cunostintele, etc? si ca designul tine exclusiv de optiunea fiecaruia?

    Inteleg sa ne "injuram" pe puterea motorelor, fiabilitatea masinii sau consumurile mai reale sau mai putin mincinoase, dar cand e vorba de design abtineti-va sa emiteti judecati de valoare.

    Da, ca in orice domeniu, si designul este supus judecatii majoritatii si este acceptat intr-o mai mare sau mai mica masura, devenind la un moment dat un fel de cap de afis atunci cand toti striga in cor: da domne', frumos! dar, pana la urma, daca mi-e imi place femeia cu mustata e problema mea si nu e treaba ta.

    BTW....imi place masinutza dar la cum se prezinta partea frontala si la ce unghiuri de atac are e complet gresit sa spui ca "micutzul suv este facut pentru utilizare preponderent urbana". Asta si daca da peste o doza de bere i se rupe spoileru'....
    12 6
  • catalin
    prima postare este bestiala: 2 fotografii ii plac omului dar in rest masina este impecabila. Vis-a-vis de spoiler, iti sare in ochi acel bandou de cauciuc foarte lat care coboara de prea sus. Este adevarat...
    4 3
  • O sarmală fără rost, sens sau logică! O pseudo-maşină care peste 3-4 ani îşi va pierde 80% din valoare!
    15 13
  • o masina urata cu spume care intra la categoria nissan juke, renault fluence...nu stiu cine ar cumpara asemenea masini. si 20.000 euro...
    7 21
  • antonny
    cum de ati dat 4.2 pucte .....???ce va atras mai mult la Trax fata de Mokka
    5 11
  • Nu am inteles logica relizarii unei garzi la sol de 16-17 cm in zona peagurilor si 7-8 cm in partea din fata?Daca-i miniSUV, ataca gropile cu lateralul sau tot frontal?
    15 4
  • subiectivul
    legat de concluzia automarket, ce v-a placut: e atragator

    BAI, dar numai "atragator" nu e !
    WTF, ce e atragator la el ?
    Nu vad nicio arta, doar ciocan si pila
    13 8
  • @subiectivul

    Presupun ca pentru tine Golf 7 e masina atragatoare :))))))))
    Trax chiar arata bine,stiu asta si fanii vw,chiar daca nu recunosc.
    12 8
  • Cu unghiul minusul de atac Trax nu prea are nici o treaba cu off-road-ul, se poate spune pe buna dreptate ca ori cei care l-au proiectat au fost idioti ori ii considera pe potentialii clienti idioti. Cum zicea cineva mai sus mai usor te urci pe o bordura inalta cu Loganul decat cu minunea asta ...
    Targetul celor de la GM sunt clientii care n-au nevoie defapt de un SUV dar li-se pare intesanta forma/design-ul gen SUV si cum sunt destui era pacat sa nu profite si sa arunce si ei pe piata un Trax aproape mokka.
    5 5
  • Arata ca un american obez. Execrabil design !
    18 5
  • golf 7 chiar arata bine fata de hidosenia asta! se vede ca romanul nu are gusturi in calitate de masini.
    8 8
  • @GMC @@moje

    Baietii de la Automarket spun ca Trax are design atragator si ciobanasii mioritici spun ca e execrabil,hidos...
    Pe cine sa credem??!!!
    Se pare ca nu vom putea schimba niciodata mentalitatea romanului indobitocit.
    6 10
  • inexorabil
    De fapt si de drept, ce mare bacanie au facut carnatii aia obositi din RC? Au atasat pompa de aer la Aveo si au pistonat-o pana au transformat Aveo in Trax. Aceeasi platforma si aceleasi motoare (pe benzina), plus, cu mici diferente, acelasi bord! Iar volanul acela obsedant, derivat din cel al Insigniei, ar trebui sa se numeasca Chevrolet Phileas Fogg, cu apetit de calatorii globale, fiindca a aparut in Korea, a trecut Oceanul, deznobiland Camaro, si s-a intors in Korea ca sa arate si muschii lui Traxveo. Pe bune, chiar nu inteleg de ce ii zeflemisesc pe alti constructori cand ai mei GM-isti sunt campioni la naravuri "economice"......M-am saturat de ei ca de mere acre. Bleah!
    5 6
  • superba masina
    5 9
  • Maersk
    Cam penibil sa umbli cu botul ala de pick-up american gigant pe o masinuta care se vrea un mini-crossover urban.

    Macar pickup-urile sunt cocotate pe solutii rudimentare si roti imense, dar piticului asta indopat ii crapa spoilerul fata la prima bordura mai serioasa. Pazea si la trecerile de cale ferata !
    12 3
  • Lucian
    URATA CU SPUME !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    10 3
  • redalert
    Unii o plac alţii nu, ceea ce este şi normal. Doar pinguinii se uită la ea ca la baliză şi cârâie că nu miroase a peşte. Oare câţi din pinguini au văzut-o pe viu ca să o poată evalua ?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru