Luni, 16.06.2014
- Comenteaza
-
Trimite pe:
BMW X5 are deja 15 ani de carieră. 15 ani de când BMW a lansat ceea ce a numit la acea vreme "SAV". Adică Sport Activity Vehicle. Prima generaţie a venit la finalul lui 1999 şi era primul SUV produs de marca bavareză. Până în acel moment, BMW nu se aventurase pe terenul automobilelor din acest segment, dar când a decis să facă pasul a reuşit să creeze un SUV cu adevărate calităţi dinamice care îşi păstra spiritul sportiv pe şosea, dar putea negocia şi drumuri dificile neasfaltate. Prima generaţie avea sub capotă motoare mari, cu şase şi opt cilindri, şi un singur diesel. De atunci şi până astăzi, lucrurile s-au schimbat radical.
BMW X5 este acum la a treia generaţie, iar propulsoarele cu opt cilindri au devenit tot mai rare. BMW le oferă încă un astfel de motor celor care îşi permit acest lucru. Însă pentru prima dată în oferta modelului X5 avem şi o variantă cu patru cilindri. Este modelul despre care vom vorbi astăzi: BMW X5 xDrive25d.
BMW X5 (2013-2018)
2.0 Diesel Turbo (25d) 231CP 4x4 Aut8
- Pret de pornire 56.358 €
- Pret model testat 82.377 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Da, aţi citit bine. Modelul din imagine are sub capotă un motor diesel de 2.0 litri cu patru cilindri. Pare mic, dar este mai mult decât suficient. Cei 1.995 cmc produc 218 CP la 4.400 rpm, iar cuplul maxim este de 450 Nm între 1.500 şi 2.500 rotaţii/min. Maşina cântăreşte un pic peste două tone, dar acest motor poate să o mişte din loc fără efort. Bineînţeles că am fost un pic circumspecţi la început. Dar am testat maşina pe parcursul a două drumuri lungi şi ne-am convins că acest motor se potriveşte de minune cu marele X5. Mai întâi, Mircea a parcurs alături de acest model drumul Bucureşti-Bistriţa şi retur, iar apoi mi-a fost partener de drum într-o excursie pe care am efectuat-o până la Hungaroring.
Este poate cel mai raţional dintre variantele modelului X5 şi se adresează unei categorii de clienţi care vor să cumpere inteligent un SUV. Acest model a fost gândit pentru cei care au nevoie de un asemenea automobil, dar nu vor să cheltuie sume importante pe taxe şi impozite. Cilindreea de doar 2.0 litri îi permite modelului testat de noi să se păstreze într-o zonă decentă a sumelor plătite pentru taxe.
Iar motorul cu patru cilindri îi dă noului X5 un caracter aparte. Nu este nici pe departe leneş, oferindu-i celui de la volan reprize şi acceleraţii mai mult decât satisfăcătoare. Nu te va împinge în scaune ca fraţii săi cu motoare de diesel de 3.0 litri, dar nici nu se va face de ruşine. Contează mult şi modul în care alegi să rulezi. Dacă alegem drasticul EcoPro, atunci motorul se va simţi desumflat, dar doar pentru că principalul său scop este să fie eficient şi să consume cât mai puţin. În modul Confort, lucrurile stau mult mai bine, iar în Sport sau Sport Plus deja avem un mic motor nervos. Zgomotul este bine izolat, nu este la fel de rotund ca cel al unui motor cu şase cilindri, dar nu este în nici un fel deranjant. Cutia de viteze automată cu opt trepte completează perfect tabloul, oferind schimbări de treaptă imperceptibile şi mod manual dacă simţi nevoia să schimbi treptele personal.
Consum
Un motor mai mic de obicei înseamnă şi un consum mai mic. În cazul modelului nostru, motorul de 2.0 litri trebuie să mişte sprinten din loc un automobil de două tone plus pasagerii aferenţi. Chiar şi şi aşa, cifra oficială de consum este cea mai mică din segment: 5.9 litri/100 km. Singurul model concurent care se apropie este rivalul Mercedes-Benz ML 250 BlueTec, care raportează un consum mediu de 6 litri/100 km.
Pe parcursul drumului nostru către Budapesta, BMW-ul X5 xDrive25d a consumat 7.4 litri/100 km. Aceasta a fost valoarea înregistrată de computerul de bord pe distanţa de 1.700 km. Cea mai mare parte a acestei distanţei a fost parcursă pe autostrăzi la viteza legală. Dacă am fi ales drumuri naţionale, consumul ar fi scăzut şi mai mult. Pentru majoritatea timpului, modul de rulare ales a fost Confort, deci consumul a fost optimizat astfel în defavoarea performanţelor dinamice.
Performanţe
Deşi nu pare prea potent, micul motor de 2.0 litri oferă performanţe extrem de interesante în zona SUV-ului cu puteri situate în jur de 200 CP. Motorul diesel de 2.0 litri dezvoltă 218 CP, iar aceştia sunt suficienţi pentru ca X5-ul nostru să accelereze de la 0 la 100 km/oră în 8.2 secunde. Viteza maximă care poate fi atinsă este de 220 km/oră.
Comparând aceste cifre cu ale concurenţei, remarcăm că BMW-ul stă foarte bine la acest capitol. Adversarul cel mai de temut este Mercedes-Benz ML250 BluTec, al cărui motor diesel de 2.1 litri furnizează 204 CP şi o acceleraţie de la 0 la 100 km/oră în 9 secunde. Audi Q7 are un motor diesel de 3.0 litri ce livrează tot 204 CP, iar pentru a atinge prima sută de km/oră are nevoie tot de 9 secunde.
Interior
Noul X5 a crescut în dimensuni faţă de generaţia anterioară. Este acum ceva mai masiv, iar asta se traduce şi printr-un spaţiu interior mai generos. În faţă, lucrurile sunt perfecte. Evem spaţiu mai mult decât suficient pentru cei doi ocupanţi ai primului rând, iar scaunele opţionale confort sunt sublime. Ce-i drept, acestea costă 2.380 euro, dar dacă aveţi de gând să folosiţi maşina la drumuri lungi merită fiecare cent. Sunt extrem de confortabile, pot fi reglate electric până la cele mai mici amănunte, un adevărat răsfăţ pentru cel de la volan şi însoţitorul său.
În schimb, pe bancheta din spate, lucrurile nu sunt chiar atât de roz. Spaţiul pentru picioare este doar suficient, iar pe distanţe lungi simţi nevoia să te poţi întinde, dar nu ai unde. Spătarul nu poate fi reglat, iar per total bancheta este cam tare. Pasagerii din spate au însă la dispoziţie încălzire în bachetă, oferită opţional pentru 442 euro.
Portbagajul este însă unul dintre atributele principale ale noului SUV BMW. 650 litri sunt disponibili pentru bagaje, plus un spaţiu suplimentar oferit sub podea. Acesta este extrem de simplu de accesat, podeaua portbagajului fiind susţinută de un piston hidraulic. Accesul la bagaje se face prin sistemul clasic folosit de X5, cu hayon din două bucăţi. Partea superioară poate fi acţionată şi electric, iar partea de jos se deschide manual.
Preţ de achiziţie
BMW X5 are un preţ de pornire de 56.400 euro (TVA inclus). Acesta este preţul de bază pentru modelul X5 sDrive25d, adică varianta cu tracţiune spate. Modelul nostru are un preţ de pornire de 59.000 euro, însă maşina de test a fost însă garnisită cu suficiente opţionale pentru a mai umple o coală A4. Cele mai importante opţionale prezente pe modelul de test sunt jantele de 19 inch, transmisia automată sport, suspensia adaptivă, scaunele Comfort şi sistemul de navigaţie profesional. Preţul total al exemplarului de test este de 82.500 de euro.
Dacă comparăm preţurile de bază, BMW X5 xDrive25d are un preţ mai mare faţă de rivalii de la Mercedes, Volvo sau Audi cu motoare similare. O diferenţă de aproximativ 2.000 euro.
Siguranţă
BMW X5 nu a mai călcat pe la testele EuroNCAP din 2003, când prima generaţie a primit iniţial un scor de patru stele şi apoi cinci când a fost retestată. În ciuda lipsei acestui model de pe lista de automobile testată de EuroNCAP, noul BMW X5 are pontenţial să obţină scorul maxim. Toate airbagurile sunt prezente, la fel şi sistemele de siguranţă pasive şi active. Mai mult, BMW încearcă se te responsabilizeze, modelul nostru de test având activă o avertizare sonoră care te anunţa când ai depăşit viteza legală pe autostradă.
Ţinută de drum
BMW X5 este un automobil excepţional pentru drumuri lungi. Suspensia adaptivă poate fi reglată în funcţie de preferinţele celui de la volan, acesta putând alege între patru setări. Aceste moduri reglează şi modul în care funcţionează motorul şi cutia de viteze, iar noi am preferat mereu modul Comfort. Suspensia este permisivă în acest mod, filtrând excelent orice denivelare, însă nu se pretează unui condus sportiv. Pentru acest stil, putem alege modul Sport, când suspensia se întăreşte, motorul răspunde prompt, iar cutia schimbă fulgerător. Însă avem şi o problemă. Direcţia este mult prea moale şi lipsită de feedback pentru un BMW. Este cumva dezamăgitor, pentru că BMW a produs mereu sisteme de direcţie extrem de precise şi perfect reglate. Cea folosită de noul X5 este însă depăşită şi ai nevoie de ceva timp să te obişnuieşti cu asta.
Vizibilitate
Fiind un SUV impozant, poziţia la volan este excelentă. Se stă sus şi ai o privire de ansamblu asupra tuturor participanţilor la trafic. Parbrizul este amplu, la fel şi geamurile laterale. Vizibilitatea este foarte bună, indiferent în ce parte priveşti, iar oglinzile retrovizoare compensează prin dimensiuni. Noul X5 este un automobil mare şi trebuie să te obişnuieşti cu dimensiunile lui la parcări, dar senzorii faţă-spate, precum şi camera de luat vederi opţională te ajută să poţi parca fără probleme.
Tehnologie
Aşa cum ne-am obişnuit, BMW este unul dintre liderii la capitolul tehnologie la bordul automobilelor sale. Iar noul X5 aduce tot ce este mai bun la acest capitol. Începând cu excelenta cutie de viteze automată cu opt trepte şi sistemul de suspensie adaptivă şi trecând apoi prin excelentul sistem media şi navigaţie care îşi afişează imformaţiile pe un generos şi foarte clar display central. Toate comenzile sunt la îndemâna celor din faţă prin intermediul controlerului rotativ al sistemului iDrive. Acesta are şi o suprafaţă tactilă ce recunoaşte litere şi cifre, ceea ce face din introducerea unei adrese în sistemul de navigaţie o joacă de copil. Avem şi un excelent sistem cruise control, chiar dacă pe exemplarul nostru nu era cel cu adaptarea automată a vitezei de rulare, avem head-on display, care îşi proiectează direct pe parbriz informaţiile importante de la sistemul de navigaţie şi vitezometru. Există şi un sistem Night Vision, dar exemplarul nostru de test nu era dotat cu aşa ceva.
Design
BMW X5 este unul dintre acele automobile pe care poţi să le recunoşti instant pe stradă. Şi acest lucru nu se datorează unui design extrem de spectaculos, ci unei identităţi bine structurate. De la prima şi până la a treia şi actuala generaţie, X5 a evoluat din punct de vedere al designului, dar nu şi-a speriat niciodată clienţii prin artificii inutile.
Noua generaţie poate fi recunoscută uşor datorită blocurilor optice frontale care se lipesc acum de faimoasa grilă BMW. În plus, BMW te lasă să îţi alegi stilul propunând două pachete de design exterior. Cel al modelului de test se numeşte Pure Experience şi costă 2.000 euro în plus faţă de varianta standard. Alternativele sunt Pure Excellence, care merge pe o linie mai elegantă, sau sportivul M Pack. Orice ai alege, BMW X5 rămâne o prezenţă impunătoare. Nu putem spune despre el că este un automobil frumos, este însă unul cu o identitate bine stabilită.
Ne-a placut
- Motor eficient
- Consum de carburant
- Spaţiu frontal
- Confort
Nu ne-a placut
- Direcţie moale
- Preţ
- Spaţiul pe banchetă
- Motor ansteziat în mod Comfort
Date tehnice - BMW X5 (2013-2018) 2.0 Diesel Turbo (25d) 231CP 4x4 Aut8 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre BMW
-
Constructorul german de automobile a pubicat o serie de imagini, dar și informații, despre noul concept Vision Driving Experience. Acesta anticipează viitorul i3 Neue Klasse și, implicit, viitorul M3 electric. (Luni, 17 Februarie)
-
BMW Group România a încheiat anul 2024 cu performanțe record. Pentru prima oară, a fost depășit pragul de 6.000 de autovehicule înmatriculate la noi în țară, iar BMW rămâne lider în segmentul premium. (Joi, 30 Ianuarie)
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie 2024)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie 2024)
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (Sambata, 14 Decembrie 2024)
o aberatie.
... da-l in ... o fi el ce o fi dar numai masina pentru oameni care nu-s permit taxe nu este
Logic e cum spui tu. Insa realitatea cruda e alta. Banetul ala e doar ca sa arati cat esti de ciumeg! Dupa ce cumperi masina pentru asigurari si impozite nu mai raman lovele. Ce-l mult pentru doua shaorme cu care sa-ti cinstitesti tovarasii la colt, ca ti-ai luat masina vietii.
@Familia Bucur din Sebes
O, da! Foarte multa personalitate au masinile alea care nu se mai fabrica de ani buni. Parca vorbesti de o Giulietta Spider, un GT, un 2600 Touring Spider, sau, mai nou un 8C Competizione!'
Masinile alea pe care le-ai mentionat tu au tot atat de mult suflet ca si o Alfa Romeo 430.
Si iti dai seama? Cu diferenta de pret cumperi juma' de Sugag! Daca ai chef de-o bere, de ce sa dai banii pe Leffe, Corona si alte fitze de astea, cand o sticluta de 330 de ml costa cat 2l de Albacher care se face la tine la Sebes, nu?
A fost odata MOG !! Acum nu te mai doare la 'bashca' cum spui tu ci la buzunar sau cont pt. ca intretinerea unui SUV sau unei maisini premium cu motor de peste 2 litri, te costa jumatate din valoare masinii in 5 ani de zile. + ca in tara noastra un motor mai mare de 2 litri e inutil la ce drumuri de rahat avem.
Ireal pretul.....
Asa e. Nu am bani DE DAT pe niciuna dintre cele doua gioarse mentionate de tine. Cat despre cati bani ai tu, nici nu mai vorbim, daca visul tau in materie de masini se rezuma la doua circuri a caror fabricatie a incetat de ani buni! Ce sa-i faci? Fiecare tartan care-si cumpare Clio Symbol, cand doarme, viseaza ca are Renault 5 Alpine.
Nu neg ca motorul ar fi unul capabil, dar totusi un motor de 2 litri pe o masina de 2.1 tone e cam mult. Cam sfideaza legile fizicii/mecanicii. Motorul respectiv va livra performantele specificate (acceleratie, viteza maxima, autonomie), dar oare pentru cat timp ?! Dupa 200,000km oare nu incepe sa devina mult prea oneroasa intretinerea ?! La un parcurs de 40k km pe an, ar insemna ca un posesor de un asemenea X5 sa nu mai fie interesat sa-si tina masina. Or, sa dai 80k Euro pe o masina pe care s-o folosesti 5 ani si s-o vinzi cu 10-12k Euro nu mi se pare cea mai rationala alegere...
Parerea mea...
Daca cineva da 82.000 de euro pe o masina de 2 litri care e problema? Pe langa banii economisiti din revizii, consum, taxe, pret de achizitie etc, un mare avantaj mare al acestui model cu acest motor e revanzarea. Fiti sigur ca se va vinde mult mai repede decat un 3.0d.
In legatura cu performantele, pentru un om care nu vrea mari senzatii la volan, e arhisuficient. Nu-si ia nimeni SUV pentru performante. Motivele achizitionarii unei asemenea masini sunt cu totul altele.
Am mers cu BMW 535 d si masina mi s-a parut super tare. Mi-a placut foarte mult. Am mers cu 520 d si am fost foarte dezamagit. Motorul in 4 cilindri nu e suficient de rafinat, nu are suficient cuplu la toate turatiile si da senzatia de masina submotorizata. E vorba de ce primesti pentru banii pe care ii platesti. La pretul asta asteptarile sunt cu totul diferite fata de o masina de familie banala de 10-15,000 de euro.
3.0TD Tiptronic si mi-ar ramane si 12.500 euro pentru optionale , iar dupa 4 ani voi fi sigur ca-mi voi recupera in jur de 40% din investitie deoarece porsche isi mentine cat de cat bine valoare .
Este exact cum am impozita cetatenii dupa greutatea lor fizica, nu dupa valoarea veniturilor...
La banii astia iti iei o Toyota Land Cruiser cu toate optionalele pe care le are X5-ul lu' peste, basca ca iti mai raman si bani.
Fiabilitatea Toyota in conditii de exploatare extrema este arhicunoscuta si in plus aia CHIAR E MASINA DE TEREN, NU BREAK INALTAT DE COCALARI SI FARFUZE.
La 45-60 de mii euro de asemenea poti sa iti iei linistit un Land Rover Discovery 4 ultradotat sau un Mitsubishi Pajero in echipare de varf, ambele msini exceptionale.
La faza cu salariu, prefer sa nu-ti raspund. Iti spun doar ca se poate trai si din alte surse decat din salariu. Am motive importante sa ma opresc in Sebes, dar in nici un caz ca sa stau de vorba cu tine.
Marii carosieri si-au vandut serviciile companiilor care au platit mai bine. Espero a fost desenata de Bertone, Kallos parca de Giugiaro. Asta nu inseamna ca sunt super masini. N-ai ce-mi face, faptul ca nu traiesc din salariu ma face sa am aspiratii mai mari.
Sau un X5 second din prima generatie bine intretinut ca e mai fiabil ca asta nou si sigur ramai cu multi bani de intretinere (poate pe VIATA daca o ti :))
In rest vesnicele discutii despre ce si-ar lua altii de aceeasi bani, cert este ca X5 domina de ani buni vanzarile la clasa lui pe plan global, si nu, nu mi-as lua X5 si nici un alt SUV, dar asta e o alta discutie.
- am prins promoția 50% reducere la optionale + 3% de la dealer
- întreținerea e inclusă 3 ani 100000 km ( pentru cine nu știe , adică gratis)
- leasingul pe 12 luni subvenționat de Bmw adică dobânda 0 taxe0
- întradevar la un 520d am schimbat distribuția pe la 120000 ca a început sa bată , dar nu a fost o avere
pun pariu ca esti rus din Moldova...de ce masinile au preturi mai mici acolo?