Esential
52.086 | kilometri au fost parcursi de-a lungul calatoriei prin 38 de tari. |
Un profesor elvetian a facut inconjurul lumii cu un vehicul solar. Elevetianul a condus acest vehicul pana la Poznan, Polonia, la intalnirea ONU privind incalzirea globala. Profesorul a parcurs nu mai putin de 52.086 kilometri si a trecut prin 38 de tari.
Caravana acestuia a trecut si prin Romania , pe data de 7 decembrie 2007. Solartaxi, cum a fost denumit vehiculul solar, a avut o serie de copiloti celebri de-a lungul calatoriei sale. Printre acestia putem enumera personalitati precum Ban Ki-moon, secretar general ONU, regizorul James Cameron, Printul Albert de Monaco, Primul ministru suedez Fredrik Reinfeld, si Michael Bloomberg, primarul New York-ului.
Elvetianul a creat Solartaxi pentru a demonstra dezvoltarea avansata a tehnologiilor disponibile pentru a reduce emisiile de gaze care produc efectul de sera. Pe langa beneficiile pentru mediu, profesorul elvetian este convins ca investitia in combustibili non-fosili va crea si slujbe noi. Vehiculul a tras dupa el o remorca al carei acoperis era acoperit cu sase metri patrati de celule solare.
In aceasta remorca sunt amplasate si bateriile vehiculului, care ii ofera suficienta energie pentru a parcurge 15.000 km pe an. Consumul de energie al lui Solartaxi este echivalentul a 1 litru de carburant conventional la 100 kilometri parcursi. Impreuna cu remorca, vehiculul solar cantareste numai 750 kilograme.
Cu toate ca dezvoltarea prototipului a fost costisitoare, elevetianul pretinde ca Solartaxi produs in masa ar avea un pret de aproximativ 10.000 euro, plus 4.000 euro pentru panourile solare. Pentru un prototip, fiabilitatea acestuia este remarcabila, acesta avand numai doua probleme tehnice de-a lungul aventurii de 52.000 kilometri. Desi a ajuns la intalnirea ONU din Polonia, calatoria elvetianului nu s-a terminat inca. Profesorul mai are de parcurs inca 2.000 kilometri pentru a ajunge acasa.
Via | WorldCarFans
In viitorul apropiat, ca sa impace si capra si varza, producatorii auto vor apela la motoare hibride (motor clasic mic si compact + motor mic pe baza de baterii).
In viitorul indepartat, batalia suprema a motoarelor se va da intre motoare pe baza de baterii vs. motoare pe baza de hidrogen (pila de combustie)
Totusi, faza e ca si acum se pot face chestiile astea. Dar....cine te lasa sa scoti pe piata asa ceva? Exista petrol, exista deci pretext de a face razboaie si experimente, exista prosti care cumpara si pierd bani grei la fiare care apar "upgrad-ate" de fapt la 5 ani, exista statul care impoziteaza la greu combustibilii si unde smecherii toaca niste bani in prostie, exista multe chestii.
Deci, totul e un business, totul e o vrajeala. Simplu ca "buna ziua". :P
Motorul in 6 timpi, motorul cu aer, motoare electrice solare, motoare cu biodiesel, etc s-au testat si s-au dovedit superioare si eficiente dar atat guvernele cat si firmele mari nu au interesul unui consum redus de combustibil. Solutiile vor aparea de la mici firme sau indivizi care refuza sa urmeze turma.