Un Tesla Roadster a parcurs 100.000 de km în numai 2 ani

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 23.05.2011
Supercarul electric Tesla Roadster se poate lăuda cu o performanţă uluitoare pentru un model de acest tip. Un client a reuşit să parcurgă 100.000 de km fără emisii în numai doi ani.

Esential

100.000 de kilometri a parcurs germanul cu modelul electric, în doi ani.
17 milioane de kilometri au parcurs împreună toţi clienţii lui Tesla Roadster

După scandalul "testului mincinos" prezentat de Top Gear, Tesla a gândit un nou scenariu menit să schimbe percepţia publicului asupra modelului său electric.

Constructorul american anunţă cu mare fast performanţa unui client german, Hansjorg von Gemmingen, care a reuşit, în numai doi ani, să parcurgă un total de 100.000 de kilometri cu Tesla Roadster. Distanţa, cea mai mare parcursă vreodată de un client Tesla, a fost posibilă graţie încărcării vehiculului în fiecare noapte, la o priză normală.

"Să conduci Tesla Roadster este încă o experienţă emoţionantă, de care mă bucur cu fiecare ocazie. Sunt continuu impresionat de performanţa şi durabilitatea maşinii mele electrice. Roadster-ul poate digera orice situaţie, câtă vreme cel de la volan cunoaşte locuri potrivite pentru încărcare, de-a lungul drumului", a declarat von Gemmingen.

Exemplarul care a reuşit să atingă numărul de kilometri record a fost cumpărată în 2009, von Gemmingem motivându-şi alegerea foarte simplu: "Era o maşină care atingea 100 de km/h şi nu emitea nici un gram de CO2."

Oficialii Tesla au susţinut recordul germanului cu un comunicat oficial, în care se arată că "performanţele au putut fi atinse chiar şi în condiţii scăzute de temperatură, pentru că şoferul a beneficiat de sistemul de control al temperaturii mecanice a maşinii şi de sistemul de control al tracţiunii".

În acelaşi comunicat americanii susţin că cei 1600 de clienţi Tesla din întreaga lume au parcurs împreună aproximativ 17 milioane de kilometri, confirmând astfel faptul că "nu există compromisuri în materie de performanţă atunci când vorbim despre un propulsor electric."

via | autoblog

Comentarii (15)

  • daniel
    fara emisii?
    este doar o illuzie ca o masina electrica nu polueaza, ca energia electrica nu vine de la sine.. de multe ori se produce in centrale inefficiente, din care o parte se pierde prin retea de distributie.
    13 6
  • si din nou apare discutia aia cu "0g CO2" .. si din nou "cineva" (adica fanii trendului "eco") omite sa ia in calcul faptul ca undeva in apropiere echivalentul a 3litri de benzina sunt arsi pentru a produce acea energie electrica (pentru ca, atunci cand tragem linie la sfarsit de an, se ard chestii pentru a produce curent)
    .. un lucru bun este ca in germania aproape 40% din energia electrica vine din surse care nu produc CO2 (desi sunt unii care spun ca si eolienele au o oarecare amprenta de CO2 ... iar alea nucleare nu-s tocmai curate.. etc)
    8 5
  • gtrazvan
    Cand nu te duce capul, debitezi.
    Voi astia de mai sus cu comentarii proaste aveti impresia ca pentru a produce combustibil (benzina, motorina) nu se polueaza!?!?!?! DING!

    Este vorba de nepoluare in timpul mersului. Normal ca pentru a produce energia electrica poluezi dar si pentru a produce benzina si motorina poluezi cam de 4x mai mult decat in cazul energiei electrice, asa ca in realitate chiar este mult mai ECO sistemul electric.
    19 2
  • @gtrazvan
    Ai dreptate. Sper ca acum au inteles si ei.....
    8 1
  • daniel
    @gtrazvan
    Uita-te la comentul tau si vezi daca tu "debitezi" sau nu.

    "poluezi cam de 4x mai mult decat in cazul energiei electrice", cat de exact ti se pare? sau daca ai un calcul exact arata-ne si noua

    Degeaba as continua, ca n-am cu cine. Cei 7 ani ar zice sa respecti parerea fiecaruia chiar si daca is diferite de ale tale (referitor la "cand nu te duce capul" pana ce nu ma cunosti ar fi bine te abtii de astfel de comentarii).
    6 5
  • Octavian
    voi banuiesc ca nu stiti cat curent electric se consuma pentru a produce benzina/motorina. Da-ti un search pe google si veti ramane surprinsi. Intr-adevar metodele de stocare actuale ale energ. electrice nu au un randament bun, dar motorul electric este viitorul(are randament de peste 95% cand motorul termic are un randament de aprox 30%). Celor care vor duce dorul sunetului TDI care il au sub capota, sunt sigur ca se pot monta pe sasiu sisteme care sa faca masina sa trepideze la relanti, si in sistemul audio sa se puna un mp3 cu sunet de diesel in functie de turatie....
    6 3
  • daniel
    @octavian
    sunt de acord cu tine, intrebarea este in cati ani o sa mai treaca pana atunci? si daca o sa avem enegie electrica la fel de "verde" ca masina?

    Deocamdata este mai mult o chestie de marketing: Mitsubishi i-miev 36.000 euro pentru o autonomie de 150 km (pe hartie) mi se pare mult prea putin.
    7 0
  • energie
    Masina electrica este viitorul. cel puţin în ţările civilizate, în care există infrastructută.
    Singurul impediment (nerezolvat nici acum) a fost autonomia.
    Cu o maşină pe combustibil fosil, dacă râmâi în deşert, cineva îţi poate aduce energia de care ai nevoie într-o traistă.
    Adică sursa energiei motrice are o densitate mare energetică, este uşor de transportat şi, mai important , se poate stoca.
    În plus alimentarea cu această sursă de energie durează foarte puţin.

    Dacă de exemplu s-a ajunge ca o maşină electrică să facă alimentarea într-o oră pentru a parcurge fără realimentare cca. 300 km atunci putem spune că epoca automobilelor pe combustibili fosili a apus.
    7 0
  • @gtrazvan - nepoluarea in timpul mersului + poluare la termocentrala are cam aceleasi efecte cu poluarea in timpul mersului ...

    automobilele electrice au, in acest moment, 3 mari avantaje fata de cele clasice:
    1. Polueaza mai putin. Nu "zero" - mai putin. Cat "mai putin" este in functie de foarte multi factori si nu are rost o dezbatere aici, pentru ca simpla idee a "dezbaterii" nu isi are locul in mintea comentatorilor de internet(nu numai romanesc).
    2. Cele (poate) cateva zeci de mii de masini electrice vandute in anii ce urmeaza vor pava drumul catre un viitor mai "eco".
    3. Sunt o noua metoda pentru a-ti scoate bani din buzunar ;)

    @gtrazvan, octavian ( si daniel, pentru ca vad ca este cam de acord...) referitor la "de patru ori mai multa energie este consumata pentru a produce benzina":
    a) Benzina contine cam 10kWh de energie pe litru ce poate fi eliberata prin ardere.
    b) In acest moment, producatorii nostri mult iubiti de combustibili spun ca pe ei ii costa sub 3 lei pentru a produce un litru de benzina
    c) Curentul electric costa cam 0,5ron/kWh
    a) + b) + c) = Benzina contine 10kWh de energie si se produce cu 3lei .. iar tu zici ca pentru a produce un litru de benzina se foloseste de 4 ori mai multa energie decat pentru ..ce? .. pentru ca 1kWh de energie din benzina este mai ieftin decat 1kWh de energie de la priza .. Vrei sa zici ca Petrom baga 40kWh de curent electric in fiecare litru de Benzina produsa ? .. sau ce "debitezi" acolo? Ca nu prea are sens .. incearca sa nu arunci cu cifre pentru ca la capatul celalalt al firului se pot gasi si oameni care pot face rationamente simple - si daca argumentul tau pica in urma unui rationament simplu... prietene, mai ai de invatat intr-ale "dezbaterilor" (sau poti sa te rezumi la un "ba p-a matii" clasic romanesc ... cu siguranta vei fi apreciat si vei primi o multime de manute verzi :) )
    @octavian: Tesla roadster are un randament de 88%.. scrie pe wiki :)
    @gtrazvan: ai impresia ca pentru a se produce sticla din care iti bei tu in acest moment suculetzul nu a poluat un pic cand a fost produsa? .. pentru ca face parte din acelasi proces de fabricatie din care iese si benzina ..DIING??!!?? (ce draq o putea sa insemne si DING!!??!!??..)
    @gtrazvan, octavian - poate ma luminati si pe mine, care dealtfel sunt un dobitoc incuiat iubitor de tedeiuri fumegatoare care nu se gandeste la viitorul planetei si al copilului proprietate personala... poate imi schimb parerea :)
    12 3
  • DAN_GRC
    Da, electricitatea o fi viitorul la autoturisme, dar la celelalte mijloace de transport, camioane, tiruri, atatea si atatea utilaje grele nu prea am vazut posibile solutii, problema este privita f simplist, lumea nu se invarte doar cu ajutorul mijloacelor de transport urbane sau a masinilor personale.Dar cred ca pot sa stau linistit..."scot ei ceva" :)
    0 0
  • automobilul electric
    Pentru cei care nu inteleg fenomenu' si pentru fanii TDI-urilor puturoase: chiar daca mediul ambiant este poluat de catre centralele electrice pe combustibili fosili, acest lucru este mult mai usor de controlat, prin aplicarea de filtre performante la uzinele in care se produce curentul electric - in locatii fixe, de obicei in afara localitatilor, decat la milioanele de masini (in miscare!) pe soselele din intreaga lume. Un alt avantaj imediat si major al automobilului electric este pentru firme, taxi si transport personal urban. Se elimina discomfortul gazelor de esapament, foarte derenjant, pe marile bulevarde din marile orase. DAN_CRC: in Londra, de exemplu, exista cateva zeci de autobuze care circula pe baza "fuel cells". Deci si in domeniul transporturilor (camioane, autobuze) exista progrese.
    2 0
  • Matrix
    Romania
    Daca ar fi circulat in Romania unde 50% din energie e produsa din surse nepoluante ar fi fost o chestie, dar circula in tari unde curentul electric se produce in termocentrale foarte poluante.
    0 0
  • Ponderea productiei de energie electrica din surse nepoluante creste in fiecare an - este posibil ca, in momentul in care automobilele electrice devin accesibile la scara larga, sa avem majoritatea energiei produsa din surse care nu polueaza.
    In romania existau planuri pentru terminarea centralei de la Cernavoda plus planuri pentur o noua centrala (cu 3 reactoare, si parca diferite de CANDU de la Cernavoda) ... dar momentan suntem in criza :(
    1 0
  • DAN_GRC
    @gogu
    De autobuze stiam, dar ma refeream la utilaje grele, pt tiruri inca nu exista
    0 0
  • Abia astept sa vad daca va avea succes Model S! Ala ar fi un progres real. Toata problema tine de standardizarea unor statii de incarcare serioase, amenajate in cele mai mari parcari plus benzinariile actuale. Problema majora ar fi investitii majore in reteaua electrica in majoritatea tarilor, inclusiv Romania. Daca aceste investitii vor fi luate in considerare in vederea reducerii dependentei de petrol si a avansului pe segmentul ecologic (in special in orasele mari initial), poate generatiile urmatoare vor avea motiv de bucurie si vor privi masinile propulsate de motoare cu combustie interna cum privim noi acum trenul cu abur :)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru