Tesla dă în judecată Top Gear pentru dezinformarea publicului
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
După ce şi-a încheiat socotelile cu Fisker, Tesla se aruncă într-un nou proces, de această dată intentat celor de la BBC, mai exact producătorilor emisiunii Top Gear. Constructorul american acuză realizatorii de mai multe declaraţii maliţioase şi de afirmaţii false.
Se pare că Tesla a intentat proces după ce a încercat de mai multe ori, vreme de câteva luni, să intre în contact cu cei de la BBC. Britanicii au ignorat avertizările şi acum riscă un proces îndelungat.
Constructorul de maşini electrice din California face referire la un episod mai vechi al emisiunii Top Gear, care are în prim plan testul modelului sportiv Roadster. Tesla susţine că afirmaţiile prezentatorilor au fost mincinoase şi au dezinformat publicul despre performanţele, comportamentul şi fiabilitatea modelului electric Roadster. Mai mult decât atât, în cadrul aceluiaşi episod, Jeremy Clarkson a susţinut că maşina a clacat lamentabil de mai multe ori şi că nu poate fi folosită într-o lume reală.
Tesla a înşirat cinci situaţii cu aspect calomniator, pe care Top Gear le-a ilustrat în timpul testului:
1. Emisiunea a arătat că Tesla Roadster a rămas fără baterie şi a trebuit împinsă într-un hangar de patru oameni.
2. Clarkson a afirmat că autonomia maşinii este de numai 88 de kilometri şi nu 340, aşa cum susţine producătorul.
3. Top Gear a susţinut în cadrul emisiunii că motorul Roadster-ului s-a supraîncălzit şi a dus la imobilizarea completă a vehiculului.
4. Celălalt exemplar Roadster oferit de Tesla a avut probleme cu frânele, care au au cedat în final.
5. Top Gear a susţinut că nici unul din cele două exemplare puse la dispoziţie de Tesla nu era disponibil pentru test din cauza problemelor enumerate mai sus.
Potrivit comunicatului oficial emis de Tesla, toate problemele enunţate de Top Gear au fost înscenate. Americanii au declarat că pot dovedi falsitatea testelor desfăşurate de Top Gear mulţumită parametrilor ce pot fi înregistraţi de calculatorul maşinii. Tesla susţine că nici unul dintre cele două exemplare Tesla Roadster nu şi-a epuizat autonomia pe parcursul testului.
Tesla îşi doreşte ca Top Gear să oprească redifuzarea episodului şi să corecteze înregistrarea.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Potrivit unor noi informații apărute în presă, conducerea Grupului Volkswagen ia în calcul să renunțe la ideea de a închide câteva dintre fabricile sale din Germania. În prezent, grupul german poartă mai multe negocieri cu sindicatul muncitorilor. (13.12)
-
Asociația Constructorilor Europeni de Automobile va avea un nou președinte începând din 2025. Noul președinte al asociației va fi Ola Kallenius, actualul CEO Mercedes-Benz. (11.12)
-
Partidul Popular European, cea mai mare grupare politică din cadrul Uniunii Europene, dorește să modifice acordul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare termice din 2035. PPE vrea să permită vânzarea de mașini noi cu motoare termice și după 2035. (11.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
si se mai intampla si supraincalziri.. si defectiuni... ghinion, s-a intamplat in aceiasi zi . . .
ma indoiesc de adevarul din spatele afirmatiei Tesla cum ca totul a fost inregistrat pe computerul de bord si ca nu le-a murit bateria in realitate . . . cam ce judecator va accepta ca proba un .log care poate fi editat cu usurinta de un tehnician . . . sau o sa ii creada pe cuvant?
@BBC - emisiunea nu se vrea cinestie ce jurnal de stiri, este un format de divertisment pe teme auto ... este normal sa apara glume si caterinca pe seama masinilor...
te invit sa urmaresti emisiunile si sa ne spui ce parere au despre Aston Martin :)
cand vrei sa iti cumperi o masina mai citesti un autocar, auto bild, auto motor und motor care au teste complete cu masuratori etc.
Revenind la subiect, una e sa mergi incet la "consum" si bateria sa reziste cateva sute de km si alta e sa o "forjezi". E ca un telefon mobil: daca nu vb de pe el te tine si o saptamana bateria, daca intri pe internet te tine cateva ore. E simplu.
Nu stiu in ce masura ar castiga Tesla, pentru ca daca oricum te lasa masina in drum din pricina bateriilor ce faci? Ii pui vele ca James May si zici ca te dai cu vaporul pe uscat?:))
In alta ordine de idei se pusese praful pe sigla tesla si mai ies astia din cand in cand la suprafata sa nu-i uite lumea. Concurenta se anunta acerba in domeniu dar ei au ramas inca la nivelul "iasca si amnarul".
deh, mai trebuie sa traiasca si avocatii..
vivat masina electrica!