Toyota Prius alimentata de panouri solare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Se pare ca cel mai popular hibrid al momentului, Toyota Prius, starneste noi si noi provocari privind consumul. Dupa ce zilele trecute v-am prezentat un model modificat Toyota Prius care consuma 1.9 litri/100 km, revenim in atentia dumneavoastra cu acelasi model hibrid care de aceasta data a fost echipat cu panouri solare.
Kit-ul consta intr-un panou solar convex compus din celule monocristaline fotovoltaice cu module de 200-300 wati, pus la punct de o companie californiana Solar Electrical Vehicles (SEV). Puterea generata de panou este transferata unei baterii de 3 KW care poate alimenta functionarea automobilului pe o distanta de 32 de kilometri.
Pe viitor SEV intentioneaza sa echipeze modelul cu baterii mai mari care sa imbunatateasca autonomia cu inca 16 kilometri. Costul instalarii unui asemenea panou este cuprins intre 2000 si 4000 de dolari, dar imbunatatirea consumului cu 29% poate amortiza investitia in 2 sau 3 ani.
Greg Johanson, presedintele SEV, a declarat ca "tehnologia exista.
Este nevoie doar de un constructor mare pentru a o pune in practica". SEV intentioneaza ca pe viitor sa dezvolte sisteme bazate pe panouri solare si pentru hibridul Toyota Highlander sau pentru Tesla Roadster.Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Volkswagen ID.7 a parcurs 941 de kilometri cu o singură încărcare
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- Primele imagini neoficiale cu Mercedes-Benz Clasa S Coupe
Doamne, iarta-i ca nu stiu ce fac...
Passat 1.6 Benzina, 102 CP, consum mediu 7.7 (oras 10.8, dar asta nu conteaza), 0-100 (in functie de site) 8.4-8.6s, si emisii gaze 185
Prius 1.5 menzina + electric, 78 + 68 CP, cons. mediu 4.3 (oras 5), 0-100 in 10.9s, emisii 104...
Acum daca ideea e ca dupa o tura in centru sa mergem la alimentare, si sa sufocam in oras si nu numai, ca din pacate asta e, atunci stim un lucru... Daca nu, avem si alternativa.
Iar daca problema este diferenta de 2.4 sau 2.5 secunde la acceleratie, atunci...da las ca nu mai zic nimic, oricum fiecare face cum e obisnuit si cum il duce mintea.
In aceste conditii chiar ca nu mai are rost sa continuam cu discutia cu cat de lenta este Prius. Ca nu este. Plus ca motorul electric are cuplul la 400Nm, iar Passatul trebuie sa se multumeasca cu 148.
Oricum, merci ca mi-ai atras atentia :)
Iar pentru restul anti-hibride si anti-electrice, mai ganditi-va putin inainte sa vorbiti... Plus ca mai sunt si altii pe piata, ex: http://www.teslamotors.com
Un weekend placut.