Joi, 13.03.2014
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Sunt momente în care toţi te vor privi ciudat. Sunt momente în care te vei simţi pus la colţ pentru ideile tale. Sunt momente în care toţi ceilalţi se vor opune deciziei tale. Sunt momente în care te vei simţi stigmatizat, judecat sau criticat.
Pentru toate aceste momente, există BMW Seria 5 GT. De ce? Pentru că el poate amplifica aceste judecăţi nedrepte şi, mai mult decât atât, le poate lua asupra sa. Sunt, probabil, unul dintre puţinii nebuni care apreciază maşina asta şi ideea din spatele ei.
„Un X6 turtit, cel mai urât fund din lume, struţo-cămila”. Seria 5 GT îşi cunoaşte bine apelativele folosite de profani, dar mizează pe un facelift de jumătatea carierei pentru a reafirma trăsăturile sale familiste şi pentru a mai converti câţiva cârcotaşi
BMW Seria 5 GT facelift (2013-2017)
530d 3.0 258CP 4x4 Aut
- Pret de pornire 53.196 €
- Pret model testat 97.490 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Testul cu Seria 5 GT a fost o revedere frumoasă. Mai ales că se făcea în compania unuia dintre cele mai apreciate motoare diesel din lume. Este vorba despre unitatea cu şase cilindri în linie, de 3.0 litri, pe care am ascultat-o bolborosind ameninţător de multe ori de-a lungul anilor de presă auto.
Motorul vine cu 258 de cai putere şi cu un cuplu motor impresionant, de 560 Nm. El se simte încă de la 1500 de rotaţii şi are un singur rol: acela de a-i împinge în scaun pe toţi cei cinci pasageri. Cu sau fără voia lor, dar cu piciorul şoferului apăsând cu putere pedala de acceleraţie.
Cei şase cilindri nu sunt atât de bine legaţi la gură ca în curtea rivalilor din Ingolstadt, dar tocmai acest detaliu face ca toate modelele BMW, familiste, sportive, urbane, să aibă o trăsătură comună: fiorul sunetului. Baritonal, magistral, solemn, chiar şi în cazul unui motor care nu emite aspiraţii către litera M.
Revenind la resursele motorului şi la generozitatea lor exagerată, chiar şi în cazul unei mase totale de peste două tone, trebuie să precizăm că dozarea lor se face exemplar, cu ajutorul unei transmisii automate cu opt rapoarte. Schimbare liniară a treptelor, retrogradare promptă şi un mod de rulare EcoPro care chiar ajută.
Consum
EcoPro ajută la obţinerea unui consum mic, după cum spuneam. Însă, chiar şi aşa, valoarea sa este destul de departe de cea promisă în fişa tehnică a maşinii. BMW garantează 7.2 litri în modul urban, însă noi ne-am oprit undeva la 10.5 litri/100 km, fără prea mari exagerări.
Media promisă de BMW este de 6.2 litri/100 de km, însă această cifră poate părea utopică dacă ne gândim că este vorba despre o maşină care dispune de un motor diesel de 3.0 litri şi de o tracţiune integrală xDrive.
Performanţe
Performanţele unei maşini de familie nu interesează pe nimeni. Nu vă lăsaţi înşelaţi de această minciună. Toţi cei care îşi conduc familia în concediu vor să aibă la dispoziţie un bagaj de resurse generos şi performanţe pe măsură.
BMW a înţeles nevoia asta şi promite 258 de cai gata să care după ei Seria 5 GT în doar 6.2 secunde până la 100 de km/h. Este un timp pe care îl reuşesc cu greu astăzi hot-hatch-urile compacte.
Oricum, cei 100 de km/h vor trece pe nesimţite. Poate doar cei 243 de km/h pe care îi poate atinge maşina să creeze senzaţia de viteză şi să deruleze ceva mai rapid decorul.
Interior
Maşina de familie ideală trebuie să fie inovativă în viziunea mea. O fi o urmă de regret a vechiului Citroen C4 Picasso şi a „haosului dulce” din habitaclu. Sau poate că e simpla dorinţă de a fi diferit.
BMW Seria 5 GT o îndeplineşte pe jumătate. Apreciez foarte mult deschiderea dublă a portbagajului, extrem de utilă. Critic însă conservatorismul pe care germanii se încăpăţânează să îl aplice modelelor lor. Un conservatorism salvat doar de ergonomia exemplară. Dacă ar fi să fac totuşi o corectură la acest capitol, aş înlocui butoanele de volum de pe volan cu rotiţe, asemeni celor întâlnite pe modelele rivalilor.
Designul rămâne unul destul de rece, simplist, dar extrem de prietenos în ceea ce priveşte răsfăţarea simţului tactil. Lemnul abundă şi inserţiile de la nivelul planşei de bord te fac să te simţi într-un vechi salon de ceai.
Ca nuca în perete pică volanul cu trei spiţe, împrumutat de la divizia M. Nu mă înţelegeţi greşit. Consider că, în prezent, este cel mai frumos volan existent în segmentul premium. Pe de altă parte, aspectul său sportiv nu se potriveşte prea bine cu decorul habitaclului. E ca un tablou de Salvador Dali într-o galerie de Nicolae Grigorescu.
Fiindcă vorbim despre un model familist, spaţiul de pe bancheta din spate nu putea fi altfel decât generos. Portbagajul este şi el destul de mare, însumând un volum de 590 de litri, cu 70 de litri mai mare decât cel al lui Seria 5. Portbagajul, cu deschidere clasică sau de tip hayon, este foarte util. El poate facilita accesul obiectelor voluminoase cu o gură de încărcare generoasă sau poate izola termic habitaclul de o deschidere a portbagajului pe timpul iernii.
Preţ de achiziţie
BMW Seria 5 GT este cu aproape 10.000 de euro mai scump decât un Seria 5 Touring. Primul semn că vorbim de clase diferite, de zone diferite de confort şi de un alt mod de a trata conceptul de familie.
Seria5 GT pleacă de la 53.000 de euro, însă pentru o combinaţie „câştigătoare”, ca cea testată de noi, e nevoie de un buget cu mult mai mare. Versiunea 530d xDrive cu transmisie automată pleacă de la 65.000 de euro. La această valoare se mai adaugă multe opţionale.
O tapiţerie maro Dakota Cinnamon de 1300 de euro, un pachet M de 5600 de euro, un set de jante de 1300 de euro, scaune Comfort de 1700 de euro, farurile BMW adaptive LED de 2000 de euro şi navigaţia profesională, de încă 2700 de euro, urcă valoarea maşinii testate la o valoare destul de piperată: 97.500 de euro.
Siguranţă
Deşi nu a fost testat de EuroNCAP, Seria 5 GT se bazează pe înrudirea cu celelalte modele cu cinci stele din gama bavareză pentru a garanta un nivel de siguranţă ridicat. Seria 5 GT vine cu toate acele sisteme care se îngrijesc de siguranţa şoferului şi a pasagerilor. Vorbim aici de un întreg habitaclu capitonat cu airbaguri (frontale, laterale, cortina faţă şi spate), de senzori de impact şi bineînţeles de nelipsitul DTC sau control dinamic al tracţiunii, care actionează precum un câine de pază, ori de cate ori traiectoria masinii este incorecta. Pe timp de noapte rularea se păstrează în parametri siguri multumită oglinzilor cu tentă, care protejează ochii soferului de luminile celorlalţi participanţi la trafic.
Ţinută de drum
BMW are un material genetic excelent când vine vorba despre ţinută de drum. El este transmis tuturor modelelor, indiferent de segmentul în care activează, indiferent de clienţii cărora se adresează. BMW Seria 5 GT nu face excepţie.
Este o maşină extrem de bine închegată şi aşezată pe şosea. Are legătură şi cu sistemul xDrive, care lipeşte întotdeauna familistul de asfalt, indiferent de condiţiile meteo. Este o forţă care activează pe nevăzute pentru siguranţa ta. Şi inspiră un incredibil sentiment de siguranţă, deşi ruliul este unul pregnant, iar masa mare face de multe ori Seria 5 GT să se simtă ca o maşină greoaie.
Aderenţa excelentă este completată de o direcţie extrem de precisă. Iarăşi o trăsătură BMW. Cu toate acestea, trebuie să critic rigiditatea direcţiei în mediul urban, acolo unde manevrabilitatea ar fi fost îmbunătăţită cu o direcţie ceva mai asistată.
Deşi pare ciudat ce voi spune, suspensia lui Seria 5 GT pare a fi un covor fermecat. Mai fermecat decât cel al unei limuzine rivale dintr-un segment superior. Modul Confort + înmoaie absolut totul în jur şi garantează o filtrare excelentă a suprafeţelor denivelate.
Trecerea din extrema confortabilă în cea foarte sportivă (Sport+) este sesizabilă, comportamentul maşinii fiind complet diferit. E ca magia care face să apară sau să dispară (nu complet), ruliul.
Vizibilitate
Aşa cum am spus şi în testul vechiului Seria 5 GT, cel de dinainte de facelift, luneta gândită de designerii BMW este ridicol de îngustă. E compromisul pe care au fost nevoiţi să îl facă pentru a imprima forma de GT.
Tot un compromis se pot numi şi montanţii posteriori, cu o dimensiune impresionantă. Oglinzile sunt decente, promiţând să încadreze dimensiunile generale cu o reglare atentă.
Tehnologie
Pentru că ajungi să plăteşti aproape 100.000 de euro pentru o maşină de familie, BMW s-a gândit la o mulţime de gadget-uri pentru Seria 5 GT. Aş începe cu scaunele încălzite şi ventilate, obligatorii pentru un model de segment premium, aş continua cu climatizarea pe două zone şi cu sistemul audio profesional.
Pentru cei care deţin şi un telefon Apple, BMW oferă un suport special de conectare Acesta permite accesul la anumite aplicaţii preinstalate pe telefon, cum ar fi radio-ul online, botezat Aupeo. Acesta oferă acces la o bibliotecă muzicală impresionantă, sortată în funcţie de gen sau de starea de spirit. Din păcate, trebuie să folosiţi conexiunea de date a telefonului, care se poate întrerupe în zonele unde semnalul nu este atât de puternic. Şi e frustrant dacă se întâmplă în timpul piesei preferate. Mai mult, aplicaţia trebuie pornită şi selectată de fiecare dată când reveniţi în maşină.
Dacă trecem la capitolul utilitate, o să menţionez sistemul de camere pentru marşarier, care proiectează o imagine la 360 de grade. Nu uit nici de camerele montate frontal, pe aripile faţă, care te ajută să te asiguri atunci când ieşi de pe o stradă secundară cu vizibilitate laterală redusă.
Pe timp de noapte, sistemul de lumini inteligente face toţi cei 2000 de euro pe care îi cere. Ajustează fasciculul luminos în funcţie de prezenţa participanţilor la trafic, oferind o vizibilitate excelentă. Nu o să uit nici de navigaţia 3D, poate cea mai reuşită din toate câte există în segmentul premium. Atât de reuşită încât sistemul similar de la Audi pare o copie deloc reuşită.
Design
Îmi place designul lui Seria 5 GT. Spun asta deşi îmi voi atrage oprobiul publicului.
Nu ştiu dacă îmi place pentru că este cel mai nepopular BMW din ţara noastră şi a căpătat astfel un aer exclusivist. Nu ştiu dacă îmi place din simpla dorinţa de a fi diferit de ceilalţi. Nu ştiu dacă îmi place doar din obişnuinţă şi acceptare. Ca atunci când o femeie, urâtă la prima vedere, începe să ţi se pară atrăgătoare după mai mult timp petrecut alături de ea. E un sentiment confuz, generat de dorinţa de a te opune curentului.
Nebun sau nu, îmi plac LED-urile posterioare şi cele anterioare, aduse de facelift. Nu mai consider Seria 5 GT o struţocămilă, ci un model stigmatizat pe nedrept, de care oameni creativi precum Bangle ar fi extrem de mândri.
Ne-a placut
- Modul Comfort+
- Spaţiul pentru locurile din spate
- Ergonomia
- Deschiderea dublă a portbagajului
Nu ne-a placut
- Direcţia rigidă
- Ruliul
Date tehnice - BMW Seria 5 GT facelift (2013-2017) 530d 3.0 258CP 4x4 Aut | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre BMW
-
Noua generație BMW iX3 va fi prima dezvoltată pe mult așteptata arhitectură Neue Klasse a germanilor. SUV-ul cu zero emisii va fi produs în Ungaria, la Debrecen, de la finalul anului 2025. (Joi, 27 Martie)
-
Constructorul german de automobile a pubicat o serie de imagini, dar și informații, despre noul concept Vision Driving Experience. Acesta anticipează viitorul i3 Neue Klasse și, implicit, viitorul M3 electric. (Luni, 17 Februarie)
-
BMW Group România a încheiat anul 2024 cu performanțe record. Pentru prima oară, a fost depășit pragul de 6.000 de autovehicule înmatriculate la noi în țară, iar BMW rămâne lider în segmentul premium. (Joi, 30 Ianuarie)
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie 2024)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie 2024)
Daca costa cu 10.000 de euro mai putin decat Seria 5, atunci nu mai era stigmata.
Ati uitat sa bagati acolo la NU V-A PLACUT: pretul piperat, sau voi aveti atatia bani de nu stiti ce sa faceti cu ei ? Dati-mi si mie, va dau nr de cont daca aveti nevoie.
O fi de 2 ori mai frumos dar e si de doua ori mai slab calitativ si mai putin performant.
-daca imi trebuie spatiu ... muuult spatiu... merg la MB - VITO este alegerea optima.
-daca nu imi trebuie spatiu si vreau un sedan mare - A8/7/S/Panamera
- daca vreau un sedan mai mic dar mai dotat - alegerea este doar 550i, nu exista concurent, iar aia care se lauda pe hartie ca-s mai buni probabil o fac acolo pentru ca pe strada nu o pot face. (totusi revin asupra afirmatiei ... MB si al lor E sunt al draq de "aratosi" )
... sunt muuulte alte moduri de a cheltui 100k ... si daca tot dai 100k.. de ce nu ai da 120 pe un 911 :) ?
Nu e deloc normal. 80 de mii de euro e o suma mare iar masina nu isi merita banii aia. 50 de mii e chiar prea mult pt. adevarata ei valoare.
Mie masina mi se pare superba. Este ceva diferit, in stilul caracteristic BMW. Si la orice masina exista alternative. Dar cine va vrea masina asta nu se va uita niciodata la un Porsche Panamera. M-as fi asteptat sa stiti ca Panamera este ALTCEVA ca va pricepeti la masini. Posibil daca va vrea un Seria 7 se va uita la Porsche Panamera, dar nici atunci nu e foarte sigura treaba asta.
Eu poate ca sunt nebunul care ar da 60000-7000 de euro pe asa ceva, evident daca mi-as permite. Adica daca jobul mi-ar permite deja luxul de a avea o casa cu etaj sau un super apartament cu 4 camere si peste 100 mp... nu stiu, zic si eu. Dar cum nu-mi permit nici unul din lucrurile astea, sunt constient ca strugurii sunt gustosi chiar daca nu ajung la ei.
Pe bune, mergeti in showroom, urcati-va in ea si analizati-o. Iar daca veti avea ocazia sa faceti un drive test nu cred ca veti fi dezamagiti. Daca veti face asta probabil veti intelege si pretul si defapt ce vrea BMW cu aceasta masina.
Nici eu nu pot sa zic ca ma da pe spate designul masinilor desenate de el. Dar culmea este ca s-au vandut f bine chiar si asa. Imi amintesc de Seria 7 ce furori a facut acum 13 ani ani cand aparut. Multi spuneau ca este urata, culmea e ca se vindea tot bine, mai ales in America.
Totusi, mie aceasta masina mi se pare altceva, asa cum mi se pare si Seria 3 GT. Cred ca un cocalar nu va renunta niciodata la un Seria 5 sau Seria 3 [entru o varianta GT.
Am vazut-o si eu in realitate si ,personal, nu mi se pare urata deloc.Dimpotriva...
Sunt indragostit de ea.
Si am avut multe modele de la BMW
Asta este ceva diferit in special la drum lung.
Faci bucuresti Paris cu drag.