Drivetest BMW Seria 5 GT (2009-2013)

BMW Seria 5 GT (2009-2013) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Golfuletz Studio
Joi, 21.01.2010
Strutocamila
In laboratoarele germane, alchimistii BMW lucreaza in permanenta la crearea de noi retete care sa placa publicului si sa fie digerate bine de critici. Echipele de ingineri incearca sa ofere cele mai bune motoare iar designerii isi storc spiritul creativ pentru a scorni un design care sa placa. Daca pana acum inginerii nu au dat gres niciodata, designerii au fost indelung criticati pentru ideile ciudate, dar care s-au vandut foarte bine. Sa luam spre exemplu "cocosatul" X6, care nu a placut multora si a fost criticat pentru formele nonconformiste. Asta nu l-a impiedicat sa atraga privirile curioase si mai ales sa se vanda "in draci" cum ar spune unii. Pana la urma, politica de piata a avut succes iar munca depusa in laboratoarele bavareze a dat roade. Luand in calcul succesul lui X6, putem spune ca si Seria 5 GT, al doilea cel mai contestat model BMW dupa SAC-ul din 2008, se va bucura de acelasi succes. Lucru cert daca luam in calcul si ingredientele pe care le-au amestecat in formula noului model: platforma de Seria 7, echipare de Seria 7, noua cutie automata cu 8 trepte si gama de motorizari generoasa.

Motor / Transmisie

Pentru noi a fost suficient sa testam cea mai mica motorizare diesel pentru a ne convinge ca BMW a vrut sa incerce si altceva si a reusit, fara a se indeparta insa de la valorile care au consacrat brandul. Asadar, chiar daca vorbim despre un model destinat cu precadere familistilor sau celor care vor o masina cu portbagaj, Seria 5 GT pastreaza lozinca devenita deja celebra; "Joy is BMW". Bucuria de a conduce se pastreaza chiar daca vorbim despre un model care cantareste putin peste doua tone si este animat de "numai" 245 de cai putere. Dupa cum probabil ati ghicit ne referim la versiunea 530d GT, propulsata de motorul cu sase cilindri in linie de 3.0 litri, apreciat de-a lungul timpului de o multime de publicatii auto pentru puterea, consumul si fiabilitatea sa. Unitatea diesel isi arata beneficiile mai ales atunci cand vine vorba de cuplu, cei 540 de Nm fiind suficienti pentru a face ca Seria 5 GT sa se simta ca o balena in apa si nu pe uscat. De cele mai multe ori insa nu este suficient sa ai resurse. Important este sa stii cum sa le folosesti, iar inginerii bavarezi au fost constienti de asta. Drept urmare, cei 540 de Nm stau la dispozitia ta pe o plaja de turatii generoasa, o trasatura caracteristica BMW, cuprinsa intre 1750 si 3000 de rotatii. Cum se traduc aceste cifre la volan? Prin senzatia ca dispui mereu de resurse suficiente sa te arunci in depasire, sa depasesti viteza legala sau sa fortezi un viraj mai strans. Unitatea de 245 de cai, care alearga in galop sincronizat la 4000 de rotatii, este cuplata la cea mai noua transmisie automata dezvoltata de BMW impreuna cu ZF. Colaborarea a dat nastere unei cutii cu opt rapoarte, care impresioneaza prin linearitatea exceptionala, prin modul corect in care se succed treptele si prin forta cu care retrogradeaza. Ceea ce nemultumeste insa este raspunsul destul de slab, dezamagitor am putea spune. Relatia picior - acceleratie - scartait de roti este caracterizata de o sincopa, neplacuta dar cu care te poti obisnui treptat. Exista insa un secret: incercati functia Sport sau Sport+ si veti observa ca sincopele dispar iar transmisia seamana cu cea a unui model sportiv, gata sa retrogradeze prompt. Poate ca nota finala ar fi fost ceva mai mare daca nu ar fi existat aceasta lacuna a cutiei de viteze in modul Confort sau Normal.

Consum

Consumul se dovedeste putin mai mare decat cel anuntat de producator in cartea tehnica. Daca luam insa in calcul faptul ca temperaturile au fost ceva mai scazute iarna aceasta, drumurile au fost acoperite de zapada, instalatia de incalzire a mers constant iar piciorul a mai fortat pedala de acceleratie, cei 10.4 litri/100 km indicati de computerul de bord in oras sunt complet justificabili. La drum intins lucrurile stau insa altfel. Seria 5 GT nu se dovedeste a fi foarte lacoma, o ratie de 7.2 litri de motorina fiind suficienta pentru a hrani cei 245 de cai vreme de 100 de kilometri.

Performanţe

Chiar daca vorbim de un elefant de doua tone, Seria 5 GT se dovedeste a fi un mamut dinamic, jucaus si mereu prietenos cu cei care ii mangaie acceleratia. 6.9 secunde sunt suficiente pentru a te face sa pierzi din vedere decorul de iarna si sa te concentrezi asupra kilometrajului care a ajuns deja la 100 de km/h. Nu mai vorbim de viteza maxima de 240 de km/h, care te poate face sa semnalizezi stanga non-stop de la Bucuresti la Pitesti.

Interior

Interiorul unui BMW nu poate starni decat aplauze. Este ca si cum ai participa la o piesa de teatru in care joaca Gheorghe Dinica si Stefan Iordache. Fiecare replica merita aplauze, asa cum fiecare material al noului Seria 5 GT merita atins. Simtul tactil este rasfat de insertii din aluminiu impecabil slefuite, de un plastic monoton la prima vedere dar moale si texturat si bineinteles de o piele fina, atent croita pentru a se potrivi pe scaune si portiere. Finisajele sunt demne de o curte regala, imperfectiunile nefiind tolerate in atelierele din Munchen. In fond vorbim despre un habitaclu copiat la indigo dupa cel al fratelui mai mare, Seria 7, nava amiral a bavarezilor si etalonul in materie de lux. Ambianta placuta este intretinuta de un pachet de lumini ambientale, care invaluie intr-o lumina rosiatica consola centrala si linia fluenta a bordului. Un detaliu de mare finete, care face deliciul celor atenti la orice, va fi incadrarea ceramica a butoanelor sistemului iDrive si a celui de climatizare. In cazul noului Seria 5 GT, BMW a pus accentul pe spatiu, motiv pentru care a si folosit platforma unui model de clasa business. Cei 4998 de mm lungime si ampatamentul de 3070 mm sunt ingredientele care asigura o croaziera relaxata si spatioasa la bordul modelului bavarez. Daca mai luam in calcul si faptul ca pe bancheta de spate nu vor sta decat doua persoane, premizele unui automobil perfect in materie de spatiu se contureaza incet, incet. Putem spune ca Seria 5 GT este una dintre acele masini in care soferul nu poate avea acces cu usurinta la lucrurile de pe bancheta din spate. Locurile posterioare sunt individuale si sunt caracterizate de o libertate de miscare si personalizare destul de mare, reglajul electric al scaunelor permitand privilegiatilor sa aleaga nivelul de spatiu pe care il prefera pentru picioarele lor. Ideea de spatiu se transmite si in portbagaj, unde exista 440 de litri disponibili pentru bagajele pasagerilor. In functie de modul in care vor sa calatoreasca cei de pe locurile din spate, spatiul rezervat bagajelor poate sa scada sau sa creasca. Rabatarea banchetei spate se face foarte simplu, prin actionarea unor butoane pozitionate in portbagaj. Trebuie sa vorbim si despre accesul in portbagaj, BMW incercand sa se autodepaseasca la acest capitol. Practic Seria 5 GT incearca sa fie promotorul unui nou sistem de acces, putin mai diferit de cel regasit pe Skoda Superb. Soferul poate alege o deschidere asemanatoare modelelor sedan, pentru momentele in care vremea neplacuta poate afecta confortul din interior, sau poate opta pentru intreaga deschidere a hayonului in situatiile in care exista bagaje voluminoase.

Preţ de achiziţie

O sa va marturisesc sincer ca acest capitol imi da mari batai de cap atunci cand constructorii incearca sa isi creeze propria nisa. Daca ne uitam la BMW Seria 5 GT poate fi comparat cu o multime de modele premium sau cu nici unul. De aceea ma astept ca parerile sa fie impartite si complet diferite de ale mele. Judecand insa dupa segment si dimensiuni putem incerca sa raportam modelul bavarez la cateva nume sonore din curtea Audi si Mercedes. Pana cand constructorul din Stuttgart va aduce pe piata viitorul CLS Estate, luam in calcul varianta break a modelului E-Klasse, care se apropie de Seria 5 GT la capitolul dimensiuni, chiar daca in materie de forme sunt doua lucruri total diferite. Mai degraba ne-am putea uita la R-Klasse, daca vrem un model la fel de ciudat. Din curtea Audi o sa luam noul A6 Avant, care dispune deasemenea de un portbagaj generos si de motorizari de top. Britanicii de la Autocar au mers ceva mai departe cu comparatiile si au raportat noul Seria 5 GT chiar si la Lexus RX, sustinand ca binecunoscutul crossover este singura arma cu care japonezii pot lupta impotriva struto-camilei nemtesti. Acestea fiind spuse incepem cu pretul de pornire al modelului bavarez: un 55.930 de euro cu TVA pentru entry-level-ul 530d GT, echipat cu motorul diesel de 3.0 litri si 245 de cai putere. Pentru cei care prefera insa benzina este bine de stiut ca 535i GT porneste de la 56.168 de euro si ofera 306 cai putere. Versiunea de top, 550i GT, cu un motor de 407 cai putere si un consum pe masura, scoate din buzunar 74.970 de euro, la care se pot adauga o multime de optionale. Versiunea testata de noi a adunat o lista destul de bogata de asemenea elemente, de la incalzirea volanului (210 euro) si pana la scaunele fata Confort, reglabile electric (1899 de euro). Pretul final pentru ceea ce noi am testat a ajuns la 63.882 de euro, o suma destul de mare, accesibila doar familistilor din "paturile" superioare ale societatii. Raportandu-ne la asa-zisa concurenta, cu suma anuntata mai sus romanii isi pot permite un Mercedes E-Klasse Estate in versiune 350CDI cu tractiune integrala 4Matic si o multime de optionale. Nici acesta nu este insa foarte ieftin, pretul sau de pornire cu TVA fiind de 54.204 euro. Audi A6 Avant in versiune 3.0 TDI cu tractiune integrala quattro pleaca de la 52.867 de euro cu TVA, iarasi un pret mai mic decat cel al noului Seria 5 GT. Daca ne gandim insa ca vorbim despre un model pzitionat ceva mai sus decat break-urile enumerate mai sus, al carui pret este doar cu 2000 de euro mai mare, pretul lui Seria 5 GT nu mai pare atat de fabulos. Sa nu uitam totusi nici de Lexus RX, care in versiunea pe benzina de 277 de cai pleaca de la 53.047 de euro si poate ajunge pana la 68.665 de euro.

Siguranţă

Nu putem vorbi de nesiguranta in cazul unui BMW. Seria 5 GT vine cu toate acele sisteme care se ingrijesc de siguranta soferului si a pasagerilor. Vorbim aici de un intreg habitaclu capitonat cu airbaguri (frontale, laterale, cortina fata si spate), de senzori de impact, de asistenta cu forta maxima de franare si bineinteles de nelipsitul DTC sau control dinamic al tractiunii, care actioneaza precum un caine de paza, ori de cate ori traiectoria masinii este incorecta. Pe timp de noapte rularea se pastreaza in parametri siguri multumita oglinzilor cu tenta, care protejeaza ochii soferului de luminile celorlalti participanti la trafic.

Ţinută de drum

Asa cum am mai spus, BMW Seria 5 GT ramane un model care pastreaza bucuria cu care bavarezii ne-au obisnuit. Bucuria este data de motoarele puternice dar si de tinuta de drum impecabila, demna de o masina sport, Chiar daca vorbim despre GT-ul unui familist, noua creatie BMW poate fi socotita usor un GT veritabil atunci cand este pe sosea. Directia activa integrala face ca soferul sa deseneze cu precizie trasa ideala in fiecare curba, fara prea mai eforturi. Aceeasi ecuatie este valabila si la viteze mari, sentimentul de siguranta fiind omniprezent, indiferent ca rulezi cu 100 de km/h sau cu 200 de km/h. Meritele acestui sentiment pot fi atribuite supensiei inteligente, dublu articulata pe fata si pneumatica pe spate, care incearca pe cat posibil sa limiteze ruliul in viraje (vorbim de un model voluminos) si sa imprime o tinuta confortabila dar totodata sportiva. BMW te poate face sa plutesti, atunci cand alegi modul de rulare Confort sau te poate face sa vibrezi intens atunci cand sasiul, directia, transmisia si acceleratia incep sa raspunda brutal in modul Sport+. Bineinteles exista si trepte intermediare, Normal si Sport pentru cele mai diverse gusturi, pentru cele mai diverse dozari de energie. Pentru soferii mai experimentati BMW pastreaza functia de dezactivare a sistemului DTC, insa acesta isi face simtita prezenta atunci cand explorezi prea mult limitele masinii, un detaliu neplacut pentru cei care urasc sistemele electronice imbratisate de BMW si tanjesc dupa forta bruta.

Vizibilitate

Marele defect al noului Seria 5 GT apare atunci cand ajungi acasa si realizezi de fiecare data ca parcarea este un calvar. De ce? Pentru ca nemtii iti ofera doar un minim de vizibilitate. Practic Seria 5 GT este prima masina la care recomandam un optional cum este camera de luat vederi pentru marsarier. Versiunea testata de noi s-a folosit doar de un sistem de asistenta la parcare (Park Distance Control), foarte util, dar destul de limitat. Oglinzile laterale sunt destul de mici pentru a incadra tot ce se intampla in spate si, de parca asta nu ar fi fost de ajuns, luneta seamna cu o taietura timida in spatele voluminos de X6. Practic, va trebui sa te obisnuieti foarte bine cu dimensiunile GT-ului tau, pentru a te feri de zgarieturi sau accidente stupide. Seria 5 GT compenseaza insa atunci cand vine de iluminare nocturna. Modelul bavarez vine cu faruri xenon pentru faza lunga si faza scurta, cu tehnologia Active Light si cu inele iluminate de LED-uri. Cu alte cuvinte, BMW Seria 5 GT poate inlocui cu usurinta iluminatul public pe orice drum din tara noastra.

Tehnologie

E greu sa nu iei in seama gadget-urile omniprezente in habitaclul unui BMW, chiar daca nu esti interesat de cele mai noi tehnologii. Nemtii impresioneaza total, de la functiile de reglare a scaunelor pana la sistemul multimedia, incercand astfel sa serveasca pasagerilor sai un confort frumos impachetat. Pentru ca suntem in sezonul rece ne vom indrepta atentia mai intai asupra sistemelor de incalzire, care vor aprinde atmosfera in interiorul GT-ului. Vorbim de un sistem de climatizare pe doua zone, cu priza de aer si pentru pasagerii spate, de scaune incalzite pe trei trepte, care reduc rapid impactul neplacut al sezutului cu pielea rece si, cireasa de pe tort, volanul incalzit, functie foarte utila in aceasta perioada. Din pacate lipsesc scaunele ventilate, dar pentru moment nu le vom duce lipsa. Va fi mai rau la vara, cand o asemenea functie este foarte importanta intr-un model premium. Trecem si la elementul care creeaza fundalul sonor in momentele in care soferul nu prefera "linistea" baritonala a celor sase cilindri. Sistemul audio, de calitate premium, reda o multime de spatii de stocare, de la banalul CD pana la iPod-urile sau MP3 Player-ele de ultima generatie. Totul este comandat de sistemul iDrive, care actioneaza ca un panou de comanda inteligent, gata sa ofere o mana de ajutor atunci cand ai nevoie de sfatul unui sistem de navigatie. Seria 5 GT vine cu un set de scaune Confort, inzestrate cu puterea "supranaturala" de a se mula pe nevoile si "dimensiunile" oricarui sofer. Multitudinea de reglaje, atat pentru pasagerii din fata cat si pentru cei din spate, vor face deliciul amatorilor de tehnologie si va vor tine ocupati minute in sir. Tot la capitolul dotari trebuie sa vorbim de acele detalii care iti fac ziua mai frumoasa si te binedispun: volanul cu reglare electrica, senzorii de parcare, ploaie si lumini, luminile LED pentru blocurile optice fata, functia Soft-Close pentru portiere, care se manifesta ca o forta nevazuta ce atrage usa chiar si atunci cand ea nu este inchisa bine, deschiderea si inchiderea electrica a portbagajului si nu in ultimul rand trapa panoramica cu actionare electrica.

Design

Seria 5 GT a fost unul dintre cele mai criticate modele BMW, in materie de design, dupa controversatul X6. Drept pentru care nota nu poate fi una foarte mare. Cu toate acestea trebuie sa observam detaliile care fac din Seria 5 GT o masina magnet, o atractie irezistibila pentru ochiul fiecarui trecator. Daca ar fi sa judecam dupa impactul pe care masina il are pe strada si dupa capetele intoarse pe parcursul testului ar trebuie sa acordam un 10 cu felicitari si sa pozitionam Seria 5 GT in vitrina supercarurilor. Filosofia de design BMW regasita in fiecare coltisor al masinii, impune respect. Aspectul frontal este robust, bine conturat, putin agresiv, cu o nota distincta data de luminile LED care ofera viata celebrelor cercuri tradtionale regasite in blocurile optice. La spate aceleasi lumini LED impun respect, chiar daca linia portbagajului este putin prea ampla pentru cei obisnuiti cu modelele sport. Geamurile fara rama, elementele cromate, teava de esapament dubla, jantele de 19 inch din aliaj si pragurile cu insertii vorbesc despre un model cu prestanta in fata caruia trebuie sa iti scoti palaria si sa saluti respectuos.

Nu ne-a placut

  • Design controversat
  • Cutie cu raspuns slab

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (49)

  • abc_e?
    Seria 5GT
    Seria 5 GT nu cred ca va avea succesul lui X6 pentru ca nu e la fel de impunatoare, iar pretul este destul de mare; greu de gasit cumparatorul ideal
    14 20
  • LauCalin
    doamne, cum arata!
    Nota 10 pentru tehnica, nota 3 pentru design. Zau asa, mi se pare ca arata groaznic. Designul asta nu-ti trezeste niciun sentiment de pasiune. Nu pentru design se vinde, ci pentru ca e un BMW.
    Daca masina asta ar avea designul unui CLS de exemplu, cred ca ar fi masina ideala. :)
    35 27
  • Crysty
    BMW
    Potrivit nume i-ati dat!
    Cred ca are un concurent pe masura: Mercedes Benz R Klasse !
    Unul mai urat decat celalalt!
    30 18
  • Strutocamila bavareza
    Ca si fratele lui X6 o masina care nu prea isi are rostul ... sa nu vorbim despre design. Sunt convins ca materialele construite, finisajele si sistemele sunt specifice marcii dar totusi ... inainte trebuie sa te atraga vizual ca sa poti sa o cumperi.
    Daca totusi ai fost cucerit de design ... interiorul te va convinge sa ti-o cumperi.
    23 9
  • halal teatru
    Cand intri in interiorul masinii ajungi pe lumea cealalta ca sa vezi o piesa de teatru cu Dinica si Iordache? Oricum asta mi-a sarit in ochi cand ma uitam in diagonala pe text. Cine stie ce aberatii or mai fi...
    8 11
  • :))))))))
    hoooooooooo ce nota ati dat.imi aduc aminte cand a avut lansarea la Geneva toata lumea era fermecata de designul ciudat.Ma intreb ce nota ati fi dat la un Fiat :) ?!
    11 8
  • Ion Susai
    Eleganta si rafinamet exterior = zero. Noroc cu interiorul, tehnica si sigla de pe capota
    20 11
  • as21ro
    ...
    Pacat de sigla de pe capota.... Interiorul in schimb e f. frumos! Gama de motorizari reusita ca de obicei.
    Apropo de exterior, mai ziceau unii ca Logan-ul e urat... :)) sper sa nu ma urasca fanii BMW.
    11 13
  • Andrey
    eh
    de banii astia, mai bine luati un x1, arata mai normal, e la fel de luxos si va mai raman si destui bani in plus :)
    9 13
  • @Andrey
    Ce treaba are X1 cu asta habarnistule???

    Seria 5GT are interiorul mai mare ca X6 ce teraba sa aibe cu X1.

    X1 nu e luxos, este mic si are un 4x4 optional, atat.

    Asta este o masina de famile mare cu luxul aferent cu un design exterior putin controversat, dar eu am vazut-o in realitate si chiar nu mi s-a mai parut urata, pare masina perfecta de familie si asta este si targetul ei.
    18 6
  • bmw
    interiorul e belea, da in rest e urat cu spume. l-au numit bine "strutocamila".
    si X1 alta uratenie de masina care costa o gramada de bani.
    de bani aia iti ei mai bine un 530XD.
    9 19
  • ?????????????
    macar X6 mere la COCALARI
    da asta ?????????
    10 14
  • Cristi
    Nu ma-s supara primesc o asa '' strutocamila'' cadou.
    20 6
  • foto
    nu comentez masina, dar fotografiile sunt slabe...
    14 4
  • sphinx
    eh
    mie imi place! din toate punctele de vedere
    14 7
  • Interior frumos ?
    Frumos in comparatie cu ce? Concurentii directi cu generatia mai veche de modelele sunt peste noul 5 GT, asa ca de ce a luat 10/10 la interior ???
    4 13
  • .......
    o masina adevarata
    12 10
  • @adi
    Concurenti directi nu are, deocamdata este o clasa aparte la fel ca si X6, CSL, R-Klasse, de ce concurenti directi vorbesti?
    7 2
  • eustake
    vai
    Ba nene.. urata mai e. Pacat ca e BMW.
    10 12
  • orice padure are uscaturile ei.nu sunt fan bmw,dar am observat ca in ultimul timp isi cam iau clientii la shtouri
    6 9
  • punctaj
    mie mi se par corecte notele acordate cu exceptia notei la design.Merita un 7-8, 6 e cam putin, de ce 6? pentru ca a fost criticat? multe modele au fost criticate si au fost un succes.Eu vad in seria 5 GT o masina practica, cu un rol bine definit si care a facut cateva sacrificii la design pentru a-si atinge scopul.Pentru cei care vor o masina aratoasa sa aleaga seria 5.Pentru cei care merg in strainatate cu masina in vacanta si au familie mare plus bagaje atunci seria 5 gt.Nu mi se pare deloc urata.Ciudata o fi, e ceva nemaivazut si tot ce e nemaivazut e criticat.Mai ales de romani.De aici si dragostea pentru VAG, same shit over and over again.Din cand in cand e bine sa mai rupem barierele.Anyway, bravo automarket pentru test, text si punctaj.
    15 9
  • Florentin
    Logan
    Nu credeam s-apuc ziua cand unii dintre nemti vor alege Dacia in locul unui BMW... Apropo de design - nu fiti tarani ! Este noua linie de design care va face trecerea la vehiculele electrice. Cand toate masinile in vanzare vor avea acelasi design va veti intoarce la ciresele stricate de acum si din nou veti iubi marca BMW. Tot BMW ramane. Voi iubiti marca BMW din design ? Nu cred.
    16 4
  • Poze de amatori
    Pacat de aparatul cu care s-au facut pozele (Cannon 40D)....
    Nu sunt fotograf profesionist, dar daca trebuie (si in cazul asta trebuia) sunt in stare sa fac fotografii, nu poze cum ati facut voi.
    Prima poza cu bordul complet este extraordinar de prost luminata. O sa spuneti ca s-a vrut o iluminare difuza si partiala... sa zicem, dar ce cauta flash-ul reflectat in dreptul radioului ?
    Poze in care apare mana pozarului (cea cu volanul), poze cu flash-ul reflectat si mai sunt multe altele, dar nu are rost.
    Iar cireasa de pe tort este poza cu portbagajul deschis. Glumiti, nu ? Sau voiati sa va laudati cu geanta pt aparat, obiective si alte accesorii ?

    Daca va veti deranja sa raspundeti, probabil ca o sa o dregeti spunand ca e fotografie de reportaj. Da bine, hai sa fim seriosi. Si National Geographic face fotografii de reportaj... http://photography.nationalgeographic.com/photography/ seamana nu ?
    20 3
  • Chiar daca sunt fan,utilizator si iubitor de BMW, cred ca acum riscul este mai mare decat cu X6. Spun asta deoarece Mercedes a facut acelasi lucru(pastrand proportiile cu R class) si nu prea a reusit. Sustin asta deoarece am in curte un R 350 si desi toata lumea intoarce capul dupa el prea putine sunt pe piata noastra si din cate am citit si in Anglia. Acum seria 5GT se poate compara mai putin cu R dar BMW face ce face si scoate uneori si masini super sper ca inspiratia celor din marketing nu s-a blocat la X6. Pana cand ajung la un dealer sa fac un drive raman la cele scrise mai sus.
    11 2
  • chiar ca strutocamila
    Nu stiu daca la lume place sau nu... dar, daca vrei sa pleci intr-o drumetie cu iubita.. trebuie sa i spui sa si puna hainele in strusa de machiaj... si inca nu sunt sigur ca trusa va incape pe "gaura aia mica din spate"... pe care ei vor sa o numeasca portbagaj....
    4 7
  • din punctul meu de vedere este o masina matura care impune respect in randul automobilelor.si nu doar pentru ca imi place bmw, ci pentru ca imi place si calitatea unui lucru bine facut.scumpe si greu de atins din pacate.
    9 3
  • bmw
    Sincer....... masina asta este foarte urata.

    bmw produce masini foarte bune dar sincer asa nu e design
    8 9
  • bmw power
    apropo de nume STRUTOCAMILA.a mai fost o discutie mai acu cateva luni,si a fost cineva care ia spus asa,acum AUTOMARKET,a scos din arhiva numele asta.STRUTO NE STRUTO,este o vorba cui nui place sa nu se uite.
    11 10
  • feliciamaria24
    :)
    mie imi place .

    daca nu va convine ceva, nu va mai uitati
    7 2
  • dap...
    ...este intr-adevar urata caroseria. Dar BMW isi permite sa se joace cu ciudateniile in materie de design. Mama, mama, daca Dacia Duster ar fi aratat asa !!!
    8 3
  • BMW
    Masina este un BMW seria 5......deci , are o nisa de piata bine definita . In plus , ma indoiesc ca bavarezii au aruncat o masina pe piata , asa fara o analiza clara a pietei . Problema designului este pur subiectiva , deci exista persoane carora le va place acest model si altele carora nu le va place . BMW mizeaza pe primul esalon (adica cei carora le place , restul fiind doar niste comentatori pe net - asa ca noi astia care scriem aici ) Iar tehnologiile folosite sunt clar la un nivel mult superior altora ! Problema este daca acum , cu criza asta sau ce naiba o fi , mai exista destui dispusi sa dea o suma destul de consistenta pe un model foarte bun si foarte fiabil , sau sa dea mai putini pe ceva mai slab , dar mai ieftin . Asta , doar cifrele de vanzari viitoare o vor spune . Cilindreea de 3000 cmc ridica taxele destul de mult , deci , in contextul tendintelor mondiale de a reduce cilindreea motoarelor , este un alt punct nevralgic (deja vreo 204 CP BMW ii scoate din motorul de 2 litri !) . Daca acest model merita pretul platit ? ....Normal ca merita ! Personal , dintre masinile ultimilor ani , cred ca nu exista masina mai urata decat Nissan Tiida sedan . E parerea mea , fara a jigni vreun posesor al acestui model . Fata de Tiida , acest BMW mi se pare iepuras Play Boy !.....Dar e ceva pur subiectiv .....
    12 1
  • Nea Cornel
    Domnu' Mirica, ma scuzati ca va deranjej cu o obiectie de la mine de la tara, da nesiguranta nu este antonimul sigurantei la automobile, citez: "Nu putem vorbi de nesiguranta in cazul unui BMW. Seria 5 GT vine cu toate acele sisteme care se ingrijesc de siguranta soferului si a pasagerilor". Nu cred ca am citit vreodata un test automarket in care sa nu gasesc cel putin o "duda", la mai mare, ca daca ati fi perfecti nu v-as mai citi...
    6 1
  • Struţocămila
    Din fotografii ai spune ca este un fel de uratenie acceptabila, insa pe viu, rar iti este dat sa vezi ceva mai urat. Designul acestei masini este de-a dreptul nereusit si din pacate se continua cu un design deosebit de anost, la fel de nereusit si in interior. Nu contest finisarile, materialele de calitate si tehnica, astea fac parte din "meniul" brandului, insa estetica la aceasta masina lasa de dorit. Cat despre caracterul "de familie", de care vorbea mowgli mai sus (ce putea sa spuna un fan bmw?) as prefera mai degraba sa fiu retinut si aduc doar cu un singur argument: deschiderea portbagajului care este forte mica; Cred ca o familie pune in portbagaj si alceva inafara de mingi de fotbal.

    P.S.: Articolul este bun, dar este de necrezut ca lipsesc fotografii cu locurile din spate, spatiul pt genunchi, modularitate etc.
    4 3
  • se poate verifica
    Mi-as cumpara un BMW pentu ca in primul rand se conduc extraordinar , designul este super , agresiv , unicat , si cand spun unicat ma refer la faptul ca , concurentul AUDI in ultimil timp nu mai este unicat pentru ca ei au o concurenta interioara . Vrei sa conduci un AUDI si nu ai bani suficienti ?! , problema s-a rezolvat , cumparati un PASSAT CC pentru ca se conduce la fel si pt ca este mai frumos ca A6 , vroiai un mult ravnit A5 , VW a gasit solutia cu un Jeta cu 2 usi care din lateral si spate sunt identice cu A5 . Vrei un Q7 si nu ai bani , am gasit rezolvarea , VW Touareg care seamana si care este mai bun in teren accidentat . Vrei un A3 , am gasit rezolvarea , cumpara un VW Scirocco , la fel de bun si sincer si mai frumos . Vrei un A8 , am gasit rezolvarea , VW Phaenton , acelasi stil , seamana mult , ba chiar mai luxos ca penultimul A8 si pretul mai bun . Vrei un S4 , am gasit rezolvarea , PASSAT R36 , acelasi motor , aproape la fel de bun . Si chestiile astea pot continua .
    12 2
  • La inceput toti radeau de X6 , acum cand concurenta vede succesul vor si ei . Fac pariu ca Audi cand o sa faca ceva asemanator ,toti fani o sa zica , mama ce masina .
    8 2
  • mercedes
    vis
    masina asta trebuie s o vezi in realitate nu in poze.asa am zis si eu cand am vazut o prima oara in poze...cea mai urata masina ....dar situatia se schimba cand o ai in fatza....te urci in ea.faceti o plimbare la bmw la reprezentanta si mai vb dupa..
    5 2
  • srutocamila
    ma bucur ca l-au numit asa, exact cum am numit si eu cu ceva timp in urma mamutul X6, penibilizat de Clarkson!
    5 8
  • Bubutza_79
    Off topic : sunt curios sa vad un studiu despre persoanele care intra si mai posteaza cate un comment pe Automarket . Cati "sar de cei 300e/luna cati au macar 12 clase . . . Multe commenturi pe langa subiect bazate doar pe"ce am auzit " .... Stau si ma intreb:oare cati isi permit macar sa treaca prin dreptul unei reprezentate bmw ? de exemplu .... si as putea continua .
    On topic: mie personal nu imi place masina ca design nu cred k in viitorul apropiat am sa imi permit cacar un drive-tes asa ca....daca e o masina reusita sau nu timpul o va spune nu eu sau noi ...
    8 5
  • chinezarie
    10 8
  • Alex M
    Asa da
    Exact ce are nevoie industria auto, designuri revolutionare, noi incercari, idei si abordari ! Bravo BMW ! PS: Romania aproape ca ar trebui exclusa de pe lista de target-uri pentru acest model; cred ca mai avem multe de invatat !
    6 7
  • este mare
    STRUTZO PROSTIA LA NOI ROMANII,UNI DINTRE EI,STIU EI CARE.ASTIA DE SE DAU MESTERI
    8 3
  • dimphoto.blogspot.com
    mult mai bune
    mult mai bune pozele. de data asta. numai cele de afara. interior e jale.
    e bine ca cineva pe la voi a descoperit photoshopul, in a good way.
    pentru exterior, felicitari
    4 0
  • dimphoto.blogspot.com
    dar
    totusi, nu ar fi trebuit blurrat tot, ca sa se vada masina clar. inca nu stiu daca vindeti masini sau blocuri :)
    2 0
  • GiuSer
    interior
    Degeaba a-ti dat 10 la interior...un A6..sau S6...are interior de 5 ori mai frumos...
    1 7
  • ce motor are?
    Stie careva asta tot motor PSA are?
    0 1
  • STRUTZOPROSTIA
    cred ca are 1.9 hdi de la peugeot 206.ha ha ha ha ha .CE OAMENI.auzi interiorul lui a6 sau s6,mai misto,ce prostiiiiiiiiiiiiiiiiiiii,poti spune.GUSTER
    4 3
  • anonim
    5 GT
    Am vazut masina pe stada . Rar mai vezi o asa uratenie de masina . Nu inteleg de ce o comparati cu X6 . Probabil nu ati vazut masina in realitate . X6 este chiar o masina foarte reusita . Mi-a platut de la inceput .
    1 5
  • Anonimus
    da , vai tu...
    Domnule, daca voi sunteti lipsiti de bun simt estetic nu inseamna ca si altii sunt la fel. Chiar crezi ca nevasta ta e frumoasa? pai poti afla de la prieteni :)

    Putinele sunt firmele care au puterea si determinarea sa se implice in exercitii de design.

    In plus nu te obliga nimeni sa o cumperi, asa ca mai lasati-ma cu design controversat.
    Pana una alta, dpdv tehnologic, driving experience si pleaseure BMW rules!
    0 0
  • boerean dorel
    gt
    este o masina ciudata nu stii in ce categorie sa o incadrezi,dar imi place e bmw ce mai...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru