Esential
65 | de milioane de euro va investi Pang Da pentru preluarea a 24% din acţiunile Spyker. |
65 | de milioane de euro va investi Pang Da pentru preluarea a 24% din acţiunile Spyker. |
După ce parteriatul dintre Saab şi chinezii de la Hawtai a căzut la sfârşitul săptămânii trecute, olandezii de la Spyker - deţinătorii mărcii suedeze - s-au reorientat foarte repede pe piaţă şi au găsit o altă companie din China dispusă să acopere costurile care vor asigura supravieţuirea mărcii pe termen lung. Este vorba de Pang Da, companie care nu produce maşini, ci le distribuie, fiind cel mai mare lanţ de dealeri auto din China.
Conform declaraţiilor oficiale ale lui Victor Muller, directorul Spyker, Pang Da nu doreşte să cumpere Saab, ci să primească o parte din acţiunile Spyker. "Pang Da este interesată doar de un număr strategic de acţiuni ale unui mare producător auto european", susţine Muller. Şeful Spyker spune că Pang Da va avea nevoie de aprobarea guvernului chinez pentru a face această mutare şi că acest lucru ar putea dura "circa trei luni". În planul de revitalizare a mărcii suedeze va fi inclusă, evident, şi construirea şi producţia modelelor Saab în China, primul model care va fi asamblat aici urmând să fie noua generaţie a lui 9-3.
Conform cifrelor oficiale ale Asociaţiei de Producători şi Importatori Auto din China, Pang Da a vândut anul trecut 470.000 de maşini prin cele 1100 de puncte de vânzare pe care le deţine în această ţară.
Profitul companiei în 2010 a fost de 190.8 milioane de dolari.via | Automotive News (înreg.)
Deci, scurt pe doi, basta! Daca un astfel de calvar te asteapta ca fan dedicat doar pentru ca "indraznesti" sa alegi altceva decat cohorta nesfarsita de conventionalisti, mai bine lipsa...Problema este ca pot renunta usor la orice lucru care ma poate deprima sau descumpani, niciodata insa la SAAB...este ca un virus morbid care mi-a intrat pe sub piele de dinainte de '89 si simt ca nu ma mai pot lasa vreodata de "viciul" asta, parca as fi alcoolic sau tabagiu inveterat. Ehei, nu s-a inselat deloc cine a zis ca "pe SAAB ori ajungi s-o dispretuiesti de moarte, ori s-o iubesti la nebunie, alternativa neutra nu exista"...Insa, adevarul nu este simplu in esenta: decat sa ne facem de rasul curcilor milogindu-ne pe la maestrii artelor martiale pentru un blid de orez mucegait numai sa nu sucombam de foame, mai bine ne intoarcem cu coada intre picioare la recentul exploatator si tiran, chit ca am constietiza instantaneu ca, in mod sigur, mai devreme sau mai tarziu, s-ar juca iarasi cu rabdarea noastra infinita de-a experientele bizare de tip 9-7X sau 9-2X, dar macar nu ar concepe tampenia cumplita "stinge lumina, aprinde lumina, stinge lumina, aprinde lumina" ,adica, cum-necum, productia ar fi continua, cu toata inconstanta ei mai mult sau mai putin obiectiva, alimentand piata aferenta si multumindu-si clientii la un nivel rezonabil, pe cand situatia actuala este inadmisibila deoarece stagnarea prelungita, nevrotica si aparent nerezolvabila a productiei va implica automat diminuarea accelerata a interesului gramajoarei de potentiali cumparatori care au mai ramas pe faza si , ca deznodamant inevitabil, ne vom trezi brusc, desi intr-un fel previzibil, ca...fuck up! All !
Saab are un potential la fel de apreciat ca cei Italieni.
Astfel n-ar ajunge si marca asta pe mana chineziilor.
Cumparam atatea chinezarii, hai macar masina nu.