Saab nu mai primeşte banii de la Hawtai
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Parteneriatul dintre Saab şi Hawtai a eşuat, informează Autocar. Aparent, colaborarea dintre cele două părţi a suferit un colaps, iar Saab îşi caută deja un alt partener. Cei de la Spyker au declarat că oficialii Hawtai nu pot obţine consimţământul tuturor acţionarilor pentru a continua tranzacţia şi că partenerii lor de discuţie nu ar putea să le ofere respectiva sumă de bani. Discuţiile între Hawtai şi Spyker vor continua, dar nu vor mai fi exclusive, olandezii fiind dispuşi să accepte şi alţi parteneri. Între timp, Saab continuă să discute cu Banca Europeană Internaţională pentru a realiza refinanţarea împrumuturilor sale.
Afacerea dintre Spyker şi Hawtai ar fi vizat o tranzacţie de 150 de milioane de euro. Dintre acestea, 120 de milioane de euro ar fi fost folosite pentru a cumpăra 29.9% din acţiunile Spyker, în timp ce 30 de milioane de euro ar fi însumat un împrumut pentru cei de la Spyker. Cu această sumă de bani, Saab ar fi putut să-şi plătească furnizorii în vederea repornirii producţiei, alături de dezvoltarea noii sale platforme, intitulată Phoenix.
Platforma Phoenix avea rolul de a fi baza viitoarei generaţii de modele Saab, începând cu viitorul 9-3.Din luna aprilie până în prezent, Saab a oprit producţia şi asteaptă o soluţie de la Spyker pentru a-şi plăti furnizorii. Marca din Trollhattan se află pentru cea de-a doua oară în ultimul an într-o situaţie dezastruoasă din punct de vedere financiar, iar afacerea cu Hawtai ar fi reprezentat salvarea suedezilor. Între timp, cei de la Volvo – cealaltă marcă suedeză cu probleme financiar, şi-au găsit un partener viabil în China.
Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Aston Martin a obținut o finanțare de 125 milioane de lire sterline (aproximativ 150 milioane de euro) în timp ce se confruntă cu pierderi în creștere și cu tarife impuse de președintele american Donald Trump. (01.04)
-
Mansory, celebra casă de tuning specializată în modificarea automobilelor de lux și supercaruri, a dezvăluit recent o versiune modificată a modelului Bentley Continental GT 2025. Aceasta marchează prima intervenție a Mansory asupra noului model britanic. (01.04)
-
Jeep a dat undă verde producției noului Avenger 4xe. Versiunea hibridă a modelului este produsă în Polonia. (31.03)
-
Prețuri noua Mazda 6e în România: start de la 43.500 euro
-
Primele imagini cu noul Nissan Leaf: crossover electric cu 600 km autonomie
-
Deschizător de drumuri
-
Ford vrea să patenteze o transmisie manuală pentru vehicule electrice
-
Acesta este noul Nissan Micra: hatchback exclusiv electric înrudit cu Renault 5 E-Tech
Daca se duc de data asta, se duc pe "meritele" lor, nu ale altora.
Zice DAN-GRC mai sus: "Cam asta a fost"...Da, nostim este ca, desi pare ultima rasuflare de viata a SAAB-ului, aventura asta cu proportii de best-seller, paradoxal, va continua, insa cu cuplul de comici involuntari Muller-Antonov ca mesteri care dreg si strica...Trebuie precizat ca Antonov, "investitorul strategic" prieten cu Putin si mafia rusa, sustinut "intelectual" de bagatorul de seama Muller (ochelarii lui dau bine la imagine), mai mult ca sigur va proceda cu firma suedeza ca in consacratul stil dambovitean postdecembrist: va cantari din ochi cam tot ce este mai bun si mai valoros de vandut, incepand de la secrete tehnologice, continuand cu linii de asamblare si terminand cu acareturi de magazie, si tzushti la iarmaroc cu ele (am prezis de la bun inceput ce urmaresc intr-ascuns bazdaganiile astea enervante de alde Muller, care s-au rugat umili de GM sa le paseze lor SAAB-ul ca sa-l, chipurile, "renasca") si astfel poate-poate va mai obtine niste baloti de bancnote pe langa toate celelalte activitati "productive"...Intr-adevar, cam asta a fost! Si uite asa se mai consuma inca un episod apoteotic din sublima epopee istorica a irosirii orzului pe gaste...In loc de epilog: traiasca si infloreasca scumpa pretinie dintre popoarele globaliste, in frunte cu toa'rasu' Antuller (v-ati prins: comprimarea dintre numele lui Antonov si Muller, niste siamezi sudati la cap, devenind din zero barat zero tarat)