Saab nu mai primeşte banii de la Hawtai

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 12.05.2011
Probleme serioase în curtea celor de la Saab, după ce Spyker Cars a anunţat că nu vor mai primi banii de la chinezi din cauza unor neînţelegeri.

Parteneriatul dintre Saab şi Hawtai a eşuat, informează Autocar. Aparent, colaborarea dintre cele două părţi a suferit un colaps, iar Saab îşi caută deja un alt partener. Cei de la Spyker au declarat că oficialii Hawtai nu pot obţine consimţământul tuturor acţionarilor pentru a continua tranzacţia şi că partenerii lor de discuţie nu ar putea să le ofere respectiva sumă de bani. Discuţiile între Hawtai şi Spyker vor continua, dar nu vor mai fi exclusive, olandezii fiind dispuşi să accepte şi alţi parteneri. Între timp, Saab continuă să discute cu Banca Europeană Internaţională pentru a realiza refinanţarea împrumuturilor sale.

Afacerea dintre Spyker şi Hawtai ar fi vizat o tranzacţie de 150 de milioane de euro. Dintre acestea, 120 de milioane de euro ar fi fost folosite pentru a cumpăra 29.9% din acţiunile Spyker, în timp ce 30 de milioane de euro ar fi însumat un împrumut pentru cei de la Spyker. Cu această sumă de bani, Saab ar fi putut să-şi plătească furnizorii în vederea repornirii producţiei, alături de dezvoltarea noii sale platforme, intitulată Phoenix.

Platforma Phoenix avea rolul de a fi baza viitoarei generaţii de modele Saab, începând cu viitorul 9-3.

Din luna aprilie până în prezent, Saab a oprit producţia şi asteaptă o soluţie de la Spyker pentru a-şi plăti furnizorii. Marca din Trollhattan se află pentru cea de-a doua oară în ultimul an într-o situaţie dezastruoasă din punct de vedere financiar, iar afacerea cu Hawtai ar fi reprezentat salvarea suedezilor. Între timp, cei de la Volvo – cealaltă marcă suedeză cu probleme financiar, şi-au găsit un partener viabil în China.

Via | Autocar

Comentarii (11)

  • DAN_GRC
    Cam asta a fost...
    1 3
  • innebuneste ztele :))
    5 0
  • Domnilor o sa vedeti ceva asemanator cu Volvo , Jaguar in cativa ani cand asiaticii vor intra si ei in criza.
    2 0
  • Unde e SaabCuantic?? Asteptam o noua poezie de la el:))))))
    4 0
  • @yoyo
    Nu are de ce sa innebuneasca Ztele.
    Daca se duc de data asta, se duc pe "meritele" lor, nu ale altora.
    1 4
  • "În China, poţi să cumperi un SUV de 10.000 de dolari cu aer condiţionat şi geamuri electrice, tot ce a fost inventat vreodată pentru un automobil. Chiar vă interesează cinci stele de siguranţă?"...astea sunt vorbele lui Victor Muller...directorul Saab....despre un suv chinezesc Hawtai. Cu un asemenea om in frunte nu cred ca Saab mai are sanse sa revina Nu mai au identitate...si asta ii mai tinea pana acum in viata.
    0 0
  • men@razvan
    dar ce indetitate aveau?? :)) tedeiuri fiat pe platforme opel/gm
    5 2
  • muie CHINA
    Lovitura de gratie pentru Saab...din pacate !!!
    0 0
  • SaabCuantic
    @RAM
    Sunt aici, dragii mosului, s-a defectat carul cu reni zburatori si a trebuit sa fac un popas la un service specializat :))) Eeee, ce sa mai fortam clanta concretului sa mearga daca ea s-a intepenit de tot si refuza obraznic sa deschida usa sperantelor...Vad ca v-a iritat pe unii declaratiile de justificare ale lui jupan Muller in privinta intentiei de coalizare cu galbejitii...Dar pe buna dreptate v-ati indignat, caci solutia cea mai la indemana era tot alipirea de... Koenigsegg. Tineti minte ca nu era vorba numai de bunele intentii ale patronului Christian von K, care, totusi, nu dispunea de atatea sute de milioane de euro imperative pentru investitii de anvergura, inclusiv in "resurse umane" (designer-ul Castriota a reprezentat, in mod obiectiv, singura bila alba a administratiei Spyker de pana acum, nu sunteti de acord cu mine?) , ci si de contributia unui manunchi de oameni de afaceri norvegieni, care, nota bene, nu sunt nici chinezi dupa mentalitate, nici nu seamana cu Antonov dupa naravuri! Adica societatea Koenigsegg Group AB (firma in sine plus businessmanii din fiorduri) s-a constituit anume in acest scop, sa ajute SAAB, un simbol scandinav, nu numai suedez, dar cu niste imbecili cu orizontul intuitiv limitat precum cei de la GM nu te puteai intelege in veci de veci...Americanii rapaci au vrut probabil mult mai multi bani decat valora in realitate SAAB in acea perioada (2009) , dar pe acei oameni seriosi si demni din nordul Europei, gata sa cedeze si un rand de piele de pe ei numai sa urneasca SAAB-ul catre directia fireasca de dezvoltare, un asemenea comportament tiganesc-lautaresc i-a socat si deci iute le-a taiat tot cheful de a face pe eroii cercului polar...Pe cand unul ca Muller...o fi provenind el tot din "marea cultura europeana", dar nu sunt suficiente numai etichetele, trebuie sa-ti expui si garantiile, iar puzderia de firme antonoviene de pe batranul continent, multe cu exercitiu financiar dubios sau incert, logic ca nu se puteau constitui in garantii solide, ceea ce pana si GM a repudiat numaidecat, mai putin acum, cand, dupa ultimele informatii oficiale, a acceptat mieros ca rusul sa-si vare coada in fosta ei subsidiara...strict din punct de vedere investitional, nu-i bai!
    Zice DAN-GRC mai sus: "Cam asta a fost"...Da, nostim este ca, desi pare ultima rasuflare de viata a SAAB-ului, aventura asta cu proportii de best-seller, paradoxal, va continua, insa cu cuplul de comici involuntari Muller-Antonov ca mesteri care dreg si strica...Trebuie precizat ca Antonov, "investitorul strategic" prieten cu Putin si mafia rusa, sustinut "intelectual" de bagatorul de seama Muller (ochelarii lui dau bine la imagine), mai mult ca sigur va proceda cu firma suedeza ca in consacratul stil dambovitean postdecembrist: va cantari din ochi cam tot ce este mai bun si mai valoros de vandut, incepand de la secrete tehnologice, continuand cu linii de asamblare si terminand cu acareturi de magazie, si tzushti la iarmaroc cu ele (am prezis de la bun inceput ce urmaresc intr-ascuns bazdaganiile astea enervante de alde Muller, care s-au rugat umili de GM sa le paseze lor SAAB-ul ca sa-l, chipurile, "renasca") si astfel poate-poate va mai obtine niste baloti de bancnote pe langa toate celelalte activitati "productive"...Intr-adevar, cam asta a fost! Si uite asa se mai consuma inca un episod apoteotic din sublima epopee istorica a irosirii orzului pe gaste...In loc de epilog: traiasca si infloreasca scumpa pretinie dintre popoarele globaliste, in frunte cu toa'rasu' Antuller (v-ati prins: comprimarea dintre numele lui Antonov si Muller, niste siamezi sudati la cap, devenind din zero barat zero tarat)
    3 0
  • @SaabCuantic
    Bravoooooo!!!!! Citesc cu mare placere posturile tale. Astept sa iti dai cu parerea si despre alte marci auto.
    2 0
  • SaabCuantic
    @RAM
    Da,este fina ironia ta,dar nu ma deranjeaza...Crede-ma,as prefera sa turuiesc mai putin si sa actionez mai mult.De exemplu,stii ca in Brasov este de vanzare un SAAB 900 Talladega,editie limitata,o capodopera de 300 CP?As face orice sa pun gheara pe mica bestie,orice,ma intelegi,mai putin sa-mi vand sufletul satanei.CUM anume sa obtii 8000€ in Romanica oranjie prin metode oneste daca trebuie sa ma intind doar cat mi-e plapuma? Asa ca ma multumesc sa salivez ca bou', nu ca Boureanu,care poate sa traga un singur vant si abracadabra! tot-tot ce-i pofteste inimioara devine fix acaparat! Ce ti-e si cu meritocratia asta plutocratica (sau invers), de! Sa-mi dau cu parerea despre x marci?Doar despre Porsche: a fost odata ca niciodata! De acum incolo se va rataci intr-o VAGauna...
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru