Saab nu mai primeşte banii de la Hawtai
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Parteneriatul dintre Saab şi Hawtai a eşuat, informează Autocar. Aparent, colaborarea dintre cele două părţi a suferit un colaps, iar Saab îşi caută deja un alt partener. Cei de la Spyker au declarat că oficialii Hawtai nu pot obţine consimţământul tuturor acţionarilor pentru a continua tranzacţia şi că partenerii lor de discuţie nu ar putea să le ofere respectiva sumă de bani. Discuţiile între Hawtai şi Spyker vor continua, dar nu vor mai fi exclusive, olandezii fiind dispuşi să accepte şi alţi parteneri. Între timp, Saab continuă să discute cu Banca Europeană Internaţională pentru a realiza refinanţarea împrumuturilor sale.
Afacerea dintre Spyker şi Hawtai ar fi vizat o tranzacţie de 150 de milioane de euro. Dintre acestea, 120 de milioane de euro ar fi fost folosite pentru a cumpăra 29.9% din acţiunile Spyker, în timp ce 30 de milioane de euro ar fi însumat un împrumut pentru cei de la Spyker. Cu această sumă de bani, Saab ar fi putut să-şi plătească furnizorii în vederea repornirii producţiei, alături de dezvoltarea noii sale platforme, intitulată Phoenix.
Platforma Phoenix avea rolul de a fi baza viitoarei generaţii de modele Saab, începând cu viitorul 9-3.Din luna aprilie până în prezent, Saab a oprit producţia şi asteaptă o soluţie de la Spyker pentru a-şi plăti furnizorii. Marca din Trollhattan se află pentru cea de-a doua oară în ultimul an într-o situaţie dezastruoasă din punct de vedere financiar, iar afacerea cu Hawtai ar fi reprezentat salvarea suedezilor. Între timp, cei de la Volvo – cealaltă marcă suedeză cu probleme financiar, şi-au găsit un partener viabil în China.
Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
-
După mai multe luni de incertitudine, Volkswagen a ajuns într-un final la un acord cu sindicatul IG Metall. Prin urmare, producătorul nu va mai fi nevoit să închidă fabricile din Germania. (21.12)
-
Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat, respectând promisiunea mărcii italiene de a livra primul model 17 decembrie. Proiectul a fost lansat în timpul Marelui Premiu de F1 de la Monza din 2022. (20.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Daca se duc de data asta, se duc pe "meritele" lor, nu ale altora.
Zice DAN-GRC mai sus: "Cam asta a fost"...Da, nostim este ca, desi pare ultima rasuflare de viata a SAAB-ului, aventura asta cu proportii de best-seller, paradoxal, va continua, insa cu cuplul de comici involuntari Muller-Antonov ca mesteri care dreg si strica...Trebuie precizat ca Antonov, "investitorul strategic" prieten cu Putin si mafia rusa, sustinut "intelectual" de bagatorul de seama Muller (ochelarii lui dau bine la imagine), mai mult ca sigur va proceda cu firma suedeza ca in consacratul stil dambovitean postdecembrist: va cantari din ochi cam tot ce este mai bun si mai valoros de vandut, incepand de la secrete tehnologice, continuand cu linii de asamblare si terminand cu acareturi de magazie, si tzushti la iarmaroc cu ele (am prezis de la bun inceput ce urmaresc intr-ascuns bazdaganiile astea enervante de alde Muller, care s-au rugat umili de GM sa le paseze lor SAAB-ul ca sa-l, chipurile, "renasca") si astfel poate-poate va mai obtine niste baloti de bancnote pe langa toate celelalte activitati "productive"...Intr-adevar, cam asta a fost! Si uite asa se mai consuma inca un episod apoteotic din sublima epopee istorica a irosirii orzului pe gaste...In loc de epilog: traiasca si infloreasca scumpa pretinie dintre popoarele globaliste, in frunte cu toa'rasu' Antuller (v-ati prins: comprimarea dintre numele lui Antonov si Muller, niste siamezi sudati la cap, devenind din zero barat zero tarat)