Roca vulcanica, ultimul trend in materie de materiale auto
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Aceia dintre dumneavoastra care sunt familiarizati cu "intrecerile" pe linie dreapta pentru titlul de Cel mai scump model de serie de lume stiu foarte bine faptul ca, desi Bugatti Veyron se afla deocamdata pe locul intai, Aston Martin a anuntat deja ca viitorul lor supercar, denumit One-77, va trece pe prima pozitie atunci cand va iesi pe piata.
Foarte putini stiu insa faptul ca DiMora, un constructor american cu sediul central in California, are de gand sa scoata pe piata Natalia, un sedan de lux a carui principala caracteristica este faptul ca are un pret de vanzare anuntat la doua milioane de dolari, adica 1.35 milioane de euro. Cu 250.000 de euro mai mult decat Veyron!
Inginerii DiMora sustin ca Natalia (al carui nume complet este Natalia SLS 2 Supersedan) va dispune de cele mai mari inovatii in materie de tehnica, tehnologie si materiale utilizate, principalul argument in acest sens fiind motorul care va fi utilizat sub capota modelului: un V16 de 14 litri care dezvolta 1200 de cai putere. Se pare ca, in timpul testelor dinamice, comportamentul exploziv al propulsorului i-a atras acestuia porecla "V16 Volcano".
Una dintre cele mai interesante parti legate de DiMora Natalia este insa anuntul conform caruia acesta nu va utiliza in constructie "banala" fibra de carbon, aceasta urmand sa fie inlocuita cu un material denumit "fibra organica Barotex". Caracteristica principala a acesteia este faptul ca e fabricata din roca vulcanica, urmand sa devina unul dintre cele mai durabile si puternice materiale utilizate vreodata in industria auto.
"In contrast cu produsele din fibra de carbon, care se bazeaza pe petrol, utilizam roca vulcanica, element mult mai consistent si mai dens. Interesant este faptul ca procesul de producere a fibrei organice Barotex implica mult mai putina energie decat in cazul fibrei de carbon. E vorba de un material ecologic, mult mai usor si care aduce o multime de avantaje in utilizarea sa la constructia unei masini", sustine Lilo Beuzieron, presedintele companiei care da numele noului material, Barotex Technology.
DiMora Natalia va dispune, pe langa aportul adus de fibra organica Barotex, de produse tehnologice de inalta clasa: vopsea care isi poate schimba culoarea, faruri care functioneaza asemenea proiectoarelor video, scaune cu functie de masaj pentru pasagerii din spate, directie si tractiune integrale, night vision, camere exterioare, monitoare TV retractabile, scrumiere luminate din cristal Waterford, computer wireless cu internet WI-FI indiferent de zona in care se afla masina si de suporturi de pahare care isi regleaza automat temperatura.
Unul dintre cele mai interesante sisteme de la bordul lui Natalia este, insa, pachetul de senzori care monitorizeaza functiile vitale ale soferului si care ajusteaza atmsofera interioare in functie de nivelul de stress al acestuia."Natalia va fi complet distincta de masinile pe care le cunoasteti astazi, diferentele fiind totale. Va fi cel mai puternic model sport de lux cu patru usi din istorie. natalia va determina standardul excelentei auto a secolului 21. Mi-am petrecut ultimii 30 de ani desenand si proiectand pe computer acest model futuristic, care va fi deopotriva sigur, luxos, sportiv si puternic", spune Alfred J. DiMora, fondatorul si presedintele companiei care ii poarta numele.
via | WorldCarFans
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Porsche a pregătit o actualizare over-the-air pentru sistemele multimedia ale mașinilor sale. Odată cu noua actualizare, aplicația YouTube este acum instalată și poate fi accesată doar de pasagerii din față. (12.12)
-
BMW a lansat o nouă tehnologie de conducere autonomă, care permite mașinilor proaspăt construite să se conducă autonom în interiorul uzinelor. De această tehnologie beneficiază și Mini. (27.11)
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Ce nu inteleg eu este motorul monstruos pus pe o astfel de masina. La cosnumul pe care il are, dai o tura prin oras cu masina si apoi faci plinul. Atunci la ce-ti trebuie 1200 cp? Pentru croaziera pe autostrada ar trebui sa aiba un rezervor imens de benzina.