Raliul Dakar 2010 incepe vineri in Argentina!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Anulat in 2008 din cauza amenintarilor teroriste din Africa, Raliul Dakar isi continua desfasurarea in America de Sud pentru a doua oara consecutiv, concurentii aliniati la start urmand sa strabata Argentina si Chile in drumul spre victorie.
Daca teritoriul este acum cunoscut in urma editiei inaugurale din 2009, Dakar 2010 aduce o serie de modificari in ceea ce priveste echipele si constructorii participanti.
Cea mai importanta absenta este cea a japonezilor de la Mitsubishi, care au anuntat inca din luna februarie a anului trecut ca se retrag din toate competiile de rally-raid din lume. Cu toate acestea, constructorul care a castigat de 12 ori in istorie aceasta competitie va fi prezent la Dakar 2010 prin intermediul echipei JMB Stradale, care va concura cu 5 masini Racing Lancer echipate cu motoare pe benzina, unitati similare cu cele folosite anterior pe Pajero. Pilotii echipei JMB Stradale sunt Carlos Sousa, Miguel Barbosa, Guilherme Spinelli, Orlando Terranova si Nicholas Mislin.
In contextul absentei oficiale a celor de la Mitsubishi, Volkswagen are sansa de a confirma performanta de anul trecut, cand a castigat fara emotii Raliul Dakar 2009.
Constructorul german va fi reprezentat in acest an de cinci masini Race Touareg, care vor fi pilotate de reputatii piloti Giniel de Villiers (castigatorul Raliului Dakar 2009), Carlos Sainz, Nasser Al-Attiyah, Mark Miller si Mauricio Neves.Cu toate acestea, conationalii de la BMW spera sa le puna bete in roate, fiind avantajati de prezenta in echipa a lui Stephane Peterhansel, fostul pilot al celor de la Mitshubishi. Acesta a castigat Raliul Dakar de 6 ori la clasa moto si de trei ori la clasa auto, urmand sa concureze alaturi de Nani Roma si Guerlain Chicherit pe modele X3.
Pata de culoare a clasei auto va fi reprezentata de participarea in competitie a doi constructori chinezi, Chery si Great Wall. Primii vor spera intr-un rezultat satisfacator cu ajutorul unei versiuni modificate a SUV-ului Rely X5, in timp ce ultimii vor alinia la start o varianta rally-raid a lui Hover CUV.
La clasa moto, cea mai importanta noutate este retragerea celor de la KTM din cauza noului regulament tehnic, insa chiar si in aceste conditii peste jumatate dintre concurenti au ales sa participe pe motociclete produse de constructorul austriac.
In total, la editia din acest an s-au inscris 138 de participanti la clasa auto, 50 la camioane si 184 la clasa moto.
Potrivit datelor furnizate de organizatori, la editia din acest an nu va lua parte niciun pilot de nationalitate romana.Raliul Dakar 2010 incepe vineri la Buenos Aires, insa prima etapa de competitie va avea loc in cursul zilei de 2 ianuarie. Participantii vor concura spre vestul capitalei Argentinei si vor ajunge in Chile pe 5 ianuarie, acolo unde ii va astepta cea mai mare provocare a competitiei: traversarea de 4 ori a Desertului Atacama, cel mai uscat teritoriu de pe Glob, acolo unde ploaia nu si-a mai facut aparitia de peste 400 de ani. Ziua de 9 ianuarie va fi dedicata odihnei, iar revenirea in Argentina este programata pentru 13 ianuarie, Raliul Dakar 2010 urmand sa se incheie pe 16 ianuarie la Buenos Aires.
La camioane sunt ceva modificari? Daca la auto si moto s-au retras cei mai buni, nu m-as mira ca si Kamaz sa se fi retras.
Off topic: La multi ani tuturor care intra zi de zi si comenteaza stirile de pe automarket.ro, la multi ani echipei automarket.ro (in special lui Mircea Mester)
Acum Dakar-ul are un nume perimat pt sa se deafasoara in America de Sud! A devenit doar o chestie dominata de interese financiare si de .....asta e pt cretini-AMENINTARI TERORISTE-care au pus capat unei legende incepute prin '79!pana la urma friptura de vita argentiniana si vinul chilian au invins.....Mi-e scarba!