Soc in motorsport: KTM se retrage din Raliul Dakar!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Constructorul austriac de motociclete KTM a anuntat oficial ca se retrage din Raliul Dakar dupa ce organizatorii competitei au decis sa schimbe regulamentul pentru urmatoarea editie a raliului. Conform noului regulament, motocicletele care iau startul in Dakar trebuie sa aiba motoare care sa nu depaseasca 450 cmc. Deoarece KTM se afla in pregatiri asidue pentru competitia care incepe peste sase luni iar decizia organizatorilor a fost luata foarte rapid, austriecii au decis sa se retraga din cauza faptului ca nu au timp efectiv pentru a pregati motociclete noi, diferite fata de cele utilizate pana acum de acestia in Dakar.
KTM este una dintre cele mai galonate echipe din istoria Raliului Dakar, castigand ultimele opt editii si aflandu-se pe locul al doilea in topul victoriilor all-time la categoria moto, dupa Yamaha.
"Astazi, la doar sase luni inainte debutului editiei 2010 a Dakarului, intr-un moment in care nu doar uzina, dar si celelalte echipe private echipate de KTM se pregatesc asiduu pentru acest raliu complex, singura consecinta posibila a liderului mondial la capitolul motociclete off-road este retragerea imediata din competitie", se arata in comunicatul oficial al celor de la KTM.
"Orice regulament din motorsport are nevoie de imbunatatiri continue pentru a pastra interesul publicului, insa acestea trebuie facute din timp.
Avem pregatite deja toate motocicletele de tipul 690 pentru raliu destinate echipei noastre de uzina, dar si celelalte 50 de motociclete destinate clientilor nostri. Contractele cu pilotii au fost deja finalizate si toti membrii echipei erau pregatiti pentru competitie. Consecintele financiare care rezulta din aceasta decizie sunt enorme", a declarat Heinz Kinigadner, consilierul pe probleme de motorsport al constructorului austriac.Oficialii KTM s-au declarat "socati" de lipsa de loialitate aratata de organizatorii Raliului Dakar, sustinand ca meritul KTM in organizarea raliului in America de Sud este imens in conditiile de criza pe care le traversam si prin prisma anularii anterioare a editiei 2008 a raliului. Pe de alta parte, acestia au anuntat ca nu se retrag definitiv din motorsport, urmand sa participe la celelalte competitii la care s-au inscris pana acum.
via | AFP
Au parasit oceanul de nisip, in editia trecuta si-au batut joc de piloti prin traseele bolnave alese si aici ma refer la pericolele gropilor nesemnalizate de care si Sainz a fost mahnit...la anularea a sute de kilometrii de probe aiurea...
Motoare de 450 s-au batut "roata la roata" fara probleme chiar si in ultima editie (KTM vs Yamaha) si totul a fost ok ...acum ne servesc o vrajeala cu "pastrarea spectacolului" pentru cutitul asta infipt in spate celor de la KTM.
Niste jagardele organizatorii!!!!
Sper sa ajunga Raliul Faraonilor mai vizibil in planul media pentru ca acolo inca se mai lupta oamenii cu oceanul de nisip in spiritul Dakar nu in spiritul banilor cu miros de vin de Chile si vitel de Argentina....
La ce folosesc cele 700 de motociclete? Se tot defecteaza sau? Nu pot schimba piese si le schimba direct sau? Adica... 700 sunt cam multe pentru o echipa de uzina...
Sunt piese/componente de 690 (modelul) pregatite pentru a fi asamblate nu 690 de motociclete....
“We have the entire material for the 690 Rally motorcycles for our factory team as well as that for 50 customers’ motorcycles in our storage facility ready to be constructed in June"
Imi cer scuze inca o data.