Esential
3.800 | lei este valoarea primei de casare oferita in cadrul editiei 2009 a Programului Rabla. |
3.800 | lei este valoarea primei de casare oferita in cadrul editiei 2009 a Programului Rabla. |
Nicolae Nemirschi, Ministrul Mediului, a reamintit publicului roman ca prima de casare oferita in cadrul Programului Rabla nu va creste in decursul acestui an. Aceasta decizie a fost luata in ciuda declaratiilor facute de Nicolae Nemirschi la inceputul lunii martie, cand ministrul declara ca prima de casare oferita de stat in programul Rabla ar putea creste din vara, daca prima transa de 20.000 unitati se va consuma in proportie mica.
"Este un an greu, trebuie sa tinem cont de asta. Daca din primele 20.000 de masini se vand, sa zicem, doar 5.000, atunci este posibil sa crestem prima de casare pentru urmatoarele doua etape ale programului", a declarat in martie Nicolae Nemirschi.
Pana la 30 aprilie au fost vandute doar 7.045 masini noi prin intermediul programului Rabla. Ministerul Mediului a repartizat importatorilor si distribuitorilor de automobile din Romania nu mai putin de 20.000 de locuri in cadrul acestui program, care nu au fost ocupate nici macar in proportie de 50%. Doar cateva marci au reusit sa isi atinga cota de unitati promisa in prima faza a programului de innoire a parcului auto.
Pentru a vedea care au fost acestea, click aici.“Prima de casare nu va creste. Va ramane 3.800 lei. Discutam cu Ministerul Finantelor sa vedem cum putem sa facem acest program sa functioneze, in 2009, in parametrii stabiliti pentru 2009. Nu vom modifica prima de casare. Ne-am propus ca, in 2009, sa scoatem din uz 60.000 de rable care polueaza si sa cautam solutii”, a declarat Nicolae Nemirschi, Ministrul Mediului.
Via | Mediafax
Daca obiectivul este sa scapam de rablele poluante ar putea Guvernul sa finainteze in program si masinile la mana a doua dar cu euro 4, maxim 80000 km.
Am scapa de rable si am avea masini civilizate (nici Logan nu e mai buna de Euro 4, deci nu incurajam poluarea mai mult) si am avea o piata auto normala.
Pe de alta parte Ministerul Mediului daca nu isi atinge obiectivul de a vinde masini noi e foarte probabil sa pastreze poluarea (asa zisul obiectiv declarat) mai mica pentru ca cei cu vechiturile de peste 10 ani circula putin unii chiar deloc.
Sigur, asta nu rezolva doleanta importatorilor de masini noi sau a dealerilor oficiali, dar asta ar putea sa ii faca sa inceapa sa umble si ei la preturi, la modul in care trateaza clientul si sa invete sa repara si altceva decat masini in garantie.
Scuze pentru lungimea mesajului.