Esential
7.045 | automobile noi au fost vandute in prima faza a Programului Rabla. |
3.800 | lei este valoarea primei de casare oferite in cadrul Programului Rabla in anul 2009. |
7.045 | automobile noi au fost vandute in prima faza a Programului Rabla. |
3.800 | lei este valoarea primei de casare oferite in cadrul Programului Rabla in anul 2009. |
Prima etapa a programului de innoire a parcului auto din Romania s-a incheiat sub asteptarile autoritatilor. Astfel, doar 7.000 de cetateni au achizitionat un automobil nou prin intermediul acestui program. Gestiunea defectuoasa si lipsa de interes au lasat 13.000 locuri libere in cadrul Programului Rabla.
Potrivit Ministerului Mediului, pana in data de 30 aprilie 2009 au fost emise note de acceptare pentru 7.045 unitati. Nota de acceptare este documentul final prin care un roman isi poate cumpara o masina noua prin intermediul programului Rabla. Cei 7.045 cetateni au primit cate un bon valoric de 3.800 de lei pe care l-au folosit pentru a isi achizitiona un automobil nou.
Dacia a fost campionul detasat al vanzarilor prin programul Rabla, producatorul autohton reusin sa vanda 1.731 unitati, pe cand grupul Renault-Nissan a vandut 1.020 unitati iar Skoda a vandut 777 unitati. Producatori precum Chevrolet, Opel, Ford si Fiat au vandut circa 400-500 unitati per marca.
Exista doi producatori care au primit cote in acest program si nu au reusit sa vanda nici macar o unitate. Cei doi producatori sunt Audi si Lada, pe cand Honda si Mazda au reusit sa vanda numai doua, respectiv cinci unitati din cota alocata pentru prima faza a programului.
In declaratiile sale precedente, Ministrul Mediului a sustinut ca programul Rabla merge "destul de prost" din cauza unor oficiali "care vorbesc fara sa stie". Nicolae Nemirschi a declarat in trecut ca prima de casare nu va creste in anul 2009 indiferent de rezultatele programului Rabla.
Via | Mediafax
Cu floricica asta a lor cu vreo cateva petale ramase nu se va face primavara pe piata auto din Romania. Mai bine se gandesc la ceva sa incurajeze activitatea economica in general nu sa subventioneze cu bani din buzunar niste straini care au de recuperat bani de pe aici.
Daca Nemirschi si ai lui ar intelege ca nevoia romanilor este e a avea masini si de a fi mobili nu de a lua neaparat masini noi ca sa faca profit unor straini, atunci ar putea sa
- ofere facilitati fiscale firmelor incat sa le mearga activitatea si sa aiba din ce sa isi ia masini; Suntem singurii care in haosul asta crestem fiscalitatea ca sa ingropam definitiv populatia in datorii. Ar putea macar sa stimuleze achizitionarea de masini ca mijloc de productie nu sa interzica deducerea.
- sa ofere facilitati si pentru achizitionarea masinilor second-hand din tara sau de afara nu mai vechi de 2-3 ani si obligatoriu euro4, eventual si cu o limita de km (70-80 mii km).
Asa le-ar da de lucru la servisurile care se uita lung dupa clienti, oamenii ar lua niste masini civilizate si ar avea parte de mobilitatea necesara si prima aia chiar ar insemna ceva pentru romani.
Sigur ca asta ne duce la problema cu articolul de pe acest site din care se deduce destul de clar ca generatia noastra nu va vedea vreodata drumurile de care e nevoie sa circule romani cu masini in cceeasi proportie ca in UE. Offf..
P.S. va anunt ca nu-mi schim sexul!