PREMIERA: Automarket a testat noul Renault Symbol!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Acum exact 7 ani, Renault lansa un model ciudat, neprevazut de nimeni. Desi la prima vedere venea sa completeze gama globala a constructorului francez, noul model nu facea decat sa reprezinte un motor al veniturilor Renault pe pietele in dezvoltare ale lumii. De ce era ciudat? Pentru ca vorbeam de un sedan provenit din Clio, o berlina cu fata modelului de clasa mica a francezilor. Primise numele Clio Symbol si urma sa devina, pentru cativa ani, purtatorul steagului in segmentul berlinelor mici pe cateva piete europene si sud-americane importante pentru Renault: Romania, Turcia, Rusia sau Argentina si Brazilia.
Desi putini ii dadeau sanse de reusita, din cauza unui design mai degraba ciudat decat reusit, cu un portbagaj “plantat” in spatele unui Clio clasic, Symbol a reusit sa se impuna prin faptul ca le oferea clientilor spatiu, un confort relativ si, mai ales, un pret foarte scazut pentru un sedan. Cele 600.000 de unitati vandute pana astazi stau marturie in acest sens.
Intre timp insa, Dacia a lansat Logan, un model construit la prima vedere pe aceeasi logica. Un succes imediat, o masina care a renascut conceptul de low-cost, un model ale carui vanzari nu pot fi depasite foarte curand in segmentul sau. In aceste conditii, parea ciudat ca Renault sa incerce un nou atac printr-un nou Clio Symbol, desi multi asteptau acest moment dupa lansarea celei de-a treia generatii a lui Clio.
Ei bine, francezii au scos din joben un iepure. Se numeste, simplu, Symbol, si – desi te duce cu gandul la generatia anterioara – este un model care nu mai are legatura cu Clio. Sau, cel putin, asa sustin oficialii Renault. Automarket a facut parte din lista de invitati ai Renault Romania la prima sedinta de teste cu noul Symbol, care a avut loc in Turcia, si va arata de ce Renault a decis sa lanseze un model pe acelasi segment cu Dacia Logan si, mai ales, de spun oficialii marcii ca cele doua masini nu se vor canibaliza reciproc.
NOUL DESIGN- REUSITA SAU ESEC?
In primul rand, noul Renault Symbol este diferit ca design. Nu mai avem nicio legatura cu Clio (de aici si lipsa particulei Clio din denumirea oficiala), blocurile optice aducand aminte, mai degraba, de Sandero decat de hatchback-ul francez. Designul este, insa, unul destul de original, chiar daca unii dintre cei care au vazut la fata masina au strambat din nas la vederea noii linii de creatie. Privite din anumit unghi, farurile par enorme, mult prea mari, disproportionate. E, insa, o chestiune de gusturi si de obisnuinta. Ba mai mult, e o chestiune de modernitate: “Noile blocuri optice aduc o perceptie modernizata asupra partii frontale. vizibilitatea, ci de a “rotunji” designul modelului, de a-l face sa nu para ca are atasat un portbagaj cu alt ADN. Linia plafonului plonjata, cocosata, a ramas insa neatinsa.
Cel care isi cumpara Symbol trebuie sa fie mandru ca il are”, au sustinut oficialii Renault la conferinta de presa care a urmat dupa testul din Turcia. A aparut in plus un geam lateral, al treilea, de forma triunghiulara, al carui rol nu este de a imbunatatiAVANTAJ LA SERVICIU
Teoretic, noul Symbol este un model 100% nou. Practic, inginerii Renault au pus la munca centrele de design din Franta, Romania si Turcia pentru ca acestea sa dezvolte o fata noua pentru un model dezvoltat pe platforma lui Clio 2. Altfel spus, noul Symbol este pe dedesubt, in mare parte, vechiul Clio Symbol. Vorbim insa de un avantaj. Asta pentru ca Symbol va avea un pret relativ egal cu cel al veechii generatii, dar va dispune de o fata moderna si de cateva elemente de confort si siguranta in plus.
LA BORD
In interior te simti ca intr-un model low-cost. Plasticul este plastic. De altfel, nimeni nu vrea sa faca altfel de declaratii legate de status din acest punct de vedere. Nici nu trebuie, la o astfel de masina nu cauti perfectiunea. Ai insa spatiu de incarcare. Cei 506 litri ai portbagajului te fac sa vezi ca familia se poate baza in continuare pe Symbol, asa cum a facut-o in cazul lui Clio Symbol. Mai mult, bancheta este rabatabila 1/1, fapt care prelungeste volumul de incarcare.
MOTOARE
Am avut la dispozitie doua motoare in testul din Turcia. Primul este benzina de 1.2 litri 16v cu 75 de cai putere la bord. O solutie interesanta, o cifra destul de mare scoasa dintr-un propulsor de cilindree mica. Rezultatul se refera de asemenea la economie: aceasta versiune mananca doar 5.9 litri/100 km, un rezultat propriu mai degraba propulsoarelor diesel. Evident, acest motor nu ar face fata unei familii formata din patru-cinci persoane care isi face planuri sa ajunga la mare. E lent, raspunde greu si implica pe alocuri nervi. Exista insa si alte versiuni pe benzina, cea mai interesanta fiind cea de 1.6 litri si 105 CP, cunoscuta – cum altfel? – de pe omniprezentul Logan.
Motorul dCi de 85 de cai merita insa o atentie mai ridicata. In primul rand, acesta consuma doar 4.3 litri/100 km in ciclu mixt, o valoare care poate fi chiar batuta de cei mai hotarati dintre voi. Renault ne-a prezentat testul Eco Challenge realizat de o organizatie independenta din Turcia cu noul Symbol, pilotii care au parcurs 1420 de kilometri cu masinile reusind o medie de consum de doar 3.15 litri/100 km in conditiile unei viteze medii de 63.6 km/h.
In al doilea rand, propulsorul diesel dispune de un cuplu ridicat (200 Nm) disponibil inca de la 1900 rpm, element care te ajuta cu adevarat atunci cand ai nevoie de ajutor.SUSPENSIILE MOI - AVANTAJ SAU NU?
Symbol are suspensii moi. Fara discutie. Pentru familistii convinsi, care isi vor cumpara masina pentru a-si duce copiii la scoala si pentru a face cumparaturi, s-ar putea ca acest aspect sa fie unul perfect in raport cu situatia drumurilor din orasele noastre. Cei care cor sa se avante prin tara intr-o aventura in care turatiile nu lipsesc, ar putea sa aiba insa cateva probleme de adaptare pana sa se obisnuiasca cu situatia.
SYMBOL vs LOGAN - UN RAZBOI REAL?
Intrebarea care sta pe buzele tuturor este insa arhicunoscuta: OK, am inteles, Symbol e un Renault si Logan e un Dacia. Insa cele doua modele se bat pe acelasi segment. Care e logica? Ei bine, oficialii Renault prezenti la conferinta de presa au argumentat acest lucru prin faptul ca cele doua modele se completeaza reciproc si ca se adreseaza unor grupuri diferit de clienti. Astfel, daca Logan va fi cumparat in continare de catre clientii cu buget limitat care isi doresc spatiu, Symbol se va adresa celor care isi doresc un status ceva mai ridicat.
Principala premisa in aceasta discutie este faptul ca Symbol dispune de echipamente de nivel ridicat, unele inexistente in dotarile – fie ele de serie sau optionale – ale lui Logan. Este vorba de cele patru airbag-uri, de sistemul CD cu MP3, de cutia automata disponibila impreuna cu motorizarea de top pe benzina si de posibilitatea de montare a kit-urilor maini libere, GPS si a conexiunii iPod. In plus, sustin cei de la Renault, designul lui Symbol se afla pe un nivel superior celui al lui Logan, ceea ce va face ca si clientii sa se trieze. “Cele doua masini apartin unui alt univers”, a fost concluzia celor care au dezvoltat modelul ce va fi produs la Bursa, in Turcia, la aceeasi uzina care asambleaza astazi Clio Estate si Megane.
PRET SYMBOLIC?
Comenzile pentru noul Symbol au inceput deja in Romania, modelul Renault putand fi achizitionat incepand cu un pret de 7990 de euro cu TVA inclus. Mult sau putin? Ramane ca publicul sa decida acest lucru. Garantia oferita de Renault in Romania pentru Symbol este de 3 ani sau 100.000 de kilometri.
(Mai multe informatii despre versiunile de echipare si preturile lui Symbol puteti gasi AICI )
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Renault in Romania
-
Renault Captur facelift Preţ: 12.950 - 19.350 €
-
Renault Clio Estate facelift Preţ: 10.950 - 16.700 €
-
Renault Clio facelift Preţ: 10.350 - 24.850 €
-
Renault Kadjar (2015-prezent) Preţ: 18.150 - 27.400 €
-
Renault Kadjar facelift Preţ: n/a - 29.150 €
-
Renault Kangoo Express Maxi facelift (2013-prezent) Preţ: 18.972 €
-
Renault Koleos Preţ: n/a - 37.900 €
-
Renault Master facelift Preţ: 19.150 - 20.250 €
-
Renault Megane Preţ: 14.450 - 32.099 €
-
Renault Megane Estate Preţ: 15.850 - 25.800 €
-
Renault Megane Sedan Preţ: 14.400 - 21.200 €
-
Renault Talisman Preţ: n/a - 31.800 €
-
Renault Trafic Preţ: 19.500 - 25.300 €
-
Renault Trafic Van (2014) Preţ: 21.080 - 23.560 €
-
Renault Twizy (2014) Preţ: 6.800 - 7.500 €
-
Renault ZOE facelift Preţ: 31.250 - 34.750 €
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
bafta oameni buni
1. Daca Renault mai continua mult cu vrajeala asta la nivelul designului sau al tehnicii ieftine, va ajunge incet dar sigur la faliment. Acum obiectiv vorbind....s-o creada ei ca astea sunt masini serioase.
2. Nu-mi voi mai cumpara niciodata Renault sau masina frantzuzeasca. Mi-am luat si eu prima mea masina ''Reno''. Care este bilantul rodajului? Pai...foarte simplu:
-masina usoara
-tabla de proasta calitate
-vopsea subtire de zici ca a pictat-o o gagica cu oja sau rujul ei
-tren de rulare foarte slabut si firav
-cutie de viteze cu treapta 1 si 2 care ,,nu au vana deloc,,....deci te rogi de ea sa porneasca...deci prost gandite
-comenzi si butoane atat de firave, incat ma intreb la orie drum daca nu cumva raman cu ele in mana
-motoare cu distributie pe curea ,,ca la 1900 toamna,,....poate mai stiti si voi sharetele alea cu motor de cativa cai putere...ei bine asa e Reno
-piese slabe pe masina incat nu-ti dau o senzatie de siguranta....sa zici ca pleci si tu ca omul de acasa si stii ca ajungi inapoi fara probleme.....bine, logic ca nu pot fi piese de calitate la o masina de bani putini, dar macar puteau fi mai bine gandite asa cum fac suedezii, nemtzii sau japonezii
3.Decat sa va luati vrajeli din astea frantzuzesti....va recomand sa luati mai bine de la ei parfumuri sau vinuri rosii....iar masini adevarate chiar si second-hand cu putini km luati de la nemtzi si japonezi
PS: nici nemtzii si japonezii nu mai fac masini durabile cum se faceau odata, dar macar au o tehnica mult mai buna.
Nici chiar acum nu reusesti sa faci deosebire intre o bi(tri)cicleta si o masina, chiar daca atunci cand erai mai mic si cu mai multa minte scriai pe ea cu pasta de dinti "Reno"!!!!!
masina asta este urita... facuta in turcia (mai bine o faceau in China, iesea VW). Nu am incredere in ceea ce fac turcii nici sa ma tai... tin minte ca am cumparat Gillette made in Turkey si nu am putut sa ma tai :D astia sunt in stare sa se fure unul pe altul si de aerul din masini, dar'mi'te pe francezi :))
Sincer, cred ca "statusul" ar fi mai ridicat pt unul cu Logan, cel putin arati ca esti nationalist, decit pentru unul cu "reno", arati ca esti idiot...
Pacat ca la interior este, cum zie o reclama, Renault. Adica PLASTIC rau de tot!
In rest, consum, demaraj, foarte tare. (off topic???)
Legat de calitate eu am mers si cu logan si cu symbol, sunt cam tot aia si interiori si motoare etc. Eu sunt de parere ca la banii astia mai multi nu poti pretinde. Sunt acceptabile.
aia e garantia grupului motopropulsor, garantia trenului de rulare e de 50 mii km.
PS.APROPO SUNT MECANIC SI IL STIU PE DINAFARA.ORICE RELATIE LA 0745.386183
URACATI-VA LA VOLAENUL NOULUI SYMBOL, MAI ALES IN ORAS
AM AVUT DE ALES INTRE NOUL LOGAN SI NOUL SYMBOL CARE EREAU VECINE, SI AM ALE SYMBOL PT. CA ARE FORMA DE MASINA !!!
Parti pozitive: bun si ieftin (deci nu ieftin si bun), consum mic (mai mic decat la vechiul symbol), silentios, masina sigura in caz de impact (am descoperit aceasta asta vara la bordul vechiului symbol), portbagaj cat china, e mai spatios decat vechiul symbol, au destule oferte noi care includ in dotarea de baza vopsea metalizata, ABS si airbag pasager, au bagat mai nou si airbag-uri laterale.
Parti negative: e urata, finisaje proaste si imbinarile exterioare lasa de dorit (vechiul symbol parea mai bine facut).
pentru vitezomani: motorul de 1.4 16v duce pana la 185 km/h, e destul de agila cand e un singur pasager sau 2. duce si cu 5 oameni si bagaj in spate...am testat-o acum cateva zile pe serpentine la rm valcea
pentru familisti: masina ideala
pentru nefamilisti: cautati alta
pentru cei cu buget redus care fug de logan: masina ideala
am fost sa cumpar o masina nemteasca ( I-MI PLACEA MODELUL). teoretic avea la bord 89000 km. Cand am pornit-o a iesit un nor de fum negru ( vanzatorul i-mi spune ca " asa e la diesel"). am acceptat asta dar cand am verificat discurile de frana si erau " mancate" cam 8 mm mi-am dat seama ca masina aia are 200000 km.
astept impresii in acest sens
si uite asa mi-am luat un symbol nou
2. Pana la urma ce isneamna un motor eficient ? Mintea unui roman complet paralele cu realitatea crede: CAI MULTI, dar asta e doar o pacaleala care satisface doar genul de clienti ai LOGAN care vor spatiu si cai putere pe care nu ii vor folosi niciodata. Sa faci motor cu multi cai si coreeni stiu, si in garaj se paote face, nu e nici o tehnologie, doar ca te muti la peco deoarece va consuma 15-20l. Noul symbol e economic, CEL MAI ECONOMIC DIN CLASA SA. O comparatie evident la alt nivel, dar o fac ca sa tina pe post de argoment celor ce au nivel de intelegere LOGAN, BMW cu tehnologie eficient dynamics au cele mai bune motoare din lume nu pt. ca-s cele mair apizi, ci pt ca sunt cele mai EFICIENTE: raportul cat consuma fata de ce putere ofera este INCREDIBIL.
3. Calitatea amterialelor ? Evident ca-s ieftine doar e masina low-cost. Acuma sincer cata minte sa ai sa te plangi ca nu ai aur in masina low-cost? Da varzele coreene sau chevrolete la care fac teste de siguranta pe calculator ca nu au bani de teste reale ce materiale au prietene ? Ce sa mai zic de super-LOGAN in care 3 tetire in spate deja e lux:)).
- noul symbol nici nu concureaza cu Logan, e alta rasa, concureaza cu: Fiat Albea, Hyundai Accent, Chevrolet Aveo si Skoda Fabia sedan dintre care doar Skoda poate sa ii faca fata fiind mai buna la unele capitole (de ex motorul de 1.2l are 105CP).
- mai erau o categorie de habarnei care ziceau ca vai are suspensii prea moi, pai e chiar bine, e un avantaj, e o masina de viteze mici, pt drumuri cu gropi e recomandat sa ai suspensii moi, suspensii sport au masinile ce prind viteze mari insa pt gropi si viteze mici suspensiile tari sunt dezavantaj iti rupi coloana prin gropi, zici ca ai carutza. In fine ce poti face fiecare cum il duce minte...
- Noul symbol mai are ceva neremarcat si extrem de important, are STABILITATE, se inclina vizibil in curbe, cu LOGAN si nu doar cu logan sa nu critic doar loganul, daca iei curbe cu viteza e ca si cu o caruta, se ridica roata din spate din exteriorul curbei si poate te rastorni.
- Asta cu calitatea materialelor si fiabilitate e cea mai amre prostie, INCREDIBILA PROSTIE. Prietene fiabilitatea e evident mai ridicata la un sistem mai simplu, deci o caruta e evident mai fiabila ca un audi A8 cu o gramada de dotari care fiecare in parte se pot defecta, deci dupa logica asta retardata fiabilitate scazuta=nashpa. Dar iar cred ca un argument care nu necesita prea multa minte ar fi: prietene uita-te si tu pe forum-uri la ce marca vrei tu de masina si vezi poate surprinzator pt tine cum anumite probleme de fiabilitate la au toate masinile, si vei fi surprins poate socat sa realizezi ca nici daca dai 100 mi euro nu ai garantia ca masina aia la o groapa nu va avea greierasi.
- Alta chestie de ramai prost: cica e varza ca e facuta in turcia, efectiv nu iti vine sa crezi ca pot exista oameni vii, care asa gandesc ei natural, si supravietuiesc in 2010. Si Fiat Linea e in turcia produs si nu se isterizeaza nimeni. Volkswegen produce masini in Mexic, mai rau, nu ?. Pe piesele importante scrie made in france si made in Germany si la fel se pot strica daca ai norocul. Daca ai prins un model prost facut vei avea probleme cu el de la inceput pana il vinzi, indiferent de marca, asta e, se numeste GHINION, foarte bine poti avea probleme si cu orice model nemtesc pe care doar romanii in mintea lor il idolatrizeaza ca vai e perfect si apreciandu-i calitati imaginare pe care nici constructorii nu au pretentia sa le evoce:).
-Alte argumente pt cei cu putina capacitate de intelegere: pe factura NU scrie dacia-renault ci scrie renault-nissan, la noul symbol poti alege versiunea cu cutie automata, sau casetofon cu conexiune pt ipod, schimbul de ulei plus 3 filtre costa 500 roni, asta apropo de calitatea amterialelor ca-s la fel ca al logan:)) NOUL SYMBOL,E ALTA RASA, E PT CEI CARE AU GUST, RAFINAMENT, ELEGANTA, SI NU APRECIAZA CEL MAI MULT SPATIU SI CAII PUTERE CAT MAI MULTI, E PT CEI CE AU AUZIT DE EFICIENTA.
AM FACUT CU FIECARE 100000KM SI NU AU NICI O PROBLEMA-( ATENTIE LA COMBUSTIBIL SI REVIZII). RESTUL TINE DE SOFER.
DRUM BUN TUTUROR POSESORILOR-SA NU REGRETE CA AU ALES SYMBOL!