Esential
300 | de echipaje Dacia Logan MCV 1.5 dCi echipate cu noile radare au fost trimise pe strazile din Romania incepand cu vineri, 19 martie 2010. |
32 | de judete au primit cel putin o unitate echipata cu noul radar BEE III. |
300 | de echipaje Dacia Logan MCV 1.5 dCi echipate cu noile radare au fost trimise pe strazile din Romania incepand cu vineri, 19 martie 2010. |
32 | de judete au primit cel putin o unitate echipata cu noul radar BEE III. |
Incepand de vineri dimineata, Politia Rutiera a pus in functiune 300 de echipaje radar Dacia Logan MCV din cele 449 achizitionate in urma cu doua luni. Acestea au fost puse pe traseu in 32 de judete si au aplicat peste 100 de amenzi pentru depasirea vitezei in primele ore pe care le-au petrecut in trafic. Prima amenda i-a fost acordata unui sofer din Capitala.
Radarele noi sunt amplasate atat pe cele doua autostrazi, cat si pe unele drumuri nationale. In principal, radarele sunt amplasate pe DN1, DN2 si DN7, indeosebi in locurile cunoscute ca fiind "puncte negre", respectiv locurile in care au fost inregistrate numeroase accidente auto cu raniti grav si decese. Cele mai multe radare sunt amplasate pe DN2, deoarece acest drum traverseaza opt judete. Teoretic, pe un traseu de 500 kilometri pot exista pana la 80 de radare. In Bucuresti exista deja o serie de radare noi care completeaza radarele de tip Python II folosite in trecut de Politia Rutiera.
Noua generatie de radare inregistreaza imagini pe un hard-disk si poate sa surprinda pana la 30 de ore de imagini video. Dupa umplerea hard-disk-ului, toate datele sunt copiate in Arhiva Politiei Rutiere.
Generatia precedenta de radare inregistra imagini pe banda magnetica, care putea fi sterse cu usurinta de politisti, ceea putea duce la acte de coruptie. Spre deosebire de acestea, noile radare nu pot sterge informatii deja inregistrate fara a fi prezente la sediul central.Noile radare au fost deja omologate de institutul de metrologie, urmand ca fiecare aparat sa fie supus verificarilor metrologice. Politistii spun ca noile radare Autovision vor genera probe care vor invinge in instanta procesele de constestare a proceselor-verbale de contraventie date pentru viteza excesiva. Pana in prezent, acest gen de proces era solutia pentru vitezomani, care contestau legalitatea sau precizia aparatelor radar Python II.
CLICK AICI Pentru detalii tehnice si informatii suplimentare despre noile radare.
Via | Gandul
Pai de ce nu?! Oricum la noi in tzara faci aceasta distanta in 2 zile.
Groapa si radaru.
respectarea cu strictete a vitezei impuse pe segmentul de drum.
E infailibil dar na', la ce drumuri avem (jermanica sa moara) nu avem cum sa nu ne abtinem sa nu calcam si sa-i dam in goarna la pisicuta sau tdi. SH, evident!
sa iesim in strada cat mai avem litru ala de combustibil ca altfel ni se ivapora si cum mai dam noi coardele pe spate la vederea tricoailor mulate pe suncile noastri di gusteri?
E absolut o totala bataie de joc. Nici nu vreau sa ma gandesc la persoanele care sunt soferi de meserie si au de facut zilnic sute de kilometri prin tara.
Cum se poate ca infrastructura tarii sa fie LA PAMANT (la propriu si la figurat) iar noi sa platim taxe (de drum), impozite etc. si ei cumpara radare????!!!!
SA TRAITI BINE!!!
Constanta - Cluj l-am facut in 8 ore...mergând legal, singurul motiv fiind boi care se bagau in depasiri neregulamentare si nici de cum politistii!! Asa ca din partea mea sa mai puna inca 500 de radare...pana va face pietoni pe toti astia care confundati soseaua cu filmele.
observ ca nu esti singurul...asta e cu adevarat trist. Politia este dusmanul nostru (sorry al vostru eu ma dau duminica pe ploaie), soselele sunt pista de F1 (la ce ne-ar trebui un circuit dedicat?), rata accidentelor este in crestere (sigur, datorita -si numai - gropilor si in nici un caz al vitezei excesive sau inadaptarii la conditii), calcam acceleratia ca asa ne cere serviciul si cererea altora de a merge rezonabil e considerata afront personal (de parca numai unii au dreptu sa se piloteze prin tarisoara asta iar restu ce merg cu 50 in localitate niste bosorogi).
E o mica diferenta intre soferul roman cu dreptatea in varf de bat si cei 30 de soferi din Austria care au mers mai bine de douj' de minute in spatele unei combine pentru ca linia era continua. Pai ia sa vezi daca era la noi. Nu mergea un comitet de primire la boul ala de tractorist sa-si scoata caruta pe aratura? Ca ce dracu', unii e grabiti si viteza le scapa serviciul.
@Inculturistul...de ce nu iti schimbi jobul?
traiesti pe alta planeta cred...
la noi aici in lumea reala, unde nu avem autostrazi si facem 10 ore pt 460km e altfel. In lumea noastra a merge cu 140km/h nu e formula 1 ci e un ritm normal de mers, asa cum se intampla si in alte tari. Tot aici pe planeta noastra accidentele se intampla din cauza prostiei, a teribilismului si a inconstientei, nu a vitezei.
Ele se intampla cand depasesti fara sa te asiguri, cand intrii in curba fara vizibilitate si depasesti, cand nu acorzi prioritate, cand tai linia continua si multe alte exemple de genul asta care nu au legatura cu viteza.
Cand o sa fim la nivelul austriei atunci poti sa o dai exemplu, pana atunci insa....
Mai vorbim cand vei avea de merg mii de km prin tara, fie ca esti sofer profesionst sau nu. Pana atunci insa o sa macanim in continuare, caci la asta ne pricepem cel mai bine.
Prima data sa ne formam o mentalitate care sa respecte cat mai mult legea si dupa aia mai vorbim de radare si mariri de viteza.....numa bine
PS. @VladP...ai baut gaz, sau ce?
Trebuie sa iesim in strada! trebuie facut altceva in afara de a scrie comentarii...
acum nu ma luati in ras, dar e din ce in ce mai rau; toate lucrurile rele se fac pe fatza, nici nu le mai e rusine ca ii vede o tara intreaga, toti stim ca se fura, toti stim ca se intampla una si alta, dar doar dam din gura si ne exprimam nemultumirea! in rest nimic!
Atata vrajeala obosita n-am mai vazut de pe vremea raposatului...
Pe la iesirile din comune cu ZERO case si ZERO oameni, pe tronsoane cu restrictii tampite de 50 si 40, prin comune fantoma si unde nu vezi tipenie de om si asha mai departe. Problema e ca necunoscatorii si supusii, precum si soferii de 1000 de km pe an cred balivernele astea... Realitatea din teren e insa cu totul alta...
Numai noi am fost in stare sa suportam 50 ani de comunism...si numai noi suportam prostiile ce sa intampla in prezent...pentru ca nu ne pasa...si celor carora le pasa, nu fac nimic...
Intimplare azi (sambata ) , de risul curcilor. Veneam de la Tulcea. Eram intre Giurgeni si Tandarei. Cine stie drumul, e o zona unde este tentat sa calci acceleratia, dar sint si des radare.
Azi mergeam "relaxat" cu 130 cu drive. Singur pe sosea! Fara viteza prea mare totusi, pentru ca eram in faza de asteptare a intilnirii cu radarele noi face to face, in conditii reale de condus. Nu ca saptamina trecuta in care oricum nu avea cum sa ma ia radarul pe motiv de sosea bombardata.
Si incepe detectorul sa piuie in banda K. Cu o liniuta. Exact ca la benzinarii. Cum in zona nu exista benzinarii pe kilometrii intregi, am apasat frina. Cind vitezometrul se apropiase bine de tot de 90, incepe detectorul sa urle, cu toate liniutele aprinse, tot in banda K.
Intre primul bipait si "urlet" au trecut cam 4 secunde. Luati timpul estimat ca foarte subiectiv. Am frinat, dar nu violent. Suficient cit sa reduc de la 130 la ~92-94 fara sa las urme pe sosea sau sa intre ABS-ul.
Si acum incepe faza distractiva: in timp de detectorul urla, baietii aprind girofarul si unul din ei scoate indicatorul pe geam sa opresc.
Opresc frumos, ei intorc Loganul. Apucasem sa vad ca e din seria B18xyz. Ma dau jos din masina si incep sa-mi caut actele in rucsac. Eram relaxat. Mi-ati spus ca amenda undeva sub 200 ron, si sint pregatit sa fiu penalizat.
Vine politistul la mine, ii dau actele si incepe un dialog de zile mare: Domnule, dar ne-ati vazut de asa departe? Sau cum de ati redus viteza? Ca la inceput arata 132km/h si "cind a pornit raza" (citatul e mot a mot) a arata 94km/h. I-am spus ca bipaia detectorul. El: nu se poate, ca "asta e radar nou, invizibil". Ii explic cuminte cum e cu "raza de putere mica pe care o emite aparatul lor in mod constant". Asta siderat: nu cred Dom'le. Ii spun ca am timp sa ii arat, daca vrea. Il mai cheama pe unu din masina si ii trimite pe ailalti 2 la 1km si sa porneasca aparatul. In secunda in care au intors masina, RX65-ul a inceput sa bipaie cumintel. La care politistul, in cel mai romanesc stil posibil "Ptiuf, uite ma ca il vede".
Dupa care am mai ramas cu ei la povesti despre munca in Romania si machedonii din Dobrogea. Sper cind m-oi mai intilni cu ei sa-si aduca aminte smile.gif
Stiu ca suna a basme de adormit copii, dar eu am trait-o azi. Si m-am distrat copios!
Una peste alta, nu sint prea multe secunde la dispozitie (nu stiu daca aparatul incepe singur sa emita puternic pentru stabilirea exacta a vitezei sau daca politistii trebuie sa apese vreun buton). Am ajuns acasa si mi-am reconfigurat detectorul sa nu mai faca auto-silence, pentru ca default dupa 2 beep-uri de tip benzinarie ale meu incepea sa faca incet. Bun pentru somnul fica-mii, dar nasol pentru noile aparate ale politiei. Si am descoperit si ca pot sa maresc luminozitatea display-ului astfel incit sa se vada si cind e soare.
Iar pentru cei care se vaita de persecutie problema se rezolva f.simplu: conduceti regulamentarrr!!!!
P.S.: Am in jur de 1 milion de km la activ, vreo 18 ani de cand conduc si merg destul de "intins" la drum. Nu am provocat niciodata nici un accident din vina mea pt ca sunt f atent si, mai mult decat atat, am evitat o groaza de cascati care merg cu 40 si intorc in fatza ta...
ne batem gura de pomana! autostrazi nu vom avea mai devreme de 5 ani. asa ca... altele sunt solutiile.
in urma cu 8 luni mi-am luat statie si antena pe masina. la drum lung stau cu casca in ureche si ascult traficul radio pe canalul 22 - canalul pe care comunica soferii de TIR. rezultatul a fost spectaculos: am scurtat cu 3 ore drumul brasov-nadlac, am evitat ambuteiaje nenumarate si, mai ales, am scapat de toate radarele. intr-un fel ciudat am devenit mai tolerant si mai corect in trafic - si asta cu ajutorul celor din jur.
avertizorul de radar functioneaza si cu radarele noi (e o cobra cu instant on) - doar ca acum lucreaza in mod highway si nu city (mai multe alarme false in oras, dar testat pe radarele noi - OK).
statia va deveni mai importanta decat aerul conditionat in masina - asta e clar.
un singur pericol apare din cand in cand: cand domnul politist de pe loganul nou este dotat cu statie si iti comunica "liber, liber". pentru ca peste 1 km s-o patesti. din fericire nu eu, din pacate un prieten bun... drumuri bune!
Poate reusesti sa-mi explici cum se face ca, in vreme ce in centrul Comarnicului si al Predealului, unde sunt treceri din 50 in 50 de metri si foarte multi pietoni in zona, limita de viteza este de 70, in comunele de prin Moldova, unde drumul este mult mai lat, limita este mentinuta la 50. De ce ? Pentru ca, k peste tot in Romania, incompetenta este crasa si reaua intentie(citeste foamea de amenzi) este la ea acasa. Asta e. Explicatii nu exista decat pentru yesmani k tine, pentru care orice masura a autoritatior are o explicatie... Esti PRAF !
Ontopic: -Nu poti face nimic in privinta radarelor, doar sa fi cineva mare in grad, dar aia nu se murdaresc cu asa ceva!
-Iar despre viteza, eu zis ca se poate merge si regulamentar daca se vrea.Dar nu prea se vrea si e foarte usor sa apesi pedala si sa ajungi la 100km/h, dar e mai greu sa mergi constant cu 70km/h.Acuma depinde si daca la volan este un sofer sau un pilot.
Drum Bun Tuturor Soferilor!Si atentie la radare!