Esential
449 | de autospeciale Dacia Logan MCV echipate cu noile radare Bee III vor activa de astazi in toate judetele din tara. |
33000 | de euro este pretul unei autospeciale Dacia Logan MCV 1.5 dCi echipata cu radar. |
449 | de autospeciale Dacia Logan MCV echipate cu noile radare Bee III vor activa de astazi in toate judetele din tara. |
33000 | de euro este pretul unei autospeciale Dacia Logan MCV 1.5 dCi echipata cu radar. |
Politia Rutiera va introduce in trafic incepand cu data de astazi un lot de 449 unitati Dacia Logan MCV echipate cu radare de ultima generatie, despre care se spune ca nu pot fi detectate de catre niciun detector de radar disponibil pe piata. Aceste autoturisme sunt echipate cu motoare 1.5 dCi de 85 CP si beneficiaza de geamuri electrice, ABS, aer condtionat, blocuri optice pe capota, sirena, girofa si proiectoare, difuzoare de 100 W pentru portavoce, etilotest, statie emisie-receptie fixa si mobila, precum si doua seturi de cauciucuri pentru vara si iarna.
Aparatele radar Bee III cu care sunt echipate aceste vehicule sunt fabricate in Marea Britanie si beneficiaza si de camere video mai performante, care pot filma si in infrarosu. Totodata, noile aparate radar sunt echipate cu un dispozitiv GPS care mentioneaza cu exactitate locul unde actiona aparatul in momentul suprinderii unui vehicul care depaseste viteza legala pe acel segment de drum. Noile radare ale Politiei Rutiere au capacitatea de a monitoriza ambele sensuri de circulatie si au autorizatie metrologica pentru a masura viteza unui vehicul chiar si atunci cand autospeciala de politie este in miscare. Sistemele radar de tip Python II, utilizate pe celelalte vehicule ale Politiei Rutiere, au capacitatea de a monitoriza un singur sens de mers si de a detecta viteza unui vehicul in timp ce radarul este in miscare, dar nu au autorizatie metrologica pentru a utiliza cea de-a doua functie.
Radarele Bee III functioneaza tot in banda K si sunt produse de compania Traffic Safety Systems din Marea Britanie. Raza de actiune maxima a acestor aparate radar este de 1.6 kilometri. Camerele video cu care sunt echipate acestea au un sistem optic mult mai performant, putand efectua un zoom de 26x si sunt dotate cu un sistem de filmare in infrarosu, oferind posibilitatea actionarii in conditii optime si in zone neiluminate.Aparatele radar stocheaza informatiile pe hard-disk si pot functiona in regim stand-by, perioada in care aparatul nu emite unde, lucru care il face aproape imposibil de detectat de aparatele de tip detector radar.
Noile radare Bee III au tehnologia POP, care este patentata de producator si reprezinta un mod de functionare foarte asemanator cu cel denumit instant-on, care a fost introdus de fabricat prin constructie in functiile aparatului, iar acesta este sistemul care permite masurarea vitezei unui vehicul fara a fi surprins de detectoarele radar. Practic, in modul POP aparatul Bee III emite o unda pentru o perioada de 67 de milisecunde, care ii este suficienta pentru masurarea vitezei cu care circula vehiculul tinta, iar detectorul de radar nu are suficient timp pentru a anunta soferul, sau daca il anunta este deja prea tarziu pentru a frana.Totodata, noul sistem radar care a intrat in dotarea Politiei Rutiere are o functie de achizitie automata a celei mai rapide tinte, respectiv poate sa tinteasca vehiculul cel mai rapid dintr-un grup de vehicule care circula paralel, iar detectarea vitezei unui vehicul in timp ce masina pe care este montat aparatul radar este in miscare se face in mod automat, nefiind necesara interventia politistului.
Radarele Bee II functioneaza in frecventa de 33.8 GHz /-100 MHz, care intra in incidenta deja cunoscutei benzi K.
Apartenenta la aceasta banda este confirmata de eticheta antenei Radar cu care sunt echipate aceste dispozitive, care specifica banda K. Puterea radiatiilor este mai mica de 2 mW/cm2 la 5 cm distanta de antena, iar producatorul declara ca distanta de detectie este de 1 mila (1.6 kilometri) in cazul unui vehicul de marime medie, dar ea difera in functie de marimea vehiculului tinta, in functie de configuratia terenului, conditiile meteo si cele de trafic. Pretul unui autovehicul de acest tip este de 44.173.75 lei, cu TVA inclus, iar valoarea totala a fiecarei autospeciale, incluzand vehiculul in sine si echipamentele este de 142.964.89 lei cu TVA inclus, ceea ce inseamna aproximativ 33.000 de euro.Inregistrarea video a noilor radare este pornita tot timpul, iar hard-disk-ul poate sa inregistreze circa 30 de ore de imagini video. Dupa umplerea acestui hard-disk, toate datele sunt copiate in Arhiva Politiei Romane. Inregistrarea este pornita tot timpul, iar aceasta poate fi considerata dovada intr-un proces.
Desi aceste radare sunt dificil de detectat, utilizarea detectoarelor de radar si a unitatilor GPS cu o harta actualizata a camerelor fixe din Romania nu este inutila. Cele 449 autospeciale vor lucra alaturi de vehiculele pe care le utilizau deja cei de la Politia Rutiera si au scopul de a completa flota actuala si nu de a inlocui vehiculele existente. Exista deja o serie de detectoare de radar care pot sa lucreze si cu functia POP a unitatilor radar, dar acestea sunt in gama de pret medie sau superioara, iar cei care si-au achizitionat un detector mai ieftin nu vor avea nicio cale de scapare de la amenda. Toate cele 449 de autospeciale sunt marcate cu insemnele politiei, iar cele din Bucuresti au numere de inmatriculare din seria B-18-Z??.
Se pare ca 12 unitati echipate cu acest sistem de radar au ajuns in Bucuresti, iar toate autospecialele sunt inca in stadiul de testare, radarele urmand sa fie puse in functiune la "un moment surpriza" - potrivit declaratiilor lui Christian Ciocan.Via | Politisti.ro
Daca lucreaza in banda K, tot o sa fie detectate de detector, doar ca trebuie soferul sa fie mult mai atent si cu ochii pe detector sa vada cand palpaie sau tzipa.
O sa ii mai ramana mai putin timp sa fie atent la drum, dar asta e... ce nu face statul pentru siguranta noastra in trafic.
De banii astia mai bine asfaltau strazile pe unde se asteapta ei sa fie vitezomani. Ca oricum, cel cu ceafa lata si Q7Alb, tot nu va plati amenda.
"“A note of caution: Information derived during the POP burst is non-evidential… Citations should not be issued based solely on information derived from the POP burst.”"
Asta daca o sa stie sa citeasca politistii romani manualul :)
Modulul POP a aparut la pistolul radar Bee III produs de MPH Industries. Modulul masoara viteza vehicolului in cateva zecimi de secunda si nu poate fi detectat de multe detectoare radar.
Vestea buna este ca citirea vitezei cu modulul POP nu este intotdeauna clara.
MPH Industries a declarat ca citirea vitezei in acest fel nu poate fi de o acuratete obisnuita si ca citirea cu acest modul nu poate constitui o dovada de incalcare a vitezei legale.
desi nu este un modul perfect, mii de pistoale radar folosesc acest modul, de aceea a fost necesara aparitia unui detector radar care sa detecteze modulul POP al pistolului radar Bee III.
si n-am avut problele cu politia pana acum.
daca este in stand-by sau deschis, mergeti fara probleme, mai rau daca radarul e inchis si ti-l deschide in "fata".
Drumuri bune :)
Cu alte cuvinte, desi te vede de la 1.6 km ca vii cu viteza si te inregistreaza, doar la sub 100 m poate sa iti vada numarul si sa te taxeze.
Pe youtube au aparut deja filmulete in care noul radar nedetectabil este detectat.
Incearca-l si pe asta:
http://www.automarket.ro/blog/toma/opinii/radarul-nedetectabil/
pana iese un "antidot" la noua panada a militiei .... or sa aibe o campanie agresiva o sa vedeti cum apar la Tv burtosii ca ei au facut , au dres ,au saltat permise si au dat amenzi si au luat puncte.
Concluzie : O tara de ...!
Dupa 2-3 amenzi si ceva puncte, o sa se gandeasca de 2 ori inainte de a depadi viteza legala.
Si, TOCMAI pentru ca NU avem drumuri de calitate, TREBUIE RESPECTATA VITEZA LEGALA.
Iar cine vrea sa mearga peste, sa depaseasca pe unde poate, nu sa dea flash-uri celor care merg legal, sa se dea la o parte!
Problema e ca sunt prea putine masini care merg legal, pentru ca altfel, daca ar fi o coloana de 4-5 masini care merg legal, ce ar mai face cei din spate cu flas-urile lor? Spume, va zic eu, si atat!
nu tre neaparat sa raspunzi, dar eram si eu curios...
Nu este nesimtire? Adica imi rup masina, nervii, iar apoi dau de o portiune cu asfalt mai bun si incerc sa recuperez timpul pierdut si jigodiile stau la orizont la lovele? e posibil?
In criza Politia Rutiera innoieste flota de masini, iar peste tot se fac reduceri de personal, nu se mai platesc ore suplimentare, toti strang cureaua numai ei "isi dau nadragii jos"
Sper ca intr-un viitor apropiat o sa iesim si noi in strada sa protestam, nu doar sa stam de-o-parte si sa ne scriem frustrarile si nemultumirile pe unde apucam.
O zi buna!
daca nu ati stiut pana acum acesta e singurul scop al politiei sau mai bine spus a militiei sa dea amenzi, unde ati vazut voi politisti sa te ajute eu am permis de ceva vreme pana acum nu am vazut nici unul care sa te ajute
faza cu radarele e oricum zic eu inutila la ce gropi avem foarte greu mai mergi cu viteza, de ex eu am mers in weekendul trecut la timisoara si la 95 km/h am luat o groapa surpriza pana
dar asa e in romania
in loc sa faca sosele mai bine cumpara radare
ca dak vor face sosele nu pot da amenzi
e o tara ca si presedintele uitativa bine la el !!!
numai bn
Dar nu, noi avem drumuri facute praf si cumparam radare ultraferformante, ca pe drumurile din Romania se circula ca pe autoband.
Nu stiu cum e la voi, in alte orase, dar in Bucuresti e dezastru.
cu stima
Asa cum au mai zis si altii pe aici iata cam ce se putea face cu banii dati pe asemenea idiotenii care oricum nu vor face altceva decat sa ne transforme in vanat pe strada :
Deci cu 70,000 Euro se pute face :
- seputeau asfalta porituni de drum unde actual ne trebuie senile;
- se puteau face cursuri de legislatie pentru militienii care are trebui sa le cunoasca si opresc masini in trafic degeaba ( atentie soferi ce treceti mprin Sebes).
- se puteau culege toti cainii care actual sunt "afisati" pe asfat de diverse masini;
- se puteau reface marcaje acolo unde este necesar;
- se putea cumpara mai mult carburant pentru politai sa patruleze mai des pentru siguranta noastra;
Ce face statul ?
- ne transforma in vanat cotizant la nesimtirea celor din guvern;
- ne ajuta sa devenim o tara de melci care si asa sta in epoca medievala la infrastructura;
In rest :
Eu fac fash; uri tuturor sa se stie ca vanatorii snt in sezon dechis;
Ce sa zic, in toata lumea Politia cumpara flote de masini si sunt radare la greu pe sosele.
Problema e ca in Romania......"este o situatie mai speciala". In primul rand circulatia nu este fluidizata in orase, care de altfel au si o infrastructura primitiva. Si daca cumva depasesti 50km/h si te-a luat radarul - ai pus-o de un salariu amenda. Iar la drum lung, cand toata lumea alearga de nebuna incercand sa recupereze timp pretios pe jalnicele drumuri mioritice, iar te ia radarul politiei si - iar ai pus-o de amenda. In plus, in Romania, este o adevarata moda printre politisti de a avea "o tinuta sumo", ca la japonezi. :))) Si daca mister politist vrea sa pape o bere rece ca gheata, dupa program, pune radarul pe tine si - iar ai pus-o de o amenda. ;P
Si la urma urmei, ce inseamna bagabonteala asta cu detectoarele de radare? Adica smecherii pot cumpara cu bani grei detectoare profesionale, deci pot goni cu 100km/h prin localitati si nu au treaba cu politia...........iar muritorii de rand fara detectoare de radare sunt luati in primire de politisti, fara sansa de a rezolva ceva, exact cum se zbate pestele in alau.
PS: Asa o fi oare si pe lumea cealalata? :)))
De curand am vazut cum conducatorul unui autoturism mergea cu 60 km/h intr-o zona in care limita era 100 km/h si din cauza ca circulatia pe contra-sens nu permitea depasirea a trebuit sa il inghit cativa kilometri atat eu cat si alti multi participanti la trafic.
Si pe langa viteza sa vad si eu cand vor fi opriti cei care circula cu luminile de ceata in loc de cele de drum atunci cand afara nu este pic de ceata, care nu aprind nici un fel de lumini cand vizibilitatea este redusa, ca de, tehnologia le permite sa ii inregistreze si pe astia...
Acum, daca tot au bagat radare, pot si ei sa limiteze viteza in localitati la 60km/h ceea ce mi se pare decent, iar pe DN la 80km/h, totusi trebuie sa tina cont de noile tehnologii care sunt din ce in ce mai prezente pe sosele gen ABS si celelalte...
Daca toata lumea ar avea statii va garantez ca 90% din amenzi nu s-ar mai da.Soferii de TIR sunt printre cei mai putin amendati pt. viteza stiu asta din experienta dar e mai greu de suportat calitatea convorbirilor acestora.
Am fost un drum mai lung prin Moldova si aproape in toate localitatile inafara de drumurile stricate si vai mama lor au pus LIMITARI LA 30 km/h cred ca ca vei face un drum de 300-400KM
in 7-8 H cea ce e aberant dar avem ce meritam..
Problema nu e modul POP de detectie, ci faptul ca in cazul in care viteza este "sanctionabila" radar-ul trece intr-un interval scurt in regimul normal de functionare ...
Cum zicea cineva mai sus : POP - DAI IN FRANE si te rogi sa nu te arda.
Tot cum zicea cineva mai sus, cand ai deja peste 10 puncte o sa mergi cu un ochi pe vitezometru si unu pe detector ... ca vorba aia, de siguranta rutiera se ocupa militienii ..
VISUL MEU E SA IMI CUMPAR UN AUDI A8 4.2I SI CU SALARIUL PE 2 LUNI SA II FAC PLINUL SI SA ALERG CU EL FARA INTRERUPERE "NO MATTER WHAT". SI DE VA FI PUSCARIE...SA FIE! (CAZARE+MASA GRATUITA). ALTFEL TRAIESC DEGEABA!!!! DEGEABA!!! DEGEABA!!!! Abia dupa as putea sa zic ca sunt un roman fericit si ca traiesc intr-o tara ce iti indeplineste visele(chiar daca sunt cretin de stupide)
Revenind la putinta detectarii noului radar pot sa va zic ca exista un radar de la BELTRONICS care prinde in limita a 1 Km si modul de lucru stand-by al radarelor.Dintr-o alta experienta pot sa va zic ca aceste noi radare au fost testate in RO cam de aproape un an pina sa fie omologate cu toate actele in regula.(la intrarea in Buc de pe A2 Pitesti).Esenta este alta :neputinta si incapacitatea organelor de conducere de a face lucruri durabile se transforma in posibilitatea de a teroriza populatia.Care populatie -aia 1/2 din populatia cu drept de vot- o merita ca au votat ce au votat.Dar ce ne facem cu restul care nu a votat ?Si uite asa cea mai buna aparare este atacul si divide et impera functioneaza ireprosabil in tarisoara asta scumpa-mineri contra intelectuali,analfabeti si oportunisti contra carieristi bazati,etc-mie scarba deja.
Problema pe care niciuna din maimutele astea oparite nu a observat-o este ca in fapt, se putea ca Politia sa pastreze vechile radare, iar legiuitorul sa-si fi facut treaba si sa fi scos detectoarele in afara legii. Era mult mai simplu. Nu sunt vreun tataie in trafic, sunt exact opusul, in sensul ca am fost surprins de radar pe Kiseleff cu 120km/h la orele 13:00, in plin trafic, la volanul unui C1. DAR, DACA O GANDESC LA RECE, ESTE O FAPTA INCALIFICABILA, pe care am repetat-o de sute de ori pana sa imi ia baietii permisul, cu toate ca imi mai luasem amenzi in acelasi loc cu 2 saptamani si respectiv o saptamana inainte. Iar permisul l-am pierdut doar pentru ca am uitat sa pun detectorul. La fel si la celelalte amenzi. Deci radarul este, nu bun, FOARTE BUN, FOARTE FOLOSITOR, CA SA NE MAI TREZEASCA LA REALITATE. DECI COCALARILOR, TREZIREA, LASATI DREAKU MANELELE ALEA MAI INCET SI FITI MAI ATENTI LA DRUM SA NU FACETI VREO NENOROCIRE!!! SI MERGETI MAI USOR CA VA IA RADARUL. AHHH, CE BINE-MI PARE!
Mult succes!
Poate preia cineva ideea asta si vom circula in conditii mai bune peste cativa ani
P.S.: Astept cu nerabdare ca frustratii astia de la Automarket sa-mi stearga mesajul asa cum s-a intamplat in ultima perioada. Probabil ca va simtti in esantionul reprezentativ blamat de mine baieti. Atunci se explica!
Am scurtat drumul Brasov-Arad cu doua ore, am inceput sa conduc mai responsabil sa sa stiu tot ce misca pe sosea - soferii de TIR sunt "soimi". Avertizorul de radar este deja pe locul 2...
Sper sa nu deranjeze linkul de mai jos, dar acolo e explicat exact de ce nu sunt ok aceste radare....
http://www.valentine1.com/pop/whatispop.asp
Tocmai de radare avea nevoie tara noastra....
Sunt atatea cazuri de accidente din cauza radarelor.....Mai bine ar functiona camerele alea care sunt anuntate cu cativa metrii inainte de semne de circulatie, decat sa stea fomistii de politai la colt si dupa sa-ti vorbeaca analfabetii ca si cum ar fii cei mai cunoscatori oameni de legislatie......
In alte tari e o rusine sa fii politist la circulatie la noi e cea mai mare smecherie....
Probabili putini -si aia incet -ca de' timpu' trece - leafa merge - fraierii (adica cei multi) platesc. Speranta mai e -statiile CB,Scanerele (cu care ii putem auzi pe militienii analfabeti vorbinb) , FLIPPLATE-urile sau COYOTE RADAR .
Totul e sa nu ne lasam omorati de GUNOAIE fara sa luptam. Incet incet se va ajunge la ,,care pe care'' si ne vom inrai asa cum s-a mai intamplat . Si va fi RAU - cand mamaliga atomica (de asta data) va expolda.
Cand vor fi gata strazile si autostrazile in Romania, nu vom mai avea nici un ban disponibil, ei si atunci ce bine ne vor prinde radarele astea performante.....
si de la arad pana la c-ta am vazut vreo 10.
P.S. martori la pariu si la intalnire sa-i punem pe cei de la Automarket... ;)