Esential
2012 | este anul in care va fi lansata versiunea de productie a noului Trabant. |
250 | de kilometri este autonomia noului model electric. |
2012 | este anul in care va fi lansata versiunea de productie a noului Trabant. |
250 | de kilometri este autonomia noului model electric. |
Dupa ce exact acum doi ani a aparut o prima reeditare a clasicului Trabant, dezvoltat la scara 1:10 de compania Herpa si prezentat in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt 2007, modelul-emblema al Germaniei de Est va reveni in editia din acest an a aceluiasi salon auto. De aceasta data vorbim insa de un concept electric la scara 1:1 care promite multe mai ales din punctul de vedere al ideii.
Prototipul va fi produs si expus de aceeasi companie germana Herpa Miniaturmodelle GmbH, planurile acesteia fiind foarte mari: prezentarea unei versiuni de serie a noului Trabant in 2012. Noua versiune a clasicului model german pastreaza ideea angulara de design a vechii generatii, din care au fost produse nu mai putin de trei milioane de exemplare intre 1957 si 1991. Totusi, modelul final nu va fi unul cu design retro.
"Noul Trabi va fi o masina plina de stil care va avea in spate istoria modelului. Va fi electric deoarece acesta este ultimul trend in industrie", declara pentru Automotive News Daniel Stegler, purtatorul de cuvant al companiei care readuce Trabantul in prim-plan.
Noul model va dispune de un panou solar amplasat pe plafon care va reincarca bateria, va avea o autonomie totala de circa 250 de kilometri si va cantari in jur de o tona. Pentru a putea realiza "dedesubturile" electrice ale masinii, Herpa s-a aliat in producerea noului model cu IAV Automotive Engineering, o companie berlineza specializata in productia de sisteme electrice complexe. Un alt partener important al companiei este IndiKar, firma al carei domeniu de activitate este reprezentat de dezvoltarea prototipurilor.
Compania Herpa este originara din Zwickau, orasul in care a luat nastere Trabantul. Herpa detine drepturile de utilizare comerciala a denumirii, care au fost cumparate in 2007.
via | Automotive News (inreg)
Inca ma gandesc ce au in cap americanii aia de vor sa ceara 40.000$ pe Volt ( si probabil 35000 E pe Ampera ) - economia pe care o faci cu utilizarea masinii trebuie sa fie totusi mai mare decat cheltuiala suplimentara fata de un model traditional.
Sper ca nu o sa vedem preturi de BMW la aceasta masina ... m-as mira daca ar gasi multi clienti in europa ... ( sincer, as plati pentru 15% la un BMW decat sa merg cu una electrica... )
Ce vremuri erau odata...in care mecanica se invata pe paine. Si culmea, masinile alea erau mai reusite decat astea noi (cu toata tehnologia si electronica lui peste prajit)
Ce ai patit Steliane de nu mai esti Gigi contra? nu ti se mai inchide frigiderul de la ce ti-ai luat pe aici? hai ca poti sa fii si civilizat vad...
haidi pa!
In orice caz, dupa cum au declarat si cei de la Herpa, modelul de serie nu va arata asa (presupunand ca va exista vreodata un astfel de model).
Daca totusi il vor lansa, va fi un fiasco asa cum au fost si noul Beetle, noul Mini, Fiat 500 etc. De ce? Foarte simplu: pentru ca masinile initiale au avut succes nu pentru ca erau foarte frumoase (ca nu erau) sau foarte avansate tehnic, ci pentru ca erau foarte IEFTINE. Atat la cumparare cat si intretinerea ulterioara. Si este un adevar universal ca oamenii bogati (si mai pretentiosi) sunt mult mai putini decat cei cu fonduri mai modeste, insa toti ar avea nevoie de un mijloc de locomotie care sa-i duca din punctul A in punctul B.
Ori in momentul in care te apuci sa produci un model mai scump inevitabil ai pierdut dintre potentialii cumparatori pe cei mai multi dintre oameni. Iar cei cu bani s-ar putea sa constati ca apreciaza mai putin "farmecul" de a conduce noul Beetle si mai mult farmecul de a conduce un Mercedes A-Klasse (ca sa ramanem in aceeasi gama de pret).
Revenind la Trabant, nu stiu care va fi pretul, dar pentru a putea spera la ceva, ar trebui sa fie mic. Chiar daca asta se va realiza insa tot ramane un motiv pentru care masina nu ar putea avea succes in forma anuntata: autonomie de maximum 250 km si incarcare solara?! Hai sa fim seriosi! Sa inteleg ca nu ai cum sa pleci la mare seara, nu? Ma rog, daca ai bateriile incarcate la maximum si speri ca nu vei ramane blocat in trafic deloc, ai putea sa risti...
Oare cum ar fi aratat comentariile de aici daca o masina asemanatoare ar fi fost produsa de Dacia?