BMW a prezentat primele imagini ale celei de-a doua generaţii X3. SUV-ul compact al bavarezilor îşi schimbă designul, interiorul şi motoarele şi se pregăteşte de continuarea cu succes a carierei de piaţă.
La o lună şi jumătate de la prezentarea primelor imagini oficiale cu noua generaţie a lui X3 în timpul testelor, cei de la BMW au dezvăluit galeria foto a acestui model. X3 este deja la a doua generaţie şi a crescut semnificativ în dimensiuni – după cum v-am arătat în analiza noastră. Scopul celor de la BMW în ceea ce priveşte noul X3 este crearea unui model care să se integreze perfect în "gama X" între X1 şi X5 şi de a obţine un competitor serios pe segmentul SUV-urilor compacte premium.
DIMENSIUNI ŞI DESIGN
Cea de-a doua generaţie a lui X3 este cu 83 de milimetri mai lungă decât prima şi are o lăţime cu 29 de milimetri mai mare. Înălţimea a crescut cu 40 milimetri, iar ampatamentul a crescut cu 15 milimetri. Silueta lui X3 este foarte apropiată de ceea ce ne-a prezentat prima generaţie a acestui model, iar design-ul prezintă linii care amintesc de X5 şi Seria 5 GT, dar şi de X1. Cei de la BMW văd design-ul lui X3 ca o împreunare a eleganţei urbane, a robusteţei şi a agilităţii. Diferenţa dintre înălţimea părţii frontale şi posteriorul acestui model creează o formă dinamică atunci când este privit din profil.
INTERIOR
Interiorul lui X3 a primit un design caracteristic BMW, cu bordul orientat spre şofer şi o consolă centrală cu design asimetric faţă de axa verticală. Display-ul sistemului BMW iDrive este integrat în panoul de instrumente şi are o diagonală de 22.4 centimetri (8.8 inch) – fiind cel mai mare monitor de bord din acest segment – în cazul sistemului de navigaţie Professional. Spaţiul oferit pasagerilor din spate a crescut semnificativ faţă de generaţia precedentă, iar confortul acestui model a fost sporit prin noile materiale folosite. Calitatea materialelor utilizate la interiorul lui X3 este şi ea la un nivel superior, spun cei de la BMW, pentru a atinge locul fruntaş al acestei clase în segmentul premium. Portbagajul oferă între 550 şi 1.600 de litri – având cele mai generoase valori din segment, iar bancheta din spate este rabatabilă 40:20:40 şi cele trei segmente ale acesteia pot fi rabatate individual.
xDRIVE OPTIMIZAT ŞI SUSPENSIE NOUĂ
BMW X3 este echipat standard cu un sistem de tracţiune integrală xDrive.
Tehnologia a fost optimizată şi asigură o distribuţie variabilă a cuplului între cele două punţi, contracarând orice tendinţă de supravirare sau subvrirare prin reacţii rapide şi precise. Inginerii BMW au lucrat ceva mai mult la reglajele acestui sistem pentru a obţine manevrabilitate optimă în viraje şi un nivel deosebit al tracţiunii în orice condiţii. Clienţii pot opta pentru sistemul Performance Control care oferă posibilitatea frânării roţii din spate aflate la interiorul virajului şi creşterea simultană a puterii transmise punţii spate pentru a maximiza comportamentul pe viraje. Suspensia celei de-a doua generaţii X3 este complet nouă şi îi oferă acestui model condiţii ideale pentru agilitate sporită şi un nivel superior de confort.
Cei de la BMW oferă în standard sistemul EPS de servodirecţie asistată electric cu funcţia Servotronic. Acest sistem asigură varierea gradului de asistare al direcţiei în funcţie de viteză şi reprezintă o premieră în gama X3. Opţional, clienţii pot opta pentru sistemul Active Steering, care variază raportul dintre unghiul de rotaţie al volanului şi cel al roţilor pentru manevrabilitate sporită atât la viteze mari, cât şi la parcare sau slalom. Opţional, BMW oferă şi un sistem de control dinamic al amortizoarelor, care se adaptează electronic la suprafaţa de rulare şi la stilul de condus al şoferului. Prin intermediul sistemului Dynamic Driving Control, şoferul poate să influenţeze modul în care răspund amortizoarele la condiţiile de drum. Sistemul Dynamic Driving control permite conducătorului să opteze între modurile Normal, Sport şi Sport+, fiind o funcţie nouă pentru modelele din gama X la BMW.
MOTORIZĂRI ŞI TRANSMISII
La momentul lansării pe piaţă, BMW X3 va fi oferit cu doar două versiuni de motorizare. Vorbim de BMW X3 xDrive20d şi xDrive35i. Versiunea diesel a lui X3 este echipată cu un motor de 184 CP şi 380 Nm. Puterea maximă este furnizată la 4.000 rpm, în timp ce cuplul motor maxim este oferit între 1.750 rpm şi 2.750 rpm. Echipat cu acest motor, BMW X3 poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 8.5 secunde şi să atingă o viteză maximă de 210 km/h.
Dieselul a acestui model are un
consum mediu de 5.6 litri la sută în ciclul de testare EU şi emite 149 de grame de
CO2 per kilometru, respectând normele Euro 5.
CEL MAI PUTERNIC MOTOR PE BENZINĂ DIN SEGMENT
Versiunea pe benzină a lui X3 reprezintă şi cea mai puternică ofertă de motorizare din gama acestui SUV în momentul lansării. Vorbim de un motor pe benzină cu şase cilindri în linie, injecţie directă şi Valvetronic. Unitatea are o cilindree de 2.979 cmc şi oferă o putere maximă de 306 CP la 5.800 rpm. Cele două turbine îl ajută să furnizeze un cuplu motor maxim de 400 Nm încă de la 1.300 rpm. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în doar 5.7 şi viteza maximă este de 245 km/h. Consumul mediu al versiunii xDrive35i este de 8.8 litri la sută, iar emisiile de CO2 sunt de 204 grame per kilometru. În ciuda performanţelor deosebite – fiind liderul segmentului său, motorul respectă normele Euro 5.
SINGURUL MODEL CU TRANSMISIE AUTOMATĂ CU OPT TREPTE DIN SEGMENT
BMW X3 este disponibil cu o transmisie automată cu opt trepte – oferită în standard pentru xDrive35i şi opţional pentru xDrive20d. Clienţii care aleg un X3 xDrive20d primesc o transmisie manuală cu şase trepte dacă nu optează pentru cutia de viteze automată cu opt rapoarte. În premieră, funcţia Auto Start Stop este combinată cu funcţia Auto Hold şi cu o transmisie automată. Aşadar, când X3 staţionează şi şoferul are piciorul apăsat pe pedala de frână, motorul este decuplat de la transmisie şi oprit pentru a economisi carburant. În cazul în care funcţia Auto Hold este activată, modelul va fi ţinut în rampă automat, iar demarajul se va face prim apăsarea uşoară a acceleraţiei. Transmisia automată cu opt trepte este o opţiune unicat în segmentul SUV-urilor compacte.
Noul model îşi va face debutul în România la finalul acestui an, odată cu lansarea comercială de pe piaţa din Europa.
Via | BMW
Absolut fara gust!
Au mai fost modele care initial au fost primite cu scepticism si multe critici si pe termen lung s-au dovedit de succes. Urmeaza sa vedem daca asta va fi cazul aici sau e doar un epic fail :)
interioru beton........
da fata e cam naspa...
2.Marcile auto europene, premium, mizeaza pe faptul ca europenii sunt mai conservatori si le cumpara modelele. Practic, masinile se vand singure. Va veni insa o vreme, cand asiaticii si americanii vor oferi ceva mai bun si mai ieftin. Nimic nu este vesnic.
3.Designul este sters. O amestecatura intre simplitatea si clasicul celor de la Audi......si sportivitatea si durabilitatea celor de la BMW.
Slabut dom'le.....slabut.
pe de alta parte nici a masina premium nu prea arata....
sorry
Oare designerii aia nu ai si ei niste sefi ceva, care sa le zica: "Ba voi sunteti idioti, cine vreti sa cumpere asa ceva?"
Sau poate politica BMW e facuta ceva de genu: domne X1 arata binisor, dar nu pot sa-mi iau ca are materiale demne de Renault si nici n-am loc in ea...X3 are interior frumos de calitate, dar nu pot sa o iau ca e urata cu spume. Asa ca mai bine strang niste bani si imi iau X5.
Pacat, aveau sansa sa scape de ratusca cea urata.
inca nu-mi vine sa cred ca BMW a putut scoate asa ceva pe piata. JALNIC
kiar ma gandeam ca nu o sa semene cu bazaconia aia de X1 da uite k X3 -u nu e departe.
Sunteti niste oameni imbecili si cretini daca credeti ca masina nu are design, strugurii sunt f acrii pt loganisti, chevyisti si multi altii.
Masina este superba in comparatie cu vechiul model si chiar isi arata formele apetisante :))
Pentru fanii Audi toate sunt urate de la seria 5E60 pana X5 , dar masinele astea au fost si sunt lidere in SEGMENT.
ASa ca lasati BMW-ul ca se vinde mai bine ca masinele voastre.
Sau tu esti mai destept decat majoritatea ???
Mie personal imi place noul X3 arata destul de bine , .
Seria 5 E60 care eu o consider ca design masina perfecta , voua la fanii audi tot nu va place ,dar s-a vandut mai bine de 2 ori decat audi A6 .
Toti au tipat Banlge , Bangle dar vanzarile au luato razna , si e plina lumea de E60 , pana si SPP-ul din Romania e aprovizionat cu seria 5 E60.
In California unde sunt eu cele mai multe BMW-uri sunt M5E60 si M3E92 sau seria 3 si 5 si comparativ cu europa seria 7 E65 e destul de des intalnita
Audi in America trage aer , BMW a cucerit america . urmat de Mercedes-Benz si mai apoi de audi si vw.
Masina arata foarte bine fata de modelul precedent. BMW a reusit sa pastreze liniile specifice si sa imbine traditionalul cu modernul.
Respect BMW !
VOLVO e numai vorba ca e cea mai sigura masina din lume , dar nu e chiar asa , e cea mai sigura cat a fost sub tutela americanilor aveau nevoie de reclama si se agatase de sloganul cea mai sigura masina , ca de lux nu puteau sa se agatze ca era Mercedes sau de sport nici atat ca era BMW si sau gandit ca e mai bine cu siguranta sa promoveze marca ,.
La NCap nu e Volvo cea mai sigura masina , dar din cate ma uit eu , la punctele frontale cele mai tari masini sunt audi ,
In mod cert, pe strada va arata mai bine.
la audi are fata ai extrem de simplista iar mercedesul GLK este foarte patratos.iar xc60 ar arata el bine dar n-are motoarele performante ca la concurenta
Dar fiind intr-o clasa audi inghite noduri.
Cand trece un BMW pe strada toti cu capul il petrec pana dupa interesectie de ce ???
Pentru ca sunt cu o clasa peste audi.
Bayerishe Motore Werke ,.
Oamenii cumpara masini Eficient si Dymanice nu masini ca Jessica Alba.
Va saluta un detinator , sofer , fan si entuziast Mercedes-Benz .
Stima , Adrian .
Nu as zice deloc .
macar nu tii rusine sa zici ca BMW a avut probleme cu motoarele turbo :)).
Cica Doamne de unde atatia prosti ,??? Tuna sai-i aduna .
pariez pe orice ca inafara de forumul asta de audisti care critica BMW-urile mereu, SITUATIA pe plan MONDIAL BMW va bate oricand AUDI Q5 si GLK la vanzari , pentru ca oamenii fac diferenta nu prostii de pe forum.
X5 a devenit VETERAN Mercedes-Benz cu ML trage aer si mii jale ca iubesc aceasta Marca Mercedes-Benz.
Audi e adormit tare cu Q7 nu se vinde mai nimic.
GL de la Mercedes la fel vanzari slabe.
X5 si X6 se vand ca painea calda .
Sper sa plangeti cand X3 va conduce cu actualul model segmentul la vanzari si motoare , cutii de viteza ,tot.
Vorba multa si degeaba , BMW e BMW ,
Fanii audi si Mercedes ciocu mic ca sunteti mici , BMW is everywhere , BMW e LIDERUL MONDIAL PREMIUM din anul 1992.
Stima , Adrian
Da, la diesel au fost probleme si nu numai la BMW dar si la AUdi au fost probleme .
Motoarele TDI cu D si I cu rosu motoarele celea cedau inca mai repede , putere extraordinara din 1.9 TDI scoteau 150 Hp dar cand se incepeau probleme cu sistema nustiu in romana cum e dar in Moldova se spune ( Forsunci, cuvant rusificat) una costa in jur de 500 de euro ,apoi oamenii sau dezamagit de TDI cu rosu de la VW group.
Cel putin acum nu aud probleme la BMW comparativ cu concurenta .
Printre altele Motoarele Diesel de la BMW sunt primele motoare in istoriea BEST engine ,nominalizate la Best Engine in The World.
Motoare no comment .
Oricum e total diferit fata de ce ma asteptam. Acum 3 saptamani am vazut-o pe coperta unei reviste auto cand eram prin Austria, dar masina aia arata total diferit.