Esential
600 | de mii de unităţi ale generaţiei actuale BMW X3 au fost vândute din 2003 până în prezent. |
600 | de mii de unităţi ale generaţiei actuale BMW X3 au fost vândute din 2003 până în prezent. |
Noul BMW X3 va avea un preţ de achiziţie destul de apropiat de cel al actualului model, spun oficialii BMW . Directorii companiei germane au luat această decizie în speranţa că vor reitera şi depăşi rezultatele de vânzări obţinute cu prima generaţie a acestui model, care s-a vândut în 600.000 de unităţi de la lansarea sa din 2003. Odată cu declaraţiile despre noul lor model, cei de la BMW au prezentat câteva imagini cu prototipul în timpul testelor, care reconfirmă veridicitatea imaginilor spion pe care le-am prezentat cu acest model până acum.
Aceeaşi strategie a fost aplicată de BMW şi în cazul lui X1. Modelul a fost prezentat în diverse imagini "spion" oficiale, cu un strat destul de subţire de camuflaj. Mai mult decât atât, nemţii de la BMW au invitat o serie de jurnalişti să testeze acest model în condiţii controlate – singura interdicţie fiind aceea de a poza interiorul modelului. Încrederea în sine a nemţilor este dusă chiar mai departe de această dată, ei prezentând două imagini ale lui X3 de la interior. Desigur, nemţii au prezentat doar bancheta din spate şi portbagajul cu bacheta din spate rabatată parţial, în timp ce bordul era acoperit cu o husă "protectoare".
Prototipul lui BMW X3 prezintă aceeaşi siluetă cu cea a primei generaţii X3, iar imaginea cu cele două modele unul lângă altul este mai mult decât concludentă în ceea ce priveşte dimensiunile noului model.
Prin acest design, cei de la BMW au vrut să se asigure că vor obţine o legătură stilistică directă între actualul şi viitorul X3, pentru a nu exista nicio îndoială în mintea publicului cu privire la identitatea lui BMW X3. La fel ca în cazul generaţiei precedente, platforma provine direct de la Seria 3.În comparaţie cu prima generaţie a lui BMW X3, modelul este cu 83 de milimetri mai lung, cu 29 milimetri mai lat şi cu 40 milimetri mai înalt. Ampatamentul a fost şi el mărit cu 15 milimetri. În ciuda dimensiunilor mărite, modelul este cu 25 de kilograme mai uşor decât echivalentul său realizat pe platforma precedentă. Astfel, în timp ce un BMW X3 echipat cu xDrive şi un motor diesel de 2.0 litri are o masă de 1.815 kilograme, noul model echipat cu aceeaşi motorizare şi tot cu sistemul de tracţiune integrală xDrive cântăreşte doar 1.790 kilograme.
La nivelul interiorului, BMW X3 va beneficia de materiale de calitate superioară pentru a aduce modelul peste nivelul competiţiei. Instrumentele şi echipamentele se vor ridica la calitatea oferită de BMW Seria 5 F10, iar frâna de parcare va fi şi ea acţionată electronic pentru a face loc la nivelul cotierei. Spaţiul pentru picioarele pasagerilor de pe bancheta din spate a fost mărit cu 20 de milimetri, iar capacitatea portbagajului a crescut cu 80 de litri, la un nivel pe care BMW îl descrie ca fiind liderul clasei – 550 de litri.
Cei de la BMW au îmbunătăţit şi manevrabilitatea lui X3, prin instalarea unui sistem de amortizare variabilă şi un nou sistem de direcţie.
În locul sistemului de direcţie ZF hidraulic găsit pe actualul model, BMW a instalat o unitate electro-mecanică, dezvoltată de Thyssen Krup. Potrivit unor surse din cadrul BMW, germanii ar putea lansa şi o versiune hibridă a lui X3, ce va debuta cel mai devreme în 2012, dacă va apărea pe piaţă. Versiunea entry-level a lui X3 este echipată cu o transmisie manuală Getrag cu şase trepte, iar celelalte modele sunt echipate cu o transmisie automată ZF cu opt trepte, echipată cu un sistem start&stop – X3 urmând să fie primul model BMW care primeşte această combinaţie de tehnologii. Cel mai probabil, versiunea entry-level a lui X3 ar putea fi echipată la rândul său cu un sistem start&stop, de data aceasta de provenienţă BMW.Via | Autocar
off topic: Stiti cumva de ce nu merge site-ul www.bmw.com ??
e si el un seria 3 mai mare.
Bangle style again??????