Oficial: Masina electrica de 644 de cai
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Asa cum va anuntam mai demult, constructorul american ZAP dezvolta in prezent un crossover electric impreuna cu Lotus. Automobilul electric se va numi ZAP-X si va avea aceeasi structura din aluminiu cu a modelului Lotus APX. Motorizarea va fi asigurata de patru propulsoare electrice, montate pe fiecare roata, care vor oferi o putere combinata de 644 de cai.
Designerii conceptului sustin ca acesta va fi capabil sa atinga 0-100 km/h in doar 4.8 secunde si o viteza maxima de 250 km/h. Noua baterie litiu-ion asigura o autonomie de 563 de kilometri, pentru reincarcarea acesteia fiind necesare doar 10 minute. Crossover-ul va oferi spatiu pentru sapte pasageri intr-o configuratie 5+2.
Computerul on-bord cu touch-screen, sistemul Wi-Fi, Bluetooth-ul, conexiunile iPod si porturile USB fac din ZAP-X un adevarat birou mobil. La aceste gadget-uri se adauga deschidere si pornire biometrica (prin identificarea posesorului), geam cu celule solare integrate, un sistem GPS si panouri solare pentru extra-putere.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. (14.03)
-
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. (10.11)
-
Potrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. (27.03)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 km
Ia mai lasati vraja.
Se pare ca e adevarat! Tractiune 4x4, autonomie 500 km si timp de reincarcare de 10 minute.
Ba chiar se vorbeste si de o baterie auxiliara... daca mai prinzi si o zi insorita, te-ai scos!
Si, in al doilea rand, sa-mi dati numarul de ZAP de la Lotus, ca vreau sa donez bateria mea litiu-polimer din sonyericsson, ca e mai buna, cred ca se incarca in 10 secunde si merge 1000 de kilometri. Vreau sa o pun pe loganul pe care nu-l am, ca e mai usor si stie 7 locuri, numai eu nu stiu ce culoare o sa aiba cand il iau. Ma gandeam sa-l tunez cu niste troleie sageata, ca sa se alimenteze de la tramvai sau firobuz (troleu)..ca dsaca ma supar, il parchez la metrou si dimineata o sa fie gata incarcat, pai nu?
pretul o sa fie pe masura din nefericire...
abia atept sa se faca in serie si sa le dea in "gura" la petrolisti
http://www.teslamotors.com
Acesta este un prototip ce contine ultimele realizari technologice si probabil costa peste $ milion si este ceva timp pana la Loganul electric sau hybrid.
O astfel de masina poate folosi toti caluti din dotare sau doar 10% din ei si asta in functie de sofer si drum. Foarte posibil ca folosindui pe toti poti ramane in drum in prima 100 de km sau daca mergi chibzuit o sa ajungi ceva mai departe.
Incarcarea cere poate echipament specializat si prin condensatori de putere. E probabil ca si masina are "amortizor" de putere pe baza de supercondensatori. Nu este exclus ca sistemul sa fie "imprumutat" de la trenurile electrice cu toate rotile motoare.
Dar in tarile europene mai degraba guvernele sunt piedica majora la trecerea de surse alternative de energie tinand cont ce ei taxeaza cu mai mult de 100% produsele petroliere. Ce s-ar intampla cu guvernanti europeni daca nu ar mai primi sumele enorme provenite de la cei ce pun combustil in masinile personale? Ar taxa floarea soarelui sau rapitza?
Nu conteaza ce mafie este in petrol.
Conteaza in schimb ca dezvoltarea energiilor alternative sa se faca lent dar bine. Pentru ca daca apare peste noapte o solutie alternativa, aceasta nu provaca decat o mare valva, si apoi daca v-a da gres probabil v-a ingropa absolut toate celelalte solutii dupa ea.
Deci again....sustineti un consuma cat mai scazut de petrol ca sa aveti cat mai putina poluare si sa aveti un viitor.
1. Cumparati becuri economice
2. Incercati sa folosit transportu in comun(Da ma refer evident la metrou, pentru ca restu se cheama transport de cartofi)
3. Pe cat posibil reciclati hartia, sticle, plastic, metal, electronice.
4.Incercati totusi sa mai iesiti si afara din casa si nu mai ardeti monitoru ala non stop :P
in bucuresti cand am fost intotdeauna am folosit metroul deoarece mi se pare cel mai rapid mod de a te deplasa...
si sincer daca as avea banii si ar fii in productie de serie maine mi-as cumpara o astfel de masina... odata pe saptamana alimentezi si ai o super masina... si cred ca performantele ei nu sunt de neglijat
mi se pare un prototip foarte probabil a fi realizat in viitor si cu o piata foarte mare de desfacere(prosibil cumparatori)
500 km autonomie..sa zicem ca merge cu 100 km pe ora ..in medie inseamna 5 ore.Presupunem ca nu consuma toti cei 500 Kw ...probabil incarcarea medie o fi vre-o 200 Kw (poate ma inshel ..se poate sa fie numai 100Kw) ..rezulta (la acumulatori de 12 volti) peste 8000 de amperi/ora adica un total de 40 de mii de amperi pt 5 ore (ca sa asigure autonomia de 500 km... >peste 650 de acumulatori de 12 volti la 60 Ah .Sa presupunem ca au ajuns la miniaturizare de 1 la 10 din volumul acumulatorilor folositi de noi :D tot inseamna 65 de acumulatori ...asta pentru nevoile minime.iar incarcarea in 10 minute e cea mai hazlie:sa zicem ca incarca la priza ... presupunem ca sunt 20 de acumulatori in serie pt simplificare asta ar fi 650/20=~30x60Ah=1800 pe care il inmultim cu 6(ca incarcarea se face in 10 minute :) ) >>10800 ..aproximativ 11 mii de amperi .Pentru a se intelege mai simplu - la un apartament sigurantza generala e de 32 de amperi (uzual 24 de amperi) deci ar fi necesara energia echivalenta alimentarii a 350 de apartamente ... un mic cartier ... :)
Inclin sa cred ca portile de fier ar face fatza ...
Ar mai fi si alte calcule de facut ..va las pe voi :)
scuze pentru greseli ..am scris pe fuga ...
va multumesc
Succese!
In primul rand, cei 644 CP ai masinii sunt puterea maxima, nu inseamna cat scoate din baterie intre incarcari, deci traducerea respectiva in KW si tot bla bla bla ala nu are nici un fundament. Poate ar trebui sa studieze problema mai amanuntit inainte!
Pt conformitate ...
http://www.automarket.ro/stiri/crossover-electric-de-644-cai-putere-1665.html?message=add_ok#post_comment
In acest fel s-a realizat si dezideratul de a incarca bateria masinii in 10 minute .
ZAP si LOTUS studiaza posibilitatea micsorarii sursei de alimentare , pina la dimensiunea unei baterii de ceas .
Asteptam cu infrigurare noi stiri .
Pina atunci va dorim lectura placuta .
CREDE SI NU CERCETA !!! DIXIT
Vis-a-vis de chestia cu mafia petrolului... putini stiu ca aceste proiecte de aplicatii ale energiilor alternative sunt sponsorizate in proportie de peste 90% chiar de marile firme petroliere tocmai, pentru a-si mentine suprematia odata cu epuizarea resurselor conventionale.
Soluti technice se gasesc daca este nevoie.
Problema este : CE VOLUM SI UNDE SE POATE INMAGAZINA O CANTITATE DE PUTERE DE UN MEGAWAT !!! Nici macar hotelul Intercontinental din Bucuresti nu dispune in totalitate de o putere instalata de un MEGAWATT !!! D-lor nu va mai jucati cu cifrele ca va rid si prescolarii ...
Mai presus de orice , ca sa incarci o sursa de acumulare energetica (electrica) , trebuie sai livrezi acea putere ... Unde pe TERRA exista vreo retea particulara de 6 MEGAWATT care sa permita sa incarce o sursa de auto de 1 MEGAWATT in 10 minute ?
Asa ca articolul PUTE A MINCIUNA ...
Tesla Roadster e 92.000 USD, cu toate optiunile incluse e aprox 100.000 USD.
Salutari.
Avand pregatire tehnica de inginer , am verificat datele de la Lotus via Zapworld.
Am incercat peste 20 variante si am constatat ca nu sunt abateri mai mari de 10 % fata de ce au declarat,dat fiind faptul ca nu au dat toate datele -mi se pare firesc in faza aceasta a conceptului lor - .
Abaterile de mai sus se pot foarte bine datora si aproximarilor de calcul datorate utilizarii unui model teoretic simplificat .Am exclus erorile mari , grosolane , legile fizicii si mecanicii se aplica intotdeauna.
Aceasta e partea credibila a articolului.
Concret , avem ~ 600 Kg masa utila , baterii Li-Ion de ~ 1200 Kg , sasiu & caroserie usoara de Al + 4 motoare in masa de ~ 600 Kg , masa masinii fiind deci 2.400 Kg - acceptabila ptr. o masina electrica cu 7 locuri - .
Energia de care dispunem in acumulatorii speciali Li-Ion este de ~ 86 KWh ( descarcare in 5 ore ).
La o putere utila de doar 11 Kw masina ruleaza ~550 Km la o viteza de croaziera de 70 Km/h .
( regim super economic ) !
Daca facem o calatorie pe autostrada la viteza constanta de 120 Km/h avem o autonomie de 290 Km.
Daca se apasa acceleratia pana jos , cu start de pe loc , cei ~ 465 Kw consumati aduc masina la 100 Km/h in 4,8 s .In 38-39 s de la start ajunge la 250 Km/h !(regim putere maxima ).
Dar pretul platit este mare : autonomia la aceasta viteza scade la 17 minute ( ~ 71 Km ).
Nu vorbesc de riscul defectarii /exploziei unor elementi sau de scaderea duratei de viata a bateriei.
Circuitul de comanda de putere face conversia DC-AC la 4 * 380 V, cel mai probabil, curentul depasind 350 A/ motor in acest regim !
Interpolam datele si consideram ca mergem la serviciu cu aceasta bijuterie tehnica ( ! ).
Daca limitam puterea consumata la cca. 100 KW avem demarajul 0-100 Km/h in 25 s - ca un diesel lenes -.
Autonomia ne permite , de ex. 10 accelerari ca mai sus si 60 km /zilnic timp de 5 zile.
Performantele devin comparabile , usor inferioare masinilor actuale.
Partea incredibila a articolului este ca nu inteleg insa cum pot bateriile speciale si condensatorii sa preia 86 KWh in 10 minute de la o retea de 110v, ar insemna o putere de 516 Kw / 90 % = 110 V * 5200 A ! . Ce facem , mergem la
centrala electrica a orasului ca masinile actuale la pompa de benzina ? Sau mergem la o statie care ne schimba cu macaraua cele 1200 Kg de baterii ? :)
Daca le incarc acasa , timp de 24 ore, mai merge cumva, am nevoie de o putere de 4,4 Kw ( 110 V * 40 A ) ...
Iar masina este foarte scumpa, date fiind tehnologiile si materialele de avantgarda.
Asa ca ramane un vis intangibil si putin practic . :( .
Dar este un vis frumos ...
Multe case au deja 220 pt consumatori puternici. Am 220 in garaj dar niciodata nu l-am folosit.
Intreprinderile au 380 trifazat pt utilaje dar de la stalp se poate lua direct 10000V.
Cum ar fi calculele atunci?
Nici maca Hotelul Intercontinental sau casa poporului nu au o asemenea putere instalata ... Dar cine stie , tu esti unu din baietii "destepti" si ai propria ta retea de putere mare ... sau esti totusi un ignorant incult care nu ai depasit faza copilariei si-ti plac visele frumoase .
In cazul de mai sus , ramii cu visele tale si cind te vei trezii du-te inapoi in clasa a 7-ea si mai invata putin citeva notiuni elementare la fizica !
Sau cel putin abtinete sa faci comentarii doar de dragul de a te baga sinsur in seama !
A.. si o intrebare pt TOMA NECREDINCOSUL locomotivele electice cit de groase au firele ?
O sa-mi spui ca nu conduce curentul si o sa-ti raspund ca ai ramas in mileniul trecut.
Cat despre atacurile personale ma amuza cum latra un gheorghe.
Am lucrat ani buni la Naveta Spatiala si acum am un proiect de 8 - 9 luni tot pt acel metal zburator.
Tu?
Multumesc.
Mircea Mester
Sti ca merge bine in rezervor?
ce e drept ca si patru ore pare mult dar nu ai de unde sti posibil orce azi cu tehnologia lor