Oficial: Masina electrica de 644 de cai

De Bogdan Mirică
Publicat Marti, 20.03.2007
ZAP si Lotus au publicat o fotografie oficiala a crossover-ului electric pe care il dezvolta impreuna.

Asa cum va anuntam mai demult, constructorul american ZAP dezvolta in prezent un crossover electric impreuna cu Lotus. Automobilul electric se va numi ZAP-X si va avea aceeasi structura din aluminiu cu a modelului Lotus APX. Motorizarea va fi asigurata de patru propulsoare electrice, montate pe fiecare roata, care vor oferi o putere combinata de 644 de cai.

Designerii conceptului sustin ca acesta va fi capabil sa atinga 0-100 km/h in doar 4.8 secunde si o viteza maxima de 250 km/h. Noua baterie litiu-ion asigura o autonomie de 563 de kilometri, pentru reincarcarea acesteia fiind necesare doar 10 minute. Crossover-ul va oferi spatiu pentru sapte pasageri intr-o configuratie 5+2.

Computerul on-bord cu touch-screen, sistemul Wi-Fi, Bluetooth-ul, conexiunile iPod si porturile USB fac din ZAP-X un adevarat birou mobil. La aceste gadget-uri se adauga deschidere si pornire biometrica (prin identificarea posesorului), geam cu celule solare integrate, un sistem GPS si panouri solare pentru extra-putere.

Comentarii (43)

  • lucian
    lotus
    asa ceva ne-ar trebui si noua in romania
    0 0
  • parca suna prea bine sa fie adevarat.
    0 0
  • Vrajeala
    Asta e prea de tot. Adica energia ce poate sustine motorul asta de 600 de cai pentru 500 Km o baga in doar 10 minute in "super-baterie". Cred ca trebuie conectata direct la cablurile de la Portile de Fier, ca are nevoie de "ceva amperaj".
    Ia mai lasati vraja.
    0 0
  • Nic Bv
    E adevarat
    http://www.zapworld.com/ZAPWorld.aspx?id=4472

    Se pare ca e adevarat! Tractiune 4x4, autonomie 500 km si timp de reincarcare de 10 minute.

    Ba chiar se vorbeste si de o baterie auxiliara... daca mai prinzi si o zi insorita, te-ai scos!
    0 0
  • Ete, tati!
    Credeti ca, daca ar fi chiar asa, mafia petrolului o sa stea pe bara sa vada cum o sa se faca masini electrice?
    Si, in al doilea rand, sa-mi dati numarul de ZAP de la Lotus, ca vreau sa donez bateria mea litiu-polimer din sonyericsson, ca e mai buna, cred ca se incarca in 10 secunde si merge 1000 de kilometri. Vreau sa o pun pe loganul pe care nu-l am, ca e mai usor si stie 7 locuri, numai eu nu stiu ce culoare o sa aiba cand il iau. Ma gandeam sa-l tunez cu niste troleie sageata, ca sa se alimenteze de la tramvai sau firobuz (troleu)..ca dsaca ma supar, il parchez la metrou si dimineata o sa fie gata incarcat, pai nu?
    0 0
  • :)
    super smecher.
    pretul o sa fie pe masura din nefericire...
    0 0
  • zoloft
    woooow
    asta da masina si asta DA autonomie......suuuper...sa merg circa 600 km si sa-l incarc cat fumez o tigareeee....suuuper
    abia atept sa se faca in serie si sa le dea in "gura" la petrolisti
    0 0
  • Tesla Roadsters
    Daca Zap&Lotus e doar concept, Tesla Roadsters fabricata de americanii de la Tesla Motors deja a vandut masinile ce le va produce in 2007 si face rezervari pentru 2008 !
    http://www.teslamotors.com
    0 0
  • Da
    Sa dea Dumnezeu sa fie asa! ar fi extraordinar, dar nu as vrea sa ajunga RENELUL sa incarce bateriile la asa ceva, pentru ca imediat ar scumpi si ei curentul!
    0 0
  • AndreiRN
    Viitorul
    Pt cei ce nu stiu majoritatea curentului se obtine din PETROL dar cu o eficienta ceva mai ridicata.
    Acesta este un prototip ce contine ultimele realizari technologice si probabil costa peste $ milion si este ceva timp pana la Loganul electric sau hybrid.
    O astfel de masina poate folosi toti caluti din dotare sau doar 10% din ei si asta in functie de sofer si drum. Foarte posibil ca folosindui pe toti poti ramane in drum in prima 100 de km sau daca mergi chibzuit o sa ajungi ceva mai departe.
    Incarcarea cere poate echipament specializat si prin condensatori de putere. E probabil ca si masina are "amortizor" de putere pe baza de supercondensatori. Nu este exclus ca sistemul sa fie "imprumutat" de la trenurile electrice cu toate rotile motoare.
    0 0
  • Energie
    Surse alternative de energie au fost inventate de mult, insa industria petrolului este prea puternica pentru a le permite sa scoata capul in lume. Si oricum astfel de masini sunt prea scumpe pentru a concura de la egal la egal cu cele clasice.
    0 0
  • tzuper
    super mashina ...mi-ar trebui si mie 7 locuri la a mea...si un loc unde sa admir atatia cai ;)) tehnologia le intrece pe toate ...
    0 0
  • AndreiRN
    Energie
    Brazilia de zeci de ani sfideaza cartelurile petroliere folosind etanol ce le acopera peste 60% din consum. Din biomasa se poate obtine curent electric relativ usor.
    Dar in tarile europene mai degraba guvernele sunt piedica majora la trecerea de surse alternative de energie tinand cont ce ei taxeaza cu mai mult de 100% produsele petroliere. Ce s-ar intampla cu guvernanti europeni daca nu ar mai primi sumele enorme provenite de la cei ce pun combustil in masinile personale? Ar taxa floarea soarelui sau rapitza?
    0 0
  • READ THIS
    Oricum puneti problema, lumea de astazi(Ma refer la absolut toata economia de pe glob) este total dependenta de petrol.

    Nu conteaza ce mafie este in petrol.
    Conteaza in schimb ca dezvoltarea energiilor alternative sa se faca lent dar bine. Pentru ca daca apare peste noapte o solutie alternativa, aceasta nu provaca decat o mare valva, si apoi daca v-a da gres probabil v-a ingropa absolut toate celelalte solutii dupa ea.

    Deci again....sustineti un consuma cat mai scazut de petrol ca sa aveti cat mai putina poluare si sa aveti un viitor.

    1. Cumparati becuri economice
    2. Incercati sa folosit transportu in comun(Da ma refer evident la metrou, pentru ca restu se cheama transport de cartofi)
    3. Pe cat posibil reciclati hartia, sticle, plastic, metal, electronice.
    4.Incercati totusi sa mai iesiti si afara din casa si nu mai ardeti monitoru ala non stop :P
    0 0
  • andrei
    colin
    si pentru cei care traiesc in provincie... de exemplu eu sunt din cta si sincer nu imi convine sa dau 120ron cat e in cta abonamentul pe toate liniile ale ratc... consider ca ma plimb mult mai mult de banii asta bagand benzina...
    in bucuresti cand am fost intotdeauna am folosit metroul deoarece mi se pare cel mai rapid mod de a te deplasa...
    si sincer daca as avea banii si ar fii in productie de serie maine mi-as cumpara o astfel de masina... odata pe saptamana alimentezi si ai o super masina... si cred ca performantele ei nu sunt de neglijat
    mi se pare un prototip foarte probabil a fi realizat in viitor si cu o piata foarte mare de desfacere(prosibil cumparatori)
    0 0
  • Avioane si rachete .. :)
    de ce sa nu facem o mica socoteala ...644 CP sa tot fie vre-o 500 Kw (mi-e lene sa caut acu echivalentza)
    500 km autonomie..sa zicem ca merge cu 100 km pe ora ..in medie inseamna 5 ore.Presupunem ca nu consuma toti cei 500 Kw ...probabil incarcarea medie o fi vre-o 200 Kw (poate ma inshel ..se poate sa fie numai 100Kw) ..rezulta (la acumulatori de 12 volti) peste 8000 de amperi/ora adica un total de 40 de mii de amperi pt 5 ore (ca sa asigure autonomia de 500 km... >peste 650 de acumulatori de 12 volti la 60 Ah .Sa presupunem ca au ajuns la miniaturizare de 1 la 10 din volumul acumulatorilor folositi de noi :D tot inseamna 65 de acumulatori ...asta pentru nevoile minime.iar incarcarea in 10 minute e cea mai hazlie:sa zicem ca incarca la priza ... presupunem ca sunt 20 de acumulatori in serie pt simplificare asta ar fi 650/20=~30x60Ah=1800 pe care il inmultim cu 6(ca incarcarea se face in 10 minute :) ) >>10800 ..aproximativ 11 mii de amperi .Pentru a se intelege mai simplu - la un apartament sigurantza generala e de 32 de amperi (uzual 24 de amperi) deci ar fi necesara energia echivalenta alimentarii a 350 de apartamente ... un mic cartier ... :)
    Inclin sa cred ca portile de fier ar face fatza ...
    Ar mai fi si alte calcule de facut ..va las pe voi :)

    scuze pentru greseli ..am scris pe fuga ...
    0 0
  • tare
    nu vreti sa mi-o faceti cadou,
    va multumesc
    0 0
  • sisupower
    bine dane
    Asa da calcule.Suna f bine dar nu am inteles tot.Ma rog...inseamna k astia care au construit masina sunt niste mincinosi.:)))
    Succese!
    0 0
  • Tare masina
    E aemanator cu povestaea aia americana cu gramofonul, o sa aiba unoret de iti trece imediat pofta. Poate il va interesa pe Gigi Becali sau pe Columbeanu. Pentru muritorii de rand, vor mai trece trei generatii pana vor avea asa ceva. Pentru mine este SF.
    0 0
  • posibil
    Se foloseste recuperarea de energie la franare. Este un concept folosit deja pe scara larga. Astfel nevoia de amperaj la incarcare este mai redusa.Pretul echipamentului electronic nu depaseste 5000 Euro.
    0 0
  • herbie
    calcule ?!?!?
    nu vreau fac acum calcule savante, dar Dan, in Avioane si rakete a spus niste ineptii care ar face pe un fizician sa isi dea cu capul de pereti.
    In primul rand, cei 644 CP ai masinii sunt puterea maxima, nu inseamna cat scoate din baterie intre incarcari, deci traducerea respectiva in KW si tot bla bla bla ala nu are nici un fundament. Poate ar trebui sa studieze problema mai amanuntit inainte!
    0 0
  • Cine stie...
    Poate ca ai dreptate herbie ... dar ceva adevar e in ce am scris acolo ... cei 100Kw la care am facut calculul nu reprezita altceva decat o putere medie si da ..e echivalentul electric P=UxI ..ce ar putea fi altceva :) ... Poate greseala e la puterea medie ..poate e numai 50Kw ... poate e 20Kw ..oricum nu schimba cu nimic faptul ca nu poti incarca in 10 minute niste acumulatori care sa te tina 500Km ..poate doar daca te conectezi direct in hidrocentrala :)
    0 0
  • TOMA NECREDINCIOSU
    Minciuni , numai minciuni , in legatura cu acest articol !
    Un calcul asemanator , am facut si eu in precedentul articol , dar unii m-au luat in deridere . Ma bucur ca mai sunt si oameni destepti printre noi care stiu sa deosebeasca minciuna de adevar . Mai oameni buni , unitatile de masura au fost inventate tocmai pentru a ne face viata mai usoara , si nu ca sa ne jucam cu ele sau sa le ignorati ! Ceea ce ne ofera in acest articol AUTOMARKET , este MINCIUNA , MINCIUNA ...care se joaca cu uniatile de masura , ignorind probabil ca mai sunt si oameni care stiu sa calculeze . Cu stima , TOMA NECREDINCIOSU ...
    Pt conformitate ...
    http://www.automarket.ro/stiri/crossover-electric-de-644-cai-putere-1665.html?message=add_ok#post_comment
    0 0
  • Pro - DAN
    PERPETUM - MOBILE ...
    Conform unui buletin de stiri publicat recent la NNC , constructorul american ZAP dezvolta in prezent un crossover electric impreuna cu Lotus . Deplasarea acestuia se va face cu o baterie de lanterna ... Acest lucru este posibil datorita descoperirii principiului fizic denumit " PERPETUM MOBILE " .
    In acest fel s-a realizat si dezideratul de a incarca bateria masinii in 10 minute .
    ZAP si LOTUS studiaza posibilitatea micsorarii sursei de alimentare , pina la dimensiunea unei baterii de ceas .
    Asteptam cu infrigurare noi stiri .
    Pina atunci va dorim lectura placuta .
    CREDE SI NU CERCETA !!! DIXIT
    0 0
  • AndreiRN
    Energie
    Da. In realitate lumea de pe strada nu prea a auzit de materiale superconductive de ceramica care rezista la curenti enormi si cu pierderi neglijabile. Dar nici macar de condensatori de putere nu sa auzit?
    0 0
  • Si totusi se misca..
    A mai murit unul pe rug ca nu l-a crezut nimeni ca pamantul e rotund si se misca. Au trecut cateva sute de ani si s-a adeverit. Articolul nu mentioneaza cand acest model va putea fi realizat. Daca ar fi spus 2050, atunci ar fi parut mai plauzibil, dar parerea mea ca pana atunci vom fi nevoiti sa parasim Terra:-))

    Vis-a-vis de chestia cu mafia petrolului... putini stiu ca aceste proiecte de aplicatii ale energiilor alternative sunt sponsorizate in proportie de peste 90% chiar de marile firme petroliere tocmai, pentru a-si mentine suprematia odata cu epuizarea resurselor conventionale.
    0 0
  • ursus2
    incarcare cam rapida!
    Nu prea vad cum reusesc cei de la lotus sa incarce asa repede o baterie ce dezvolta un putere asa mare!Poate sunt baterii serie ce au curenti mici dar tensiune insumata enorma.Si chiar asa 10 minute sunt cam putine pt. o incarcare totala;poate mai ia ceva energie sa se tarasca acasa(garajul e dupa colt).
    0 0
  • AndreiRN
    Incarcare rapida.
    O solutie technica pt incarcarea rapida ar fi condensatori de putere ff mare in "pompa" de curent si ceva echivalent in masina inainte de baterie. Astfel poti incarca la maxim condensatorul din care bateriile se pot incarca in 30 - 60 de minute.
    Soluti technice se gasesc daca este nevoie.
    0 0
  • TOMA NECREDINCIOSU
    Pentru AndreiRN
    In articol nu se face nici o referire la sistemul de inmagazinare al energiei ! Deci nu luam in calcul ca energia se poate inmagazina in niste baterii sau condensatori sau generatoare de curent prin disocierea unor elemente ...
    Problema este : CE VOLUM SI UNDE SE POATE INMAGAZINA O CANTITATE DE PUTERE DE UN MEGAWAT !!! Nici macar hotelul Intercontinental din Bucuresti nu dispune in totalitate de o putere instalata de un MEGAWATT !!! D-lor nu va mai jucati cu cifrele ca va rid si prescolarii ...
    Mai presus de orice , ca sa incarci o sursa de acumulare energetica (electrica) , trebuie sai livrezi acea putere ... Unde pe TERRA exista vreo retea particulara de 6 MEGAWATT care sa permita sa incarce o sursa de auto de 1 MEGAWATT in 10 minute ?
    Asa ca articolul PUTE A MINCIUNA ...
    0 0
  • preturi
    Pretul estimativ in SUA pentru ZAP-X va fi de 60-65.000 USD.

    Tesla Roadster e 92.000 USD, cu toate optiunile incluse e aprox 100.000 USD.

    Salutari.
    0 0
  • Balaurus I
    Este plauzibil, dar ceva nu imi place.
    Incep prin a va spune ca ma pasioneaza tractiunea electrica si acumulatorii electrici de peste 25 de ani.
    Avand pregatire tehnica de inginer , am verificat datele de la Lotus via Zapworld.
    Am incercat peste 20 variante si am constatat ca nu sunt abateri mai mari de 10 % fata de ce au declarat,dat fiind faptul ca nu au dat toate datele -mi se pare firesc in faza aceasta a conceptului lor - .
    Abaterile de mai sus se pot foarte bine datora si aproximarilor de calcul datorate utilizarii unui model teoretic simplificat .Am exclus erorile mari , grosolane , legile fizicii si mecanicii se aplica intotdeauna.
    Aceasta e partea credibila a articolului.

    Concret , avem ~ 600 Kg masa utila , baterii Li-Ion de ~ 1200 Kg , sasiu & caroserie usoara de Al + 4 motoare in masa de ~ 600 Kg , masa masinii fiind deci 2.400 Kg - acceptabila ptr. o masina electrica cu 7 locuri - .
    Energia de care dispunem in acumulatorii speciali Li-Ion este de ~ 86 KWh ( descarcare in 5 ore ).
    La o putere utila de doar 11 Kw masina ruleaza ~550 Km la o viteza de croaziera de 70 Km/h .
    ( regim super economic ) !
    Daca facem o calatorie pe autostrada la viteza constanta de 120 Km/h avem o autonomie de 290 Km.
    Daca se apasa acceleratia pana jos , cu start de pe loc , cei ~ 465 Kw consumati aduc masina la 100 Km/h in 4,8 s .In 38-39 s de la start ajunge la 250 Km/h !(regim putere maxima ).
    Dar pretul platit este mare : autonomia la aceasta viteza scade la 17 minute ( ~ 71 Km ).
    Nu vorbesc de riscul defectarii /exploziei unor elementi sau de scaderea duratei de viata a bateriei.
    Circuitul de comanda de putere face conversia DC-AC la 4 * 380 V, cel mai probabil, curentul depasind 350 A/ motor in acest regim !
    Interpolam datele si consideram ca mergem la serviciu cu aceasta bijuterie tehnica ( ! ).
    Daca limitam puterea consumata la cca. 100 KW avem demarajul 0-100 Km/h in 25 s - ca un diesel lenes -.
    Autonomia ne permite , de ex. 10 accelerari ca mai sus si 60 km /zilnic timp de 5 zile.
    Performantele devin comparabile , usor inferioare masinilor actuale.

    Partea incredibila a articolului este ca nu inteleg insa cum pot bateriile speciale si condensatorii sa preia 86 KWh in 10 minute de la o retea de 110v, ar insemna o putere de 516 Kw / 90 % = 110 V * 5200 A ! . Ce facem , mergem la
    centrala electrica a orasului ca masinile actuale la pompa de benzina ? Sau mergem la o statie care ne schimba cu macaraua cele 1200 Kg de baterii ? :)
    Daca le incarc acasa , timp de 24 ore, mai merge cumva, am nevoie de o putere de 4,4 Kw ( 110 V * 40 A ) ...
    Iar masina este foarte scumpa, date fiind tehnologiile si materialele de avantgarda.
    Asa ca ramane un vis intangibil si putin practic . :( .
    Dar este un vis frumos ...
    0 0
  • AndreiRN
    Frumoase calculele
    Dar de ce incarcarea la 110V?
    Multe case au deja 220 pt consumatori puternici. Am 220 in garaj dar niciodata nu l-am folosit.
    Intreprinderile au 380 trifazat pt utilaje dar de la stalp se poate lua direct 10000V.
    Cum ar fi calculele atunci?
    0 0
  • TOMA NECREDINCIOSU
    Pentru AndreiRN
    Tu ori esti incuiat , ori refuzi cu obstinenta sa pui mina pe un pix sa calculezi ... Este vorba in articol de puterea instalata (aprox . sase MEGAWATT/ 10 minute !) asta inseamna la o tensiune de 380 V un curent de 15000 Amperi !!!adica explicit pentru tine firele care alimenteaza acesta masina trebuie sa aiba o sectiune de 1000 mm patrati , adica o grosime de 3.3 cm , fiecare! Eu nu cred ca ochii matale au vazut vreodata un cablu asa de gros , ca sa nu mai vorbim de faptul ca aceasta ar trebuii sa fie o retea particulara la tensiunea de 380 Volt .
    Nici maca Hotelul Intercontinental sau casa poporului nu au o asemenea putere instalata ... Dar cine stie , tu esti unu din baietii "destepti" si ai propria ta retea de putere mare ... sau esti totusi un ignorant incult care nu ai depasit faza copilariei si-ti plac visele frumoase .
    In cazul de mai sus , ramii cu visele tale si cind te vei trezii du-te inapoi in clasa a 7-ea si mai invata putin citeva notiuni elementare la fizica !
    Sau cel putin abtinete sa faci comentarii doar de dragul de a te baga sinsur in seama !
    0 0
  • bomber
    Las-o ba ca merge asa
    Mai nu stiu chitzi dintre voi au terminat facultatea de fizica dar vreau sa va zic ca aberatzi informativ in tubul uni televizor color auto sunt vre-o 18000v si se alimenteaza la 12 v apropo nici eu nu am o treaba cu fizica si cu calculele dar nu ma dau in vint sa infirm niste chestii despre care nu stiu mare lucru
    A.. si o intrebare pt TOMA NECREDINCOSUL locomotivele electice cit de groase au firele ?
    0 0
  • masacru
    desprecabluri
    sunt praf la fizica, dar nu se poate folosi fibra optica pentru cablul de alimentare? Adica fibra optica nu este conductoare si de curent... nu zic k aceasta masina este realizabila... nu zic k nu este nici nerealizabila, dar nu cred k problema consta in grosimea cablului...
    0 0
  • AndreiRN
    pt. Toma cel spurcat
    Tomitza ai auzit vreidata de cabluri electice de CERAMICA.
    O sa-mi spui ca nu conduce curentul si o sa-ti raspund ca ai ramas in mileniul trecut.
    Cat despre atacurile personale ma amuza cum latra un gheorghe.
    Am lucrat ani buni la Naveta Spatiala si acum am un proiect de 8 - 9 luni tot pt acel metal zburator.
    Tu?
    0 0
  • Mircea Mester
    AndreRN
    Buna Andrei. O sa te rog sa imi trimiti un mail pe adresa redactiei (mailul de contact din subsolul paginii) in care sa imi dai cateva date de contact la care poti fi gasit (in principiu de e-mailul tau am nevoie in prima faza).

    Multumesc.

    Mircea Mester
    0 0
  • AndreiRN
    Thank you
    Mersi pt oferta si ma simt onorat. Eu citesc si postez cu placere si inteleg si prisma celorlalti cu opini diferite. Fiecare dupa puterea si capacitatea personala.
    0 0
  • ursus2
    Naveta spatiala?
    Mare kk!!!!!!!! Eu am construit nava intergalactica Enterpreise!
    0 0
  • ``foarte tare frate ``
    bv ursus =)) u esti ala :))
    0 0
  • AndreiRN
    Pt Ursus
    Ahaaaa, si acuma mergi cu ursul din sat in sat sa faci un ban pt palinca. :)
    Sti ca merge bine in rezervor?
    0 0
  • bomberas
    masini pe curent deja se fabrica in serie
    cautatzi pe google Tesla si o sa vedetzi ca exista dar nu se incarca acumulatori in 10 minute
    ce e drept ca si patru ore pare mult dar nu ai de unde sti posibil orce azi cu tehnologia lor
    0 0
  • good guy
    cum sa nu!!
    ce e drept ca si patru ore pare mult dar nu ai de unde sti posibil orce azi cu tehnologia lor
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru