Luni, 09.07.2012
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Mercedes-Benz a creat un best-seller. Producătorul de maşini premium din Stuttgart a înţeles că nu poate continua cu conceptul învechit al modelului A-Klasse. A renunţat după două generaţii ale unui model diferit şi ciudat şi a ales să creeze un model convenţional de clasă compactă. Convenţional este însă doar clasa aleasă, pentru că Mercedes a reuşit să inventeze o nouă vedetă în zona compactă premium. Designul este excepţional, noul A-Klasse atrăgând instant atenţia indiferent pe unde trece. Însă şi inginerii germani au avut un cuvânt de spus şi au reuşit să-i dea noului model o dinamică extrem de competitivă. Şi pentru a sublinia acest lucru, noul A-Klasse va primi anul viitor o vesiune A45 AMG. Acesta va fi primul model oficial AMG creat pe platforma Clasei A.
Mercedes-Benz Clasa A (2012-2015)
A200 CDI 1.8 136CP Man
- Pret de pornire 24.676 €
- Pret model testat 31.768 €
- Taxa auto 245 €
Motor / Transmisie
Dintre variante disponibile la testul care a avut loc în Slovenia am ales să petrecem cel mai mult timp alături de modelul A200 CDI. Acesta, împreună cu A180 CDI de 109 CP, vor fi probabil cele mai vândute versiuni din România. Dar, cum versiunea de 109 CP nu a fost disponibilă la testele internaţionale, am ales "clasicul" diesel: A200 CDI.
Sub capota acestui model găsim un motor de 1.8 litri cu patru cilindri. Dezvoltă 136 CP disponibili între 3.600 şi 4.400 rpm. Cuplul motor maxim este de 300 Nm între 1.600 şi 3.000 rpm. În mod normal, acest motor este asociat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte, dar modelul de test avea cutia de viteze automată opţională 7G-DCT. Pentru această cutie, Mercedes a ales ca levierul de comandă să fie amplasat la volan şi are acelaşi design cu cel folosit la noul ML. Pentru a schimba treptele manual, Mercedes oferă padele amplasate în spatele volanului.
Motorul este un pic zgomotos la rece, dar apoi sunetul se disipează datorită bunei izolaţii fonice a interiorului. Este un motor diesel foarte capabil. Are patru cilindri şi 1.8 litri. Pentru A-Klasse este disponibil în două versiuni de putere: 109 CP pentru modelul A180 CDI cu cutie automată şi 136 CP pentru A200 CDI.
Motorul se dovedeşte a fi prieten cu portofelul şoferului, dar fără să facă rabat la capitolul performanţe. Cuplul de 300 Nm permite reprize excelente, iar puterea este suficientă pentru a-i imprima un spirit sportiv celui mai mic model cu stea. Cutia automată cu dublu ambreiaj schimbă foarte bine în toate cele trei moduri. Cu ajutorul unui buton amplasat pe consola centrală, cutia poate fi trecută din modul Eco în cel Sport sau Manual.
Consum
Spuneam mai sus că modelul A200 CDI este prieten cu portofelul şoferului. Lucru perfect adevărat. Consumul oficial comunicat de Mercedes pentru modelul A200 CDI este de 4.6 litri/100 km în regim mixt. Pentru versiunea A200 CDI cu cutie automată 7G-DCT consumul mediu scade la 4.4 litri/100 km.
Am petrecut o jumătate de zi la volanul unui A200 CDI şi am parcurs tot felul de drumuri în interesanta Slovenie. Autostrăzi prin munţi cu tuneluri limitate la 100 sau 80 km/oră, drumuri şerpuite, sate şi oraşe. La finalul zilei, consumul înregistrat de computerul de bord era de 5.4 litri/100 km. Pentru a eficientiza consumul şi emisiile de noxe, Mercedes foloseşte un sistem Start-Stop foarte eficient, dar care poate fi dezactivat la nevoie prin intermediul butonului Eco de pe consola centrală.
Dacă ne uităm la concurenţa din clasa compactă premium în compania cutiilor automate, la fel de eficient este doar noul BMW 118d. Deşi modelul bavarez are un motor ceva mai mare, consumul mediu este același: 4.4 litri/100 km. Foarte interesant, Volvo V40 vine cu un consum de doar 4.3 litri/100 km în versiunea D3 cu transmisie manuală, dar trecerea la cutia automată penalizează serios modelul suedez, care ajunge la 5.3 litri/100 km.
Performanţe
La capitolul performanţe, A200 CDI nu este - normal - cel mai sportiv exemplar din gama noului A-Klasse. Pentru senzaţii mai tari trebuie să ne îndreptăm atenţia către motorizările pe benzină, unde momentan cel mai puternic motor este cel de pe versiunea A250, cu motor de 2.0 litri de 211 CP. Pentru cei care vor şi mai multă putere, aceştia vor trebui să aştepte până la anul, când Mercedes ne-a promis modelul A45 AMG. Viitoarea versiune sport va folosi un model cu patru cilindri ce va dezvolta undeva în jur de 300 CP.
Revenind la Mercedes-Benz A200 CDI, acesta poate accelera până la o viteză maximă de 210 km/oră, iar sprintul de la 0 la 100 km/oră se face în 9.3 secunde (sau 9.2 secunde cu cutia automată 7G-DCT). Atât noul Audi A3 2.0 TDI de 140 CP cât şi BMW 118d de 143 CP sunt mai rapide cu o acceleraţie de la 0 la 100 km/oră, cu un timp de 8.9 secunde.
Interior
Formele uimitoare de afară se continuă şi la interior. Habitaclul este spaţios şi primitor, dar, mai important, este primul A-Klasse la fel de jos ca orice automobil normal. Cele două generaţii anterioare foloseau o podea înălţată, iar cel de la volan stătea destul de sus. Acum Mercedes a renunţat la acest concept. A preferat un automobil de concepţie clasică: motor faţă, transmisie faţă. Dar cu un design gândit pentru a atrage atenţia. Iar interiorul este pe măsură.
Când au desenat interiorul clasei A, designerii Mercedes s-au inspirat de la cele mai interesante modele din gama procătorului german. Planşa de bord este aproape identică cu cea a puternicului SLS, iar gurile de aerisire din interior sunt preluate de la modele roadster ca SLK sau SL. Au fost adaptate şi pentru noul A-Klasse şi se potrivesc perfect. Modelul nostru cu cutie automată vine cu un plus de spaţiu pe consola dintre locurile din faţă, datorită faptului că lipseşte levierul clasic al cutiei manuale. Doar două elemente sunt cumva forţate la interiorul modelului A-Klasse: în primul rând, display-ul aplicat pe partea de sus a bordului. Sistemul a mai fost folosit şi la modelul B-Klasse, dar aici parcă nu arată la fel de bine. Apoi mai avem câteva elemente de design care par nenspirate, cum ar fi părţile laterale ale bordului.
Dar nu putem să nu remarcam calitatea materialelor folosite, acolo unde Mercedes nu dezămăgeşte. Avem diverse combinaţii de culori sau tapiţerii în funcţie de nivelul de echipare, iar nivelul Sport este oferit cu scaune cu tetiere integrate. Spaţiul în spate este suficient, iar un pasager de talie normală nu atinge cu genuchii spătarul scaunului din faţă. Portbagajul este și el suficient de încăpător cu cei 341 litri, dar deschiderea este un pic îngustă faţă de alte automobile din această clasă.
Preţ de achiziţie
Mercedes-Benz a anunţat acum câteva zile şi preţurile pentru România ale noului model A-Klasse. Acestea încep de la 24.676 euro, dar pentru un A200 CDI trebuie să începi de la 27.218 euro.
Nu este puţin pentru un automobil de clasă compactă, dar la nivelul premium preţurile sunt comparabile. Ba chiar, curios pentru poziționarea clasică Mercedes, modelul din Stuttgart stă mai bine decât competiţia directă. Noul BMW 118d este mai scump, preţurile pornind de la 28.086 euro, iar noul A3 în versiunea 2.0 TDI de 140 CP costă cam 31.500 euro. Singurul model aproape identic la preţ este noul Volvo V40 D3 cu motorul de 2.0 litri de 150 CP.
Siguranţă
Mercedes-Benz nu a dus încă a treia generaţie a modelului A-Klasse la testele de impact organizate de EuroNCAP. Celelalte două generaţii au fost testate în 1999 şi 2005. Prima nu s-a descurcat aşa de bine, înregistrând doar 4 stele, dar apoi, în 2005, a doua generaţie a obţinut scorul maxim. Nu există motive ca actuala generaţie să nu obţină scor maxim la testele EuroNCAP. Mercedes pune un accent deosebit pe siguranţă, noul A-Klasse fiind oferit în standard cu şapte airbaguri, iar opţional numărul poate creşte până la nouă. Plus o mulţime de sisteme de protecţie, dintre care cel mai important este PRESAFE. Acest sistem anticipează o coliziune şi încearcă să îl facă atent pe cel de la volan prin semnale luminoase şi acustice, iar la final - în cazul în care șoferul nu reacționează - prin frânarea completă a vehiculului.
Ţinută de drum
Mercedes-Benz a dorit să facă din noul A-Klasse un jucător extrem de puternic pe piaţa automobilelor compacte. Concurenţa este tare, iar când ai adversari ca BMW, Audi şi Volvo nu poţi să faci un produs de calitate inferioară. Evident, clasa compactă este un segement extrem de disputat, iar prin intrarea în forţă în acest segment Mercedes încearcă să coboare media de vârstă a clienţilor săi. De aceea, pe lângă designul extrem de atrăgător, Mercedes a creat şi o ţinută de drum de excepţie.
Noul A-Klasse este disponibil în trei variante în ceea ce priveşte suspensia. Avem suspensia confort, cea mai bună în opinia mea pentru drumurile româneşti. Este suficient de fermă pentru o ţinută de drum sportivă, dar poate absorbi bine denivelările specifice drumurilor imprefecte. Apoi există suspensia sport, mult mai dinamică, dar şi prea rigidă pentru orice spate de om normal. Există însă și mai mult decât atât: cea mai sportivă suspensie este disponibilă doar pentru modelul pe benzină A250 Sport și este concepută de AMG. Am putut testa acest model pe un circuit organizat pe un aerodrom sloven. Este una dintre cele mai bune suspensii pe care le-am întâlnit în acestă clasă, ea permiţându-i celui de la volan să adopte un stil foarte sportiv dacă doreşte. Dar sportivitatea adoptată de noul A-Klasse nu este agresivă, maşina nu te "muşcă". Poţi mări constant doza de sportivitate, iar A-ul îşi permite să o faci cât mai progresiv şi fără a te speria. Iar dacă acest semi-hot hatch care este A250 Sport se comportă atât de bine, aşteptăm cu mare interes versiunea AMG de anul viitor.
Apoi vine direcţia. Deşi este servo asistată electric, Mercedes a reuşit să înlăture aproape total acea senzaţie artificială pe care o au de cele mai multe ori sistemele electro-hidraulice. Este perfect echilibrată şi îi transmite celui de la volan informaţii precise despre poziţia roţilor directoare. Per total, noul A-Klasse se dovedeşte a fi o surpriză plăcută în ceea ce priveşte dinamica.
Vizibilitate
La capitolul vizibilitate, noul A-Klasse stă binişor. Poziţia la volan mai joasă faţă de generaţiile anterioare şi linia bordului destul de ridicată afectează puţin vizibilitatea, dar este doar o chestiune de obişnuinţă. Mercedes-Benz a pus cameră pentru mersul cu spatele şi senzori pentru unghiul mort la schimbarea de bandă. La anumite viraje de stânga, montantul faţă poate jena unghiul de vizibilitate, dar nu în mod exagerat.
Tehnologie
Din nou, Mercedes-Benz nu vrea să rămâna mai prejos. Şi pentru a atrage acei clienţi mai tineri, a investit enorm în zona de tehnologie a noului A-Klasse. De la interfaţa şi integrarea perfectă pentru iPhone ce va fi gata în curând (am putut experimenta doar un prototip, dar lucrurile arată extrem de bine, e nevoie doar de un kit de conectare şi o aplicaţie instalată pe iPhone), pâna la sistemele electonice de siguranţă gen PRESAFE, noul A-Klasse satisface orice gadget freak. Display-ul este suficient de mare şi integrează şi afişează informaţii de la toate sistemele maşinii: navigaţie, multimedia, computer de bord. Controlul se face cu ajutorul butonului rotativ COMMAND amplasat lângă cotiera centrală.
Revenind la integrarea iPhone-ului, Mercedes vrea ca cel de la volan să aibă acces la Facebook, Twitter şi chiar să-i poată da comenzi asistentului virtual Siri. Este impresionantă interfaţa grafică pe care Mercedes a creat-o pentru acest sistem. Integrarea iPhone va fi disponibilă ca opţiune de la finalul acestui an. Până atunci, avem sistemul multimedia COMMAND Online ce oferă acces la internet prin intermediul unui telefon cu pachet de date integrat în cotieră.
Design
Este probabil unul din atuurile noului model Mercedes. Fără îndoială este un automobil frumos. Pentru inspiraţie, designerii Mercedes au folosit conceptul A-Klasse, prezentat cu un an înainte de versiunea de producție a compactei. Au preluat de aici aproape aproape toate formele, rezultând un joc complex de umbre şi forme convexe şi concave. Partea frontală este expresivă şi puternică datorită formei V şi blocurilor optice cu un design specific. Partea din spate este dominată de eleronul integrat în hayon şi de spoilerul amplu. Poate singurul element care pare ieşit din acest tablou sunt evacuările ovale ale sistemului de eşapament. Poate unele rotunde ar fi fost mai bine integrate în peisaj.
Oricum, noul Mercedes-Benz A-Klasse este o vedetă. Arată incredibil de bine în realitate, iar Mercedes a pregătit şi un set de culori foarte frumoase, implicit un gri mat. Clasa A va fi un jucător foarte puternic în acest meci al compactelor premium, unul în care Audi și BMW au jucat până acum cam de unii singuri.
Ne-a placut
- Design irezistibil
- Dinamică excelentă
- Finisări impecabile
Nu ne-a placut
- Motor diesel zgomotos
- Anumite forme la interior
Date tehnice - Mercedes-Benz Clasa A (2012-2015) A200 CDI 1.8 136CP Man | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Daca tot vrei sa iei un hatchback scump si bun, Honda Civic este alegerea ideala. Ca spatiu, imagine de marca si fiabilitate, fiindca sunt sanse mari ca un Civic sa nu se strice in viata ta fata de o masina germana care desi sunt prea marite de fanii lor tampiti si fara prea multa cultura auto, tot niste cutii mediocre raman.
Si "da", e o prostie sa vorbesti de cultura auto cand vine vorba de Mercedes, nu? :))
Si revenind la Clasa A cred ca va face "zile fripte concurentei". Arata foarte bine si este cu siguranta masina pe care Mercedes se va baza pentru a reveni pe primul loc la vanzari. Motiv pentru care cred ca si dpdv calitativ va fi una din referintele segmentului. Se pare ca Mercedes a facut mari eforturi sa faca din Clasa A un concurent redutabil. Cat de bine le-a reusit, vom vedea. Insa premisele sunt promitatoare.
Si apropo de pret, un Mercedes e in specificul sau sa fie printre cele mai scumpe... asa ca nu va mai minunati de pret. Cine se uita la un Mercedes nu prea e interesat de pretul cu 2-3000 de euro cel putin mai mare ca la concurenta. Deci la faza cu pretul Antonny are dreptate.
Arata bine, dar parca tot W169 imi place mai mult ... deh, creu sa fii obiectiv in cazul asta :))
"Motor Renault 1.5 dci" - si ce vrei sa spui cu asta, stim cu totii ca acest motor echipeaza varianta "entry-level".
@Robi si Ionut - nu credeti ca exagerati un pic cu aceste afirmatii? Spun asta pentru ca vad pe strada mai multe W168 (primul A in caz ca nu cunoasteti aceste coduri) decat honda civic din aceleasi timpuri. Poate ca Honda nu vinde atat de multe si asta este motivul pentru care "nu se vad" dar sunt atat de multe A pe strada ca o honda pare "raritate" fata de ele ... cines tie, poate numai aia "putini" au stiut ei ceva de au luat honda si nu mercedes...
Auzi la el ... honda este "tanc" ... sa te intreb ce grosime are tabla de pe civic?
Pe de alta parte, ca tinuta de drum, confort, probabil si siguranta (nu uita ca Volvo si Mercedes in acest moment sunt considerate cee mai sigure marci de pe piata), finisaje, calitatea inteiorului etc. nu cred ca se poate compara Mercedes cu Honda. Honda mizeaza destul de mult pe sportivitate si chiar si cel mai ieftin Civic are suspensii mai dure... e bine asta, insa nu in orice situatie.
Deci eu cred ca problema se pune cam gresit, Civic si Clasa A pot si concurenti pana la un punct. Probabil cea mai buna comparatie se poate face cu versiunile mai puternice, gen Civic Type R. :)
Unckle, unul din motivele pentru care nu prea vezi Honda pe strada nu tine de masina, ci de faptul ca romanii isi doresc cel mai mult masini nemtesti.
Unchiu'... :) imi permit o sugestie pentru tine: nu mai folosi denumiri interne de genu' "W169" pt ca se asterne ceata peste cititori....
Recunosc personal ca si eu am avut probleme de adaptare din cauza ciudateniei cu care, Mercedes isi numeste modelele.... De ex: generatia anterioara a CLS-ului a fost botezata W219 iar cea actuala W218.... (logic in opinia mea ar fi ca denumirile sa fie crescator la fiecare model nou) ....
Designul frontal e cu siguranta reusit, dar stopurile nu mi se par grozave (cel putin in poze). Bineinteles ca arata mai bine cu pachetul AMG, decat in varianta standard, puteati aminti acest lucru!
Cat despre motorizari, mai degraba concureaza cu GVI, Audi, BMW si Volvo ofera motoare mai puternice...
http://www.automarket.ro/stiri/dacia-logan-in-topul-defectelor-la-inspectiile-tuv-din-germania-42162.html
Uite articolul, AM a avut grija sa aflam cum sta in realitate treaba cu fiabilitatea la nemti acasa. Articolul citeaza organismul de control din germania iar datele reflecta toate masinile respinse la verificare nu doar un sondaj al satisfactiei clientului, aia este altceva.
Daca iei cifrele din articolul ala si faci o medie pe ani o sa vezi ca o masina de 6-7ani are in jur de 18% sanse sa prezinte un defect care ar determina o respingere la inspectia TUV. In medie ~18% dintre masini au un astfel de defect - acum, ca ai honda sau mercedes conteaza mai putin ... sunt cateva procente diferenta in media marcilor dar de lovit necazul tot ai o sansa semnificativa la acea vechime.
Concluzia este ca toate masinile se strica, iar sansele sa dea necazul peste tine sunt similare. Problema apare cand un cap de bara de W169 costa 90ron iar unu de logan costa 70ron (preturi de pe net la piese aftermarket .. alea originale nu am de unde sa le iau). Diferentele sunt probabil mai mari la piese mai pretentioase. Cert este ca un mercedes te poate falimenta in timp ce un logan "merge si asa".
@Phlorin81 - era cam greu sa-i spuna noului CLS "w220" avand in vedere ca au dat denumirea aia modelului S dintre anii 98-2006. Intr-adevar este un pic aiurea modul in care dau numele modelelor ... puteau si ei sa ia seama de la BMW :)
E clar ca si Civic este o masina buna, fiabila si performanta, insa in niciun caz nu se compara cu Seria 1 (ori noul A-Klasses); pur si simplu sunt masini construite astfel incat sa fie incomparabile, din cauza diferentelor mari de pret.
La modelele premium se acorda o mai multa atentie la niste detalii care pot determina un client existent sa continue ori sa renunte la marca. Miza este mare si nu trebuie gandit strict din situatia personala: iti iei Civic si faci economie de 6000EUR!
Am mers si cu Civic (modelul anterior) si cu Seria 1 (modelul anterior)., dar si cu vechiul A-Klasse....
Civicu e o masina decenta, se misca bine, insa e prost antifonata, suspensiile sunt prea tari si nu prea smechere (adica pentru ca masina sa fie stabila, suspensiile trebuie sa fie tari); totusi per total e o masina ok...isi merita banii. Totusi, a o defini ca o masina sportiva, doar pentru ca are un look mai ciudat...not really!
Am mers si cu Seria 1 ... chiar daca parea austera in habitaclu, in momentul cand bagi cheia in contact...nimic nu te mai intereseaza...masina se comporta incredibil pe sosea, suspensiile sunt foarte destepte, pozitia la volan este excelenta, motorul dizel trage foarte bine, masina e super stabila, totul e facut astfel incat tu ca sofer sa te simti in al 9-lea cer: esti doar tu si masina...
Am mers si cu vechiul A-Klasse ... o masina foarte simpatica si capabila care m-a surprins intr-un mod placut; nu are aceeasi dinamica ca Seria 1, insa calitatea si confortul interiorului este la un nivel incredibil (echipare Avantgarde)... si va spun drept ca intre vechiul A-Klasse si Civic... clar as fi ales A-Klass (la un pret relativ apropiat).
Fara supare, Civic e masina buna, insa nu va imbatati cu apa rece, pentru ca nu este o masina premium. Civicul e comparabil cu Astra, Golf, Focus, Megane, Mazda 3...etc, insa nicidecum cu Seria 1/ A-Klasse.
UE (daca vorbim romaneste, sa o facem pana la capat) ti se pare a fi una din zonele mai "amarate", sau de unde aceasta asociere? Stai linistit ca nu au ajuns inca americanii tai scumpi sa produca o masina la calitatea vechiului A-klasse, asa ca nu le ridica in slavi PET-urile. Oricum, nu aveai de lucru la MPCV? :)) you crack me up...
Cu generatia asta noua insa lucrurile au sanse foarte mari sa se schimbe. Ca si BMW si Audi, Benz au nevoie sa intre la productia de volum. Plus motorizarile mici vor ajuta la scaderea mediei de noxe per total.
Oricum, e o masina superba si de departe e preferata mea in clasa asta.
Da nu mai merg vanzarile la Service-ul reprezentantei si deaia am intrat aici,ca cinestie poate vor veni cineva,poate cu Audi,ca sigur nu sunt eu singurul pagubit.
Nu, va avea tractiune integrala, 4Matic.
Apoi nei spui ca interiorul lui A class e peste civic? Inseamna ca tu nu ai urcat intr-un civic baietel si vorbesti doar din auzite. Cauta unul, chiar din generatia precedenta urca-te si abia apoi deschide gura. Daca mai poti.