Mercedes si Renault lucreaza la o platforma pentru modele mini
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Dupa colaborarea legata de BMW cu grupul PSA Peugeot-Citroen, un alt constructor german isi uneste fortele cu un producator francez. Mercedes si Renault trateaza inca de la mijlocul verii oportunitatile unei cooperari pentru un viitor produs destinat pietei de vehicule mini.
Proiectul demarat de ambele parti va da nastere in viitorul apropiat unei platforme modulare complet noi, destinata masinilor de clasa mica si mini, si unor game de motorizari diferite. Rezultatele vor constiui baza unei noi linii de modele urbane Renault si a noii generatii de modele Smart.
Pana in prezent se stie doar ca nemtii au reusit sa creeze o platforma cu propulsie spate, ce se va regasi pe viitorul Smart Fortwo, asteptat in 2013, si pe un potential urmas al lui Forfour, asteptat in 2014. Renault va beneficia de pe urma acestei platforme, urmand sa o foloseasca pentru a da nastere, in viitorul apropiat, unor versiuni de serie a conceptelor Twizy si Zoe. Momentan nu se stie daca si ceilalti parteneri Renault, Nissan, Samsung si Dacia, vor beneficia de pe urma platformei.
Mercedes va colabora cu Renault si pentru dezvoltarea unei noi game de motoare comune. Pentru inceput, nemtii vor pune la dispozitia partenerilor mai multe unitati benzina si diesel, conectate la o transmisie automata cu dublu ambreiaj si sapte rapoarte sau la una manuala cu sase trepte. Motorizarile vor beneficia si de sisteme start-stop si vor fi dezvoltate special pentru platforma cu propulsie posterioara.
Alaturi de aceasta noua gama francezii si germanii vor pune la punct un proiect de dezvoltare a unor motoare cu patru cilindri, diesel si benzina, gata sa ofere dintr-o capacitate de 1.8 litri, putere suficienta si un consum demn de invidiat. Acest tip de motor ar urma sa se gaseasca pe versiunile superioare ale unor modele actuale, cum sunt A-Klasse, B-Klasse, Twingo, Clio, Modus, Megane si Scenic.
Renault se pare ca va intinde o mana de jautor celor de la Mercedes in ceea ce priveste asamblarea viitorului Forfour, modelul urmand sa fie produs la fabrica in care francezii vor asambla propriul lor model urban cu patru usi.
La randul sau, Renault ar urma sa isi produca viitorul microcar in cadrul uzinei din Hambach, Franta, acolo unde va lua nastere si viitorul Fortwo.Nici o colaborare in ceea ce priveste dezvoltarea trenurilor de rulare electrice sau hibride nu va fi exclusa, Mercedes si Renault intentionand sa lanseze versiuni ecologice ale modelelor la care deja lucreaza impreuna. Este incert insa cine se va ocupa de acest proiect.
via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Comentarii (6)