Germanii de la Autobild au comparat Dacia Duster si Skoda Yeti
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Revista germana Autobild a realizat un prim comparativ intre Dacia Duster si Skoda Yeti, un duel indelung asteptat de fanii celor doua parti aflate in concurenta directa. Primul SUV Dacia versus primul SUV Skoda. Aceasta este premisa de la care pleaca jurnalistii germani intr-o lupta care nu implica doar fanii celor doua marci, ci si fanii Volkswagen versus fanii Renault si, in ultima instanta, fanii masinilor de origine germana versus cei ai masinilor de origine franceza.
Comparativul germanilor a fost realizat fara test-drive, Autobild avand interdictie - ca majoritatea publicatiilor europene, de altfel - la testarea SUV-ului Dacia pana la testele oficiale de presa, care vor avea loc peste cateva zile in Maroc. Faptul ca au avut insa fata in fata Duster si Yeti i-a facut pe nemti sa compare palpabil masinile.
Autobild nu scoate in fata un castigator al "duelului" dintre cele doua modele, abordand comparatia printr-o analiza succinta a elementelor importante pentru clienti atunci cand vine vorba de un SUV. Titlul este insa unul definitoriu pentru situatia din piata: "Il da Duster la o parte pe Yeti?".
Analiza nemtilor subliniaza faptul ca modelul romanesc este net castigator in fata lui Yeti la capitolul pret, un Duster 4x4 cu dotarile si motorizarea de top avand in pret egal cu versiunea 2x4 de baza a modelului ceh.
Yeti cointraataca insa la capitolele siguranta si finisaje, care sunt considerate de germani net superioare.O analiza interesanta apare la capitolul design, jurnalistii germani abordand fara menajamente comparatia dintre cele doua modele. "Prima impresie: Duster este inconjurat de un fragil farmec carpatin. Modelul Dacia arata in general bine, bosajele largi ale aripilor facandu-l sa arate fioros si plin de putere. In comparatie cu designul butucanos de la Skoda, cu suprafete verticale, Dacia are un efect jucaus. Dezavantaj: vizibilitatea nu este atat de buna: in partea frontala si in lateral-spate, SUV-ul are probleme la manvrele pe spatii reduse", noteaza nemtii.
In ceea ce priveste spatiul interior, germanii sustin ca Duster nu reuseste sa transforme in avantaj cei 10 centimetri in plus al lungimii exterioare, cele doua modele fiind relativ egale. La fel ca francezii de la L'Automobile Magazine, Autobild noteaza faptul ca Duster sufera la capitolul modularitate, bancheta spate rabatabila doar 1/1 fiind un dezavantaj pentru modelul romanesc in lupta cu Yeti.
Germanii continua cu o cuncluzie oarecum surprinzatoare in analiza materialelor interioare ale lui Duster: "Cat au invatat romanii ne arata insa habitaclul. Plasticul din interior nu pare sa fie unul ieftin. Materialele din plastic nu mai sunt scoase din ultima grupa valorica, prelucrarea acestora este buna iar pentru un pret mai ridicat se poate comanda chiar si o imitatie din lemn", spun germanii, gratuland Dacia la un capitol care pana la Duster era unul de atacat.
-
"Cine doreste un Dacia full option 4x4 cu climatizare, jante din aluminiu, vopsea metalizata, bare de amarare si tapiterie din piele nu plateste mai mult 18.000 de euro. Lista de preturi pentru Skoda Yeti incepe abia de la acest nivel. Acesta este inca un motiv bun pentru care Duster ar putea ridica, in viitor, mult praf in urma sa" - AUTOBILD
via | Autobild
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Muncitorii uzinelor Volkswagen din Germania vor protesta împotriva conducerii mărcii începând de astăzi. Producția la mai multe uzine germane va fi oprită din cauză că muncitorii sunt nemulțumiți de politica mărcii de reducere a costurilor. Aceasta include reducerea salariilor și chiar înghețarea acestora. (28.10)
-
Skoda marchează 30 de ani de la debutul modelului Felicia. Acesta este primul model al mărcii cehe care a fost dezvoltat în colaborare cu Volkswagen. (24.10)
-
Jeremy Clarkson, fostul prezentator Top Gear și The Grand Tour, a dezvăluit că a trebuit să fie operat de urgență la inimă. Prezentatorul s-a simțit rău după ce s-a întors dintr-o vacanță. (23.10)
Sau te-ai referit numai la europene ca dc da atunci ai perfeta dreptate...
iti arat Logan 1.6 cu peste 400.000 km in bord care merge bine-merci :) parerile tale sunt impartasite doar de samantarii de pe stadioane... cei cu adevarat bazati in domeniul auto stiu mai bine decat sa faca asemenea aprecieri...
Ontopic: Germanii de la Autobild nu au dreptate. Cei 10 cm in plus pt Duster se regasesc la nivelul porbagajului. Portbagajul e de 475 litri, deci cu 70 l mai mult fata de yeti.
Bravo Dacia in sfarsit ne putem uita de sus...sa stim unde cadem...in gropile din Romania bineinteles.:D
"Wie viel die Rumänen gelernt haben, zeigt das Cockpit. Das präsentiert sich nicht mehr als trostlose Billig-Plastiklandschaft."
"Cat au invatat romanii ne arata cockpit-ul. Acesta nu se mai prezinta ca un peisaj dezolant de plastic ieftin.'
Insa in ziua de azi nu prea mai exista masini proaste/masini bune. In anii '80-'90 te cam fereai de industria auto coreana(de ex.) si faceai tot posibilul sa te orientezi spre un constructor german.
Situatia s-a schimbat, fenomenul globalizarii a cam distrus miturile de fiabilitate ale unor anumiti constructori, i-a ridicat pe altii...piata s-a cam nivelat(ce-i poti reprosa unui Hyundai Santa Fe de ex. ? sau unui Kia? ), acum suntem in postura de a alerga dupa brandul care are o rezonanta mai buna, diferentiat de cele mai multe ori prin designul mai mult sau mai putin atragator sau de banii pompati in reclame si promovari media de tot genul. Suntem marionetele unor strategii de marketing. Totul in ziua de azi se bazeaza pe COST REDUCTION, este deviza fiecarui constructor(german/francez/italian/asiatic) asta inseamna ca in grupul AIAG exista un anumit nr de furnizori de OEM-uri care manufactureaza si livreaza catre toti constructorii (Daimler, BMW, VW, RSA, PSA, Ford etc) si care de fapt dicteaza piata, pe ei se bazeaza azi piata auto, pe furnizori. Si discutia de aici poate continua pe inca 3-4 pagini :)
Asadar, cum anii in care cumparai masini care sa te tina sute de mii de km au trecut si in ziua de azi automobilul este conceput sa-ti ofere satisfactie in perioada de garantie +max 1, 2 ani dupa, altfel cheltuielile devin deloc neglijabile, trebuie sa privim conceptul auto altfel fata de cum eram obisnuiti...
Suntem fani Skoda / Renault / Daimler /Ford / BMW din niste reminiscente ale trecutului, cu ce eram obisnuiti sa se construiasca odata, azi a fi fanul unui brand nu prea se mai justifica... chelite de table si plastice in mare parte cumparam cam acelasi lucru
Atunci, de ce nu ar fi Dacia Duster o masina foarte interesanta din toate puntele de vedere?
Apreciez foarte mult conceptul acestei masini si masina in sine!
Mult succes pe piata, doar si in cazul asta e vorba de marketing...si doar de marketing :)
Am citit parerea lui "Mihai " si ii dau dreptate ..in ziua de azi cumperi "brandul" si atat restul sunt identice ..nu in totalitate ..marci ca Hyundai sau Kia ..au devenit un hit pe pietele din Romania si Europa de EST ...si sunt masini foarte bune .
Astept sa vad si sa testez Dusterul pe viu ...
Vezi optiunile standard (dacia.ro) Pack Modularitate: bancheta spate rabatabila 1/3-2/3, scaun sofer reglabil pe inaltime, centuri de siguranta fata reglabile pe inaltime, volan reglabil pe inaltime.
asa ca...
Cross Over = autovehicul construit sa treaca peste terenuri neamenajate traficului auto. (denumire data de europeni
4*4 = autovehicul co toate rotile tractoare
In consecinta iti pot spune ca esti cam necitit (adica cam tont...). Eventual se poate face precizarea pana la ce nivel de terenuri accidentate/nisip/zapada/gheata poate merge un asemenea vehicul.
Astept cu interes testul de conducere din Africa (sa vedem cat de relevant este) dar, mai ales, untest de conducere promovat de ziaristii romani de la noi ) dar nu cu vaicareala de pusti onanist: "cam lenta" sau "consumul de benzina aratat de computerul masinii" etc.
Un test romanesc care sa lamureasca pe toata lumea, atat soferii mai lenti si comozi cat si soferii mai rapizi sau care se aventureaza pe drumuri de munte sau in delta.
In rest: SUCCES!
Cine este de meserie si a demontat macar o data un motor de BMW sau WW stie ca segmentul de radere de pe piston este fragmentat special ca sa lase dare fine de ulei in urma pistonului.
In felul asta dupa ce are loc explozia pistonul nu revine pe cilindrul uscat.
Sunt calcule atribuite tehnologiei respective.
Celelalte motoare care nu consuma au segmentul de radere perfect plan si nu lasa ulei in urma lui, insa aceste motoare nu sunt facute pentru sarcini extreme.
http://carscoop.blogspot.com/2010/04/marchionne-appears-to-like-idea-of.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Carscoop+%28CARSCOOP%29
- Misto masina , romaneasca nu?
- Da ma, romanii astia ar face orice numai sa nu-si repare drumurile!