Germanii de la Autobild au comparat Dacia Duster si Skoda Yeti

De Mircea Meșter
Publicat Sambata, 10.04.2010
Prima comparatie intre Skoda Yeti si Dacia Duster vine din Germania, acolo unde jurnalistii de la Autobild au avut cele doua modele fata in fata. Chiar daca nu le-au testat, comparatia e una interesanta.

Revista germana Autobild a realizat un prim comparativ intre Dacia Duster si Skoda Yeti, un duel indelung asteptat de fanii celor doua parti aflate in concurenta directa. Primul SUV Dacia versus primul SUV Skoda. Aceasta este premisa de la care pleaca jurnalistii germani intr-o lupta care nu implica doar fanii celor doua marci, ci si fanii Volkswagen versus fanii Renault si, in ultima instanta, fanii masinilor de origine germana versus cei ai masinilor de origine franceza.

Comparativul germanilor a fost realizat fara test-drive, Autobild avand interdictie - ca majoritatea publicatiilor europene, de altfel - la testarea SUV-ului Dacia pana la testele oficiale de presa, care vor avea loc peste cateva zile in Maroc. Faptul ca au avut insa fata in fata Duster si Yeti i-a facut pe nemti sa compare palpabil masinile.

Autobild nu scoate in fata un castigator al "duelului" dintre cele doua modele, abordand comparatia printr-o analiza succinta a elementelor importante pentru clienti atunci cand vine vorba de un SUV. Titlul este insa unul definitoriu pentru situatia din piata: "Il da Duster la o parte pe Yeti?".

Analiza nemtilor subliniaza faptul ca modelul romanesc este net castigator in fata lui Yeti la capitolul pret, un Duster 4x4 cu dotarile si motorizarea de top avand in pret egal cu versiunea 2x4 de baza a modelului ceh.

Yeti cointraataca insa la capitolele siguranta si finisaje, care sunt considerate de germani net superioare.

O analiza interesanta apare la capitolul design, jurnalistii germani abordand fara menajamente comparatia dintre cele doua modele. "Prima impresie: Duster este inconjurat de un fragil farmec carpatin. Modelul Dacia arata in general bine, bosajele largi ale aripilor facandu-l sa arate fioros si plin de putere. In comparatie cu designul butucanos de la Skoda, cu suprafete verticale, Dacia are un efect jucaus. Dezavantaj: vizibilitatea nu este atat de buna: in partea frontala si in lateral-spate, SUV-ul are probleme la manvrele pe spatii reduse", noteaza nemtii.

In ceea ce priveste spatiul interior, germanii sustin ca Duster nu reuseste sa transforme in avantaj cei 10 centimetri in plus al lungimii exterioare, cele doua modele fiind relativ egale. La fel ca francezii de la L'Automobile Magazine, Autobild noteaza faptul ca Duster sufera la capitolul modularitate, bancheta spate rabatabila doar 1/1 fiind un dezavantaj pentru modelul romanesc in lupta cu Yeti.

Germanii continua cu o cuncluzie oarecum surprinzatoare in analiza materialelor interioare ale lui Duster: "Cat au invatat romanii ne arata insa habitaclul.

Plasticul din interior nu pare sa fie unul ieftin. Materialele din plastic nu mai sunt scoase din ultima grupa valorica, prelucrarea acestora este buna iar pentru un pret mai ridicat se poate comanda chiar si o imitatie din lemn", spun germanii, gratuland Dacia la un capitol care pana la Duster era unul de atacat.

  • "Cine doreste un Dacia full option 4x4 cu climatizare, jante din aluminiu, vopsea metalizata, bare de amarare si tapiterie din piele nu plateste mai mult 18.000 de euro. Lista de preturi pentru Skoda Yeti incepe abia de la acest nivel. Acesta este inca un motiv bun pentru care Duster ar putea ridica, in viitor, mult praf in urma sa" - AUTOBILD

via | Autobild

Comentarii (30)

  • tre recunoscut ca skoda se bazeaza mult pe traditia si renumele vw care...justifica putin pretul piperat....eticheta.dar cum in prezent tdi-urile papa ulei mai ceva ca motorina ...sincer as cumpara totusi duster ...stiu reno diesel cam are probleme cu injectorele...dar aici bate duster la pret...adevaru-i ca nimeni nu mai face motoare care sa tina 400mi km.
    20 38
  • Ivanoff
    Pt Ian
    Dc esti curios,se mai fac inca motoare ce depasesc lejer 500.000 km si aici iti dau exemplu Toyota.
    Sau te-ai referit numai la europene ca dc da atunci ai perfeta dreptate...
    10 32
  • @ian
    iti arat Logan 1.6 cu peste 400.000 km in bord care merge bine-merci :) parerile tale sunt impartasite doar de samantarii de pe stadioane... cei cu adevarat bazati in domeniul auto stiu mai bine decat sa faca asemenea aprecieri...

    Ontopic: Germanii de la Autobild nu au dreptate. Cei 10 cm in plus pt Duster se regasesc la nivelul porbagajului. Portbagajul e de 475 litri, deci cu 70 l mai mult fata de yeti.
    32 2
  • Cartita
    Este praf in ochi Dacia Duster! Masina ciobanului roman care isi schimba recent ARO.
    9 67
  • Duster
    Dacia Duster?.....o masina mai buna decat au sperat cei care au construit-o!
    Bravo Dacia in sfarsit ne putem uita de sus...sa stim unde cadem...in gropile din Romania bineinteles.:D
    34 4
  • Catalin
    Duster
    Dupa ce am vazut titlul vostru am cautat repede articolul Autobild, nu cred ca sunt singurul care face asta. Si asa cum am vazut si eu, si cred ca si altii, traducerea voastra lasa de dorit pe ici pe colo, dar in parti esentiale. Redactorul nu spune deloc ca plasticul din interior pare ieftin ci dimpotriva.

    "Wie viel die Rumänen gelernt haben, zeigt das Cockpit. Das präsentiert sich nicht mehr als trostlose Billig-Plastiklandschaft."

    "Cat au invatat romanii ne arata cockpit-ul. Acesta nu se mai prezinta ca un peisaj dezolant de plastic ieftin.'
    25 2
  • Diesel is diesel, it will suck even in 100 years
    16 20
  • ciobani romani
    ciobanii romani au touareg ...
    40 9
  • andr3i
    hai sa zicem k ciobanii romanii au bmw-urii...:)):)).
    33 7
  • andr3i
    era vorba de "ciobanii" de la orase (ii stiti si voi)....nu de cei care asta le e meseria.
    19 3
  • Globalizare...auto = marketing
    Am rezervele mele legat de Renault datorita in primul rand conceptului lor de marketing: vindem o masina la pret de referinta ulterior recuperam banii din service. Nu este evidenta politica asta? Vezi costuri piese/service Renault vs. grupurile GM / VW.
    Insa in ziua de azi nu prea mai exista masini proaste/masini bune. In anii '80-'90 te cam fereai de industria auto coreana(de ex.) si faceai tot posibilul sa te orientezi spre un constructor german.
    Situatia s-a schimbat, fenomenul globalizarii a cam distrus miturile de fiabilitate ale unor anumiti constructori, i-a ridicat pe altii...piata s-a cam nivelat(ce-i poti reprosa unui Hyundai Santa Fe de ex. ? sau unui Kia? ), acum suntem in postura de a alerga dupa brandul care are o rezonanta mai buna, diferentiat de cele mai multe ori prin designul mai mult sau mai putin atragator sau de banii pompati in reclame si promovari media de tot genul. Suntem marionetele unor strategii de marketing. Totul in ziua de azi se bazeaza pe COST REDUCTION, este deviza fiecarui constructor(german/francez/italian/asiatic) asta inseamna ca in grupul AIAG exista un anumit nr de furnizori de OEM-uri care manufactureaza si livreaza catre toti constructorii (Daimler, BMW, VW, RSA, PSA, Ford etc) si care de fapt dicteaza piata, pe ei se bazeaza azi piata auto, pe furnizori. Si discutia de aici poate continua pe inca 3-4 pagini :)
    Asadar, cum anii in care cumparai masini care sa te tina sute de mii de km au trecut si in ziua de azi automobilul este conceput sa-ti ofere satisfactie in perioada de garantie +max 1, 2 ani dupa, altfel cheltuielile devin deloc neglijabile, trebuie sa privim conceptul auto altfel fata de cum eram obisnuiti...
    Suntem fani Skoda / Renault / Daimler /Ford / BMW din niste reminiscente ale trecutului, cu ce eram obisnuiti sa se construiasca odata, azi a fi fanul unui brand nu prea se mai justifica... chelite de table si plastice in mare parte cumparam cam acelasi lucru
    Atunci, de ce nu ar fi Dacia Duster o masina foarte interesanta din toate puntele de vedere?
    Apreciez foarte mult conceptul acestei masini si masina in sine!
    Mult succes pe piata, doar si in cazul asta e vorba de marketing...si doar de marketing :)
    40 3
  • @cs
    ian se referea la motorul diesel (la care injectoarele cedeaza) de pe logan, nu la 1.6 care e benzina ;)
    2 17
  • Opinie
    Ambele masini sunt cross-over-e si nu stiu de ce se sustine in continuare ca sunt SUV-uri. Am vazut Duster-ul de aproape si pot spune ca e pe tiparul Logan. Cum Logan e un succes nu vad de ce n-ar fi si Duster. Poate Duster va avea un succes si mai mare fiindca n-are multi concurenti. Mult succes Duster!
    19 1
  • Opinie
    Am citit parerile postate ..vad un optimism in crestere pentru Dacia si in special pentru Duster ..care pare o masina foarte reusita (calitate/pret /sosele romania ) .
    Am citit parerea lui "Mihai " si ii dau dreptate ..in ziua de azi cumperi "brandul" si atat restul sunt identice ..nu in totalitate ..marci ca Hyundai sau Kia ..au devenit un hit pe pietele din Romania si Europa de EST ...si sunt masini foarte bune .
    Astept sa vad si sa testez Dusterul pe viu ...
    13 1
  • bancheta - fals
    nu au dreptate la comentariul = Autobild noteaza faptul ca Duster sufera la capitolul modularitate, bancheta spate rabatabila doar 1/1 fiind un dezavantaj pentru modelul romanesc in lupta cu Yeti.
    Vezi optiunile standard (dacia.ro) Pack Modularitate: bancheta spate rabatabila 1/3-2/3, scaun sofer reglabil pe inaltime, centuri de siguranta fata reglabile pe inaltime, volan reglabil pe inaltime.

    asa ca...
    21 0
  • Duster e mai capabil in off-road si mai frumos decat Yeti :)
    29 4
  • duster
    bai tzarane care mergi u numai cu dacia logan diesel-ul de la wv nu consuma ulei cat motorina decat alea omorate de mana a 14-a eu am 3 masini din grupul vag si nici una nu consuma mai mult de 100-200 g la 15 000km . duster-ul este ok!
    13 6
  • injectoare
    am 199 000 la dci si nu am avut nici o problema cu injectoarele ...
    13 2
  • COCALARU SEF
    Pt: Bethurbazal si altii...
    SUV = Spurt Utility Vehicle (abrevierea data de americani pentru Cross Over)
    Cross Over = autovehicul construit sa treaca peste terenuri neamenajate traficului auto. (denumire data de europeni
    4*4 = autovehicul co toate rotile tractoare
    In consecinta iti pot spune ca esti cam necitit (adica cam tont...). Eventual se poate face precizarea pana la ce nivel de terenuri accidentate/nisip/zapada/gheata poate merge un asemenea vehicul.
    Astept cu interes testul de conducere din Africa (sa vedem cat de relevant este) dar, mai ales, untest de conducere promovat de ziaristii romani de la noi ) dar nu cu vaicareala de pusti onanist: "cam lenta" sau "consumul de benzina aratat de computerul masinii" etc.
    Un test romanesc care sa lamureasca pe toata lumea, atat soferii mai lenti si comozi cat si soferii mai rapizi sau care se aventureaza pe drumuri de munte sau in delta.
    In rest: SUCCES!
    9 1
  • Aladin
    Motoare
    Motoarele nemtesti consuma ulei pentru ca asa sunt construite, sa consume ulei.
    Cine este de meserie si a demontat macar o data un motor de BMW sau WW stie ca segmentul de radere de pe piston este fragmentat special ca sa lase dare fine de ulei in urma pistonului.
    In felul asta dupa ce are loc explozia pistonul nu revine pe cilindrul uscat.
    Sunt calcule atribuite tehnologiei respective.
    Celelalte motoare care nu consuma au segmentul de radere perfect plan si nu lasa ulei in urma lui, insa aceste motoare nu sunt facute pentru sarcini extreme.
    11 1
  • ha ha ha
    ha ha ha
    Aladin, ai dreptate, pina aici este corect.Se vede ca stii, nu ca ceilalti care aud si ei pe la scara blocului, ca vai ce naspa e ca masinile diesel papa ulei.Dar daca si-ar pune intrebarea si de ce oare papa ulei, sau daca ar intreba pe cineva care stie mecanica, poate atunci n-ar mai scrie aiurea p'aici.Din pacate, asa-i la noi:daca trage unul o be...na la parter, la etajul 4 se aude ca a sarit in aer combinatul chimic....
    9 1
  • Duster = aspirator de praf
    Nimeni nu se leaga de numele SUV-ului romanesc: DUSTER. De ce s-a ales acest nume, care in lb. engleza inseamna "aspirator de praf"? Un nume mai neinspirat nici ca se putea...
    1 5
  • @Mihai - stiai ceva de asta?
    Marchionne Appears to Like the Idea of a Three-Way Alliance Between Fiat, Chrysler and PSA Citroen-Peugeot

    http://carscoop.blogspot.com/2010/04/marchionne-appears-to-like-idea-of.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Carscoop+%28CARSCOOP%29
    1 4
  • @ Cocalaru sef
    Stimabile, mai bine ai pune mana pe carte si te-ai uita la definitiile cross-over-elor. Ai vedea ca am dreptate. Dar voi, cocalarii, va dati cu parerea dupa ce auziti de la altii. Nu mai ”rumegati” ce auziti.
    1 1
  • ...
    nu vreau sa tin cu dacia. dar dusterul pare mult mai serios decat yeti. si bag mana in foc ca este o masinuta fiabila. si nici interiorul nu arata prea urat. sa speram ca se va vinde bine. precum loganul.
    5 0
  • Dorian
    ....
    incercati bmw-ul de 3L sigur trece de 600.000km
    1 1
  • Banc
    Cica doi germani se uitau la Duster intr-o vitrina de showroom.
    - Misto masina , romaneasca nu?
    - Da ma, romanii astia ar face orice numai sa nu-si repare drumurile!
    1 0
  • ha ha ha
    ha ha ha
    ...mai exact:ai dracu rominii astia ar face orice numai sa nu-si repare drumurile...pai daca drumurile "e" Duster, ce sa mai repare?...bre...
    1 0
  • Motoare durabile
    Apropo de faptul ca nu se mai construiesc motoare care sa depaseasca cateva sute de mii. Ce spuneti de Skoda Octavia cu 1000.000 de km, culmea si un motor diesel!
    0 2
  • aro
    DUSTERUL CU YETI!!!! AM GRESIT BINA CA NU COMPARA LOGANUL CU A8,SERIA 7!!!!!!!!!!!
    0 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru