FOTO EXCLUSIV* : BMW testeaza un nou prototip alimentat cu hidrogen
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
In aceasta dimineata va anuntam ca BMW a creat prototipul unui Seria 1 cu tractiune fata care era alimentat atat cu benzina, cat si cu hidrogen. Modelul era folosit pe post de carcasa pentru a testa noul tren de propulsie al constructorului din Munchen, care promite o alternativa pentru hibridele conventionale si vehiculele cu hidrogen prezentate pana acum. Astfel, rotile din spate sunt angrenate de un motor electric alimentat de la pile de combustibil cu hidrogen, in timp ce rotile din fata sunt angrenate de un motor cu ardere interna. Ansamblul format creeaza un hibrid care poate functiona fie pe benzina, fie pe hidrogen, in functie de resursele disponibile si necesitati.
Fotografii de la Carpix ne-au furnizat imagini in premiera cu acest model in timp ce era alimentat cu hidrogen. Desi caroseria nu prezinta nicio diferenta fata de un Seria 1 hatchback conventional, modelul era alimentat de la o butelie de inalta presiune cu hidrogen. Mai mult decat atat, pe geamurile din spate era vizibila inscriptia "Hybrid Test Vehicle", prezenta si pe un alt BMW Seria 1 folosit in teste, surprins in urma cu ceva vreme.
Inscriptia respectiva denota faptul ca modelul folosea doua tipuri de combustibil si era propulsat si de motoare electrice.Platforma testata de inginerii BMW urmeaza sa fie folosita atat pe viitoarea generatie Mini, cat si pe primul model cu tractiune fata din istoria marcii germane. Sistemul de propulsie testat pe exemplarul din imagini incape fara probleme si pe un Mini Clubman, ceea ce inseamna ca lungimea minima a unui model care va fi alimentat atat cu hidrogen, cat si cu benzina va fi de patru metri. Spre deosebire de modele BMW ActiveHydrogen, hibridul testat de inginerii germani nu utilizeaza hidrogen in motorul cu ardere interna, ci foloseste pile de combustibil care alimenteaza un motor electric.
UPDATE: Oficialii BMW Romania ne-au informat ca exemplarul din aceste imagini avea o platforma cu tractiune spate deoarece inginerii BMW nu au mai avut loc de condensatorii amplasati sub podea pentru a amplasa un diferential si un cardan, ca sa nu mai vorbim de planetare. Desi la prima vedere modelul de test era folosit pentru a monitoriza comportamentul unui BMW pe hidrogen cu tractiune fata, scopul real al modelului era de a testa un sistem de propulsie nou, iar Seria 1 este modelul cu cele mai potrivite caracteristici pentru a efectua acest test.
*Fotografiile atasate acestui articol sunt publicate de Automarket in exclusivitate in Romania printr-un contract semnat cu o companie specializata din Suedia. Reproducerea acestor imagini pe teritoriul Romaniei fara acordul Automarket.ro este strict interzisa.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele BMW in Romania
-
BMW i3 facelift Preţ: 38.199 - 42.780 €
-
BMW i3S Preţ: 41.769 - 46.410 €
-
BMW i8 facelift Preţ: 142.502 €
-
BMW i8 Roadster Preţ: 158.032 €
-
BMW M4 CS Preţ: 124.950 €
-
BMW Seria 1 (3 usi) facelift (2015-2017) Preţ: 23.880 - 48.195 €
-
BMW Seria 1 (5 usi) facelift Preţ: n/a - 49.028 €
-
BMW Seria 2 Active Tourer facelift Preţ: 26.537 - 38.234 €
-
BMW Seria 2 Cabriolet facelift Preţ: 35.522 - 57.775 €
-
BMW Seria 2 Coupe facelift Preţ: 30.643 - 70.042 €
-
BMW Seria 2 Gran Tourer facelift Preţ: 27.846 - 39.781 €
-
BMW Seria 3 facelift Preţ: n/a - 85.750 €
-
BMW Seria 3 Gran Turismo facelift Preţ: 39.865 - 60.065 €
-
BMW Seria 3 Touring facelift Preţ: 33.180 - 58.025 €
-
BMW Seria 4 Cabriolet facelift Preţ: 45.339 - 93.069 €
-
BMW Seria 4 Coupe facelift Preţ: 39.330 - 123.998 €
-
BMW Seria 4 Gran Coupe facelift Preţ: 39.032 - 58.072 €
-
BMW Seria 5 Preţ: n/a - 120.012 €
-
BMW Seria 5 Touring Preţ: 51.825 - 64.498 €
-
BMW Seria 6 GT Preţ: 63.250 - 71.698 €
-
BMW Seria 7 Preţ: 92.404 - 178.976 €
-
BMW Seria 8 Preţ: 102.400 - 127.985 €
-
BMW X1 Preţ: 31.860 - 45.180 €
-
BMW X2 Preţ: 39.270 - 43.649 €
-
BMW X3 Preţ: 42.602 - 67.057 €
-
BMW X4 Preţ: 48.850 - 69.734 €
-
BMW X5 Preţ: 68.842 - 92.582 €
-
BMW X6 Preţ: 72.947 - 124.772 €
Ultimele stiri din Fotospion
-
Au apărut pe internet primele imagini spion cu noua Dacia Jogger facelift. Monovolumul compact al mărcii de la Mioveni ar putea fi lansat în formă actualizată anul viitor. (12.11)
-
Au apărut primele imagini spion cu viitoarea generație Renault Clio. Noul model va fi lansat oficial în 2026. (08.11)
-
Au apărut mai multe fotografii spion cu viitoarea Kia EV4. Noul model va fi un hatchback electric de dimensiuni compacte, iar lansarea ar urma să aibă loc anul viitor în Europa. (27.09)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
S-a folosit platforma de la Seria 1 nu pentru ca acesta va echipa noul Seria 1 sau o masina de dimensiuni asemanatoare, ci doar pentru ca ofera dimensiunile si conditiile necesare pentru un astfel de test.
Antrenarea puntii fata de catre un motor clasic pe combustie vine exclusiv din ratiuni de spatiu - nu s-a mai putut transmite cuplul catre punte spate pentru ca locul era ocupat de condensatori, iar pe punte sapte era montat motorul electric.
Ca sa fie o solutie complet functionala masina ar trebui sa mai rezolve o problema care, in acest moment e foarte dificila - stocarea hidrogenului. Aici sunt mai multe chestiuni foarte interesante, dar va pot spune sigur (am vazut masina) automobilul nu este echipat cu un rezervor foarte avansat de hidrogen, este construit, repet, doar pentru a testa un sitem de propulsie.
Nu, acesta nu este noul model BMW cu tractiune fata de care toata lumea vorbeste.
Alex, BMW