ESP, ESC, VDC, DSC - denumiri diferite, acelaşi sistem de control al stabilităţii
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Foarte mulţi dintre cei care vor să-şi cumpere o maşină se lovesc de multe ori de problema denumirilor diferite pe care producătorii le dau unor sisteme care, în mare, au acelaşi rol şi fac aceleaşi lucruri. Iar cel mai bun exemplu în acest sens este sistemul de control electronic al stabilităţii, cunoscut în România în special sub acronimul ESP.
CE ESTE ESP-ul?
Sistemul de control electronic al stabilităţii, inventat de Bosch şi montat pe modele de serie în primă fază de Mercedes şi de BMW în 1987, are rolul de a detecta şi de a micşora efectul derapajului uneia sau al mai multor roţi. Atunci cand senzorii sistemului detectează faptul că maşina se îndreaptă în altă direcţie decât cea imprimată de şofer prin volan, sistemul aplică franele individual pentru fiecare roată pentru a repune maşina pe traiectoria dorită de conducătorul auto.
Conform studiilor de specialitate din domeniul siguranţei auto, sistemul de control al stabilităţii este cel mai eficient element prezent pe o maşină care împiedică apariţia accidentelor. Statisticile arată că ESP-ul reduce riscul accidentelor cu 25 până la 35%.
OBLIGATORIU DIN 2011
Acum un an, Uniunea Europeană a decis ca, incepând cu noiembrie 2011, toate maşinile care se vând pe pieţele din această zonă să fie dotate standard cu ESP. O decizie foarte interesantă, care a fost adoptată cu amendamentul că unii producători vor avea nevoie de o perioadă de tranziţie pentru a putea pune în aplicare această regulă. În condiţiile în care toată lumea conştientizează importanţa acestui sistem, care este motivul pentru care producătorii preferă să îşi denumească diferit sistemul, inducând în eroare publicul?
DENUMIRI DIFERITE = MARKETING
Cel mai clar dintre răspunsuri este legat de marketing. Chiar dacă unii producători, cum este Honda, şi-au exprimat în nenumărate rânduri dorinţa ca denumirile să fie unificate, diferitele nume au în spate decizii care se bazează pe faptul că, până la urmă, fiecare sistem cu nume diferit are caracteristici proprii. Pe scurt, nu toate sistemele de tip ESP sunt egale.
Un reprezentant al celor de la Subaru susţine, în plus, că avantajul de a avea o denumire proprie pentru sistemul mărcii japoneze (VDC - Vehicle Dynamic Control) este creat mai ales de clienţi. În cazul Subaru, aceştia tind să analizeze mult mai în profunzime sistemele oferite, aceştia având o educaţie tehnică ceva mai ridicată.
"Foarte multe branduri au investit foarte mult timp intelectual în crearea unor puncte clare de diferenţă între diversele sisteme de control al tracţiunii", apără david Rowley, purtatorul de cuvânt al Subaru Australia, cauza denumirii diferite.Cum denumeşte fiecare marcă propriul sistem de control electronic al stabilităţii
- Electronic Stability Program (ESP) - Ford, Dacia, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz, Renault, Chrysler, Citroen, Dodge, Skoda, Peugeot, Suzuki, Fiat, Jeep, Opel, Saab
- Electronic Stability Control (ESC) - Chevrolet
- Dynamic Stability Control (DSC) - BMW, Mazda, Land Rover, Aston Martin, Jaguar
- Vehicle Dynamic Integrated Management (VDIM) - Toyota, Lexus
- Vehicle Stability Control (VSC) - Lexus
- Vehicle Dynamic Control (VDC) - Nissan, Subaru, Alfa Romeo, Infiniti
- Dynamic Stability and Traction Control (DSTC) - Volvo
- Electronic Stabilisation Program (ESP) - Audi, Volkswagen
- Active Stability Control (ASC) - Mitsubishi
- Vehicle Stability Assist (VSA)- Honda
- Automatic Stability Control (ASC) - Mini
- Maserati Stability Program (MSP) - Maserati
- Porsche Stability Management (PSM) - Porsche
- Controllo Stabilita (CST) - Ferrari
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
-
Nissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. (20.09)
-
BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. (05.09)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
"fiecare sistem cu nume diferit are caracteristici proprii. Pe scurt, nu toate sistemele de tip ESP sunt egale"
De acum, dacă vei comenta fără să citeşti textul, voi considera că faci spam.
fiecare poate spune: ba sistemul meu e mai bun, dar unde ar adevarul?
Nu vad de unde supararea...tu ce ai intelege din subiectul ales?...
E anormal sa vi cu niste lamuriri/completari dc este cazul?