OFICIAL: ESP-ul va fi obligatoriu incepand cu 2011!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Parlamentul European a aprobat saptamana trecuta propunerea prin care toate modelele vandute in Uniunea Europeana vor fi nevoite sa dispuna in dotarea standard de sistemul de control electronic al stabilitatii, cunoscut mai ales sub acronimele ESP sau ESC.
Decizia europeana vine dupa luni intregi de propuneri de legislatie in care constructorii au avut pana la urma ultimul cuvant. Desi unii isi doreau ca sistemul sa fie obligatoriu inca din 2010, alti producatori europeni au cerut ca termenul-limita pentru integrarea pachetului in dotarea standard a tuturor modelelor sa fie prelungit pana in 2012. La final, s-a ajuns la un consens: noile norme vor intra in vigoare in luna noiembrie 2011, cu amendamentul ca vor exista cateva perioada de tranzitie pentru a permite constructorilor sa se adapteze la noile norme.
ESP-ul nu este insa singurul sistem obligatoriu peste doi ani. Impreuna cu acesta, pachetele ABS si cel de reglare a presiunii din pneuri vor face si ele partea din dotarile de serie ale modelelor aflate in vanzare pe teritoriul UE.
Nu in ultimul rand, emisiile de CO2 au fost si ele atacate de noua decizie, care prevede ca media emisiilor modelelor unui producator sau ale unui grup auto sa nu depaseasca 120 de grame CO2/km.via | Reuters (inreg)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
-
Nissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. (20.09)
-
BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. (05.09)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
cat sa ne ajunga pe mult timp, avand in vedere perioada de tranzitie, si pana vor disparea cele fara esp, vom circula deja in masini bazate pe propulsie electrica si cu esp :-)))
1. Cantitatea de CO2 emis este cea mai mare aberatie auzita vreodata cand vine vorba de "poluare". CO2 este un element esential pe planeta noastra care ajuta la pastrearea climatului cald si hraneste vegetatia care la randul ei produce oxigen pt noi.
2. Sa inteleg ca ferrari, lamborghini, porsche etc trebuie sa faca 10 modele de tico ca sa compenseze 2 modele adevarate? Ce regula cretina mai e si asta?
in rest, masura cu media emisiilor mi se pare prost gandita, pt ca nu stiu cum se poate face o medie la un producator, pentru ca nu stie dinainte cate va vinde din fiecare model in parte
Daca reusesti sa il dublezi o sa ajungi aproape destept.