Esential
500 | de comenzi pe zi a primit Dacia pentru Duster in Franta. |
260 | de exemplare Duster se produc in fiecare zi la uzina de la Mioveni. |
500 | de comenzi pe zi a primit Dacia pentru Duster in Franta. |
260 | de exemplare Duster se produc in fiecare zi la uzina de la Mioveni. |
Dacia Duster reuseste sa prinda nu doar in Romania, acolo unde weekend-ul Porti Deschise a adus multimi de clienti in showroom-urile din intreaga tara, ci si in Europa. Iar cea mai importanta piata externa pentru Dacia nu poate sa ramane insensibila la cel mai nou sosit in gama Dacia.
Conform datelor oferite de Renault, dealerii Dacia din Franta au adunat in fiecare zi din luna aprilie cate 500 de comenzi pentru Duster, totalul clientilor care au depus deja actele pentru un Duster ajungand la 10.000.
La capitolul vanzari in luna aprilie in Franta, Dacia a reusit sa se claseze pe locul al saptelea, cu 7502 unitati vandute. Dupa ce luna martie a fost una excelenta pentru marca de la Mioveni, Dacia clasandu-se atunci pe pozitia a patra (imediat dupa marcile franceze Renault, Peugeot si Citroen) si adunand o cota de piata de 6.8%, luna aprilie domoleste avantul brandului romanesc, care reuseste totusi sa adune o cota de piata de 3.9%.
Totusi, Dacia se mentine pe pozitia a sasea in ceea ce priveste vanzarile in primele patru luni ale anului, cota de piata atinsa de marca romaneasca in perioada ianuarie-aprilie fiind una excelenta: 5.0%.
MARCA | APRILIE 2010 |
Cota de piata |
IAN-APR 2010 |
Cota de piata (ian-apr 10) |
1. | RENAULT43.675 | 22.9% | 180.133 | 22.9% |
2. PEUGEOT | 35.492 | 18.6% | 143.389 | 18.2% |
3. CITROEN | 27.799 | 14.6% | 116.559 | 14.8% |
4. VOLKSWAGEN |
12.488 | 6.5% | 48.161 | 6.1% |
5. FORD | 9.481 | 5.0% | 44.235 | 5.6% |
6. OPEL | 7.562 | 4.0% | 29.136 | 3.7% |
7. DACIA | 7.502 | 3.9% | 38.916 | 5.0% |
8. FIAT | 6.351 | 3.3% | 36.830 | 3.4% |
9. TOYOTA/LEXUS |
5.041 | 2.6% | 23.768 | 3.0% |
10. AUDI | 4.586 | 2.4% | 16.747 | 2.1% |
via | CCFA
Faptul ca exista si romani implicati in dezvoltarea masinilor Dacia (si Renault in general) este o alta poveste. Inginerii romani sunt , cred eu, cel putin la fel de pregatiti ca francezii sau nemtii - le lipsesc banii alocati cercetarii . . . sau , cel putin, le lipseau pana sa vina Renault. Roamnia ar fi putut avea o alta "dacia" la sfarsitul celor 40 de ani de glorie daca inginerii ar fi fost lasati sa lucreze.
Pe langa faptul ca masina se fabrica in ROMANIA, o buna parte din proiectul Duster a fost realizat TOT IN ROMANIA.
Automobile Dacia are dezvoltata o filiera completa in domeniul industriei auto, de la design si inginerie, pana la productie, comercializare si servicii post-vanzare. In curand centrul de inginerie RTR va putea lucra la componentele masinii in proportie de 100%.
Esti penibil !
Ca sa iti dai seama ca dacia este totusi o masina romaneasca asa cum estea ea iti spun ca eu locuiesc de 3 ani in vest si toata lumea care aude de dacia sau are dacia prununta una dintre frazele de mai jos:
"A good romanian car"
"Good and cheap Romanian Auto"
" A car made in romania"
"It is made by romanians"
Cele trei fraze sunt de ajuns pentru a sustine ca Dacia este cunoscuta ca o masina romaneasca.
Insa romanii nostri rumegatori de seminte pe capota bemveului care are barile lipite cu scoci si oua kinder la antena, au auzit ei de la niste "tavaresi" ca nue bune....tot bemveu, sapca, pantaloni de trening si geaca de piele il fac pe om
Si apropo, "ezista" nu exista in DEX-ul roman
In rest sa auzim de bine
ba tine minte tu de la mine: Dacia a fost si va fi o marca romaneasca! indiferent de structura actionariatului !!
Dacia e pe profit serios de ani buni. Banii pentru investitii NU SUNT o problema, mai ales cu un grup puternic in spate- Alianta Renault-Nissan (locul 3 mondial)
unckle -experul lu' peste ! esti de rasul curcilor
Pacat ca Romania nu a fost in stare sa finanteze si sa organizeze un sistem de productie care sa foloseasca mintile inginerilor romani si sa produca profit pentru Romania si pentru romani. In conditiile acestea este bine ca are totusi cine sa ne echilibreze balanta de plati externe si aici trebuie sa recunoastem meritul lui Renault de a folosi mai bine potentialul tarii decat noi romanii am fost in stare sa o facem.
Traian Basescu este cel mai tare din parcare la ora aceasta, nu de alta, dar e singurul roman care si-a tras un SUPER Duster. Si ca sa fie mai cu mot (pardon, nu mai are mot de mult), a cerut-o rosie. Constructorii nu s-au lasat mai prejos si rosie i-au livrat-o, dar pe banii sotiei. Pe langa aceasta culoare aleasa de Basescu special pentru a-l tachina pe nea Nelu, cei de la Dacia au echipat masina cu cele mai noi sisteme de protectie si siguranta auto din lume.
Dintre acestea enumeram:
SPP (Safe Personal Protection) - sistem ce functioneaza pe baza de protectie generala pentru presedinte si familia acestuia.
Un singur buton blindeaza 4×4-ul ca pe un tanc.
ANI (Alcohol Neutralizator Injection) - daca masina simte ca soferul a consumat bauturi alcoolice, din bord iese o seringa cu un neutralizator al alcoolului din organism cu care conducatorul auto este injectat.
DNA (Direct Nervous Action) - este un buton in bordul masinii care, odata apasat, permite trecerea autovehiculului din starea de croaziera in starea de urmarire viteza.
PDL (Popular Drive Life) - sistem ce permite decapotarea SUV-ului, astfel incit presedintele sa poata face cu mina poporului dupa modelul Papamobilului, stind in picioare.
CNSAS (Controlled Navigation and Security Advanced System) - un sistem de navigare si securitate extrem de complex, ce permite o deplasare din punctul A in punctul B prin inlaturarea oricarui obstacol din drum, si trecerea tuturor semafoarelor pe verde.
FMI (Full Motion Injection) - sistem ce elibereaza in rezervorul dusterului prezidential o serie de aditivi speciali care solicita motorul la maximum sporind viteza. Aici exista riscuri pe termen lung, o posibila explozie din cauza supra alimentarii cu aditivi.
In contrapartida a fost instalat sistemul BNR (Bypass NOS Reduction) - care diminueaza efectele negative ale sistemului FMI. Insa, cireasa de pe tort o reprezinta cel mai bun si cel mai fiabil sistem dintre toate, construit special pentru masina presedintelui, model unicat.
Sistemul BOC (Basescu's Optimal Control) - cu ajutorul acestui sistem presedintele nici nu mai trebuie sa puna mina pe volan, BOC face tot ce-i spui fiind actionat pe comanda vocala.
Din pacate, cei de la Dacia au facut si o greseala, au instalat si sistemul PSD (Prudent Safe Drive), dar pe care Basescu l-a dezactivat din prima clipa cind s-a urcat la volan.
Invidios, nea Nelu si-a comandat si el un Duster, portocaliu, cu un singur sistem, PCR.
e urat ca renault ia mare parte din profit, dar fara ei, dacia by romania nu-l avea nici macar p-ala, iar multi se indreptau catre clio in loc de actualul logan, deci tot ei aveau de castigat.
- are filtru de polen?
- de ce #$###3 nu au pus si ei butoanele de actionare geamuri fata si spate pe portiere? Era chiar asa de scump?
auziti la el:
"Dacia nu este nici a romanilor, nici a francezilor este a "urmasilor urmasilor nostri" :)"
ma ciudatenie tu chiar crezi ce zici, tu nu vezi ca nimic nu mai e al romanilor, pardon Roooomi-nilor, totul a fost vandut si furat, si tu zici ca ii urmasilor nostrii.